bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: hluboké vybíjení akumulátoru
POMOC!VÍM JSEM BLBEC...
vybíjel jsem si baterku, abych jí trošku oživil (normální obyč. 12V kyselinovou) a omilem jsem jí vytloukl až na 8.30 V ... myslíte, že bude ještě v pohodě? aspoň trošku? :/

hluboké vybíjení akumulátoru

9.1.2014 v 22:53 | Nahoru | #1
Zkus nabít a uvidíš.
|nelze paušalizovat,že přes jedno pochybení přestane funguvat tak jak má.
Případně j nech nabýt přes "chytré nabíječky kde je funkce oživení desulfatace nebo jak se to jmenuje. Používám v práci a kolikrát to zachránilo baterku,která se zdála na odpis

hluboké vybíjení akumulátoru

9.1.2014 v 22:57 | Nahoru | #2
Zalezi jak dlouho v tom stavu byla. Cim dyl, tim vetsi riziko zniceni.

Ale co chces vyresit tady na foru, zkus ji nabit ne ? ;)

hluboké vybíjení akumulátoru

9.1.2014 v 23:14 | Nahoru | #3
Jj, ta sulfatace je dlouhodobý proces - to se stane spíš po delší době, tak jí běž OKAMŽITĚ nabít, jinak bude úplně KO. (S tím okamžitě si dělám srandu, prostě tak nějak v nejbližší době). Mimochodem měl jsem KO aku, po desulfataci se chvilku tvářila jako že je v pohodě, ale po týdnu stejně nenastartovala. Prostě do moto, jak se to začne srát,tak třeba ještě s nabíječkou doklepat sezonu a pak koupit bezúdržbovou AGM, nebo gelovou aku a k tomu nabíječku, která nepřebíjí (tzn chytrou). Teď motorka stojí 2 měsíce, přijdu k ní a točí na pohodu.

Jo a to že je AGM (nebo gelová) znamená to, že tam ta kyselina nešplouchá, ale je nasáklá ve skelný tkanině (v křemelině) a tak, když to položíš, tak z toho ta kyselina nezačne týct přepadem - až to položíš, tak to oceníš stojí tak o 1 - 200 Kč víc, než šplouchací.

Edit:
Jsem se nějak rozepsal, ale ještě bych doplnil, proč se nesmí AGM, nebo gelová přebíjet - je to proto, že díky tomu, že je kyselina nasáklá v inetrním materiálu, tak při přebíjení se do toho materiálu dostanou bublinky a ty snižují průřez, tedy snižují max proud potřebný pro start.

Naposledy editováno 09.01.2014 23:19:52

1 reakcí na tento příspěvek hluboké vybíjení akumulátoru

Skvělá odpověď, děkuji! 9.1.2014 v 23:27 | Nahoru | #4
Rozhodně to hned nevzdávej... už jsem párkrát na tomto fóru popisoval svou zkušenost s baterkou TAB (made in Yugoslavia), jež byla po zapomenutí světel několik dnů vybita zcela "do mrtva" a přesto se povedlo ji oživit a od té doby slouží již 10 let , nota bene ve veteránu, s nímž se jezdí párkrát do roka a po více, jak půlroční odstávce, na jaře nastartuje jako víno (bez dobíjení).
Sulfatace je ale každopádně svinstvo a je třeba akumulátor potom pomalu nabíjet (to jsou ty zmínky o "inteligentních" nabíječkách, ale stačí omezit proud žárovkou) a většinou se vzpamatuje.
Ideální je tzv. "reverzní nabíjení", kdy je v nabíječce jen jednocestné usměrnění a na výstupní svorky zapojen vhodný výkonový odpor (může být i žárovka), takže v záporné půlvlně je baterka vybíjena cca desetinou nabíjecího proudu. Tento princip razantně snižuje plynování a zlepšuje desulfataci. Ovšem tímto bohužel snad žádná "moderní" nabíječka nedisponuje.

hluboké vybíjení akumulátoru

10.1.2014 v 06:05 | Nahoru | #5
Hlavne si udelal blbost ze si ozivoval olovenej akumulator vybijenim! Pb aku nema pametovy efekt a nejlepsi pro nej je trvaly nabiti na plnou kapacitu a co nejkratsi cas vybiti a co nejmin nabijecich cyklu! Takze zadny ozivovani,jen udrzovat plne nabitej!

1 reakcí na tento příspěvek hluboké vybíjení akumulátoru

10.1.2014 v 07:50 | Nahoru | #6
jak jsi na to s hladinou kyseliny v baterce?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) hluboké vybíjení akumulátoru

10.1.2014 v 09:21 | Nahoru | #7

J.M.K. píše: .
Ideální je tzv. "reverzní nabíjení", kdy je v nabíječce jen jednocestné usměrnění a na výstupní svorky zapojen vhodný výkonový odpor (může být i žárovka), takže v záporné půlvlně je baterka vybíjena cca desetinou nabíjecího proudu. Tento princip razantně snižuje plynování a zlepšuje desulfataci.



nechci být hnidopich... ale pokud je baterie a rezistor v sérii - tak je jedno kde onen rezistor je ...
Navíc při jednocestném usměrnění tedy rozhodně nedochází při záporné půlvlně k vybíjení. Kudy by ten proud tekl??? Přes diodu v závěrném směru???
Tohle by mohlo fungovat, pokud by přes diodu byl paralelně rezistor

(reakce na) hluboké vybíjení akumulátoru

10.1.2014 v 10:07 | Nahoru | #8
Begy: Špatně čteš:
"...je na výstupní svorky zapojen vhodný výkonový odpor (může být i žárovka), takže v záporné půlvlně je baterka vybíjena"
Čili je jasné, že ten rezistor je zapojený jako zátěž na svorkách aku (nebo nabíječky, ono je to totéž). Při kladné půlvlně jde do aku přes jednocestný usměrňovač nabíjecí proud, při záporné půlvlně nejde nic, protože se dioda zavře a aku je vybíjený právě tím rezistorem. O sériovém zapojení tam není nic.

