bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Optimal 95E
25.1.2014 v 21:10
Čus, lejete někdo tenhle benál ? Zkušenosti jsou jaké ?
Anketa: Jezdim v zimě
Seru na to, je kurevská zima, nepohodlý a sůl
90%
43
Jó dá se to
10%
5
Předchozí
1 2 3 4
Následující

(reakce na) Optimal 95E

11.8.2016 v 12:41 | Nahoru | #91
donovanstangiano> Na pumpě většinou vědí hovno, když dneska tam prodává každý, co má díru mezi půlkama. Ale co mám info od člověka "zevnitř" (je mimochodem i na tomto fóru), tak "Optimal95" je totéž, co obyčejný N95, jenom je v něm už přimíchaný VIF, takže člověk se pak nemusí crcat s jeho dávkováním. Na Accentu Optimal používám a možná občas je znát slabé zlepšení zátahu motoru a možná spotřeba je o pár decek nižší, ale do veterána leju N95 a přidávám PbAditiv a ještě právě VIF - a projevilo se to sakramenstky, motor se hodně zlepšil (tady holt není žádná elektronika, která do jisté míry dovede ty sračky v benzinu vykompenzovat) a hlavně benzin (což se jinak stane vlivem přidaného lihu) nedegraduje delším skladováním, takže nemám problém s prvními starty po zimě, i když na podzim neodstavím s nádrží naplněnou po hrdlo. Ale stejně je vidět, jak dnešní benziny zdaleka nejsou to, co bývaly před 10 lety - zatímco s pořádným benzinem se toto nesmělo udělat - jinak by se motor beznadějně uchcal - tak dnes i v létě musím zavřít přívěru, nechat natáhnout čerpadlo a 8x šlápnout plyn, aby motor čapnul na poprvé a nezhasl.
Mimochodem, zmíněný VIF jako jediný je vyvinutý přímo na míru pro benziny, jaké se u nás prodávají, proto také skutečně funguje, na rozdíl od všelijakých zahraničních "univerzálních" srágor, které neudělají ani placebo efekt a navíc někdy mohou i oddělat motor.

Optimal 95E

11.8.2016 v 13:36 | Nahoru | #92
PbAditiv jsem používal do Žigula, když nám zrušili olovnaté benzíny. Mně šlo spíše o "novější" motory, které už jsou od výroby nastavené na Natural XX.
Pokud je tedy pravda, že Optimal je více aditivovaný tak je to dobře. Ještě jsem slyžel, že "premiové" benzíny vyšších oktanových čísel také neobsahují tolik biosložky (některé asi žádnou), ale to tam lejt nebudu. Mám dokonce v papírech jen N91.
Jak jsem zmínil, taknování lepších benzínů mi pomohlo ještě před čištěním karbeců a motka potom jezdila dobře. Asi na tom něco bude.
Máš pravdu, že dneska je skladování paliv těžce v prdeli. A bude hůř.

Optimal 95E

11.8.2016 v 16:14 | Nahoru | #93
Ty "prémiové" benziny jsou ve většině případů podvod na zákazníky, hlavně ty od Shellu, to jsou snad největší mistři ve lžích. Byly prokázané případy, kdy z pistole s "prémiovým" palivem tekl ten samý benzin, co z vedlejší "obyčejné", hnalo to jedno čerpadlo a samozřejmě ze stejného tanku. Osobně mám zkušenost, kdy Punto 55SX (jednobodovka) po natankování Shell V-power mělo o 1.5l/100km vyšší spotřebu a motor těžko táhl do kopců, jako by subjektivně měl s bídou 35 kobyl. Po projetí pár nádrží obyčejného N95 od EUoilu se vše samo napravilo. Holt další případ, kdy s spoléhá na to, že lidé jsou dneska technicky většinou nevzdělaní a snadno tak naletí na každé hovno, zabalené do zlaté folie, posázané diamanty. Za další - motor má běhat na takové palivo, pro které je určen a jen málo motorů (musejí mít piezosnímače klepání) má tak "chytrou" řídicí jednotku, že se dovede vysokooktanovému benzinu uzpůsobit. U ostatních motorů to nemá žádný význam, ba někdy dokonce je přínos i negativní - třeba u kolegovo Populara 937 (osazen ještě starým motorem SV), když se nastaví předstih na předepsané 2° před HÚ, tak motor má jen "snahu", převaluje se, ale nemá sílu sám se udržet v chodu - předpis zkrátka platí pro benzin s OČ76 a benzin N95 hoří mnohem pomaleji, takže je třeba předstih zvětšit na 10 - 12 stupňů, aby motor běžel, jak má. A i tak to není ideální, motor se někdy přehřívá, zkrátka na tak "kvalitní" benziny není stavěn.
Takže, pokud se motor, stavěný na N95, nakrmí "stooktanem", bude to podobný případ, sice ne s tak markantním projevem, ale minimálně o dost stoupá riziko silného dohořívání směsi až ve svodech, se všemi riziky pro ventily, sedla a svody (o katu, pokud je přítomen, nemluvě). Někdo sice tvrdí, že ve "stooktanu" není ten zasraný biošpitirus, ale to také bohužel není vždy pravda, byly i případy, kdy z takové pistole reálně opět tekl N95. Takže člověk pak vlastně neví, co reálně tankuje, proto fakt nemá význam si těch všelijakých "premiumpaliv" všímat. U té slavné "arctic" nafty od ÖMV už také byly případy, kdy zamrzla dříve, jak "obyčejná" nafta od jiné značky. A smutným faktem na závěr jest, že to zmíněné aditivum VIF se musí přidávat proto, aby se vlastnosti benzinu vrátily tam, odkud je to současné přidávání BB (babišovo biosraček) rozkurvilo. Nebo spíše se benzin svými vlastnostmi hodně přiblížil starému dobrému BA96. Hlavně ale ta trvanlivost - mám doma malou (5.5k motor, OHV 196ccm, alternátor 2kVA) centrálu, kterou jsem díkybohu zatím nemusel použít, takže, ač koupena před 12 lety, je v ní stále ještě zbytek původního benzinu, co tam byl ještě z krámu - a čapne na druhé zatažení!!! Nalít tam dnešní "benzin" a nepřidat VIF, tak je palivo za pár měsíců v hajzlu a motor ani neblafne, ještě to jakýmsi "karamelem" zalepí karbec. Degradaci dělá hlavně to, že se v benzinu rozkládají nízkovroucí složky, které právě mají zásadní vliv na úspěšný start studeného motoru.
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist