bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Typ řetězu- Jak poznat
Dobrej večer přeju, chtěl bych zeptat, jak poznám typ řetězu? Prasknul mi řetěz a na stránkách yuki sem našel tenhle: Typ 428/ 130 článků. Co tedy znamená ten typ řetězu, popřípadě jak zjistit zda je to ten samý co chci, jesli se to dá nějak změřit, nebo tak něco?


Vím že pro některé z vás bude tento dotaz velice úsměvný, ale když sem blbej tak se zeptám

1 reakcí na tento příspěvek Typ řetězu- Jak poznat

Skvělá odpověď, děkuji! 18.3.2014 v 23:04 | Nahoru | #1
428 je prostě typ řetězu. Pokud tam patří, jinej tam nedáš. 130 článků mluví za vše - to je prostě jeho délka. Jestli ti praskl, můžeš si na něm akorát přepočítat počet článků - pro jistotu.

(reakce na) Typ řetězu- Jak poznat

18.3.2014 v 23:11 | Nahoru | #2
Piwell> Takže typ je prostě typ a nedá se ověřit zda je to on třeba přeměřením? Napadlo mě že ten typ je třeba šířka v mm nebo tak něco ty moje výplody no. Jinak díky za odpověď

Naposledy editováno 18.03.2014 23:12:16

1 reakcí na tento příspěvek Typ řetězu- Jak poznat

Skvělá odpověď, děkuji! 18.3.2014 v 23:28 | Nahoru | #3
To čísílko 428 znamená všechno. Hlavně jakou má řetěz rozteč mezi články. Jeho sílu těch bočních plíšků atpd. Každej kdo se řetězy zabývá, tak tohle mu stačí. Počet článků se počítá podle těch nejtů. Tedy tam máš 130 těch středovejch osiček co procházej těma destičkama s trubičkou. A TOTO UDÁVÁ JEHO DÝLKU, ABY KDYŽ TAKOVÝ NASADÍŠ NA OZUBENÁ KOLA a spojíš, SE DAL JEŠTĚ ŠPONOVAT.
PS. Když výrobce prodá motorku s řetězem bez rozebiratelný spojky a Ty pak chceš řetěz snadno sundavatelný, musíš do 130článků počítat i tu sponku. Tedy se Tě maník zeptá zda chceš 130 článků i se spojkou a Ty řekneš že ano. On ufikne 128 a přihodí rozebiratelnou spojku.
Taky se Tě může zeptat, jestli chceš obyčejnej, nebo O-kroužkovej, či s X těsněním článku. O a X je dražší tip řetězu, který má pod těma placičkama z boku pryžový kroužky, které drží mazivo a zabraňují špíně dostávat se do toho válečku co se otáčí na tý osičce. Rozměr/tip.428 platí furt stejně a vejde se, ale O-kroužkovej řetěz je širší právě o ty kroužky z boku a je trochu jinak poskládanej.

2 reakcí na tento příspěvek Typ řetězu- Jak poznat

18.3.2014 v 23:37 | Nahoru | #4
Ideální je,jak píše někdo výše, přepočítat počet článků. Nevím,jestlim máš origo rozetu nebo pastorek. Pokud to je orig, najdeš vhodné řetězy u prodejců. Zadej typ motorky y vajede ti přímo řetěz. Ale podle mě je dobrý, neměnit jen řetěz,ale komplet celou řetězovku. Není to takový rozdí v ceně. Nevim kolik si na tom řetězu nalítal,ale zřejmě se opotřebovala obě kola, jak rozeta tak pastotek. Když na to dáš teď novej řetěz, odejde ti podstatně dřív a v konečném součtu proděláš na cene.

