globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Optimal 95E
25.1.2014 v 21:10
Čus, lejete někdo tenhle benál ? Zkušenosti jsou jaké ?
Anketa: Jezdim v zimě
Seru na to, je kurevská zima, nepohodlý a sůl
90%
43
Jó dá se to
10%
5

Optimal 95E

26.1.2014 v 17:56 | Nahoru | #31
Nikdy sem žádný biocucky v benzínu neviděl. Karbec nebo pal.filtr u moto vždy čistej jak slovo boží. Jezdim na v-power 95.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimal 95E

26.1.2014 v 18:32 | Nahoru | #32
oioi01> na E85 pozor asi by chtel motor upravit pac ja to dal do my stary corsy 50:50 a umrela me lambda pred nalitim ukazovala 890 coz je skoro nova a po naliti 1050 coz je hodne za hranici a pak uz me tuhle hodnotu ukazovala porad

1 reakcí na tento příspěvek Optimal 95E

26.1.2014 v 18:39 | Nahoru | #33
Neměl jsem nikdy nejmenší problém s jakýmkoliv benzínem. Jen jednou před lety mě začínalo auto po natankování chcípat na volnoběh, měli asi v nádrži nějaký svinstvo. Při dalším tankování to zmizelo. A byla to zrovna Benzina Plus, u které jsem tankoval mnohokrát před a mnohokrát potom, takže si asi člověk nevybere. Jinak nějaky svinstvo nebo usazeniny v karburátorech jsem nikdy neměl. Vzhledem k tomu, že biosložka je líh, tak se dá jen těžko předpokládat že by něco zalepila. To spíš když někde zmrdi pančujou paliva nějakým topným olejem, nebo něco..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimal 95E

26.1.2014 v 19:05 | Nahoru | #34
petrvtr_new> no já bral dřív hodně do auta na tank ono krupá. To že to subjektivně hůř jelo bych pominul, je to jen pocit, ale odešlo mi benzínový čerpadlo. Nedokážu určit že to bylo tím, ale čerpadlo většinou odejde když se do něj dostane bordel.

Optimal 95E

26.1.2014 v 19:22 | Nahoru | #35
Bral sem na Orlenu v Polsku a pikolik se ptal co tam chcu natlacit normal nebo Vervu 95 bez Bio slozek, tak sem vzal lepsi. Astra 1,6 mela hned o 1 - 1,5 litru lepsi spotrebu.
V CR jsem pak hned letel na Benzinu s dotazem jestli je u nas Verva taky bez Bio slozek, a pan povida nene ze tam jsou, ze je to normalni natural a jen do nadrze vylijou 5 l kandak s aditivama a je to :).

Po natankovaji ceske verze spotreba opet vyssi, takze je to jen pro dobry pocit :(

Optimal 95E

26.1.2014 v 19:38 | Nahoru | #36
Verva 100 je bez biosložky, 95ka ji má, ale obsahuje aditiva, co potlačujou negativní působení biosložky. Stejně jako ten Optimal 95 na Eurooilu nebo V-power 95 na Shellu. Jinak na opěvovanou vervu 100 se mi zvedla spotřeba o cca půl litru. Výkon i chod motoru mi přišel stejnej jako na 95ku.

(reakce na) Optimal 95E

26.1.2014 v 19:41 | Nahoru | #37
Stev> jo na Krupý na onu sem dřív bral do auta, ale chcípalo to občas na volnoběh nebo motor cukal. Teď už tam tak rok netankuju a motor šlape jak má.

(reakce na) Optimal 95E

26.1.2014 v 20:02 | Nahoru | #38

knedlo píše: tak zrovna nafta je v cr velmi kvalitni mam PDcko snad nejcitlivejsiho chrochtu a vlasne benal je na tom podobne kor cr vs rakousko



PD není nejháklivější na kvalitu nafty a to ani zdaleka.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimal 95E

26.1.2014 v 20:44 | Nahoru | #39

knedlo píše: oioi01> na E85 pozor asi by chtel motor upravit pac ja to dal do my stary corsy 50:50 a umrela me lambda pred nalitim ukazovala 890 coz je skoro nova a po naliti 1050 coz je hodne za hranici a pak uz me tuhle hodnotu ukazovala porad



Lambda je asi to poslední co ti při používání E85 odejde. To spíš zlikviduješ motor detonačním spalováním kterému se na neupraveném syst.zapalování a vstřikování nevyhneš. Trpí pak všchno, písty, ventily/podpálení/, ojniční ložiska /velký tlak na ložiska/ ,těsnění pod hlavou.... nebo palivové čerpadlo,regulátor tlaku,vstřikovače /koroze/

Hodnoty 890....1050 čeho? Měřeno čím?

