globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: závada kardan
25.3.2014 v 20:40
Zdarec všem. Setkal se někdo s touto závadou jako je na fotce ? Hřídel kardanu se provrtal skrz karter. Fakt chuťovka. přišel jsem na to při jarní údržbě protože mi začal kapat olej.











1 reakcí na tento příspěvek závada kardan

20.4.2014 v 14:29 | Nahoru | #61
Dle toho co popisuje většina majitelů se nejprve objeví hluk a po čase po podřazení se ozve rána-to by mohlo odpovídalo tomu že se napřed povolí matice díky čemu se zvětšuje zubová vůle,a při určité hranici a změně směru síly v uhlovém převodu dojde k zvětšení axiální síly na hřídel(bude se to snažit přeskočit o zub) a k utržení závitu.Spíš si ale myslím že k uvolnění matice dojde natažením konce hřídele(v závitu)než selháním pojištění(lepidla) matice.Je to ale jen další možnost

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) závada kardan

20.4.2014 v 20:27 | Nahoru | #62
coffman> Čus chlape. Hele já jsem tu závadu objevil vlastně náhodou když jsem dal moto do servisu a protože mi tam kapal olej tak jsme sundali víko a objevili tu díru. Do poslední chvíle se nic neozývalo ani nebouchalo a to ani při řazení ať nahoru nebo dolu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) závada kardan

20.4.2014 v 22:01 | Nahoru | #63
Seržant67> Tím hůř z hlediska jak to zachytit včas , můžu se zeptat- na té tvojí původní hřídeli je nějak poškozená část kde je závit?Pokud ne pak by to svědčilo o tom že povolí asi to zajištění matice?Pak to má smysl dodatečně zajistit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) závada kardan

20.4.2014 v 22:03 | Nahoru | #64
coffman> Na amerických fórech se řešilo i jen povolení té matice. Takže se to také stává. Jinak pokud si vzpomínáš na podezřelej zvuk u mne po opravě, tak to dělá jehlové ložisko uložení právě téhle hřídele .... takže znova půlit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) závada kardan

20.4.2014 v 22:20 | Nahoru | #65
OndrasHodek>No že se prvně povolí je asi fakt mě zajímá co je příčina zda v zajištění nebo ve ztrátě předpětí?To ložisko můžeš to popsat víc co se stalo?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) závada kardan

20.4.2014 v 22:32 | Nahoru | #66
coffman> no možná by nám tu někdo s ukroucenou hřídelí mohl napsat zda je ten zbytek závitu co zůstane v matce zalepenej nebo volnej, ja jsem z tohohle venku u mne to někdo dobastlil jinou matkou.
Pokud jde o to ložisko, mám jen mail ze servisu, že příčinou je ono ložisko víc nevím ale předpokládám, že jak ta hřídel před opravou byla volná ložisko se poškodilo a s novou hřídelí to dělá kravál. Až to bude dokončené budu vědět víc tak to sem napíšu

(reakce na) závada kardan

20.4.2014 v 22:43 | Nahoru | #67
OndrasHodek>

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) závada kardan

21.4.2014 v 09:07 | Nahoru | #68
OndrasHodek>Díky za odkaz.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) závada kardan

21.4.2014 v 09:52 | Nahoru | #69
Jiří78> Začal jsem si krátit čekání na mašinu tvorbou web stránek, pokud bude čas budou tam návody přibývat. Teď koukám že jak jsem to posílal z mobilu byl to odkaz na mobilní verzi. takže napravuji : tady

Naposledy editováno 21.04.2014 09:56:37

(reakce na) závada kardan

21.4.2014 v 10:13 | Nahoru | #70
OndrasHodek>Ahoj Ondro, je to dobrý nápad vytvořit web stránky o tomto stroji. Myslím, že to může mnohým pomoci. Jen doufám, že to tvé čekání na mašinu nebude dlouhé, ať už můžeš brzy osedlat mašinu a vyrazit do světa.

