globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: papká olej GS500
19.4.2014 v 09:31
Zdravím,
jak už nadpis napovídá tak mi GS(nadměrně) papká olej....cca 0,3l až 0,5l na 1000km +-, je mi jasný že GS je známý tím že olej prostě spotřebovává, ale tohle už je moc, když sem procházel forum tak už jsem témat našel dost, nicméně nikdy tam nikdo nenapsal řešení čím to nakonec bylo....bílej kouř z výfuku nejde, olej nikde neteče, stojím na stejném místě jak u práce tak doma, vzduch. filtr čistej(žádnej olej nic..). Díky za konstruktivní rady, na co se zaměřit

Naposledy editováno 23.06.2014 18:59:00

papká olej GS500

19.4.2014 v 09:59 | Nahoru | #1
Kurňa chlape,jak jsi hledal?

papká olej GS500

19.4.2014 v 10:03 | Nahoru | #2
jo tohle téma bylo první co mi našlo :) tak nějak autor nikdy nenapsal čím že to bylo...

papká olej GS500

19.4.2014 v 10:15 | Nahoru | #3
tak klasika ne - gufera ventilů, přip. vylítané válce...gufera ventilů jdou vyměnit i bez demontáže hlavy-píst do horní úvrati a nacpat provaz přes otvor na svíčku do spalovacího prostoru - talířek ventilu pak opřít o ten provaz, nebo se místo provazu dá použít i stlačený vzduch...a vylítané válce - leda tak nové výbrusy a pístní sady...

P.S. spotřeba oleje 1 L na 1000 km dle výrobce samozřejmě naprosto normální

1 reakcí na tento příspěvek papká olej GS500

19.4.2014 v 10:30 | Nahoru | #4
1l na tisic normální?

(reakce na) papká olej GS500

19.4.2014 v 10:53 | Nahoru | #5

wejrcze píše: 1l na tisic normální?



Známej měl Yamahu Thunderace a tam to prej normální bylo.U Géesa to normální rozhodně není.

papká olej GS500

19.4.2014 v 10:54 | Nahoru | #6
klasika, gufera ventilů a kroužky ....pokud ti to budou někde dělat tak si změří jestli je potřeba i výbrus nebo jenom nové kroužky

1 reakcí na tento příspěvek papká olej GS500

19.4.2014 v 10:54 | Nahoru | #7
Koukni na svíčky a na chování motoru. Jestli modře zakouří po ubrání plynu, hlavně zavření plynu za jízdy, tak jsou v háji gufera výfukových ventilů, když zakouří po přidání a kor po přidání po chvilce volnoběhu a svíčky budou od karbonu, jde olej přes gufera sacích ventilů. Může jít i přes kroužky, ale to bys poznal na horší kompresi a taky by to dost foukalo z odvětrání karteru. Bílý kouř s tímto nemá nic společného, ten se objeví leda u studeného motoru, kdy pára kondenzuje v laufu.
Ale spotřeba kolem litru na 1000km je u vzduchem chlazeného motoru celkem normální a kor GS500 je zrádný tím, že když za něj hodně taháš (jedeš "kudlu"), tak dovede spálit i půllitr oleje během pár stovek km. Takže s 0.6l/1000km si nedělej vůbec starosti, hlavně ale hlídej hladinu, udržuj na maximu, kontroluj před každou vyjížďkou a na delších cestách i sem tam při pauzách. A voz s sebou půllitrovku oleje. Tento motor je dost citlivý na pokles hladiny a jak za jízdy problikne kontrolka mazání, je už obvykle pozdě - už budou přinejmenším načaté lágry vaček. Ne nadarmo se té kontrolce říká "kontrolka zadření", nebo "kontrolka smrti".

(reakce na) papká olej GS500

19.4.2014 v 11:05 | Nahoru | #8

J.M.K. píše: Ne nadarmo se té kontrolce říká "kontrolka zadření", nebo "kontrolka smrti".



Ano Když svítí,jsi už v prdeli

1 reakcí na tento příspěvek papká olej GS500

19.4.2014 v 11:49 | Nahoru | #9
J.M.K. díky, hladinu si kontroluju skoro před každou jízdou, je pravda že těch 0.6l sem dosáhnul loni při vedrech a mých "žávodních" ambicích.... jak to tak vypadá tak to asi tedy řešit nebudu, budu dolívat a příští sezónu zahučím do jiné, přece jenom mě letos ještě čeká asi spojka.....Díky

papká olej GS500

19.4.2014 v 11:53 | Nahoru | #10
Jenom ještě takovej drobnej dotaz nemá někdo změřeno kolik cca ml je na rysce od MIN do MAX?

papká olej GS500

19.4.2014 v 11:55 | Nahoru | #11
No litr na 1000 je dost, jestli najedeš za sezonu 4 tis.km, to ani nemusiš měnit olej,stači dolejvat.Spíš bych se ptal, jestli mi to stoji za to něco měnit, kolik stoji olej, gufera, jestli to zmákneš sám nebo servis a podle toho se rozhodnout....já měl bandita a co jsem před sezonou nalel, to jsem po sezoně vylel,nic nepřibylo

1 reakcí na tento příspěvek papká olej GS500

19.4.2014 v 12:04 | Nahoru | #12
Kolik celkem za sezonu najedu nevím :) minulý rok sem najel 3tis za 3 měsíce... olej mám za cca 120kč - litr, sám bych to určitě nedělal, to bych přenechal servisu, takže mi asi levněji vyjde platit za olej....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) papká olej GS500

19.4.2014 v 12:09 | Nahoru | #13
wejrcze> Nemáš zač a jestli ses na takové údaje dostal při vedrech a "závodním" ježdění (GS500 je sice takový mrštný tajtrlík, dobrý na vyblbnutí, ale do vlastností čistě sportovní motorky másakra daleko), tak "neřeš a jezdi". Pokud máš motorku neseškrcenou, nebo lajdácky neotevřenou, tak by měla svižně zrychlovat až do cca 145km/h a pojede 170 - 175km/h. A když pojedeš v klidu, 95 - 110km/h, tak spotřeba bude kolem 3,5l/100km. I podle toho poznáš nevyklochtaný a dobře seřízený motor. Když bude žrát pár decek oleje na 1000km, tak je to normální - uvažuj, že třeba rozdíl teplot na návětrné a závětrné straně válce může činit i 60°C a z toho je jasné, že vzduchem chlazený motor logicky musí mít trochu větší provozní vůle, než "vodník", u kterého je rozložení teplot prakticky rovnoměrné. A větší vůle logicky znamenají větší spotřebu oleje.

lan> Někdy byste se divil, ale třeba první série VN1500 byly olejožrouti už od konstrukce. Ty byly schopné spálit litr oleje na 1000km už když vyjely z fabriky. Holt každý motor je jiný a nejde to brát obecně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) papká olej GS500

19.4.2014 v 12:10 | Nahoru | #14

wejrcze píše: Kolik celkem za sezonu najedu nevím :) minulý rok sem najel 3tis za 3 měsíce... olej mám za cca 120kč - litr, sám bych to určitě nedělal, to bych přenechal servisu, takže mi asi levněji vyjde platit za olej....



To já najel za celou sezonu 3333

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) papká olej GS500

19.4.2014 v 12:13 | Nahoru | #15
Haesty> To mně připomíná sprosté a nevděčné auto.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) papká olej GS500

19.4.2014 v 12:16 | Nahoru | #16
J.M.K.> Jenže u mě to nebylo úmyslně.Párkrát jsem to chtěl udělat taky u auta,ale vždycky jsem na to nějak zapomněl.Tohle byla vyloženě náhoda.
Jinak auto dobrý Někdo to tady měl onehdá jako avatar

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) papká olej GS500

19.4.2014 v 12:20 | Nahoru | #17
J.M.K.> tak motor byl původně seškrcen v němec na 25, a zde v čechách odškrcen, jinak motorka je svižná dost tendenci zrychlovat má i přes 160 až do nějakých 190 tacho, když sem s tím jezdil loni do práce napohodu do těch 130 tak sem se dostal na 3,9 na sto....no nic, dál to už řešit nebudu
Haesty>

(reakce na) papká olej GS500

19.4.2014 v 12:21 | Nahoru | #18

J.M.K. píše: Haesty> To mně připomíná sprosté a nevděčné auto.


jááj moje kokta ma 369xxx najeto, pokud na to nezapomenu asi udělám něco podobného

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) papká olej GS500

19.4.2014 v 12:36 | Nahoru | #19
Haesty> Je mně to jasné, jen mi to tento klip připomnělo. Mně se kdysi povedlo vystihnout "samé trojky" na plynoměru, ale bohužel v té době mobily, natož s fotoaparátem, nebyly. A u toho auta to také musíš mít spočítané a včas ve správnou chvíli vynulovat denní počitadlo, aby se obě "slova" objevila ve správnou dobu. A vzpomínám si, že to tu někdo měl jeden čas jako "profilovku". Možná to dokonce byl sám autor nahrávky.

wejrcze> Tak to bude v pohodě, já měl rok 2003, neškrcenou a ta žrala těch 3.5 a když jsem ji svižně tahal, nešla přes 5l/100km. Takže u Tebe těch 3.9 je úplně v normě, i ty rychlosti. A kdyby náhodou motor ztratil výkon a začal víc žrát, tak koukni na šoupátka - určitě tam budou původní "škrcená" (s výřezem) a zalepení výřezu se někdy utrhne a tak se karbec rozhodí.

(reakce na) papká olej GS500

19.4.2014 v 12:56 | Nahoru | #20

wejrcze píše: J.M.K.> tak motor byl původně seškrcen v němec na 25, a zde v čechách odškrcen, jinak motorka je svižná dost tendenci zrychlovat má i přes 160 až do nějakých 190 tacho, když sem s tím jezdil loni do práce napohodu do těch 130 tak sem se dostal na 3,9 na sto....no nic, dál to už řešit nebudu
Haesty>



Mě to bere 4,7L/100km,když za to netahám,jinak se dostanu klidně i na 6/100,tak buď za to rád Ale na víc,jak 6,5/100 jsem se ani při sebevětší pile nedostal

(reakce na) papká olej GS500

19.4.2014 v 18:54 | Nahoru | #21
J.M.K.> ty tam byla, o tom mi rikal puvodni majitel, tohle nastesti uz vyresil

papká olej GS500

8.2.2016 v 21:08 | Nahoru | #22










Uz jste se nekdo setkal po sundani ventilu ze jste tam našli takto rozpadle gufera?Je to normalni nebo je tam neco spatne?

papká olej GS500

8.2.2016 v 21:09 | Nahoru | #23










Uz jste se nekdo setkal po sundani ventilu ze jste tam našli takto rozpadle gufera?Je to normalni nebo je tam neco spatne?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 15.5.2024 v 11:00 combust
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 25 13.5.2024 v 21:08 Deadman
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava


TOPlist