globalmoto_kveten





Téma: Ježdění v Mýtě
 
19.3.2014 v 12:09
Sezóna 2018

Dámy a pánové, pokusím se udržet celodenní ježdění v tomto roce místo Dreamera.

Máme první termín

Je to neděle před Velikonocemi 01.04.2018

Takže se můžete hlásit - ke mně do zprávy nebo na email jezdenimyto@email.cz

Harmonogram je prozatím v novém vlákně zde .

Karel V. "Chippman"


Naposledy editováno 27.12.2023 00:53:33

1 reakcí na tento příspěvek Ježdění v Mýtě

29.9.2014 v 19:36 | Nahoru | #2341
a jinak, 2 mi to odřekli, máte-li někdo zájem, mám tato 2 místa volná. Piště sem nebo PM

Naposledy editováno 29.09.2014 19:37:25

(reakce na) Ježdění v Mýtě

29.9.2014 v 19:40 | Nahoru | #2342

Ozzy_ píše: Ale ty k zemi nepadas hmonosti 260 kilo. Ty jsi v perfektni rovnovaze, a motorka nejde dolu, ani nahoru, kdyz ji prizvednes kolenem (stupackou, padakem, cimkoli) tak relativne malou silou opravdu muze dojit k podkluzu kola ....

Boze kluci min teoretizujte a vic jezdete. Je dobry o tom premyslet, ale vseho moc skodi.



Tímhle způsobem jsem si přivodil dobrou dávku zlozvyků. Přečetl jsem si Twist of the Wrist a myslel jsem si, že toho už z teorie vím dost, no, nebylo to tak .
Jinak, tato konverzace začala jednoduše tím, že jsem něco viděl a nerozuměl tomu a Franta mi k tomu jen dal odkaz, kde je to vysvětlené a dál se tu bavíme o tom, co v tom článku píší.
Je to prostě náš koníček a tak o tom rádi mluvíme, lepší než u piva říkat, jací jsou politici píči (jako že hodně pijí) a jak je všechno špatné .

(reakce na) Ježdění v Mýtě

29.9.2014 v 19:42 | Nahoru | #2343

Krejza píše: a jinak, 2 mi to odřekli, máte-li někdo zájem, mám tato 2 místa volná. Piště sem nebo PM



Už mě neděs, v tomto termínu mám už 11* storno, jde mi z toho hlava kolem. Nebýt teď ten jiný režim, tak už jsem to asi celé zrušil, šílený termín .

Naposledy editováno 29.09.2014 20:43:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění v Mýtě

29.9.2014 v 19:46 | Nahoru | #2344

Krejza píše: Přesně tak, máš možnost o tom přemýšlet, použít zkušenosti jiných a vyzkoušet si, co funguje a je ti po chuti. Když budeš "jenom" jezdit, než přijdeš na to, co vlastně děláš špatně a co zlepšit, uteče moře času a proteče moře benzínu



jenze Ozzy nepsal "jen jezdit" ..

(reakce na) Ježdění v Mýtě

29.9.2014 v 19:58 | Nahoru | #2345

Veverčák píše: jenze Ozzy nepsal "jen jezdit" ..



Přeci víš, že jenom nemudrcuju a trochu jezdím. Jak psal Mr.Dreamer, je to koníček, tak se o něm budeme bavit. Nikdy nevíš, kdy ti jakákoliv informace pomůže.

Ježdění v Mýtě

29.9.2014 v 20:03 | Nahoru | #2346
Abych se přiznal - nevím jak na tom sedím, ale tak nějako mi je to vcelku i jedno Posledně mne v VM Zimin radil co a jak ale nějako jsem se necítil ok z toho co říkal. Zatím jsem s mým posedem nepozoroval z chování motorky, že by něco bylo špatně (asi proto, že s tím stejně jedu "plínu" ) tak nač to řešit dle fotek a rad z netu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění v Mýtě

29.9.2014 v 20:06 | Nahoru | #2347

Mr.Dreamer píše: ... Já teď udělal krok zpět a hodil jsem tam zase klasická řídítka

Pokud by ses těch stavitelných chtěl nadobro zbavit, já bych je bral. Ony mají vlastní brejle, nebo jak se tam montují?

(reakce na) Ježdění v Mýtě

29.9.2014 v 20:10 | Nahoru | #2348

vybouřená_mrkev píše: Pokud by ses těch stavitelných chtěl nadobro zbavit, já bych je bral. Ony mají vlastní brejle, nebo jak se tam montují?



