Mám problém se svou motorkou JAWA-ČZ 150 352 a prosím o radu.
Za studena jede motorka krásně,ale jakmile se víc ohřeje (cca 5-10 min jízdy) přestane z ničeho nic dávat jiskru. Trvá pak zase 15 min než znovu chytne a celé se to opakuje. Můžete mi prosím někdo poradit čím by to mohlo být? Díky
1 reakcí na tento příspěvek Ohřátý motor přestane dávat jiskru
Naposledy editováno 02.03.2014 20:52:43
..nicmene uz mam objednanou novou zapalovaci civku..
vyhledove to stejne vidim na bezkontakt, vape
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ohřátý motor přestane dávat jiskru
2 reakcí na tento příspěvek Ohřátý motor přestane dávat jiskru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ohřátý motor přestane dávat jiskru
Kubais87 píše: jawarmaniak> Sakra, já mám totiž tu cívku nově převinutou. Dá se to nějak proměřit, abych to mohl jít reklamovat, že to udělali špatně?
Ano dá.
Odpor VN cívky by se měl ideálně pohybovat někde mezi 8-10 kOhmy. Proměření ale ještě nedokazuje, že jsou cívky v pořádku. Proražená cívka se při pokojové teplotě projevuje naprosto normálně a dává silnou a pravidelnou jiskru. Po zahřátí však ztrácí izolace drátu sekundárního vinutí izolační schopnost a cívka přestává pálit. Čili pouhé proměření neukáže, že je cívka 100% v pořádku. Pokud ale bude mít pod 5 kOhmů, tak je jistojistě KO.
Pokud ale zapalování vypadne po ohřátí, tak je to na 99,9% cívkou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ohřátý motor přestane dávat jiskru
georgiss píše: nechat nabit rotor?
Co s tím má společného zeslabené magneto. Pokud by byly magnety oslabené, tak bude velmi obtížně startovat se světly, světla budou jen slabě žhnout, případně po zapnutí světel motor chcípne, ale rozhodně nebude vypadávat po ohřátí.
georgiss píše: jo, presne to samy mam taky, ted sem sehnal jinej rotor/silnejsi/po nabiti na burze v prepychach, proste se na civky vcucne s vetsi silou a motorka chyta, jede, pohoda
..nicmene uz mam objednanou novou zapalovaci civku..
vyhledove to stejne vidim na bezkontakt, vape
Na céčko, potažmo kývačku mezitypa se dělá sada VAPE, ALE!!!
1. není 6V, ale 12V
2. máš externí VN cívku, takže přijdeš o tu vychytávku, že jde kabel rovnou z motoru na svíčku.
3. musíš vyřešit kabeláž k chcípání motoru a k regulátoru, kterej logicky nedáš do světlometu (dost nešikovně se to vede většinou kolem sekundárního řetězu ke kastlíkům). Spadený řetěz = rozšmelcovaný zamaštěný elektrický svazek
4. musíš mít baterii. Ať si říká kdo chce, co chce, tak VAPEmu nesvětčí dlouhodobý provoz bez baterky...
5. Vape je magneto, původní zapalování taky, takže vyměníš jedno magneto za druhé.
6. Cena Vape přesahuje 4000.
7. Repase původního zapalování nepřesáhne 3000 a bude sloužit dalších 50 let.
8. Po nabuzení původního rotoru máš ve 3000 otáčkách v síti až 20V, takže můžeš bez problému montovat 12V žárovky i s původním zapalováním.
Takže se zeptám - Má u tohoto motoru VAPE smysl?
Naposledy editováno 02.03.2014 21:59:42
Ještě jedna rada(i když to nesouvisí přímo s dotazem), odmontovaný setrvačník nenechávej volně ležet, dej ho třeba na obyčejný pozink plech, aby nedocházelo k zeslabování magnetů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ohřátý motor přestane dávat jiskru
ok, mne to ted jede vpohode, dam jeste tu novou civku/dnes dosla/ a bude, ale myslel sem treba do budoucna.... pokud to bude fungovat spolehlive, tak origos necham...pac kamos u dlouho "neseriditelnej, obcas fungujici" cz125t? ta s tim "enduro" blatnikem dal vape a od te doby ma usmev mezi usima furt..
..a jeste bych se zeptal, jakou davate svicku?, ja ted n17 a ok, neodrusena fajfka
.a zapalka skladuju vzdy slozeny /nebo ten pilkovej list/
...jo a pruchodku mam vyresenou "po svym", zvenku to vypada stejne, ale vnitrek je provrtanej, kabel od svicky jde skrz az k civce a tam je pekne naletovanej,, to si zas vyslechnu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ohřátý motor přestane dávat jiskru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ohřátý motor přestane dávat jiskru
..svicky sem psal hlavne z duvodu, ze nez sem si neco precet, tak sem laboroval sam,,,, n14,15ohuleny, tezsi starty, volnobeh nicmoc,, pak sem dal n19c, chytla hned, volnobeh vyssi, projel sem kousek, vytahl a byla jak zasypana vapnem,,, ted mam n17c a vcajku...malou neodrusenou fajfku..
..a pruchodku mam utesnenou pruhlednym silikonem, tzn. tesni to a vypada celkem puvodne, cz150c mam zatim v stetkolaku na "bezny jezdeni", 2-3x rocne nejakej pojezd po okoli do 100km
..tu civku a kladivko/v tej krabce nalevo je komplet prerusovac na cz150c/ nasadim a pak se uvidi..
1 reakcí na tento příspěvek Ohřátý motor přestane dávat jiskru
..zavada jasna,,, on ma starou klasickou baterku/cca 8let, nabita vydrzi tak 1den/,pred startem dam 10min nabijecku, pak nastartuju na prvni kop, jedu, svetla ok i na volnobeh, baterka drzi cca 24hodin..
.ja mam na panelce baterku 6V z nejakej detskej stavebnice, stejne tak nabiju 10min pred startem, motka chytne na prvni kopanec, po odstaveni vydrzi cca 24hod.,, ale ma malou kapacitu, pri volnobehu neutahne svetla, prepnu na parkovky a ok..
..ale musim rict, sem necekal, ze na tech rozrkancich dojedem /bracha vezl pritelkyni/, ja cca 5kg vercajku a dilu/,, motorky mame v nalezovym stavu, bohuzel, zadny repase...
..pred cestou sem delal pouze vymenu svicek, oleje, vymyl vzduchfiltry/orig hlinikovy kosiky/, maznul retezy, trochu predstihy a bylo,, obe zvonej na klice jak das, ale dojeli sme to, trochu prochladli...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kejvačka 150/352 Jawa 150/352 | hluska | 2 | 13.12.2023 v 22:57 Kohlstein |
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
Dotaz Jawa 150/352 | Šuánek | 6 | 24.8.2023 v 22:34 Dolin |
První moto pro dceru Jawa 150/352 | olgabrodska1 | 19 | 21.8.2023 v 16:02 Lapchik-54 |
Samolepky na jawach Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 21 | 10.1.2023 v 18:28 Zdenalbenal |