E85 ano,ale jedině do auta,která je upravené už z výroby. Dodatečné úpravy většinou za moc nestojí a ve finále ti ani moc neušetří /zvedne se spotřeba o cca 2L/ a rapidně snížiš životnost motoru a ostatních komponent.Navíc si zaděláš na ne ojedinělé problémy s "hádáním se" dvou systémů.

Dávat E85 do auta které není upraveno vůbec je už tuplém nesmysl.

Optimal 95E

26.1.2014 v 21:58 | Nahoru | #40
Verva 100 biosračky systemově neobsahuje, vozí se přímo z rakouska, proto je modrá, aby byla poznat, dávám jí do auta co mám na lpg, kvůli lepší stabilitě, na výkon to nemá vliv, možná u motoru s čidlem klepání, kde se posune předstih nebo u turbomotoru kde jde zvýšit plnící tlak.

Jinak beru u Eurooilu naftu bez biosrágor a dávám do ni VIF aditiv a spokojenost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimal 95E

26.1.2014 v 22:16 | Nahoru | #41
Vítězslav_Máří> Děkuju, poptám se po tom. Je to přesně ten případ - veterán, s kterým se jezdí párkrát do roka, po zprovoznění natankuju a tu jednu nádrž za sezonu ani nevyjedu celou. Takže auto pak víc, jak půl roku stojí s poloprázdnou nádrží. Zkusím tedy sehnat ten aditiv a uvidím, možná zkusím i tu Vervu100, jestli je tedy pravda to, co píše milonovo (dovoz přímo z rakous, bez sraček).
Holt je to mlsoun. GS500 mi stála cca 1 3/4 roku s třetinou nádrže a pak po oživení baterky čapla na drc a běžela v pohodě. I když je pravda, že v té byl jen N95, s autem začaly problémy až potom, co jsem natankoval Optimal95.

1 reakcí na tento příspěvek Optimal 95E

26.1.2014 v 22:44 | Nahoru | #42
ducS: tima detonacema ses si jistej? Podle me ma totiz lih vyssi oktanove cislo a treba lidi co upravuji preplnovany motory jezdi na smes prave s lihem protoze muzou jet vyssi plnici tlak bez detonaci ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimal 95E

27.1.2014 v 10:56 | Nahoru | #43
DucS>
Na detonační spalování při použití lihu jsi přišel kde?, líh má oktanové číslo hodně přes 100 to bys musel hodně zvětšit kompresní poměr, aby mohlo dojít k detonačnímu spalování.
Jezdím s Fabií 1.4 OHV na třetinu N95 a dvě třetiny E85 už několik let, spotřeba je o něco vyšší, protože výhřevnost lihu je menší než benzínu, cena té směsi je nižší, takže celkově to vychází zhruba stejně, ale hlavně to mnohem líp jede a míň to smrdí po nastartování než se ohřeje katalyzátor. Jediná "úprava" byla preventivní výměna palivového filtru asi po půl roce tankování lihu, stejně už měl najeto přes sto tisíc.

(reakce na) Optimal 95E

27.1.2014 v 14:07 | Nahoru | #44
Maxipes_Fík> Přesně tak, bioethanol (můžete tomu říkat biosračka) oktanové číslo zvyšuje.

(reakce na) Optimal 95E

27.1.2014 v 15:57 | Nahoru | #45

DucS píše: Lambda je asi to poslední co ti při používání E85 odejde. To spíš zlikviduješ motor detonačním spalováním kterému se na neupraveném syst.zapalování a vstřikování nevyhneš. Trpí pak všchno, písty, ventily/podpálení/, ojniční ložiska /velký tlak na ložiska/ ,těsnění pod hlavou.... nebo palivové čerpadlo,regulátor tlaku,vstřikovače /koroze/

Hodnoty 890....1050 čeho? Měřeno čím?

E85 ano,ale jedině do auta,která je upravené už z výroby. Dodatečné úpravy většinou za moc nestojí a ve finále ti ani moc neušetří /zvedne se spotřeba o cca 2L/ a rapidně snížiš životnost motoru a ostatních komponent.Navíc si zaděláš na ne ojedinělé problémy s "hádáním se" dvou systémů.

Dávat E85 do auta které není upraveno vůbec je už tuplém nesmysl.



jediná inteligentní reakce v celé diskuzi

Optimal 95E

27.1.2014 v 16:03 | Nahoru | #46
tak jak to teda je??

jeden říká to a druhý todle....

Optimal 95E

27.1.2014 v 16:07 | Nahoru | #47
aditiva
biosložka

(reakce na) Optimal 95E

27.1.2014 v 18:51 | Nahoru | #48

Mandela píše: dřív si se pokapal naftou a smrděl od toho ještě týden a flek na betonu taky nějaký ten pátek vydržel. Dnes se to odpaří jak benzín a ani mastný ruce od toho nemáš.



Uplne presne tohle jsem tuhle zkoumal..... Kdyz davaj hnusy do potravin, tak co musej davat do paliva.....

(reakce na) Optimal 95E

27.1.2014 v 20:52 | Nahoru | #49

oioi01 píše: chlapi, a jezdí někdo z vás, se starým autem (felicie třeba), na ethanol a benzín 50:50, bez úpravy motoru?
jak to snáší motor?



v práci s tim koketuje jeden kolega s fáčkem a druhej s cliem 1.2, přesnej poměr nevim, musel bych zjistit, ale jezdili s tim celý léto v pohodě.
Teď v zimě taky nevim..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimal 95E

28.1.2014 v 10:25 | Nahoru | #50

J.M.K. píše: Boda> O té naftě vím, tankuju prakticky jen u EUoilu (stále stejná pumpa) a tam naftu s řepkou už vůbec nenabízejí a také je to na chodu motoru znát. S tím benzinem je to problém, zase "lobby" (to slovo nesnáším jako osinu někde) rádobyzemědělců, co dobře vědí, že politik je k**va, které stačí strčit pár kapříků do kapsy a schválí cokoliv. Všude je žluto a zrní na chleba je pak málo - ale to už je na jinou diskusi.

ja1> Oba šprechtící sousedy bohužel nemám za rohem. A jezdit do Esterajchu s veteránem (60. léta), co není zrovna tichý, by nebylo zrovna echt. A čertví, zda je povoleno vozit přes čáru benzin v kanystrech, potažmo, co by tomu příslušníci při případné kontrole řekli, kdybych měl kufr plný benálu.



Ty to píšeš, jako kdyby se zemědělec tetelil nad tím, že může pěstovat řepku!? TVL to je děsná krávovina. Kdyby jsi jen tušil, co to dělá s ornou půdou...!!! Nehledě na to, že dotace jsou holt na řepce. S úplatkem politikům to nemá co do činění. Tenhle problém nastolila EU.
Ps: A zrní na chleba je dost.

K tématu. Poctivá benzinka má poctivej benzín- čoi dělá testy a výsledky jsou jistě někde ke shlédnutí. Pokud nejedeš na Slony, neřešil bych benzín a jeho aditiva.

Optimal 95E

28.1.2014 v 10:26 | Nahoru | #51
Teď mne napadlo. Máte někdo povědoví o tom, jestli někdo nemá mašinu překopanou na ethanol????

2 reakcí na tento příspěvek Optimal 95E

28.1.2014 v 10:55 | Nahoru | #52
marex: nedavno tu nekdo (tusim cort) psal ze dotace jsou na hektar a je fuk co pestujes.. ze to neni vazany na repku... tak jak to teda je?

(reakce na) Optimal 95E

28.1.2014 v 11:15 | Nahoru | #53
Marex> Pochopitelně to bylo myšleno s nadsázkou, ale je pravda, že dřív nebývalo všude možně tak žluto, jako dnes. Poctivá pumpa je poctivá pumpa, to ano, ale stále záleží na dodavatelích... jak tu zaznělo, že dneska nafta není to, co bývalo, tak i benzin má dnes daleko do toho, co pamatuju. Dnes to snad ani nesmrdí jako benzin a věř tomu, že motor F128 je dobrá "laborka" na kvalitu paliv. Není to škodovka, která schramstne všechno.

Jinak ten provoz motorky na E85 už tu někdo řešil, vlákno o tom tu bylo.

2 reakcí na tento příspěvek Optimal 95E

28.1.2014 v 11:39 | Nahoru | #54
tankuju kde mi dojde a nikdy sem s palivem nemel problem... je teda fakt ze fiata sem nikdy nemel (jen kopii od rusaku a to zralo vse) me prijde ze tem starejm motorum je uplne sumak co se do toho leje, kdyz se to aspon trosku odparuje.

problem sem zaznamenal jen kdyz neco dyl stoji vic jak rok, dva... ze se nejspis rozpadaj ty uhlovodiky toho benzinu, ne jen toho lihu, treba ted sem koupil TL ktery stalo asi 3roky, ma skoro plnou nadrz a je to nechutne smradlava brecka, ktera snad ani nehori, kdyby se tam nejak "zkazil" ten lih, tak to bude tech par procent v jinak ok benzinu, ale tohle je evidentne "zkazena" spis ta vetsinova slozka...

a uz sem stejnej sajrajt nasel ve vice strojich, gs450 co mam tady od drna uz melo v karbcich tuhle sragoru vyschlou a je to tvrdej povlak, neda se toho skoro zbavit...

(reakce na) Optimal 95E

28.1.2014 v 11:53 | Nahoru | #55
assassin> Mně GS500 stála cca 1 3/4 roku, do nádrže jsem teda nekoukal, ale ani jsem neodkaloval karbce a čapla jako víno. Ale to bude motor od motoru. A co se toho bordelu týče, tak před 10 lety jsem u onoho F128 otevřel karbec a v plovákovce byl jakýsi "lógr". Netuším, z čeho se tam mohl (za tehdy 30 let provozu), bo od od té doby se tam už neobjevil. Ale je pravda, že ty problémy (zničené ventily v čerpadle, slabé cukání a zhasínání po ubrání plynu) začaly až loni, po natankování zde probíraného Optimalu. Přitom na stejné pumpě, kde jinak beru N95 i naftu a non problemo, kvalitu si hlídají.
A žigula s Fiatem nemůžeš srovnávat... origo motor F124 by na ty benziny, co rusáci tehdy měli, ani neblafnul. Takže jej museli upravit, dali tomu dost na prdel a proto také ta spotřeba.

1 reakcí na tento příspěvek Optimal 95E

28.1.2014 v 11:58 | Nahoru | #56
JMK: me zigul nijak zvlast nezral... ono teda na tak primitivni konstrukci me nenapada v cem by mel bejt problem... jedine ze by karbec michal spatnou smes co nechce chytit, nebo to stary zapalko uz neda jiskru co by melo...

treba ta gs450 co jsem privezl od drna stala nekde na desti, ve valci byla voda, ani sem to nerozebiral, vyfoukal vodu, nalil tam vyjetej olej, rozhejbal cuk sem, cuk tam, nalil benal primo pod svicku a za chvili bezela, prestoze tlaky jsou za hranici kde se normalne tvrdi ze je motor KO :) jo puvodni CDI ale civky jsem nahradil "zapalovacima" modulama - civky rovnou na svicce z CBR600 ... to hodi jiskru mezi svickou a valcem snad na 3cm :)

(reakce na) Optimal 95E

28.1.2014 v 12:03 | Nahoru | #57
assassin> jj, benzin (i cisty) sa tiez moze skazit a hrozdne to smrdi....

(reakce na) Optimal 95E

28.1.2014 v 12:13 | Nahoru | #58
assassin> Spolužák měl L1600 a byl rád, když se dostal na 9.5l/100km. Ale je pravda, že už toho měl motor dost za sebou, ke konci během měsíce oddělal svíčky a hulil skoro jako dvoutakt. Přitom rok předtím Mirek nechal komplet opravit kastli. Nakonec ale auto prodal.
Jinak, pokud máš na mysli můj vůz, tak karbec stejně mám v plánu zrepasovat (naštěstí je k sehnání opravná sada) a když už jsem tam loni dal el. čerpadlo, tak uvažuju o tom, že bych tam dal i tento modul . Odlehčí to kladívku a jsem zvědav, co to udělá s jiskrou. Cívka je ale v cajku.
To čerpadlo je beztak lepší už proto, že se s tím jede párkrát do roka, tak nemusím trápit starter (ruční páčka na pumpě bohužel není).
A tu zmíněnou GS500, když jsem koupil, tak předtím stála 6 let ve stodole a jen jsme koukli, jestli má jiskru, cmrndli pár litrů do nádrže, cákli benzin pod svíčky a také čapla hned.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimal 95E

28.1.2014 v 14:42 | Nahoru | #59
J.M.K.>
Jinak pokud hledáš aditivaci do benzínu -dobře funguje i VIF . Mám většinou auta v LPG, benzín se v nádrži moc netočí, naučil jsem používat vif, a bez problémů.

(reakce na) Optimal 95E

28.1.2014 v 14:47 | Nahoru | #60
assassin>
Dotace jsou pro zemědělce na hektar...ale řepka je zajímavá tím, že se z ní dělá MEŘO (metylester řepkového oleje), používaný jako bio do nafty. A výroba MEŘO už pod dotací je...a řepka je díky tomu i "svinsky" drahá.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist