1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rozumim autům uplnou ...
Loggy píše: J.M.K.> No já se dočetl na fórech, že je to výrobní vada, prostě to vydrží okolo 10let ( ty displaye prej procházej teplotou i 80stupňů a nemaj tam ventilátor, nic..takže je to pořád teplo, zima, teplo, zima až je z toho průser). Mě však normálně nastartuje, jede bez problémů..akorát palubní počítač je v pr*eli (mam to digitální, takže tachometr,otáčky rádio a jsou na to napojený i blinkry a ty taky nejdou, když jsem to rozebral a koukl se na tišťáky, mikročipy, tak jsem nevěděl kde mi hlava stojí a abych to všechno proměřoval a hledal problém zkoušečkou je blbost..má to jeden týpek doma a volal mi, že už na to kápnul, tak snad to bude ještě dneskaaa
80°C na LCD, ale i "ostatní" elektroniku je sakra dost a 10 let v takovém případě je sakra dlouhá životnost. Měl jsem kdysi v autě tento teploměr a jednou zvostalo auto na slunci, teplota se dostal na cca 67°C a display se zničil - segmenty se roztekly a celá plocha zůstala černá (při menším přehřátí se segmenty samy "rozsvítí", ale po ochlazení se vrátí do normálu). Takže v tomto případě je to jasně chyba konstrukce, ale možná je to i záměr v rámci "manipulace s životností". A je možné, že vlivem těch teplotních dilatací tam někde na tišťáku budeš mít jen utržený vývod některé součástky - u SMD se to stane lehko a navíc dnes používané bezolovnaté pájky jsou také zlo, snadno to praská.