globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Voda
1.4.2014 v 20:17
zdravím mám takovej problémek na své 125 shadow jak je vodní pumpa na motoru tak pod ní je malá dirka a pokud odevřu chladič tak odtud teče chladící kapalina čím to může bejt ?

Voda

1.4.2014 v 21:05 | Nahoru | #1
Při nastartování to neteče? Je v tý dírce závit, resp. je vedle ní třeba šroub?

Voda

1.4.2014 v 23:32 | Nahoru | #2
Ta "dírka" bývá obvykle odvodnění "bezpečnostní komory" mezi gufery, aby se chladicí směs nemohla dostat do oleje a naopak. Tedy, pokud odtud teče chladicí směs, je v háji gufero na "straně vody". Tedy gufero mezi tělesem čerpadla a komorou.

Voda

2.4.2014 v 13:22 | Nahoru | #3
Závit a nic v ní není a nastartovanou jsem jí neměl ted jsem ten motor složil měl jsem spadlou vačku na horním válci a vysypaná ložiska ted ještě musím nechat udělat klíč do spínačky a k nádrži je to jeden klíč někam jsem ho asi zašantročil napadlo mě jestli jsem špatně nezapojil hadice s vodou a kdyby to bylo to gufero co vše zas musím rozebrat ?

Naposledy editováno 02.04.2014 13:26:17

Voda

2.4.2014 v 13:38 | Nahoru | #4
Jestli to teče fakt z té malé dírky pod pumpou, tak to se zapojením hadic nemá nic společného. Jde o to, že aby se při závadě gufera nemohla dostat voda do oleje, nebo olej do vody, jsou na hřídeli gufera dvě a mezi nimi je komůrka. Podle toho, jestli z komůrky teče voda, nebo olej, pak poznáš, které z gufer je vadné. V tomto případě teče gufero "na straně vody", takže toho nebudeš muset rozebírat tolik. Nevím, jak to přesně na VT125 vypadá, ale každopádně musíš sundat víko pumpy, sundat vrtulku a pak už by mohlo jít gufero vydlábnout (nejlépe zašroubovat do gumové části gufera dva samořezné šrouby (protilehle), ty pak čapnout kleštěma a tak gufero vyndat - beztak po každé rozborce musíš dát nové).
Hlavně po sundání prohlédni hřídel, zda není nějak poškozená (drápanec na povrchu), čímž by "žrala" gufera furt a hlavně před nasazením nového gufera oblepit konec hřídele izolačkou, aby se břit gufera nepoškodil o drážkování hřídele.

E: Mimochodem, při zavřeném chladiči to nepoteče, poněvadž se udělá v okruhu podtlak. Ale když stačí jen otevřít chladič a už relativně malý hydrostatický tlak stačí, aby to začalo téct, tak potom po ohřátí motoru, až se chladicí okruh natlakuje, by to muselo scát jako koroptev. Takže gufero bude buď špatně nasazené, nebo je fest zmařené už při montáži, pokud jsi tedy čerpadlo už rozebíral. Jestli ne, tak může být gufero už opotřebené "věkem" a nebo také mohlo odejít, pokud motor dlouho stál.

Naposledy editováno 02.04.2014 13:43:29

Voda

2.4.2014 v 13:48 | Nahoru | #5
tak to ti děkuji za radu a nevíš zda-li bych nenašel schéma zapojení komplet hadic ? kolik může takové gufero stát ?

Voda

2.4.2014 v 14:08 | Nahoru | #6
S tím neporadím, neměl jsem tu motorku v rukou. A máš dílenskou příručku? V té by tohle všechno mělo být popsané. Možná bys něco poznal z tohoto plánku, ale já z něj popravdě dvakrát moudrý nejsem. Rozměr gufera by tam měl být též, nebo bys to mohl dopátrat na partsdepotu, i když ten zrovna laciný není. Když ale budeš znát rozměr, tak by se možná dalo sehnat "běžné" gufero třeba v agrozetu apod., za zlomek ceny "origo" gufera. A moc bych nevěřil tomu, že by tam japončíci dali nějaký netypický rozměr.

Voda

2.4.2014 v 14:51 | Nahoru | #7
hele tak jsem zjistil příčinu pod tou vrtulkou je plastové kolečko a za ním nějaká guma s pružinou to plastoné kolečko má v sobě vybrání proti sobě aby nešlo nasadit jinak a to kolečko je psasklé a nevím kde mám sehnat jiné

Voda

2.4.2014 v 15:57 | Nahoru | #8
Jestli ono to "kolečko a guma s pružinou" nejsou nakonec právě části rozpadlého gufera. Mrkni na partsdepot, tam mají přesné a přehledné rozkresy, takže bys měl najít, co je to za součástku a hned budeš znát i objednací číslo a cenu. Já to těžko najdu, když nevím, co máš za rok výroby a bez jeho zadání se na partsdepotu dál nepohneš a frknout tam nějaký smyšlený z hlavy je k ničemu, to pak můžeš najít blbost (u některých motorek se některé díly dle roku výroby liší docela fest).

Voda

2.4.2014 v 16:13 | Nahoru | #9
na těch stránkách tip v tom roku ta motorka není

Voda

2.4.2014 v 16:27 | Nahoru | #10
Servisní manuál jsem sem daval, sice v ja, ale je tu. Jinak koukám, ze rozpadlé ložisko na vacce je dost častá závada. A jak píse JMK vyměnit to gufero :)

Voda

2.4.2014 v 16:30 | Nahoru | #11
lidičky toto není gufero já nevím co to je ale jestli chcete dám vám sem toho fotku

Voda

2.4.2014 v 17:12 | Nahoru | #12
Ja vím co myslíš, u sebe to mam taky, jen nevim jak to nazvat Tak jako tak, pokud je ta plastová čast prasklá, vyměnit to musíš.