Naposledy editováno 10.01.2014 10:08:11

1 reakcí na tento příspěvek hluboké vybíjení akumulátoru

10.1.2014 v 10:24 | Nahoru | #9
aháá no to jsem fakt horká hlava....
jsem si to blbě přečetl a až se mě z toho udělalo červeně před očima

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) hluboké vybíjení akumulátoru

10.1.2014 v 11:23 | Nahoru | #10
Begy> Ráno jsem to tu viděl, ale nebyl čas odepsat a než se vrátím od dochtóra, Virago už to vysvětlil. Jen dodám, že slabina tak jednoduché konstrukce je jen v tom, že jednak je trafo zatěžované jendocestným usměrněním (což ale nijak zásadně nevadí) a jednak při kladné půlvlně jde proud nejen do baterky, ale i do odporu (de facto zbytečná ztráta). Ale některé verze starých "plechových" nabíječek (typ z hlavy nevím a odkazy nemohu najít, ale leckdo ji možná doma má) toto zapojení měly.
Měl jsem kdysi v plánu postavit nabíječku, kde by byl na svorky střídavě spínán výstup zdroje a odpor (dvěma tranďáky), což by umožnilo použít dvoucestné usměrnění a odstranit zbytečné ztráty na odporu v kladné půlvlně, ale nebyl čas a pak jsem od toho upustil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) hluboké vybíjení akumulátoru

10.1.2014 v 11:39 | Nahoru | #11
Intelignentní nabíječky často tuhle funkci obsahují jako řízenou - nabíjení vlastně probíhá ve třech cyklech: První je nabíjecí puls, ve druhém se na chvíli otevře zátěž a třetí je měřicí. Tipuju, že odtud vznikl pojem "pulsní nabíječka" a mýtus, že uzavřené akumulátory se musejí nabíjet pulsně - klasické nabíječky žádné měření neměly a proto hrozilo přebití a zničení uzavřeného aku.

(reakce na) hluboké vybíjení akumulátoru

10.1.2014 v 18:20 | Nahoru | #12
1100Virago> Nevim jestli maj ty "inteligentní" nabíječky v určitým okamžiku zapojenou i nějakou zátěž, ale určitě maj různě cyklovaný nabíjecí napětí a možná proto "pulzní" - pro delsulfataci se používají i napěťový špičky vyšší než normální nabíjecí napětí.

1 reakcí na tento příspěvek hluboké vybíjení akumulátoru

10.1.2014 v 21:46 | Nahoru | #13
Kurňa, furt se člověk učí...
Eště bych možná dodal - nekeré "inteligentní" nabíječky řeknů, že nabíjet už nebudů a basta.
Tak se baterka na chvílu dá na starý žgerb, aby se vzbudila a následně se "inteligentně" dobije na nabíječce s tema všelijakýma výmyslama.
Takže tazateli, nepropadej panice, baterku řádně ošetři (dolej elektrolyt vodů) a dobij. Čím spíš, tým líp.
Vyhodit ju možeš dycky .

hluboké vybíjení akumulátoru

10.1.2014 v 23:57 | Nahoru | #14


Naposledy editováno 11.01.2014 07:03:57

(reakce na) hluboké vybíjení akumulátoru

11.1.2014 v 11:39 | Nahoru | #15
Zdenalbenal> Moja řeč, te "inteligenté" nabíječke sú tak chytré, až sů blbé ta jak železné prkno vod reticha. Ňa sa sic zadařílo pokřísic baterku v GS500, co skorem dvé léta stála a ani kontrolky nerožla, šak Optimate III zpočátku též několikrát rožla červenů a až potym začla nabíjať, šak potym opět několikrát rožla zelenů a baterka stále mrtvá, stále mrtvá... až hentak po tédnu ožíla dost na to, aby mašinu nakopla. Tož staré žgerb enem s trafem a diodama som nemušíl na ňu bráť.
Ale huš dřívávějš som oživovál baterku u veterána, zcela mrtvů po opomenutých světlách a do tej som mušíl púšťat cca 3 dně 24V, než sa začla prorážať a potym opeť téden a bela v cajku. Od tej doby slůži dalších 10 let a to polroka stojí a na jaře teho zmlsanca taliánského nadlábne, aniž be som ju mušíl dobíjať.

(reakce na) hluboké vybíjení akumulátoru

11.1.2014 v 18:52 | Nahoru | #16
JardelT> Ta je uplně plná :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa Dandy 125 správné složení před... Jawa 125 Dandy Polgy100 6 20.2.2023 v 23:37 Kohlstein
Jawa Dandy 125 guferá do prednej vi... Jawa 125 Dandy armagedon74 3 24.7.2022 v 20:36 Valve
Smazano [1, 2] Jawa 125 Dandy sancho66 33 27.4.2022 v 21:19 Orebuch
údržba baterie Jawa 125 Dandy Fichtlař20 28 13.2.2022 v 19:54 MotoLukass
156fmi vůle ventilů Jawa 125 Dandy dandymen 5 10.2.2022 v 10:39 combust


TOPlist