Pánové, přeji Vám všem pěkné velikonoce a pěkný výhled přes řídítka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) závada kardan

21.4.2014 v 15:39 | Nahoru | #71
coffman> Mému závitu nic není ale jak je vidět na fotce celá ta hřídel se posunula po té co se povolila ta matka. Můj mechanik tvrdí že to dělá ta plechová podložka společně s tou posranou hřídelí. Japonci už dělaj jinou se silnějším závitem a ta by prý už povolovat neměla.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) závada kardan

21.4.2014 v 15:47 | Nahoru | #72
OndrasHodek> Tak jsem se u tebe zaregistroval

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) závada kardan

21.4.2014 v 16:34 | Nahoru | #73
Seržant67> Paráda, pokusím se toho na stránky co nejvíc přidávat ale tak času je málo ... mno znáš to

(reakce na) závada kardan

21.4.2014 v 16:50 | Nahoru | #74
OndrasHodek> Já myslel že mi co máme motorky v servisu máme času dost )

2 reakcí na tento příspěvek závada kardan

21.4.2014 v 17:30 | Nahoru | #75
Ahoj kluci, s mrazením v zádech sleduju tuhle debatu. Jsem majitelem ročníku 2006 s nějakými 16 tisíci (koupil jsem to s 16 stovkama, 1. majitel, původ motomo, serviska atd.). Myslel jsem si, že mám bezproblémovej stroj. Nevíte, jaká je pravděpodobnost týdle poruchy? Zatím jsem o ní neslyšel...

(reakce na) závada kardan

21.4.2014 v 22:03 | Nahoru | #76
Vojta80> pravděpodobnost je čistě náhodná, vím v čr tak max. o 6ti lidech, nevím teda kolik se jich veřejně nepochlubilo ale pokud vezmeš množství dragstarů tak to asi nebude zas tak hrozné

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) závada kardan

22.4.2014 v 00:25 | Nahoru | #77
Seržant67>Kterou podložku myslí-tu pod matkou nebo tu deformační?Je možnost vzhledem k té nepoškozené hřídeli(to že se začala tlačit z kola přece muselo nastat až po povolení matky?)že to možná ztratí předpětí díky té def. podložce?Ta se ale dodává pořád pod stejným číslem n.d.?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) závada kardan

22.4.2014 v 10:02 | Nahoru | #78
coffman> údajně by to mněla dělat ta deformační podložka. V tom opravnym setu za těch 13,600.- není a musí se objednat zvlášť.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) závada kardan

22.4.2014 v 10:05 | Nahoru | #79
Vojta80> Buď v klidu já o ní taky nevěděl dokud se to neposralo a myslel jsem že jsem jediný v čr ale když jsem se o to začal zajímat tak jsem zjistil že je nás víc takových, možná jsem jediný komu to navíc prolezlo motorem ven Když budeš chtít zastav se na dobronický ve sběrných surovinách a ptej se po seržantovi a já ti k tomu ukážu fotodokumntaci Ale jak tu správně někdo podotkl na počet dragstárů je počet těchto závad zanedbatelný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) závada kardan

22.4.2014 v 14:55 | Nahoru | #80
Seržant67>No pokud by to bylo tou to podložkou tak by ten nový typ hřídele(pevnější závit) asi nezaručoval že už se to nepovolí.Sice se mě ten princip taky nelíbí ale ta podložka je už stejná od xv-ček kde ten problém asi nebyl(někde na to narvaly i vrtuli do letadla )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) závada kardan

22.4.2014 v 17:19 | Nahoru | #81
coffman> no abych řekl pravdu já o týhle vadě četl až tady od Ondráše a na to téma se nabalilo pár dalších lidí kteří mají +/- stejnou vadu.Nikdy jsem to nečetl ani na XV1100 a když se koukám na obrázky,tak kromě snímače otáček a naopak zesílené výstupní hřídele,nevidím změny.Tak teď kde je chyba
XV1100






XVS1100





1 reakcí na tento příspěvek závada kardan

22.4.2014 v 17:21 | Nahoru | #82
asi brutální nárůst výkonu a krouťáku mezi strojema,jo pokrok nezastavíš

(reakce na) závada kardan

22.4.2014 v 20:48 | Nahoru | #83
Bimbo-ze-Žižkova> no když mi to smontovávali v servisu poprvé tak říkali, že na smáčknutí té deformační podložky je potřeba poměrně velká síla a bůh ví čím to japončíci dotahujou, jestli to náhodou není už z výroby dotažený na hranici pevnosti toho závitu a při nějaké šlupce už to prostě nevydrží

Napadá mne, že tu mám tu starou deformační podložku někdy jí zkusím smáčknout zapomocí podobného závitu a změřit kolik Nm je na to potřeba

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) závada kardan

22.4.2014 v 22:33 | Nahoru | #84
Bimbo-ze-Žižkova>No zkus použít ,,dar přítele gogla'' v angličtině (přece jen větší rybníček) dle mě je těch odkazů až moc.Pravdu máš u XV (když jsem vybíral svoje tak jsem se o to zajímal -našel jsem jen XVS 650 snad jednou jinak XVS1100) Těch hřídelí uhl. přev. jsem našel tyto typy XV750/1100-1TA-Y1757-00-00 XVS1100 (rok99-07)5EL-Y1757-00-00 nahrazena 99999-03800-00(dva typy matic) a roky08-09 5EL-Y1757-10-00(bez náhrad +jiná matice+podložka matice 2x) Všechny hřídele mají stejný převod. poměr,ložiska,i tu seřizovací podložku.XV1100 ,XVS1100 má stejný kompresní poměr,zdvih,vrtání,konstrukci klik.hřídele,rozvodu,+-krout. moment.Liší se pouze sekundár.(pouze rozdíl kol mezi přev. a uhl.přev.)XV 3,003 XVS 2,875=XVS nižší kroutící moment na kardanu(nepatrně) v obou směrech.No a ještě se liší konstrukce zadní vidlice ale tam netuším co by mělo na to vliv,předpokládám že osa výkyvu je v ose kříže kardanu.Nejvíc se přikláním k tomu že nějaká část série hřídelí 5EL-Y1757-00-00 jsou zmetky,pokud nedojde ke ztrátě předpětí matice neměla by se povolit i kdyby tam nebylo žádné další jištění.Sorri že jsem se tak rozepsal ale tohle mě zajímá a ocením pokud mám něco špatně vaši opravu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) závada kardan

22.4.2014 v 22:45 | Nahoru | #85
coffman> je zajimavy, ze se to deje hlavne u rocniku 2006, bohuzel

(reakce na) závada kardan

22.4.2014 v 23:40 | Nahoru | #86
Vojta80> Vím minimálně o dvou 2005 :-/

2 reakcí na tento příspěvek závada kardan

23.4.2014 v 08:41 | Nahoru | #87
Zdar. Údajně dělá celý problém podložka č.13 která je deformační a dle dílenského manuálu musí být matka dotažena na přesný krouťák. Moje XVS je r.v. 2005 najeto cca 13000 mil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) závada kardan

23.4.2014 v 09:12 | Nahoru | #88
Seržant67> Trochu tě poopravím, utahovací moment není u této matky dán. Síla jejího utažení vzniká tak, že na hřídel v převodovce namontuješ měřák pro měření vůle v převodu. Tuhle matku začneš dotahovat a při každém přitažení zkontroluješ vůli. No a ve chvíli kdy je v převodu správná vůle je matka dotažená. Při tom všem se smačkává ta deformační podložka.




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) závada kardan

23.4.2014 v 20:50 | Nahoru | #89
Seržant67> ahoj, az budu mit trochu casu, tak se urcite stavim. A jestli budes mit motku ok, muzem dat nejakej pojezd. Moc lidi s drakem v praglu neznam.

(reakce na) závada kardan

23.4.2014 v 23:25 | Nahoru | #90
Seržant67> Pokud by to dělala def. podložka (pokud se bavíme o stejné tak č.14)Za 1)Dle katalogu je pořád stejná-od XV po ty nejnovější provedení(výrobce řeší hřídel,matku,podložky pod matkou,vidličku,možná tvar ozubení? 2)Po dotažení matice na ní už nikdy provozem nepůsobí větší axiální síla,dle mého odhadu-záleží na tvaru kuželového ozubení ale dle foto! netipuji že by dokázal tento tvar zubů kola do sebe za nějakých podmínek nějakou větší silou vtahovat,spíš naopak což se přičítá k síle předpětí matky-tah na hřídel?Ty jsi měl tu podložku nějak poškozenou?Mohlo by docházet k protáčení té hřídele v kole díky čemu by se mohly ty podložky vymačkat a uvolnit předpětí?

Naposledy editováno 24.04.2014 22:51:29
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha XVS 1100 Yamaha XVS 1100 DragStar oko31 30 15.4.2024 v 20:14 Rooks
Brzdění cruisera v dešti [1, 2] Yamaha XVS 650 DragStar, Yamaha XVS 1100 DragStar, Y... HrnčířKraus 32 3.4.2024 v 16:54 Dosky-CZ
Sedák na sedlo Yamaha XVS 1100 DragStar Dosky-CZ 19 20.3.2024 v 13:04 aar
Jaký to bude rozdíl? Harley Davidson XL 883C Custom, Yamaha XVS 1100 Drag... Mlhos 19 23.1.2024 v 08:19 puffybodie
Nové laďáky Yamaha XVS 1100 DragStar Dosky-CZ 8 30.12.2023 v 12:14 RunDr


TOPlist