globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda CB 900F Hornet X Yamaha FZ1 Fazer
Ahoj motorkáři, potřebuji poradit,strávil jsem už hodiny sháněním informací na netu, ale chybí mi praktická zkušenost. Na podzim jsem prodal moji motorku (650) a chci si pořídit něco silnějšího. Mám dva typy a nemůžu se rozhodnout mezi Honda CB 900F Hornet, Yamaha FZ1 Fazer. Moto chci na svižné projížďky po práci a občas výlet s ženou případně synem. Máte někdo praktické srovnání?

Honda CB 900F Hornet X Yamaha FZ1 Fazer

9.2.2014 v 17:12 | Nahoru | #1
Fazera bych spíš srovnával s lepšíma a novějšíma motkama než 900Hornet, tady bude asi ve všem lepší Yamaha

Honda CB 900F Hornet X Yamaha FZ1 Fazer

9.2.2014 v 17:16 | Nahoru | #2
Ber fejzra

Honda CB 900F Hornet X Yamaha FZ1 Fazer

9.2.2014 v 17:19 | Nahoru | #3
Dobré motorky jsou obě... Fazer bude pro "sportovnější" jízdu vhodnější... H9 tě může přesvědčit jedině, jsi-li milovníkem klasických naháčů s kulatým světlem a tomu co k tomu patří...

Honda CB 900F Hornet X Yamaha FZ1 Fazer

9.2.2014 v 17:47 | Nahoru | #4
Fazer má myslím o 40 koní více, tam už je poznat rozdíl, hornet je klasika, Fazer je sportovnější, pokud budeš brát s polokapotou, tak bude i příznivější na cestování

Honda CB 900F Hornet X Yamaha FZ1 Fazer

9.2.2014 v 18:06 | Nahoru | #5
srovnavas celkem odlisny motorky, jak podvozkove, zamerenim, ale hlavne vykonove.

Nicmene paklize chces nazor na obe, tak zkus napsat uzivateli CBiker9

Honda CB 900F Hornet X Yamaha FZ1 Fazer

9.2.2014 v 18:18 | Nahoru | #6
Hondu Hornet 900 si kup, pokud už ses vyblbnul a chceš pohodlnou motorku klasického vzhledu s plynulým nástupem krouťáku a výkonem, který neurazí a ruce ti neutrhne.
Yamahu FZ1 Fazer si kup, pokud ses ještě nevyblbnul, chceš moderní desing, nevadí ti, že je trošku tvrdší podvozkově a tvoje žena není fajnovka-to zadní sedadlo není žádná hitparáda. Spodní otáčky jsou u Yamahy slabší, ale střední a horní ti to vynahradí.

Honda CB 900F Hornet X Yamaha FZ1 Fazer

9.2.2014 v 18:27 | Nahoru | #7
Děkuji všem zúčastněným za příspěvek.
Prosím vás, nebyl by někdo v okolí Opavy, kdo jezdí na FZ1 Fazer případně na 900
Hornetu a nevadilo by mu kdybych si za ním přijel pokecat a vyslechnou zkušenosti s moto.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CB 900F Hornet X Yamaha FZ1 Fazer

Skvělá odpověď, děkuji! 9.2.2014 v 18:48 | Nahoru | #8
začněme tím, že h9 je naháč a fz1 fazer polokapota

h9 jede od spodu, jedeš na krouťák, s origo nastavením jde motor od 2 tisíc, poladěný pod 3 trochu cuká. kratší zpřevodování, jednička končí lehce přes 100. výkonu dost, dvě sezony mi trvalo, než jsem v půlce zatáčky dokázal dát plný - zase díky krátkýmu zpřevodování musíš včas kopnout vyšší kvalt (omezovač ještě v náklonu nepotěší, zasahuje kolem 10,5). měl jsem trochu utažený podvozek a do 150 stíhal v zatáčkách sporty. není to motorka na dálkové přesuny, po dvou hodinách už jsem nevěděl, jak si na něj sednout (ale já mám cca 190 cm a bolely mě kolena/kyčle)...ale to už se většinou blížilo tankování. jinak cestovat se dá na všem a sedět na motorce 6-8 hodin za den jsem taky přežil. na levé straně je policajt a jeho úchyt, na rozdíl od hliníkových stuupaček, neubývá. batůžky si na nepohodlí nestěžovaly, od 165 do 182 cm. spotřeba při svižné jízdě (nezdržuju kapoty) 6,5, honím se s kapotama 7,5, svižné cestování cca 6 (model 02/03 žral o litr víc).

fz1 (n nebo fazer) je konstrukčně modernější, motorově mi více sedl charakter staršího fzs. nádrž je širší, pokud jsem chtěl sedět sportovně vpředu, připadal jsem si jak "štětka na šichtě". nevím, jestli to má stupačky tak široké nebo tak nízko, ale štrtal jsem v první ostřejší zatáčce (na neznámé motorce se mi nestává běžně). zapadneš víc "do motorky". má strašně dlouhé zpřevodování, díky čemuž ti přijde h9 ostřejší (spousta majitelů měnila sekundár do síly). jednička točí ke 150, další kvalty jsou poskládané dost blízko sebe. krouťák i výkon je položený do vyšších otáček, sportovní jízdu v zatáčkách jedeš 2-3. šestka je tam snad nesmysl pro přesuny po německých dálnicích. pod 7 tisíc tahá motor jak šestikilo, což je zase "výhoda", že tě při couračkách nerozhodí chyba na plynu. město jedeš 1-2. při rychlostech přes 150 (na fazeru přes 160) jsem měl pocit, že zatočím řídítky kolem dokola a nic se nestane (jakoby odlehčený předek bez zpětné vazby). pro batůžka to nebylo tak pohodlné jako hornet (jeden batůžek jezdil h9 i fz1).

ještě doplním, že na h9 jsem najel přes 50 tkm, na fz1 n a fazer jen 100-200 km

Honda CB 900F Hornet X Yamaha FZ1 Fazer

9.2.2014 v 18:53 | Nahoru | #9
Jinak ještě tady myslím nikdo nevyřknul tu mnohdy velmi podstatnou část a to finance...
h9 koupíš prostě levněji, taky je to starší bajk...

Honda CB 900F Hornet X Yamaha FZ1 Fazer

9.2.2014 v 19:43 | Nahoru | #10
Kup si Horneta, Fazera1 chci na jaře kupovat já tak ať na mě zbude.

Honda CB 900F Hornet X Yamaha FZ1 Fazer

9.2.2014 v 20:04 | Nahoru | #11
Jdi do FZ1 Měl jsem nahatou 08, výkon i ve dvou jako tank Celkově mladší stroj, vše už je někde jinde...Tím nechci říct že CB900 je špatný stroj, má ho soused a líbí se mi i dnes...

Naposledy editováno 09.02.2014 20:05:35

Honda CB 900F Hornet X Yamaha FZ1 Fazer

9.2.2014 v 20:43 | Nahoru | #12
Jasný finance jsou důležité, možná jsem měl hned na začátku uvést že chci do moto investovat tak cca 100.000Kč. Vzhledem k tomu, že mi je lehce přes 40 let, chci moto, která mě nějakou dobu vydrží, nemám v plánu jí po roce zase měnit.

Honda CB 900F Hornet X Yamaha FZ1 Fazer

9.2.2014 v 21:00 | Nahoru | #13
Tak to bych na tvém místě, pokud zvažuješ čistokrevného naháče, zvážil místo H9 spíš CB 1300, XJR 1300, nebo GSX 1400...

(reakce na) Honda CB 900F Hornet X Yamaha FZ1 Fazer

9.2.2014 v 21:05 | Nahoru | #14
mariano>
Ahoj,
díky za příspěvek, takže kterou motorku by jsi teď koupil, po zkušenostech co máš?

Honda CB 900F Hornet X Yamaha FZ1 Fazer

Skvělá odpověď, děkuji! 10.2.2014 v 00:26 | Nahoru | #15
záleží na tom, co chceš jezdit. já jezdím "svižnější turistiku" - jeden den zrychený přesun pár set km, tam jeden/víc dní poježdění a zrychlený přesun zpátky.

vybíral bych mezi polokapotami a do 100 tkč bych vzal litrový fzs - motor je kompromisem mezi výkonem fz1 a krouťákem h9, navíc má polokapotu, je pohodlný, hned tak ti někdo neujede a ve dvou naprosto v pohodě. navíc za 100 seženeš motorku, dáš jí servis i kufry a vylepšíš oblečení pro tebe i ženskou. má jedinou nevýhodu - při větším zatížení (ať už sportovní jízda, nebo ve dvou s kufry) je měkčí zadní pružina

ze dvou, které máš ve výběru, bych vzal zpátky h9. za ááá vím o něm spoustu věcí, za bééé mi strašně sednul (ale měl jsem lehce poladěný motor i podvozek a kupoval jsem nepadený motorky)

že jsem už u krumlova nevěděl, jak si sednout, jsem psal...ale to je dané mou výškou

edit: záleží taky, co máš odjeto. motorky jsou to sice hodný, ale jen pro zkušenýho pilota

Naposledy editováno 10.02.2014 00:33:26
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 Včera v 11:57 mariano
Hornet 900 klepání motoru Honda CB 900F Hornet erichd 8 15.4.2024 v 23:27 2stroke
Hornet 900 klepání motoru Honda CB 900F Hornet erichd 2 1.4.2024 v 22:04 Johny89
Spojka Yamaha FZ1 2006 Yamaha FZ1 Fazer Lajos98 21 18.1.2024 v 15:31 ja1
Zapojení ukazatele zařazení rychlos... Honda CB 900F Hornet Pospaa1 21 24.12.2023 v 09:56 Jirka7366


TOPlist