Montují se místo 22mm trubkových řídítek. Hoď mi do PM cenu a můžeme se dohodnout. Já zatím uvažuji, že bych to zavařil do jedné polohy, pak by se už mizerové nehnuli .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění v Mýtě

29.9.2014 v 20:13 | Nahoru | #2349

Franta. píše: Rada min teoretizovat a vic jezdit je spatne. Jak muze vice premysleni uskodit? Ja rikam vic teoretizovat a vic jezdit. Jak se chces jinak zlepsit?



V lavici se jeste nikdo nikdy nezlepsil. Sebelepsi pochopeni integralniho poctu je ti k nicemu, kdyz nenapocitas priklady a nejsi schopnej to aplikovat. PLATI NAPROSTO OBECNE< NAPROSTO O CEMKOLI A NEMAS PRAVDU.

Franta. píše: Tohle nejsou bezky, kde kdyz vic nadres tak budes lepsi. Vzpomen si, letos jsi psal, jak ti vysvetlili v Brne trail braking a jak jsi se zlepsil. Kdybys vic premyslel, uz jsi to mohl davno znat sam. Takovych veci jsou pri jizde mraky, proste to neni tak jednoduche, jak se muze zdat.



Zrovna letos v Brne je SKVELEJ priklad jak nemas pravdu O brzdeni hluboko do zatacky jsem slysel uz mockrat, a dokonce i mockrat cetl. Dokud jsem se PRAXI CILI JEZDENIM nedostal na urcitou uroven, byla mi teorie k nicemu. Nedokazal jsem ji aplikovat ani kdybych ji tisickrat chapal (ale pravdepodobne proste nechapal).

Casem na to prijes sam.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění v Mýtě

29.9.2014 v 20:19 | Nahoru | #2350

Ozzy_ píše: Zrovna letos v Brne je SKVELEJ priklad jak nemas pravdu O brzdeni hluboko do zatacky jsem slysel uz mockrat, a dokonce i mockrat cetl. Dokud jsem se PRAXI CILI JEZDENIM nedostal na urcitou uroven, byla mi teorie k nicemu. Nedokazal jsem ji aplikovat ani kdybych ji tisickrat chapal (ale pravdepodobne proste nechapal).

Casem na to prijes sam.



U mě to funguje naopak, něco někde vidím, přečtu si o tom. Pak se nad tím zamyslím a pokud pochopím, jak to funguje, aplikuji to.
Co zase nejsem nikdy schopný aplikovat je prostě jen nějaká poučka ve stylu "dělej to a to". Dokud mi není jasné proč a co ta věc dělá, tak mám problém ji použít, protože ji nedám do souvislosti s ostatním a nevím, co od toho čekat. Takže mnohem lepší než nějaký trenér přímo na okruhu, který mi řekne co dělám špatně a jak to mám dělat pro mě je knížka, která podrobně vysvětluje .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění v Mýtě

29.9.2014 v 20:20 | Nahoru | #2351

Mr.Dreamer píše: U mě to funguje naopak, něco někde vidím, přečtu si o tom. Pak se nad tím zamyslím a pokud pochopím, jak to funguje, aplikuji to.
Co zase nejsem nikdy schopný aplikovat je prostě jen nějaká poučka ve stylu "dělej to a to". Dokud mi není jasné proč a co ta věc dělá, tak mám problém ji použít, protože ji nedám do souvislosti s ostatním a nevím, co od toho čekat. Takže mnohem lepší než nějaký trenér přímo na okruhu, který mi řekne co dělám špatně a jak to mám dělat pro mě je knížka, která podrobně vysvětluje .



hele a jak resis, kdyz dve knizky tvrdi neco presne opacneho?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění v Mýtě

29.9.2014 v 20:22 | Nahoru | #2352

Veverčák píše: hele a jak resis, kdyz dve knizky tvrdi neco presne opacneho?



To právě vůbec není problém, protože dokud to nechápu podrobně, stejně se tím neřídím. Třeba Motovudu a Twist of the Wrist si často brutálně protiřečí a vůbec mi to nevadí, část z toho stejně nechápu, u části si sice protiřečí, ale pravdu mají oba, protože není jen jeden způsob.
Ale obecně mi asi více sedí to motovudu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění v Mýtě

29.9.2014 v 20:26 | Nahoru | #2353

Mr.Dreamer píše: To právě vůbec není problém, protože dokud to nechápu podrobně, stejně se tím neřídím. Třeba Motovudu a Twist of the Wrist si často brutálně protiřečí a vůbec mi to nevadí, část z toho stejně nechápu, u části si sice protiřečí, ale pravdu mají oba, protože není jen jeden způsob.
Ale obecně mi asi více sedí to motovudu.



presne tyhle dva jsem ted mel na mysli .. ono to bude taky tim, ze kazde je urcene pro jinou cilovou skupinu a to je dalsi vec, kterou musis pobrat ..

ono taky na superbiku se jezdi jinak nez na motorce, ktera ma problem se rozjet, zatacky pak chtej neco uplne jineho .. jenze to vetsinou v knihach ani nenajdes, an to musis prijit

(reakce na) Ježdění v Mýtě

29.9.2014 v 20:33 | Nahoru | #2354

Veverčák píše: presne tyhle dva jsem ted mel na mysli .. ono to bude taky tim, ze kazde je urcene pro jinou cilovou skupinu a to je dalsi vec, kterou musis pobrat ..

ono taky na superbiku se jezdi jinak nez na motorce, ktera ma problem se rozjet, zatacky pak chtej neco uplne jineho .. jenze to vetsinou v knihach ani nenajdes, an to musis prijit



Tak to už jsem si také zjistil, třeba má motorka má "velký" problém s přenášením váhy, takže díky tomu nemohu použít teorii ani z jednoho z těch zdrojů. Ale vůbec to nevadí, protože ve chvíli, kdy chápu proč radí to co radí z toho mohu vyvodit závěr vhodný pro můj stroj.
Osobně nemám s teorií vůbec problémy a pokud se mi zrovna za jízdy nestáčí ve všech 3 osách řídítka, tak se na té motorce cítím fakt dobře a to myslím to "fakt dobře", kdy se prostě ježděním tvůj pocit stále zlepšuje, až se dostaneš do chvíle kdy si můžeš říct, "jo, takhle to je správně".
Samozřejmě druhá věc je, že jsem hrozné poleno a chybí mi pro motorky jakýkoli talent, hrozně pomalu si kvůli tomu zvykám na změny a musím to dohánět tou teorii a logikou.
Prostě co jiní cítí a je to pro ně přirozené si já musím logicky zdůvodnit.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění v Mýtě

29.9.2014 v 21:01 | Nahoru | #2355
Ozzy_> Ozzy, za me uz to napsal z casti Mr.Dreamer. Delam to stejne. Jen v poslednim roce jsem k tomu jeste pridal fyziku, abych si teoreticky overil jestli dana rada dava smysl, nez ji budu zkouset experimentem (kez bych to udelal driv! Kdyz jdes proti zakonum provozu, da ti pokutu policajt, kdyz proti zakonum fyziky, tak si nabijes drzku.). Samozrejme, nejde to fyzikalni analyzou overit vzdy, protoze dynamika jizdy na motorce je slozita a klidne si na tom muzes udelat profesuru (jako Vittore Cossalter http://www.dinamoto...amoto/index_eng.html) a navic nemam VS zamerenou na fyziku.

Jasny, mohl bych jezdit vic, letos jsem byl na okruhu zatim 15x, chtelo by to 30x, pristi rok to snad napravim. Jezdeni pridam, ale urcite neuberu teoretizovani, protoze to me na tom taky bavi :)

Jinak s tim trail brakingem - ja to pochopil z prispevku tak, ze ti to poradili a tak jsi to vyzkousel a ono to fungovalo. jestli ta rada nemela vliv a bylo to diky praxi, tak jsem to nepochopil:

Hele a zkousel sem to co tam radil vecer Jurgen Fuchs.

1/ se hezky vyvesovat z motorky a hlavu nizko smerem do zatacky
2/ Brzdit pozdeji ale plynule odbrzdovat az do apexu a pak hned na plyn

Napred samozrejme pomalejsi. Jinej pohled na trat, netrefoval sem stopu, apexy, nic. Ale pocit ok.

A hned za hodinku tam padalo 2:20 stabilne a jednou to ulitlo az na osobak po tom co me predjel actionbike instruktor na BAWu s napisem "KUNDE" na kombosce >:) ten me nasral a poslal sem to za nim na stadion a pak do S~voncovky celkem na prase

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění v Mýtě

29.9.2014 v 21:08 | Nahoru | #2356

Franta. píše: Ozzy_> Ozzy, za me uz to napsal z casti Mr.Dreamer. Delam to stejne. Jen v poslednim roce jsem k tomu jeste pridal fyziku, abych si teoreticky overil jestli dana rada dava smysl, nez ji budu zkouset experimentem (kez bych to udelal driv! Kdyz jdes proti zakonum provozu, da ti pokutu policajt, kdyz proti zakonum fyziky, tak si nabijes drzku.). Samozrejme, nejde to fyzikalni analyzou overit vzdy, protoze dynamika jizdy na motorce je slozita a klidne si na tom muzes udelat profesuru (jako Vittore Cossalter http://www.dinamoto...amoto/index_eng.html) a navic nemam VS zamerenou na fyziku.

Jasny, mohl bych jezdit vic, letos jsem byl na okruhu zatim 15x, chtelo by to 30x, pristi rok to snad napravim. Jezdeni pridam, ale urcite neuberu teoretizovani, protoze to me na tom taky bavi :)

Jinak s tim trail brakingem - ja to pochopil z prispevku tak, ze ti to poradili a tak jsi to vyzkousel a ono to fungovalo. jestli ta rada nemela vliv a bylo to diky praxi, tak jsem to nepochopil:



zrovna tail braking je imho technika, pri ktere si zacatecnik lehce rozbije hubu a musis se k ni dopracovat ..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění v Mýtě

29.9.2014 v 21:12 | Nahoru | #2357

Veverčák píše: zrovna tail braking je imho technika, pri ktere si zacatecnik lehce rozbije hubu a musis se k ni dopracovat ..



to si nemyslím, na silnici je to výborný učit se hned od začátku. Ale na okruh je to nanic dokud neumíš pořádně jezdit, do tý doby si myslím že to akorát zpomaluje a i to riziko je větší jak píšeš.

Ježdění v Mýtě

29.9.2014 v 21:18 | Nahoru | #2358
Franta: ... to nema cenu, treba jednou pochopis co jsem ti chtel napsat. Nektery zkusenosti jsou proste nesdelitelny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění v Mýtě

29.9.2014 v 21:21 | Nahoru | #2359

Franta. píše: Ozzy_> Ozzy, za me uz to napsal z casti Mr.Dreamer. Delam to stejne. Jen v poslednim roce jsem k tomu jeste pridal fyziku, abych si teoreticky overil jestli dana rada dava smysl, nez ji budu zkouset experimentem (kez bych to udelal driv! Kdyz jdes proti zakonum provozu, da ti pokutu policajt, kdyz proti zakonum fyziky, tak si nabijes drzku.). Samozrejme, nejde to fyzikalni analyzou overit vzdy, protoze dynamika jizdy na motorce je slozita a klidne si na tom muzes udelat profesuru (jako Vittore Cossalter http://www.dinamoto...amoto/index_eng.html) a navic nemam VS zamerenou na fyziku.

Jasny, mohl bych jezdit vic, letos jsem byl na okruhu zatim 15x, chtelo by to 30x, pristi rok to snad napravim. Jezdeni pridam, ale urcite neuberu teoretizovani, protoze to me na tom taky bavi :)

Jinak s tim trail brakingem - ja to pochopil z prispevku tak, ze ti to poradili a tak jsi to vyzkousel a ono to fungovalo. jestli ta rada nemela vliv a bylo to diky praxi, tak jsem to nepochopil:



Však o tom mluvím, jak jinak bych si zdůvodnil, jak to funguje.
Pokud jde o okruhy, nevím, kolikrát jsi byl na velkém a kolikrát na malém, ale ten rozdíl je obrovský.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění v Mýtě

29.9.2014 v 21:25 | Nahoru | #2360

Veverčák píše: zrovna tail braking je imho technika, pri ktere si zacatecnik lehce rozbije hubu a musis se k ni dopracovat ..



A co teprve tail braking na vodě, to jsem zkusil dvakrát, rozbil se dvakrát a pak jsem se na to vykašlal .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění v Mýtě

29.9.2014 v 21:26 | Nahoru | #2361

Mr.Dreamer píše: A co teprve tail braking na vodě, to jsem zkusil dvakrát, rozbil se dvakrát a pak jsem se na to vykašlal .



ty si hlavne uz konecne rozmysli, v jake poloze maji byt riditka

(reakce na) Ježdění v Mýtě

29.9.2014 v 21:37 | Nahoru | #2362

Mr.Dreamer píše: A co teprve tail braking na vodě, to jsem zkusil dvakrát, rozbil se dvakrát a pak jsem se na to vykašlal .



Na vodě je to zábava, co se tam naučíš, na suchu jako když najdeš

(reakce na) Ježdění v Mýtě

29.9.2014 v 21:43 | Nahoru | #2363

Veverčák píše: ty si hlavne uz konecne rozmysli, v jake poloze maji byt riditka



No, já to vím celou dobu, problém je, najít řídítka, která mě do té polohy dostanou. Ta, co jsem teď sundal byla v dobré poloze, ale mířila moc dolů. Hýbala se, ale to jde zavařit. Problém je odpružení, ale to by vyřešila hustší náplň na předku a možná pružiny. Navíc už teď jsme museli kvůli tomu, abych je tam narval, řezat plexi, plasty a upravovat brzdovou hadičku.
Teď jsem tam dal něco, co vím, že nebude optimální, ale je to levné funkční řešení, se kterým mohu jezdit, dokud nevymyslím něco lepšího, co bude fungovat. Navíc ať s tím provedu cokoli, do stavu, který teď mám se vrátím vždy za půl hodiny práce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění v Mýtě

29.9.2014 v 21:50 | Nahoru | #2364
Mr.Dreamer> Tak potom mame oba stejny pristup Ja az se budu v zime nudit, tak jsem si chtel napsat program, co bude podle nejakyho zjednodusenyho fyzikalniho modelu pocitat idealni stopu. Pro auta uz to existuje (http://torcs.sourceforge.net/), ale pro motorky jsem to nenasel. Ale je to hodne slozita optimalizace, tak jestli te to zajima a budes se v zime nudit, tak muzem spolupracovat. Nevim, jestli to bude uzitecny v praxi, kazdopadne je to vyzva.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění v Mýtě

29.9.2014 v 21:55 | Nahoru | #2365

Franta. píše: Mr.Dreamer> Tak potom mame oba stejny pristup Ja az se budu v zime nudit, tak jsem si chtel napsat program, co bude podle nejakyho zjednodusenyho fyzikalniho modelu pocitat idealni stopu. Pro auta uz to existuje (http://torcs.sourceforge.net/), ale pro motorky jsem to nenasel. Ale je to hodne slozita optimalizace, tak jestli te to zajima a budes se v zime nudit, tak muzem spolupracovat. Nevim, jestli to bude uzitecny v praxi, kazdopadne je to vyzva.



To je normální minimalizační problém. To je matematika, ne programování. Pro začátek bych doporučoval na to, po definici problému, pustit LSM a HC, to by mohlo u tohoto zadání vrátit v RT už přijatelnou přesnost.

Naposledy editováno 29.09.2014 21:59:05

(reakce na) Ježdění v Mýtě

29.9.2014 v 22:04 | Nahoru | #2366

Stev píše: to si nemyslím, na silnici je to výborný učit se hned od začátku. Ale na okruh je to nanic dokud neumíš pořádně jezdit, do tý doby si myslím že to akorát zpomaluje a i to riziko je větší jak píšeš.



Ja si myslim, ze kdybych jako zacatecnik pred lety znal tRail braking, tak bych si nebyl byval rozbil hubu. V Sosne jsem nestihl dobrzdit do zatacky po cilovce a zacal jsem z paniky brzdit znova v zatacce. Kdybych vedel, ze muzu v pohode brzdu postupne povolovat, tak bych tam nenajel tak rychle. Clovek to nemusi pouzivat, ale mel by vedet, ze to jde. Znalost teorie proste nemuze byt na skodu. (Treba bych se rozbil zrovna tak, tezko bych se ale rozbil vic…)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění v Mýtě

29.9.2014 v 22:09 | Nahoru | #2367
Mr.Dreamer> Tak matematika to je, ale analyticky reseni samozrejme neexistuje, resiva se to pomoci dynamickeho programovani. Co je LSM a HC? Ale asi bych to neresil tady, je to prece jen dost off topic.

1 reakcí na tento příspěvek Ježdění v Mýtě

29.9.2014 v 22:15 | Nahoru | #2368
Nick Ienatsch a jeho teorie 100 bodů přilnavosti, to mi přijde jako rozumné jednoduché vysvětlení, jak na trailbraking. A nejen na něj.

1 reakcí na tento příspěvek Ježdění v Mýtě

29.9.2014 v 22:15 | Nahoru | #2369
by mne zajimalo co budete delat v prosinci

(reakce na) Ježdění v Mýtě

29.9.2014 v 22:17 | Nahoru | #2370

Franta. píše: Mr.Dreamer> Tak matematika to je, ale analyticky reseni samozrejme neexistuje, resiva se to pomoci dynamickeho programovani. Co je LSM a HC? Ale asi bych to neresil tady, je to prece jen dost off topic.



Dynamické programování ti tady moc nepomůže, tady se ti výpočty opakovat nebudou.
LSM = Least Square Method
HC = Hill Climbing
Dva základní algoritmy na řešení optimalizačních úloh.
Analytické řešení existuje, ale je pravděpodobné, že se nám ho nepodaří nalézt.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist