globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
Úprava středové plošky na zadní pneumatice.
To že se na naších pneumatikách u všech cestovních motorek vyskytují vyjeté středové plošky na zadní pneumatice není nic nového, ale jak se tohoto neduhu zbavit? Jednoduše!!
Postav motorku na centrální stojan nebo na kolíbku. Nachystej si posuvné měřítko s hloubkoměrem, rašpli na dřevo a pilník na železo s velkýma zubama (ubírák). Nastartuj, zařaď 3 rychlostní stupeň. Madlo rašple proti směru otáčení kola, přilož k zadní pneu a od kraje stahuj směrem ke středu gumy. Stejný postup opakuj z opačné strany. Vše opakuj tak dlouho než se středové plošky zbavíš. Postupně vše kontroluj hloubkoměrem v posuvném měřítku tak aby odvodňovací drážky měly po celé své délce stejnou hloubku.
Jakmile budeš mít plošku pryč, tak pneu lehce zahlaď pilníkem na železo.
Ploška je pryč, a zároveň se ti obnoví ideální jízdní vlastnosti v náklonech do zatáček.
Mám to odzkoušené. Pro pořádek, používám pneumatiky Roadsmart 2 přední i zadní.
Funguje to skvěle.
Ahoj a krátký zbytek zimy.

Naposledy editováno 18.08.2016 15:12:56

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

9.2.2014 v 13:28 | Nahoru | #1

homat píše: tohle bude nekonečný. V principu nejde o to, že by se nám nedělaly plošky, to záleží na tom co, jak a kde kdo jezdí, ale problém je v tom, že používáme jiné řešení problému a to je výměna gumy za novou. To, že si někdo kutí něco na svým stroji je asi jedno, ale vyjít s tímhle jako rada pro masy je trochu na morál.

Modelovej příklad: Máš novou gumu, vzorek 7 mm. Sjedeš 4 mm na středu a na krajích sotva 1 mm. To znamená, že máš 3 mm rozdíl a poměrně ostrý hrany tam, kde by měl bejt hladkej profil kvůli dobrý řiditelnosti. Ty takovou gumu vyhazuješ, ačkoli máš ještě 3 mm zdravýho vzorku v nejvíc sjetým místě gumy? Nebo jezdíš dál a plošku neřešíš a to, že se to zhoršila ovladatelnost motorky taky neřešíš? A co je vlastně lepší? Orovnat si gumu, když to umíš, vyhzovat zdravý gumy a nebo jezdit s motorkou, která nemá ovladatelnost, jakou má mít?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

9.2.2014 v 13:37 | Nahoru | #2
pylot> asi jezdím blbě, byl jsem si přeměřit vzorek, na stranách 3 mm a uprostřed 2 mm. Počítám s tím, že najedu tak 500 - 800 km a budu přezouvat. Michelin Power 3.

(reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

9.2.2014 v 13:37 | Nahoru | #3
pylot> jak se muze udelat takova ploska s ostrymi hranami? to musis jet tak pres celou evropu po dalnici ne? staci jedna klikatice a ploska se nema sanci vytvorit

(reakce na) Úprava středové plošky na zadní pneumatice.

9.2.2014 v 13:39 | Nahoru | #4

pylot píše: Modelovej příklad: Máš novou gumu, vzorek 7 mm. Sjedeš 4 mm na středu a na krajích sotva 1 mm.


No tak bych se zamyslel nad stylem jízdy a ne nad pilníkem
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... djpajovka 11 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1
výkon dynama Suzuki GSX 650 F radunahk 19 25.11.2021 v 13:44 odgin
Suzuki GSX 650 F sklíčko blinkru Suzuki GSX 650 F Lisus 0 21.4.2021 v 14:16 Lisus
Seřízení ventilových vůlí Suzuki GSX 750 F, Suzuki GSX 650 F, Suzuki GSX 750 K... CZmarty 7 16.1.2021 v 20:17 TomARC
omezení Suzi na 35kw z 63kw Suzuki GSX 650 F Lisus 15 17.8.2020 v 20:36 Lisus


TOPlist