motorbreath> Jenže já psal, že při používání spreje jsem po 500km poctivě
čistil a mazal. Často jsem ho čistil i sundáním a kompletním vypráním v techničáku (podotýkám, že šlo o netěsněný řetěz). Přesto, i když jsem se o něj staral 2x více, musel jsem 2x častěji napínat - to je prostě moje zkušenost. Chápu že nějaký supersportu potřebuje kvůli velkým odstředivým silám mazadlo, které drží na řetězu co nejvíce. Ale pro moje použití - částečně i momo asfalt, kdy se třeba po jedné vyjížce řetěz totálně obalený chrůnou z trávy, je takový lepivý sprej absolutně nevhodný
. A navíc jak jsem psal - nehodlám řetěz opečovávat po každé jízdě. Takže ta představa o patlání řetězu na dovelené je docela mylná
. Nějaké množství oleje se na řetězu udrží dlouho a má tendenci stále vzlínat do pohyblivých částí. To u toho hustého mazadla nefunguje a musí se ma mazat častěji. Opět ale mluvím hlavně o netěsněném řetězu, který nemá náplň v kloubech.