bmw_r1300gs_cartec





Téma: Stav silnice Albánie SH20 a SH21
17.1.2014 v 14:37
Zdravím,

chtěl bych se zeptat, jestli někdo v létě 2013 nejel v Albánii po cestách SH20 (Vermosh road) a SH21 (Koplik-Teth). Slyšel jsem, že to Albánci rychle asfaltují. Chystám se tam letos na skútru, tak abych věděl na co se mám připravit. Za všechny infa předem dík

Stav silnice Albánie SH20 a SH21

Skvělá odpověď, děkuji! 17.1.2014 v 17:19 | Nahoru | #1
Ahoj stav srpen 2013 SH 21 směr Teth až do Bogë je asfalt pak začnou šutry místama trochu drsnější a třídají se se šotolinou a utaženou hlínou. Nejhorší jsou ty volně napadaný a nahrnutý šutry v kolejích co posílaj moto kam chtěj ony a ne kam chceš ty. Na hodně místech bagrujou a rozšiřujou, ale ty panoramata za to stojej.











































Stav silnice Albánie SH20 a SH21

Skvělá odpověď, děkuji! 15.2.2014 v 10:01 | Nahoru | #2
Takže stav cesty k září 2013:

Hoti - Vermosh:
Fungl asfalt téměř do prvního sedla, pak kousek srovnané cesty se stavebními stroji. V Serpentýnách dolů jsou občas šutry a vymletá místa od vody. Od serpentýn cesta údolím docela dobře sjízdná šotolina na čemkoliv. Poslední 1/3 údolí cesta začíná stoupat a stává se kamenitou a v klesání se objevuje hlína. Celá trasa krom supersportu a chopperu jetelná rozumně zkušeným jezdcem adekvátní rychlostí v podstatě na čemkoliv.

Koplik - Theti:
asfalt prvních odhadem 15km po celé údolí. Před stoupáním do prvního sedla je upravena cesta čekající na asfalt, stavební stroje stojí v sedle nad Thétami. Sjezd do Thét nedotknutý, hodně kamenitý, je potřeba dost kličkovat.

Theti - Skadar:
První část údolím s poli volných kamenů, pak místy kamenitými úseky stoupání do sedla serpentýnami s prudkým poloměrem a sklonem. Nejtěžší úsek celé trasy.Pří klesání větší podíl hlíny s místy pevně usazenými kameny. Posledních cca 10km fungl asfalt.

Vše odjeto na naháči Suzuki SV na slikách po dešti celkem slušným tempem, ale jsem blázen, tak to neberte za směrodatné. Vermosh se dá odjet téměř na čemkoliv, Théti bych na jiné moto, než cenduro doporučil opravdu jen skalním se zkušenostmi s terénem.

Pokud hodláš jet na tom skůtru SH150, vidím 3 základní slabiny. 1.spálená spojka při nízkých rychlostech v prudkých stoupavých serpentýnách. 2.Téměř nemožnost jít do stupaček a bez toho se tam neobejdeš 3. Světlá výška. Mám taky skůra a neplánovaně odjetý off na Slovensku, tak mohu porovnat. Doporučení: Dej Vermosh, uvidíš o čem to je a na Théti se vyprdni jestli nechceš přijít o spojku. Prý je snadné a hezké údolí Valbone.

Vše popsáno i s videem z těch oblastí v mém cestopisu .

Šťastnou cestu.

Naposledy editováno 15.02.2014 10:10:50

Stav silnice Albánie SH20 a SH21

Skvělá odpověď, děkuji! 24.6.2016 v 13:22 | Nahoru | #3
Tak hlasim ze sme to dali :)
SH20 naozaj viacmenej bez problemov - stretli sme tam aj poliakov na Fabii - off je len uz vrch, stred sa zrovnava pod asfalt a spodok uz je paradne vyasfaltovany.

SH21 do TETHY tiez vcelku v pohode ale dalej na SKADAR to naozaj moc vo dvojke neodporucam. Sice sme to dali s manzelkou plne nalozeny - ale aj s kratsimi kostami som hodne chytal spodkom - az som uplne odrhol central. :)

Cize solo a ak ma jazdec trocha skusenosti s off - tak to zvladne - co odporucam - hlavne co najvacsiu svetlu vysku.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist