bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Baterie AGM
9.4.2014 v 17:39
Zdravím chlapaci,chtěl jsem se zeptat na baterie AGM a jejich uložení.Chtěl jsem si na FZ1 koupit baterii,konkrétně Varta AGM,ale bylo mi řečeno,respektive napsáno,že akumulátory typu AGM nesmí ležet.Díky za odpovědi

Baterie AGM

9.4.2014 v 18:02 | Nahoru | #1
nevím jestli ležet,ale dost našikmo jí mám

1 reakcí na tento příspěvek Baterie AGM

9.4.2014 v 18:29 | Nahoru | #2
Jak které. Třeba EXIDE u některých píše že nesmí být nakloněny o více než 30 stupňů.
Kup si Motobatt a s tou budeš určitě spokojený a bude fungovat

Baterie AGM

9.4.2014 v 18:37 | Nahoru | #3
mam vartu AGM je naklonena cca o 45° a beha uz hodne let

(reakce na) Baterie AGM

9.4.2014 v 18:51 | Nahoru | #4
seikos> motobatt jsem kupoval před cca 14 dny do čtyřkoly a vydržela 2 dny.Asi jsem narazil na vadný kus,řeší se reklamace,tak uvidime,s čím prodejce přijde.Mně právě v Ypsilonce úplně leží.Asi se na to vy....a koupím lithium,je za stejné love,jako origo.Yuasa

2 reakcí na tento příspěvek Baterie AGM

9.4.2014 v 18:57 | Nahoru | #5
Doporucuju diskusi pod vyrobkem,kluci z OTOSu vi o cem mluvi/pisou. A sam s nima mam super zkusenost, prisel sem pronovou baterku a mel na ukazku starou, tak ji otestovali a rozmluvili mi koupi novy (prisli o kseft) s tim ze je cajk a ze problem bude jinde.

(PS: byl, v dobijeni, ale prestalo to dobijet az po zahrati regulatoru, takze pri mereni po nastartovani bylo vsechno cajk ... a tudiz padlo podezreni na baterku).

(reakce na) Baterie AGM

9.4.2014 v 19:04 | Nahoru | #6
Ozzy_> koukam ze tam maj tu moji vartu a je u ni napsano tech 45°

Naposledy editováno 09.04.2014 19:04:36

(reakce na) Baterie AGM

9.4.2014 v 19:28 | Nahoru | #7
Ozzy_> měl jsem čtyřkolu v servisu,vše proměřili a verdikt zněl,baterie nedrží.Tak uvidime,co si na mě prodejce vymyslí

Baterie AGM

9.4.2014 v 19:30 | Nahoru | #8
Pokud se jedná o Vartu AGM, 45° je max povolenej náklon. Co se týká třeba Yuasy, tak to na odkazu na OTOSu píšou dobře - je potřeba objednat baterku, která má ve specifikaci "factory activated". Žádná z řady -BS taková ale není. BS znamená bottle supplied, což znamená, že je v balení elektrolyt v nádobě zvlášť a musí se dolít před použitím. A tyhle baterie se smí montovat jenom v základní poloze - viz stránky Yuasy. Například nejvyšší řada GYZ je dodávaná jako factory activated..to znamená naplněná a utěsněná z fabriky.

U jiných výrobců je třeba zase dohledat konkrétní typ třeba v aplikačních tabulkách.

Nikdo neříká, že třeba Yuasa z řady BS nevydrží fungovat vzhůru nohama - k úniku elektrolytu by asi nemělo dojít, ale používá se v tu chvíli v poloze, pro kterou prostě není určená a může se stát nemilá nehoda :)

Baterie AGM

9.4.2014 v 19:37 | Nahoru | #9
Tak, proste "bezny" AGMka jsou delany na to ze se motorka naklani, ale ne na to ze jsou celou dobu vzhuru nohama. Neledej radu na foru, myslim ze zminovany OTOS ci jinej specialist ana baterky ti poradi spravnou na vodorovnou instalaci ...

Baterie AGM

9.4.2014 v 19:52 | Nahoru | #10
AGM by neměla mít elektrolyt v kapalné formě, ale napuštěný do skelných vláken, tedy pravé AGM, by teoreticky mělo být jedno v jaké poloze je a limitovat to může jenom jak je nastaven systém bezpečnostního ventilu a zpětná kondenzace (VRLA)

2 reakcí na tento příspěvek Baterie AGM

9.4.2014 v 20:09 | Nahoru | #11
Jen mě to zajímá,protože jsem viděl několik motorek,včetně Hondy CB1000R,které měli přímo Vartu AGM ve vodorovné poloze.Koupím buď origo,nebo tu lithiovku.Jen jsem spíš čekal odpověď,jezdím ji x let na ležáka a v poho .Mám tam Yuasa YTZ14S super MF.Jen se hezky čte,alternativa ta a ta a ve finále ji tam stejně (nemůžeš) dát

Baterie AGM

9.4.2014 v 20:44 | Nahoru | #12
motobaterie START ma vadny kusy nejak casto ne? kterej expert to tady taha do čr tyhle sračky?

Naposledy editováno 09.04.2014 20:47:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie AGM

9.4.2014 v 20:55 | Nahoru | #13
norma> YTZ14S je factory activated a je myslím přímo určená pro tenhle typ, je utěsněná z výroby, takže je ji možný používat v jakýkoliv poloze ;)

(reakce na) Baterie AGM

9.4.2014 v 21:13 | Nahoru | #14
kakabus> Jo jo,vím.Asi proto se také liší ta cena od ostatnich

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie AGM

9.4.2014 v 21:26 | Nahoru | #15

norma píše: Jen jsem spíš čekal odpověď, jezdím ji x let na ležáka a v poho


Ahoj kolego, tak dobře - přemluvils...

Takže moje zkušenost:

Dváca Honda CBF125, letos s ní začínám 6. sezónu - od počatku už z výroby Hondou osazena 6Ah akumulátorem Yuasa YTX7L-BS položeným na bok, čili otočeným oproti svislé poloze o 90 stupňů.

A až se dostanu do garáže, můžu Ti to podsedlové zátiší případně i nafotit, že Ti nekecám...

Zatím je stále vše v pořadku (ťuky ťuk) i nyní už 5 let od uvedení motorky do provozu na jaře 2009.
Výrobce asi dobře věděl, že i tuto běžnou AGMku (která se podle některých vyjádření výše v diskuzi nemá dávat na bok) si může klidně dovolit v poloze na bok nainstalovat, prodávat to tak desítkám tisíc zákazníků po celém světě a samozřejmě i držet na to všechno záruku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie AGM

10.4.2014 v 05:37 | Nahoru | #16
Dovi> Čerpal jsem z TechManual 2014 na stránkách Yuasy:
Yuasa batteries are to be mounted in a position identical
to the position in which they were mounted in the
vehicle by the manufacturer. Any position other than
the “O°” position (upright) requires a “non-spillable”
“Factory Activated” battery.
Yuasa Battery assumes no responsibility for damages and/or
injuries incurred due to a battery being mounted in a position
other than what was originally used in the vehicle by the
manufacturer. All “-BS” and Conventional “Flooded” batteries
are to be mounted in the “O°” (upright) normal/center position.

Jestli BS akumulátory v Hondě nějak speciálně po nalití elektrolytu utěsňujou, to netuším. Nebo jestli jde jenom o to, že po nalití elektrolytu jenom nechtějí riskovat, že to nějakej trouba doma špatně zavře těma zátkama, ale v nějaký fabrice si to dokážou ohlídat..ví čert

(reakce na) Baterie AGM

10.4.2014 v 06:15 | Nahoru | #17

kakabus píše: Dovi> Čerpal jsem z TechManual 2014 na stránkách Yuasy...


V pohodě, já to nemyslel negativně ani vůči Tobě ani proti komukoliv jinýmu. Jenom jsem chtěl dát do kontrastu ta všeobecná doporučení oproti opačným, ale ověřeným fungujícím praktikám renomovaného největšího světového výrobce motocyklů.

.

kakabus píše: Jestli BS akumulátory v Hondě nějak speciálně po nalití elektrolytu utěsňujou, to netuším. Nebo jestli jde jenom o to, že po nalití elektrolytu jenom nechtějí riskovat, že to nějakej trouba doma špatně zavře těma zátkama, ale v nějaký fabrice si to dokážou ohlídat..ví čert


Taky si to takto vysvětluju. Zřejmě se jenom výrobce baterií z opatrnosti jistí a to (snad?) ještě o něco málo lepší utěsnění a jiné písmenko v označení si nechává neznalými nebo pohodlnějšími zákazníky pořádně zaplatit - a zabije tak dvě mouchy jednou ranou.

1 reakcí na tento příspěvek Baterie AGM

10.4.2014 v 08:24 | Nahoru | #18
 
norma>

Dle příslibu jsem Ti narychlo cvaknul tu výrobcem naležato instalovanou Yuasu v Hondě CBF 125.
Snad Ti to trochu pomůže.

 






 

...a ještě detailnější výřez:





(reakce na) Baterie AGM

10.4.2014 v 09:12 | Nahoru | #19
Dovi> díky,mám to podobne,jen jiný rozměr
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rozvody Yamaha FZ1 N Wirri 3 27.3.2024 v 13:16 ja1
Zkušenost s Fuel-Cut Eliminator for... Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N závoďáček-r1 11 18.12.2023 v 19:22 DeaDDream
Baterka na fz1n a prohozené póly Yamaha FZ1 N ondra-krajon 14 22.11.2023 v 20:56 Garides
FZ1 N 2009 - rotor a stator - amazon Yamaha FZ1 N luke_87 4 24.8.2023 v 21:42 slejir
Brutale 910 nebo FZ1n Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N, MV Agusta Brutale 91... KulímR1 28 11.8.2023 v 09:41 JollyJoker


TOPlist