Mám turbo z fordu 1.8td 66kw a chci ho věstavět do pitbiku 250.
Dávám to do pitbiku protože si to chci jen zkusit a když něco zkurvim tak to neni drahý.
Už mám plán jak to udělat,ale radši se poradim s vámi jak byste to udělali vy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo do 4t motoru
Dolph-cz píše: ...můžou,ale na pohled vypadá,že to jsou jen obyčejné nerezové trubky.
....ono to bude fungovat,ale negativně to působí na vyplachování válců,taky do turba jdou tlakové vlny nerovnoměrně...,prostě vznikají zbytečné ztráty jak na výkonu,tak na spotřebě paliva i životnosti.
ale jestli je to v řádu procent,nebo je to vážnější problém si netroufám odhadnout...
Jak to negativně působí na vyplachování válců?
Turbo to bez problémů pobere. A ztráty na výkonu budou zanedbatelné. Životnost bych už vůbec neřešil, když sériové auta co najezdí statisíce kilometrů to mají stejně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo do 4t motoru
AndělČK píše: Jak to negativně působí na vyplachování válců?
Turbo to bez problémů pobere. A ztráty na výkonu budou zanedbatelné. Životnost bych už vůbec neřešil, když sériové auta co najezdí statisíce kilometrů to mají stejně.
a proč si myslíš,že se snaží udělat ty svody stejně dlouhé?je to právě kvůli rovnoměrnému odvodu výfukových plynů ze všech válců...
pořád dokola říkáš,že sériové auto má ty svody jak to vyjde,ale to není pravda.naopak řekl bych,že vždy tam najdeš systém,který ten protitlak dorovná(vstupní díry jsou užší a pak po cca 2 centimetrech vyúsťují do rozšířené části a pod.)
Naposledy editováno 22.04.2014 20:41:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo do 4t motoru
Dolph-cz píše: a proč si myslíš,že se snaží udělat ty svody stejně dlouhé?je to právě kvůli rovnoměrnému odvodu výfukových plynů ze všech válců...
pořád dokola říkáš,že sériové auto má ty svody jak to vyjde,ale to není pravda.naopak řekl bych,že vždy tam najdeš systém,který ten protitlak dorovná(vstupní díry jsou užší a pak po cca 2 centimetrech vyúsťují do rozšířené části a pod.)
Nejlepší odvod výfukových spalin u 4t motoru, by nám udělal výfuk žádný. Jenže nastává tu problém, že pokuď rychlost výfukových spalin naroste nad rychlost zvuku, tak se nám může vytvořit zpětný tlak do válce, který brání vyprázdnění. Proto je důležité, aby výfuk činil nějaký protitlak a brzdil spaliny. U turbo motoru, ale tento "protitlak" dostatečně plní samotné turbo, proto se dá jezdit úplně bez problému bez zbytku výfuku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo do 4t motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo do 4t motoru
Dolph-cz píše: AndělČK> tak proč se na to ptáš,když evidentně víš o čem je řeč....
Nějaké zkušenosti a znalosti v tomto již mám, proto jsem reagoval na nutnost stejně dlouhých svodů. Dle mého názoru, není při tomto použití(turbo) nutné trvat a bazírovat na stejně dlouhých svodech. Prakticky to totiž nemá valný význam.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo do 4t motoru
AndělČK píše: Nějaké zkušenosti a znalosti v tomto již mám, proto jsem reagoval na nutnost stejně dlouhých svodů. Dle mého názoru, není při tomto použití(turbo) nutné trvat a bazírovat na stejně dlouhých svodech. Prakticky to totiž nemá valný význam.
podle mně kdyby to nemělo význam,tak se s tím "uzlováním" nikdo nesere.jak velký je ten vliv opravdu nevím,ono asi bude rozdíl jestli má motor 100-150 koní a nebo 300koní.
množství výfukových plynů,jejich tlak i rychlost budou několikanásobné a vliv délky potrubí může růst geometrickou řadou....
