Bimbo-ze-Žižkova>No zkus použít ,,dar přítele gogla'' v angličtině (přece jen větší rybníček) dle mě je těch odkazů až moc.Pravdu máš u XV (když jsem vybíral svoje tak jsem se o to zajímal -našel jsem jen XVS 650 snad jednou jinak XVS1100) Těch hřídelí uhl. přev. jsem našel tyto typy XV750/1100-1TA-Y1757-00-00 XVS1100 (rok99-07)5EL-Y1757-00-00 nahrazena 99999-03800-00(dva typy matic) a roky08-09 5EL-Y1757-10-00(bez náhrad +jiná matice+podložka matice 2x) Všechny hřídele mají stejný převod. poměr,ložiska,i tu seřizovací podložku.XV1100 ,XVS1100 má stejný kompresní poměr,zdvih,vrtání,konstrukci klik.hřídele,rozvodu,+-krout. moment.Liší se pouze sekundár.(pouze rozdíl kol mezi přev. a uhl.přev.)XV 3,003 XVS 2,875=XVS nižší kroutící moment na kardanu(nepatrně) v obou směrech.No a ještě se liší konstrukce zadní vidlice ale tam netuším co by mělo na to vliv,předpokládám že osa výkyvu je v ose kříže kardanu.Nejvíc se přikláním k tomu že nějaká část série hřídelí 5EL-Y1757-00-00 jsou zmetky,pokud nedojde ke ztrátě předpětí matice neměla by se povolit i kdyby tam nebylo žádné další jištění.Sorri že jsem se tak rozepsal ale tohle mě zajímá a ocením pokud mám něco špatně vaši opravu.