bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Odolná povrchová úprava rámu
Ahoj lidi,
podařilo se mi sehnat rám na můj stroj z roku 85, který je v lepším stavu než ten současný. Chtěl bych, aby vydržel ještě hódně dlouho, nemám ho v plánu někdy prodat. Chci ho nechat otryskat suchým ledem a potom se nabízí několik variant úpravy:
1.pouze práškový lak;
2.chemické zinkování, práškový lak;
3.chemické zinkování, klasické lakování (ve druzích laků se nevyznám - rozvedu dále);
4.zinkový sprej, klasické lakování.
Rád bych z těchto variant vybral tu nejvíce mechanicky i chemicky odolnou. Připadá mi, že to bude č.3, ale určitě záleží na druhu barvy. Může mi někdo vysvětlit, jak je možné, že laky na nových autech jsou tak odolné, že nejdou smýt žádným ředidlem a přitom tak pružné, že se při menším ťukanci zdeformují s kastlí, aniž by praskly? A když něco nastříkám sám sprejem (třeba metalízu i s čirým lakem), tak to i po roce krásně smeju ředidlem? Je to tužidlem do laku, nebo je v tom ještě nějaká další magie? Jakej postup byste doporučovali? Prosím o radu hlavně ty, co se lakováním profesionálně nebo poloprofesionálně zabývají.
Předchozí
1 2
Následující

Odolná povrchová úprava rámu

29.11.2013 v 14:39 | Nahoru | #31
Děkuju za rady, trochu jsem studoval net a:
1)chemické zinkování, o kterém jsem doteď uvažoval, je tzv. galvanizace tj. nanášení vrstvy zinku prostřednicím elektrolýzy, tzn i tady se využívá elektrický proud, touto metodou je možné nanést až 25um zinku;
2)šopování zinkem (někdy ne úplně správně nazývané žárové zinkování) - tady se využívá elektrický proud k vytvoření oblouku, který postupně roztavuje zinkovou elektrodu a rozžhavené kousky jsou pomocí tlaku z kompresoru nanášeny na upravovaný povrch, touto metodou jde nanést až několik stovek mikrometrů zinku;
3)žárové zinkování = ponoření do roztaveného zinku - pro rám nevhodné, jak je patrné z přízpěvků výše.

Silná nevýhoda metody 2) je, že je před tím nutné povrch opískovat na vysokou hrubost, která na povrchu zůstane i po šopování. Tato metoda si asi přímo říká o následný práškový lak.

Mě se ale pořád nejvíc líbí metoda 1)+ antikorozní základovka + klasický lak s tužidlem. Na tom galvanickým zinkování se mi líbí, např. i to, že to ošetří i vnitřní závity a pořád půjdou zašroubovat šrouby.

Naposledy editováno 29.11.2013 14:40:33

1 reakcí na tento příspěvek Odolná povrchová úprava rámu

29.11.2013 v 16:59 | Nahoru | #32
...tak v tom případě tam dej tu F397, na to 2K epoxidovej základ (v hustější konzistenci jako plnič) a navrch 2K akryl, klidně průmysl ...nic lepšího při volbě týhle metody asi nevymyslíš

Odolná povrchová úprava rámu

29.11.2013 v 18:43 | Nahoru | #33
Na jedný Duc 900SS jsem viděl rám poniklovaný. Vypadalo to parádně a je to určitě navěky. Ale asi to bude poměrně drahý...netuším.

(reakce na) Odolná povrchová úprava rámu

29.11.2013 v 21:36 | Nahoru | #34
osiris> Děkuju, asi to tak udělám. Až nastane ten pravý čas, tak se ti asi ozvu . Zatím jsem ve fázi poptávání "Galvanoven" a "Tryskáren". Mám trošku strach, že bude problém to sladit časově. Nechtěl bych, aby se stalo, že to bezprostředně po otryskání předám do galvanovy, kde se to bude pár dní válet, než na to přijde řada, to by pak byla celá snaha k ničemu.

GSXJarda> No on ten nikl není zas tak drahý, podle toho, co jsem zatím zjišťoval, tak samotný niklování by asi stálo míň než klasický lakování, nebo by byla cena srovnatelná. Nikl ale chrání tak, že vytvoří vrstvičku na povrchu, která brání tomu, aby se na chráněný podklad dostalo prostředí vyvolávající oxidaci. Zinek naproti tomu funguje tak, že když už se přes něj (třeba mikrotrhlinkama) to prostředí dostane, tak zastavuje chemickou oxidační reakci. Takže ideální by asi bylo nejdřív pozink a na to nikl. Takhle plánuju nechat upravit některý díly, třeba víčka karburátorů . Samotný nikl navěky taky není, stačí se podívat na veterány nebo i na novější auta, který maj některý dekorativní prvky tzv. "chromovaný". To je v podstatě taky nikl, na který je ještě pro zvýšení odolnosti a barevné stálosti nanesena tenká průhledná pasivační vrstvička chromu. Tyhle vrstvy se časem taky narušej a rez začne rašit i na tom, resp. pod tím.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vzduch. filtr z pravěku - Honda VF1... Honda VF 1100 S alesho 19 29.10.2013 v 20:35 alesho


TOPlist