...ale to už se dostáváme zbytečně daleko,je hromada dalších faktorů,které mají v součtu obrovský vliv na celkový výsledek.
Naposledy editováno 22.04.2014 21:43:28
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo do 4t motoru
Dolph-cz píše: podle mně kdyby to nemělo význam,tak se s tím "uzlováním" nikdo nesere.jak velký je ten vliv opravdu nevím,ono asi bude rozdíl jestli má motor 100-150 koní a nebo 300koní.
množství výfukových plynů,jejich tlak i rychlost budou několikanásobné a vliv délky potrubí může růst geometrickou řadou....
...ale to už se dostáváme zbytečně daleko,je hromada dalších faktorů,které mají v součtu obrovský vliv na celkový výsledek.
U 300HP auta bych svody vůbec neřešil. Třeba takhle vypadají z Mitsubishi lancer evolution.
A na těhle sériových svodech jezdí i více než 600HP eva. Takže velký vliv na výkon to nemá. A vyrábí se to především proto,že to lidé chtějí. Daleko větší vliv má třeba výfuk za turbem. A dalších stovky věcí okolo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo do 4t motoru
Jde o to jestli chces jen nejake reseni, nebo ti jde o hledani optima...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo do 4t motoru
AndělČK píše: U 300HP auta bych svody vůbec neřešil. Třeba takhle vypadají z Mitsubishi lancer evolution.
A na těhle sériových svodech jezdí i více než 600HP eva. Takže velký vliv na výkon to nemá. A vyrábí se to především proto,že to lidé chtějí. Daleko větší vliv má třeba výfuk za turbem. A dalších stovky věcí okolo.
ale to je přesně to o čem píšu-podívej se na ty svody ještě jednou-do určité délky jsou všechny 4 vývody stejné a pak se začnou rozšiřovat a sbíhat k turbu.
jen na první pohled to vypadá naplácané jak to vyšlo,ve skutečnosti je to dobře propočítané...
Dolph-cz píše: ale to je přesně to o čem píšu-podívej se na ty svody ještě jednou-do určité délky jsou všechny 4 vývody stejné a pak se začnou rozšiřovat a sbíhat k turbu.
jen na první pohled to vypadá naplácané jak to vyšlo,ve skutečnosti je to dobře propočítané...
Těžko přesvědčovat někoho, kdo ty svody neměl v ruce. Ale není tomu tak.
1 reakcí na tento příspěvek Turbo do 4t motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo do 4t motoru
BladeRider píše: Co si od toho slibuješ ? Myslíš že pak až někam přijedeš řeknou si lidi a kurva GhostRider na Pitbiku je tady ? Myslim že ne jen se ti budou smát kup radši něco litrovýho a dej turbo tam ať můžeš jezdit alespoň 400 tohle je škoda práce
Myslím si, že si od toho nic neslibuje.
A naopak - pokud to dá dokupy a bude to alespoň pojízdný, tak když s tím přijede na sraz kde budeš třeba i Ty, všem tam spadne čelist. Žádná jiná motorka tam nebude středem pozornosti, protože prostě nikdo nikdy turbo na pitbike v domácích podmínkách nedával...
Kéž by to ten kluk dal dokupy, aby vám tu všem zavřel hubu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo do 4t motoru
Díky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo do 4t motoru
Zkus si taky vyhledat Dualboost Twin-flow. Axialni turbina+dvojity maly kompresor+twinscroll. To je celkem zajimava novinka pro gasoline. jen se zatim spatne prodava.