E: nemáš to daný obráceně? U me to taky teklo, a mel jsem to opačně

Naposledy editováno 02.04.2014 17:13:39

Voda

2.4.2014 v 17:16 | Nahoru | #13
ono i když to otočím tak to nepomůže kousek toho plastového kolečka je odlomená ale kde mám ten díl sehnat pochybuji že někde na netu prodává jen to kolečko a co jsem se koukal na inzerce tak sem to nikde nenašel ještě když nevím jak se to jmenuje

Voda

2.4.2014 v 17:31 | Nahoru | #14
Tak jak uz tu bylo řečeno, PartsDepot. Jestli nemají tvůj rok koukni do servisního manuálu, jaké je rozpětí let toho VT. Připadne koukni na varadero ze stejného roku, motory by mely byt stejný. Tam by si mel ten dil najít a objednat.

Voda

2.4.2014 v 17:51 | Nahoru | #15
hele koukal jsem je to přímo rok 99 ale oni to na originál dílech nemají a ani v těch neorigo to není tak nevím jak a kde to najít když tam to není .... a i to varadero to má malinko jinak co jsem koukal

Voda

2.4.2014 v 20:09 | Nahoru | #16
Tak tam zkus projít určitý rozsah let kolem toho r. 99, motor určitě nebude pro tento rok unikátní. A ta součástka určitě bude na způsob gufera, nic jiného než gufero (simering), nebo stahovací ucpávka, tam snad být nemůže. A když nenajdeš, můžeš ještě napsat BBGCZ, ten snad poradí, když je přímo odtud.

1 reakcí na tento příspěvek Voda

2.4.2014 v 21:33 | Nahoru | #17
Jde o axiální ucpávku vodní pumpy (trošku něco jiného než gufero) a třeba tady- http://www.motomike...51284/article/151555
coffman> to taky není ono jde o díl plastový a jsou v něm ještě vybrání ve vnitrním kruhu dva půlkruhy proti sobě

(reakce na) Voda

2.4.2014 v 23:34 | Nahoru | #19
Zadry>Opravdu to není díl 2+8? http://www.cmsnl.co....html#row19217MAL300

Voda

3.4.2014 v 13:09 | Nahoru | #20
já ti sem dám foto toto opravdu ono není

Voda

3.4.2014 v 13:21 | Nahoru | #21
teoreticky by to mělo bejt ono ale u mě to vypadá uplně jinak

Voda

3.4.2014 v 14:07 | Nahoru | #22
takto vypadá ten díl u mě



1 reakcí na tento příspěvek Voda

3.4.2014 v 16:22 | Nahoru | #23
dole c tom plastovém kroužku je vybrání a ještě jedno je hned proti tomu ale tam je to zrovna vylomené



(reakce na) Voda

3.4.2014 v 22:02 | Nahoru | #24
Zadry> Je to axiální ucpávka hřídele vodní pumpy a to co je prasklý je ten těsnící element ale přesný číslo budeš muset ověřit sám dle VIN atp.popř.originál

Voda

3.4.2014 v 22:14 | Nahoru | #25
tak mi prosím jen porad kde a jak to seženu

Voda

4.4.2014 v 12:22 | Nahoru | #26
Poslední možnost je přímo Honda dealer/servis. Ne ze to tam dáš, ale oni budou mít lepší rozpis. Jen to bude dražší.

Voda

4.4.2014 v 15:47 | Nahoru | #27
lidi tak mi prosím jen řekněte kde a jak tedy to sehnat to mám zaject do hondy ? nebo seženu to na netu ? popřípadě prosím kde prosím :)

Voda

4.4.2014 v 21:59 | Nahoru | #28
Nezlob se, ale co Ti mám říct více? Pokud nenajdeš onen díl na partsdepotu, ještě můžeš napsat uživateli, na kterého jsem Ti dával odkaz v příspěvku č. 16 (a mám pocit, že Ti ten odkaz za Tvou existenci na tomto serveru nedávám poprvé). To by v tom byl čert, aby člověk přímo z oné firmy si nevěděl rady. Nebo zajeď do JHmoto, mám s nimi jen tu nejlepší zkušenost. A kdyby bylo nejhůř, mám možnost sehnat káru a motorku tam můžeme odvézt.

Voda

5.4.2014 v 17:37 | Nahoru | #29
Hele snažíme se ti to tu říct pořád dokola. Na Partsdepot, máš pravdu, to není, ale je tam Varadero r.v. 2001 (motor by měl být snad stejný). Tam jsou to díly 2 + 8 zde . Pokud ti to pořád nesedí, jeď do Hondy.

E: Nebo ještě tady

Naposledy editováno 05.04.2014 17:44:16
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 326 29.9.2023 v 00:19 kudla009
Řinčení z motoru Honda vt125 Honda VT 125 Shadow J1das 7 20.12.2022 v 15:27 karavanista
Doporučení Honda VT 125 Shadow dabelluk 5 27.4.2021 v 18:13 dave-lister
Emblém na nádrži Honda Shadow 125 Honda VT 125 Shadow DarkVitalij 1 1.8.2020 v 11:55 jarak
Yamaha XVS 125 DragStar vs Honda VT... Honda VT 125 Shadow, Yamaha XVS 125 DragStar TheHov 0 14.6.2020 v 22:29 TheHov


TOPlist