globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda CB 900F Hornet X Yamaha FZ1 Fazer
Ahoj motorkáři, potřebuji poradit,strávil jsem už hodiny sháněním informací na netu, ale chybí mi praktická zkušenost. Na podzim jsem prodal moji motorku (650) a chci si pořídit něco silnějšího. Mám dva typy a nemůžu se rozhodnout mezi Honda CB 900F Hornet, Yamaha FZ1 Fazer. Moto chci na svižné projížďky po práci a občas výlet s ženou případně synem. Máte někdo praktické srovnání?

1 reakcí na tento příspěvek Honda CB 900F Hornet X Yamaha FZ1 Fazer

Skvělá odpověď, děkuji! 9.2.2014 v 18:48 | Nahoru | #1
začněme tím, že h9 je naháč a fz1 fazer polokapota

h9 jede od spodu, jedeš na krouťák, s origo nastavením jde motor od 2 tisíc, poladěný pod 3 trochu cuká. kratší zpřevodování, jednička končí lehce přes 100. výkonu dost, dvě sezony mi trvalo, než jsem v půlce zatáčky dokázal dát plný - zase díky krátkýmu zpřevodování musíš včas kopnout vyšší kvalt (omezovač ještě v náklonu nepotěší, zasahuje kolem 10,5). měl jsem trochu utažený podvozek a do 150 stíhal v zatáčkách sporty. není to motorka na dálkové přesuny, po dvou hodinách už jsem nevěděl, jak si na něj sednout (ale já mám cca 190 cm a bolely mě kolena/kyčle)...ale to už se většinou blížilo tankování. jinak cestovat se dá na všem a sedět na motorce 6-8 hodin za den jsem taky přežil. na levé straně je policajt a jeho úchyt, na rozdíl od hliníkových stuupaček, neubývá. batůžky si na nepohodlí nestěžovaly, od 165 do 182 cm. spotřeba při svižné jízdě (nezdržuju kapoty) 6,5, honím se s kapotama 7,5, svižné cestování cca 6 (model 02/03 žral o litr víc).

fz1 (n nebo fazer) je konstrukčně modernější, motorově mi více sedl charakter staršího fzs. nádrž je širší, pokud jsem chtěl sedět sportovně vpředu, připadal jsem si jak "štětka na šichtě". nevím, jestli to má stupačky tak široké nebo tak nízko, ale štrtal jsem v první ostřejší zatáčce (na neznámé motorce se mi nestává běžně). zapadneš víc "do motorky". má strašně dlouhé zpřevodování, díky čemuž ti přijde h9 ostřejší (spousta majitelů měnila sekundár do síly). jednička točí ke 150, další kvalty jsou poskládané dost blízko sebe. krouťák i výkon je položený do vyšších otáček, sportovní jízdu v zatáčkách jedeš 2-3. šestka je tam snad nesmysl pro přesuny po německých dálnicích. pod 7 tisíc tahá motor jak šestikilo, což je zase "výhoda", že tě při couračkách nerozhodí chyba na plynu. město jedeš 1-2. při rychlostech přes 150 (na fazeru přes 160) jsem měl pocit, že zatočím řídítky kolem dokola a nic se nestane (jakoby odlehčený předek bez zpětné vazby). pro batůžka to nebylo tak pohodlné jako hornet (jeden batůžek jezdil h9 i fz1).

ještě doplním, že na h9 jsem najel přes 50 tkm, na fz1 n a fazer jen 100-200 km

(reakce na) Honda CB 900F Hornet X Yamaha FZ1 Fazer

9.2.2014 v 21:05 | Nahoru | #2
mariano>
Ahoj,
díky za příspěvek, takže kterou motorku by jsi teď koupil, po zkušenostech co máš?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
Hornet 900 klepání motoru Honda CB 900F Hornet erichd 8 15.4.2024 v 23:27 2stroke
Hornet 900 klepání motoru Honda CB 900F Hornet erichd 2 1.4.2024 v 22:04 Johny89
Spojka Yamaha FZ1 2006 Yamaha FZ1 Fazer Lajos98 21 18.1.2024 v 15:31 ja1
Zapojení ukazatele zařazení rychlos... Honda CB 900F Hornet Pospaa1 21 24.12.2023 v 09:56 Jirka7366


TOPlist