Naposledy editováno 23.04.2014 18:45:47
Ale člověk se alespoň pobaví, už tu jeden chtěl dát do sání místo turba větráček z PC jinej zase mamině ukradl šlehačkovou bombu a foukal NOS z bombiček do Fechtla - samej vynálezce tady
Naposledy editováno 23.04.2014 19:13:30
2 reakcí na tento příspěvek Turbo do 4t motoru
Dej pak vědět jak to běží.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo do 4t motoru
Zajímavé řešení.
edit: aha, tak vidím, že dokonce přímo od p. Staňka kterého máme i tady
Naposledy editováno 23.04.2014 21:14:24
L.Staněk píše: Dal bych tam tohle turbo vyřeší to všechny problemy najednou nebudeš mít problem ho uchladit a klidně si můžeš udělat i regulaci otáček.Jak je vidět na videu součástí jsou i přechodky na všechny karburátory.Odkaz
Dej pak vědět jak to běží.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo do 4t motoru
Pavouk106 píše: No jistě. Kde bysme dneska byli, kdyby se tim, co jsi napsal, řídili v historii všichni (vynálezci)?
Třeba Tesla a jeho bezdrátovej přenos elektřiny, kterej nefungoval. Ale jakej byl jinak Tesla vynálezce... K úspěchu jsou potřeba i neúspěchy.
A k tomu se nejspíš schyluje u tazatele. Ale pokud mu nadšení vydrží a bude mít štěstí, tak se něco naučí a třeba i sežene malý turbo, se kterym to bude někdy fungovat. Nikdy nevíš...
Ten Teslův bezdrátový přenos elektriky právě, že v principu funguje, jen by bylo problematické takto přenášet velké výkony. Však provedl experiment s "vysílačem" tvořeným velkým teslatrafem, které po zapnutí dokázalo rozsvítit žárovky, napojené na antény umístěné několik km daleko. Jenže problém byl v tom, že vysílač musel mít takový výkon, že od něj létaly blesky. Zřejmě něco na tento způsob. A účinnost přenosu by samozřejmě byla mizerná. Funkčnost principu dokazuje i tento experiment - maník musí stát v takřka bezprostřední blízkosti nějakého silného rozhlasového vysílače, aby to fungovalo. Název "free energy motor" je zde zavádějící - nejedná se o žádnou "volnou energii", ale o zachycení energie elmag. pole vysílače cívkou. Ostatně na stejném principu funguje, krystalka - ta taktéž nepotřebuje žádné externí napájení a přitom nějaký příkon má a energii si těžko "vycucá z prstu".
A na podobném principu zřejmě fungoval i Teslův elektromobil, údajně poháněný "volnou energií". A těch Teslovo patentů bylo hodně, jenže kupa jich upadla v zapomenutí, nebo skončila "pod zámkem" z toho důvodu, že Tesla byl zastáncem střídavého proudu, což se nehodilo do krámu Edisonovi, jež byl zastáncem stejnosměrných soustav a tuplem se cítil ohrožen, když byly zřejmé výhody střídavé přenosové soustavy oproti stejnosměrné. A Edison holt měl "delší prsty", tak nechali N. Teslu prohlásit bláznem a tím měl po ptákách.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo do 4t motoru
J.M.K.: Vytáhnul jsem to z hloubi paměti jako příklad, nakolik to bylo funkční jsem ve skutečnosti nevěděl Jen to, že to v praxi nebylo košer (blesky). Díky za (pro mě) nový informace.
Pavouk106 píše: Ok, ke spokojenosti davu tady otevřeně říkám: Vzdávám se, stávám se tupou ovcí jako většina lidí v tohmle vlákně, držim hubu a šoupu nohama. Jako důkaz prohlašuju: Vyser se na turbo na motorce, je to píčovina a ty seš debil, že Tě to vůbec napadlo...
J.M.K.: Vytáhnul jsem to z hloubi paměti jako příklad, nakolik to bylo funkční jsem ve skutečnosti nevěděl Jen to, že to v praxi nebylo košer (blesky). Díky za (pro mě) nový informace.
byl jsi to ty,co tady založil tohle téma.a na konkrétní dotaz jsi se neptal,celá akce byla spíše o diskuzi....
tak ti tady spousta lidí napsala svůj názor.....a to,že ho mají jiný,než ty,neznamená,že jsou tupé ovce.
když mi bylo 16,možná jsem byl taky osac(i když takový určitě ne),co jsi myslí,že všechno ví a jen jeho názory jsou ty správné....
edit:
tak jsem to popletl,ty jsi téma nezakládal,takže něco bylo pro tebe,něco už ne...,snad se s tím nějak popereš...
Naposledy editováno 24.04.2014 11:45:29
1 reakcí na tento příspěvek Turbo do 4t motoru
Jak jsem napsal, přál bych si, aby to dovedl alespoň do stavu, kdy turbo bude namontovaný a motorka bude i s nim pojízdná. Abyste všichni zmlkli. Předpokládám, že většina z ás dokázala kulový, ale kritizovat budete dál... Já za sebe říkám, že jsem dokázal kulový. Možná i proto mu fandím, i když sám očekávám, že půjde spíš o snížení výkonu. Ale už jen dokázat to dát dohromady něco vyžaduje...
No nic, plácám tu zbytečně. Názory vám neberu, ale je mi jasný, že kdybych se chtěl zeptat na neobvyklou věc, tady se ptát rozhodně nebudu. Odborníci...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo do 4t motoru
Pavouk106: ...Jak jsem napsal, přál bych si, aby to dovedl alespoň do stavu, kdy turbo bude namontovaný a motorka bude i s nim pojízdná. Abyste všichni zmlkli. Předpokládám, že většina z ás dokázala kulový, ale kritizovat budete dál...
Je to jako s tím zkoušením, jestli foukáním tabákového kouře do vody nevznikne zlato Nemusím se o to pokoušet, abych věděl, že to nikam nevede. Ale rázem jsem ten co dokázal kulový, na rozdíl od blbce který to bude tvrdošíjně zkoušet a dospěje ke stejnému závěru. Asi tak.
J.M.K. píše: Pavouk106> Já osobně proti Tvým příspěvkům neměl nic, pouze jsem upřesnil, jak to bylo s Teslou. Kluk ať si to klidně na motorku nabastlit zkusí, je to jeho starost a on si pak bude nadávat, co v tom utopil peněz a práce a přitom to ve finále dost možná bude mít nejen nulový, ale spíš i záporný přínos, ne my. A věřil bych i tomu, že dost lidí na něj reagovalo tak, jak reagovalo, proto, že si (včetně mě) pamatují, co tady předváděl s tou pohádkou o babettě a choval se hulvátsky když mu to nikdo "nežral" a tak měli i zde logicky pocit, zda si tu z nás opět jen nedělá srandičky. Shodneme se na tom, že není nereálné na takový motor turboplnění namontovat, ale chtělo by to spoustu laborování a ladění, ale snad se shodneme i na tom, že dmychadlo určené pro dvoulitrový dieselmotor ani po spoustě ladění na 99,5% nebude efektivně fungovat na malém čtvrtlitrovém jednoválci. A toto zřejmě jest, oč tu běží.
Tak se má vést diskuze Napíšeš +- stejnej názor jako většina lidí tady, ale dokážeš to napsat slušně a věcně. Já to beru. I já si myslim/jsem přesvědčenej, že celá tapráce bude k ničemu a vzniknout může víceméně maximálně showbike, ale proč ne. Takových věcí, který byly zbytečný nebo předem prohraný už dělalo tolik lidí. A nakonec je to dost možná i bavilo a něco se přitom naučili... Tvůj názor beru.
S tou babetou jsem si spojitost neudělal. Kdybych to věděl, možná bych si udělal podobnej obrázek jako ostatní, přiznávám.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo do 4t motoru
maras píše: Dawe02> Něco sem si o tom přečetl v jedné tuším bakalářské práci z VUT, předpokládám, že s tím budeš mít něco společného
Zajímavé řešení.
edit: aha, tak vidím, že dokonce přímo od p. Staňka kterého máme i tady
Ano, ten text znam, obsahuje moje schemata.
L.Staněk> vtipne. Snad to nemyslis vazne...100W kartacovy DC motor a plastovy housing vytvori akorat tak usmev kolemjdoucim, ale boost ne.