Takže k věci,
Mám motorku kterou sem kupoval funglovku předloni na konci května, to znamená že to nejsou ještě ani 2 roky přesně, takže je ještě v záruce. A teď mi nejspíš odešla baterka.
Moto byla před měsícem na servisu tam kde byla koupená a všechno bylo v pohodě, po servisu najeto max 200km bez jedinýho problému.
No po 14 dnech už ani neotočí motorem, na budíkch je voltmetr a ten ukazuje při zapnutym klíčku kolem 11,5V když pustim světla tak to padne až na 10,5V.
Baterku sem vyndal, hodil na nabíječku a i tak je to pořád to samý.
Tak sem volal do servisu že mi nejspíš odešla baterk a že budu chtít na záruku novou, na to mi bylo řečeno že záruka na baterku je 6 měsíců a že to berou jako spotřebák.
Jenže mě se to moc nezdá, když koupim novou je na ní záruka 24 měsíců.
Zajímá mě teda jestli na ně mám tlačit že chci novou baterku a jestli na to mám vubec právo. Nebo mám vzít celou motorku, říct že nejede a že ji chci opravit a nazdar???
A nebo sem v hajzlu a budu za 3 litry kupovat novou???
Díííííííííík moc
1 reakcí na tento příspěvek reklamace baterie
problémem toho je, že ty tam přijedeš a podle rad místních speciálů jim řekneš, že chceš novou baterku...a oni ti defaultně ukážou fingr...ty máš dvě možnosti - buď stáhneš vocas a baterku si koupíš, nebo se budeš soudit...a důkazní břemeno je na tvý straně, což obnáší posudek od soudního znalce, kterej není za 6.80Kč, ale za deset litrů a vejš...plus další výlohy...a pořád neseš riziko, že neuspěješ...bude to trvat rok, tobě to spolkne 10 dní čistého času.... nechci tím nabádat, aby se lidi o svý práva nehlásili, ale ten vopruz by mi za to nestál...
Nechci ti koukat do peněženky, ale být tebou každej podobnej vopruz delší než jeden den hodim za hlavu....jestlis pořídil Corsaro jako nový, určitě neřešíš 18 stovek za baterku...
1 reakcí na tento příspěvek reklamace baterie
Nejde ani tak o prachy, stejně počítám nakonec s tim že jí budu muset koupit, ale o tu záruku jak to případně řešit a jestli to má smysl vubec.
Uvidim, zejtra se tam stavim a buď mě pošlou do háje a nebo se snima třeba nějak domluvim
Dám pak vědět jak to dopadlo
Bandaska píše: na ničem z toho se neotočíš, je to sice hezké a logické teoretizování, ale rozhodujou fakta...a věř mi, že poškozený článek u baterky se diagnostikuje těžko a v podstatě se jeho projevy rovnají projevům zasulfátovaný baterie(opotřebené)...je několik druhů poškození článků...od přerušení, přes různé stupně vnitřního odporu až po zkrat... tolik k technice...
problémem toho je, že ty tam přijedeš a podle rad místních speciálů jim řekneš, že chceš novou baterku...a oni ti defaultně ukážou fingr...ty máš dvě možnosti - buď stáhneš vocas a baterku si koupíš, nebo se budeš soudit...a důkazní břemeno je na tvý straně, což obnáší posudek od soudního znalce, kterej není za 6.80Kč, ale za deset litrů a vejš...plus další výlohy...a pořád neseš riziko, že neuspěješ...bude to trvat rok, tobě to spolkne 10 dní čistého času.... nechci tím nabádat, aby se lidi o svý práva nehlásili, ale ten vopruz by mi za to nestál...
Nechci ti koukat do peněženky, ale být tebou každej podobnej vopruz delší než jeden den hodim za hlavu....jestlis pořídil Corsaro jako nový, určitě neřešíš 18 stovek za baterku...
Ale prosim tě.
Dohromady jsem byl u desítek reklamací autobaterií, které se brali od různých dodavatelů. Prakticky u všech funguje postup, že pokuď baterie úplně umře, to znamená, že je do 2let nepoužitelná, tak bezproblémů dodají novou či vystaví dobropis. Teda jedná se o baterie, které byli zakoupeny od velkoobchodu, který je kupuje oficiální cestou.
Chápu, že pokuď je nějaký prodejce sám doveze a pouze sám drží záruku, tak se mu moc nebude chtít vracet peníze.
dark-demon píše: To že sem kupoval nový Corsaro ještě neznamená že bych byl milionář
Nejde ani tak o prachy, stejně počítám nakonec s tim že jí budu muset koupit, ale o tu záruku jak to případně řešit a jestli to má smysl vubec.
Uvidim, zejtra se tam stavim a buď mě pošlou do háje a nebo se snima třeba nějak domluvim
Dám pak vědět jak to dopadlo
Pokuď se ti někdo, jen od stolu, bude snažit říci, že žádnou záruku nemáš a nebo, že jsi si baterii zničil sám, tak bych o to více trval na výměně za novou.
On totiž vůbec nemůže vědět, proč baterie "umřela" . Já bych zásadně trval na "odborně" vyřešené reklamaci. A tu nejde vyřídit od stolu.
Zvlášť u gelovky je v záručním listu uvedeno, že se baterka nesmí úplne vybít - a to se tězko dokazuje.
Jinak před měsicem jsem ůspěšně reklamoval Banerku co klekla po 22 měsících provozu a reklamaci mi v Motocentrum Olomouc uznali s tím, že mi sumu za baterku odečetli z nákupu nových rukavic.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace baterie
mr.michael píše: Jestli odejde nova baterka v nove motorce, tak si myslim, ze je neco spatne a ja bych to reklamoval.
Motorka je v zaruce jako celek, tak jim to dej, at si ji odvezou, ze nejde nastartovat a at ti to v ramci zaruky opravi.
Pokud je baterka v poradku a motorka spravne dobiji, musi baterka vydrzet podstatne dele, nez necele dva roky.
Bohužel nemáš pravdu. Motorka je v záruce, ale baterie montovaná v prvovýrobě má (stejně jako u nového auta)záruku jen 6 měsíců. Až když si koupíš další baterii jako "náhradní spotřební díl" máš záruku 2 nebo více let podle výrobce. Přečti si záruční podmínky své motorky a přesvědčíš se sám.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace baterie
vtr78 píše: Bohužel nemáš pravdu. Motorka je v záruce, ale baterie montovaná v prvovýrobě má (stejně jako u nového auta)záruku jen 6 měsíců. Až když si koupíš další baterii jako "náhradní spotřební díl" máš záruku 2 nebo více let podle výrobce. Přečti si záruční podmínky své motorky a přesvědčíš se sám.
Který zákon omezuje u baterií záruku???
To že si to tam napíše výrobce, je jen jeho problém. Musí totiž dodržovat zákony.
Když ti tam napíše, že má nárok na první noc u tvé přítelkyně, tak mu jí také dovedeš.
Lidi nebuďte ovce.
Naposledy editováno 25.04.2014 19:41:34
AndělČK píše: Který zákon omezuje u baterií záruku???
To že si to tam napíše výrobce, je jen jeho problém. Musí totiž dodržovat zákony.
Když ti tam napíše, že má nárok na první noc u tvé přítelkyně, tak mu jí také dovedeš.
Lidi nebuďte ovce.
Zdaleka nejsem ovce, ale výrobci na to jdou "od lesa" a udávají životnost baterie 6 měsíců u baterií montovaných v prvovýrobě a je jedno, jestli je to telefon, foťák, notebook, motorka nebo auto. Tím zachovají "zákonnou záruku" 24 měsíců, ale po uplynutí 6 měsíců na tebe (jako na zákazníka) elegantně přenesou důkazní břemeno, že reklamovaná vada je výrobní a není způsobena běžným opotřebením, tedy ztrátou kapacity. A jak už tu bylo psáno výše, u baterie je možné opotřebení a výrobní vadu odlišit prakticky jen znaleckým posudkem po jejím rozebrání - to je drahé a se značně nejistým výsledkem. Prodejce potom stejně může argumentovat nesprávnou obsluhou (přepólování, přebití, pád,...) a v takovém případě se nevyhneš ještě dražšímu soudu s ještě nejistějším výsledkem. Vítej v Čechách .
Naposledy editováno 25.04.2014 21:14:23
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Moto Morini - koupě Moto Morini Corsaro 1200 Avio | fs155 | 14 | 23.2.2019 v 11:51 ElFidel |