Typ řetězu- Jak poznat

18.3.2014 v 23:41 | Nahoru | #5
V podstatě jak psal sancu a i sis částečně odpověděl sám - znamená to typ řetězu, čili jeho šířku (na válečkách), tloušťku plíšků a jeho sesazení. Teď bych asi kecal jestli jsou tvary a celkově rozměry těch plíšků shodný s jinýma typama řetězů.
Ani nevím, jestli se řetězy 428 dělají s kroužkama, viděl jsem jenom bez kroužků, netěsněný. Řetězy 520, 525, 530 mají O-kroužky nebo X-kroužky a dělají se v různých pevnostních provedeních.
Nevím, ale domnívám se, že na 125 ccm jsou standardně 428 řetězy ...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Typ řetězu- Jak poznat

18.3.2014 v 23:45 | Nahoru | #6

Kotas_XTZ píše: Ideální je,jak píše někdo výše, přepočítat počet článků. Nevím,jestlim máš origo rozetu nebo pastorek. Pokud to je orig, najdeš vhodné řetězy u prodejců. Zadej typ motorky y vajede ti přímo řetěz. Ale podle mě je dobrý, neměnit jen řetěz,ale komplet celou řetězovku. Není to takový rozdí v ceně. Nevim kolik si na tom řetězu nalítal,ale zřejmě se opotřebovala obě kola, jak rozeta tak pastotek. Když na to dáš teď novej řetěz, odejde ti podstatně dřív a v konečném součtu proděláš na cene.



Určitě ano, u silnějších strojů je to v podstatě podmínka. U 125ccm motoru bych si napřed porovnal stav rozety/pastorku použitýho a novýho. Pokud to neni z bláta nebo to nedostalo nějak extra naprdel, u 125ccm by neměl být problém vyměnit jen řetěz, pokud rozeta/pastorek nemá viditelně křivý nebo vymletý zuby.

(reakce na) Typ řetězu- Jak poznat

18.3.2014 v 23:59 | Nahoru | #7
Piwell>
Jojo,asi máš recht, uvažuju podvědomě v silnější kubatuře a beru to jako obecné pravidlo)

JInak co jsem našel na netu, měl bys mít řetěz hnací 428 (130 článků). Pokud máš vše v orig stavu.

Mám jednu osobní zkušenost s řetězem, kupuj nýtovací spojku, mě se u yamahy xt600z ve cca 120 rozpojila spojka řetězu a byl jsem rád,že jsem to s mladou za zády ustál. Řetěz se namotal na kyvku a zablokoval zadní kolo. NIc moc zážitek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Typ řetězu- Jak poznat

19.3.2014 v 00:04 | Nahoru | #8
Piwell> Furt přemejšlím nad tím co jsi psal.)

Ale hele čeče, pokud je řetěz 428, je k tomu úměrně "vymšlěné" i soukolí. Takže je slabší a a opotřebuje se tedy v porovnání s jinou motorkou stejně. Tak bych asi měnil stejně vše)

Pokud máš pravdu Ty, byly by kola dimenzovány na větší zatížení než samotmý řetěz, to se mi moc nezdá)

Ale nejsem mekánik, jsme jen samouk a dloubal)

(reakce na) Typ řetězu- Jak poznat

19.3.2014 v 02:34 | Nahoru | #9
Sancu> Tak spočítat počet článků ještě umím, šlo mi vo to první číslo. Díky

1 reakcí na tento příspěvek Typ řetězu- Jak poznat

19.3.2014 v 02:36 | Nahoru | #10
do 160 km/hod stačí spojka zasouvací, jen ji nedat obráceně

pokud ti prasknul, tak bych asi u yuki další nekupoval a vzal bych nějakou renomovanou značku

(reakce na) Typ řetězu- Jak poznat

19.3.2014 v 02:37 | Nahoru | #11
Kotas_XTZ> Ono to bylo tak že mi v motorce něco mlátilo a domlátilo to tím, že mi vodešl řetěz, byl totiž pěkně zrezlej a nedal se pořádně vohnout v očku, takže proto měním jenom řetěz

(reakce na) Typ řetězu- Jak poznat

19.3.2014 v 02:39 | Nahoru | #12
Humusus> Nojo, když já chtěl honem jezdit a tohle bylo nejblíž

(reakce na) Typ řetězu- Jak poznat

19.3.2014 v 08:30 | Nahoru | #13

Kotas_XTZ píše: Piwell> Furt přemejšlím nad tím co jsi psal.)

Ale hele čeče, pokud je řetěz 428, je k tomu úměrně "vymšlěné" i soukolí. Takže je slabší a a opotřebuje se tedy v porovnání s jinou motorkou stejně. Tak bych asi měnil stejně vše)

Pokud máš pravdu Ty, byly by kola dimenzovány na větší zatížení než samotmý řetěz, to se mi moc nezdá)

Ale nejsem mekánik, jsme jen samouk a dloubal)



Ano, soudím dle kývačky atp. (ta má taky podobnej malej výkon). Většinou byl na výměnu jenom řetěz, ne rozeta s pastorkem. Ale jinak rozeta i pastorek samozřejmě jde do kopru, jen bych řekl, že u malýho výkonu mnohem míň.

1 reakcí na tento příspěvek Typ řetězu- Jak poznat

19.3.2014 v 08:57 | Nahoru | #14
Kdysž sme u těch řetězů..rozhoduju se mezi čz a did a v tabuklkách did jsou u řetězu 520 jiné rozměry a rozteče článků..to je realita, nebo nějaká haluz ?

(reakce na) Typ řetězu- Jak poznat

19.3.2014 v 10:56 | Nahoru | #15
hrnous> No, já kupuju 5/8"(nebo 3/8"???)x1/4" .
Na nejaké čísla "520" atd. celkem nehledím...
Rozteče by měly být stejné, ale nemusí sedět průměry čepů, šířka bočních plechů atd.
Např. spojka řetazu ČZ a Regina není záměnná, Regina má řetěz širší (zkrz ty boční plechy) a má větší čepy.
D.I.D. řetaz je moc tvrdý. Materiál válečků...
Jo, řetaz "428" je 1/2"x5/16".
Bral bych z kategorie levnějších s označením "ČZ" na článkoch, "Favorit" neé.
Na silniční moto, kór kategorie 125, zásadně netěsněný, to jest obyčejný.
O-kroužkový žere koně.

Naposledy editováno 19.03.2014 10:57:21

Typ řetězu- Jak poznat

19.3.2014 v 11:28 | Nahoru | #16
No mě šlo hlavně o to, že za cenu o kroužkové 520cítky od ČZ mám "tu samou" 520 od DID v X kroužku..

Typ řetězu- Jak poznat

19.3.2014 v 12:40 | Nahoru | #17
Napiš si sem http://www.motorete...etezove-sady-cz.html .Jsou šikovní a poradí ti.Já od nich kupoval sady na Shadow,NSR i Kawasaki Z , a v pohodě.Hlavně nekupuj jen řetěz.Pokud praskl,může být zrada i ve vymletých zubech kol.

Typ řetězu- Jak poznat

9.4.2014 v 07:56 | Nahoru | #18
Ahoj, vím, že už je asi původní otázka vyřešená, ale chtěl bych se zeptat jak tedy poznám ty jednotlivé druhy řetězů? Ty X a O atd... Nebičujte mě jestli už se na to někdy někdo ptal

1 reakcí na tento příspěvek Typ řetězu- Jak poznat

9.4.2014 v 08:56 | Nahoru | #19
O a X jsou typy těsnících kroužků. O kroužek má na každý straně jen jednu těsnící plochu, X kroužek logicky dvě. Podle mě je lepší X kroužek a taky jsem vždycky kupoval.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Typ řetězu- Jak poznat

9.4.2014 v 11:54 | Nahoru | #20
Piwell>jo děkuju, ale ještě bych se zeptal, jak to poznám koukal jsem se na řetěz a jako nejsem z toho moc moudrej je to přímo vidět??

Naposledy editováno 09.04.2014 11:54:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Typ řetězu- Jak poznat

9.4.2014 v 12:21 | Nahoru | #21
adam.qck.zak>

(reakce na) Typ řetězu- Jak poznat

9.4.2014 v 16:22 | Nahoru | #22
Piwell> ještě jednou díky. Už do toho vidím
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
postačí 125ccm Yuki Vista 125 jozefjozef 22 2.12.2019 v 21:41 Čurdajurda
Znovuoživení motorky Yuki Vista 125 Eliška125r 12 22.7.2019 v 22:00 Romans512
technicka poradna Yuki Vista 125 amazonak 7 3.5.2018 v 21:29 Tatak
elektro Yuki Vista 125 amazonak 3 22.4.2018 v 22:49 Maxipes_Fík
Nemá jiskru-porucha CDI?? Yuki Sport 125, Yuki Vista 125, V.D.O. Moto Chopper ... Hippieguy 18 20.11.2017 v 12:59 297772714


TOPlist