globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: dvou válcová padesátka
25.11.2013 v 15:14
čau lidi chtěl bych se zeptat jak se dá z jednoválcový padiny udělat dvouvalcová stovka ? děkuju za rady

dvou válcová padesátka

29.11.2013 v 01:01 | Nahoru | #121
Nebudte troskari, dvouval je naprd

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvou válcová padesátka

29.11.2013 v 05:00 | Nahoru | #122
V_i_c_i> Já použil jako základ motor 634.Přefrézoval jsem sedla na vložky ze škodovky,udělal na ně žebra a celý jsem to připlácl půlkou hlavy z nějakého forda.Místo zapalování byla řemenice a zapalování až za ní.Nahoře na řemenici byl ještě pohon olejového čerpadla ze škodovky.Výsledek?Šílené přehřívající se a kouřící nespolehlivé monstrum.Ale funkční.Než jsem to střelil mlaďasům.Těm vyjela osa klikovky do cesty ojnici.Dalo se s tím rozjíždět na volnoběh,ale nešlo to vytáčet.Tenkrát jsem ještě nezvládal(krom spousty jiných věcí) časování rozvodů.Občas přemýšlím,že s dnešními možnostmi bych to dotáhl do mnohem lepšího stavu.A pak mi dojde:Nač vymýšlet již vymyšlené.

(reakce na) dvou válcová padesátka

29.11.2013 v 07:52 | Nahoru | #123

Peřina píše: Za svůj život jsem několiksetkrát ladil na fichtlu předstih, asi 3x jsem měl motor rozpůlený, protože jsem měnil řadící segment, jednou jsem si skládal válec s pístem po výbrusu, vyměnil jsem v šáde motor za favorita a vyčistil karbec a výfuk u simsona. Potom jsem ladil bez výsledku pitbike a jednou sešteloval s kamarádem podtlaky u H6 a vyměnil řetězovku. Znamená to, že "už jsem pár motorů udělal" nebo že jsem už vyučenej mechanik....právě nevím, jak mám mít vysoký sebevědomí.



Umíš toho více než polovina diskutéru na M.cz

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvou válcová padesátka

29.11.2013 v 09:31 | Nahoru | #124

laďa-prášil píše: V_i_c_i> a to to jelo nebo si z náš děláš legraci?



Prdel jsem si nedělal s ničím. Jezdilo to jak jsem psal. Ale tenkrát jsme od toho čekali víc.

(reakce na) dvou válcová padesátka

29.11.2013 v 09:39 | Nahoru | #125

Anti píše: V_i_c_i> Já použil jako základ motor 634.Přefrézoval jsem sedla na vložky ze škodovky,udělal na ně žebra a celý jsem to připlácl půlkou hlavy z nějakého forda.Místo zapalování byla řemenice a zapalování až za ní.Nahoře na řemenici byl ještě pohon olejového čerpadla ze škodovky.Výsledek?Šílené přehřívající se a kouřící nespolehlivé monstrum.Ale funkční.Než jsem to střelil mlaďasům.Těm vyjela osa klikovky do cesty ojnici.Dalo se s tím rozjíždět na volnoběh,ale nešlo to vytáčet.Tenkrát jsem ještě nezvládal(krom spousty jiných věcí) časování rozvodů.Občas přemýšlím,že s dnešními možnostmi bych to dotáhl do mnohem lepšího stavu.A pak mi dojde:Nač vymýšlet již vymyšlené.



Tak koukám že průběh výkonu byl podobný. Ale myslím, že jsme udělali tenkrát dobře s tím že to byl jednoválec.
Jezdit se na tom dalo, ale tenkrát jsme čekali prostě jinou pilu
Ale dnes na to koukám tak že to bylo dobré na sbírání zkušeností a nebyly prachy na jiné motorky tak proč si ji nepostavit. Ale taky to tak neřešili policajti když tě na tom chytli.
Dneska už je prostě jiná doba.

2 reakcí na tento příspěvek dvou válcová padesátka

29.11.2013 v 10:24 | Nahoru | #126
Laďa prášil a Sukin z nepochopitelného důvodu zakomplexovaní jedinci zbytečně obtěžující tento topic... A přesně narážky na češtinu sem čekal, jelikož když nemám co do huby a vím hovno votom co se píše tak hledám hrubky a pokukazuju nato jak jsem dokonalí oproti jinym... I když se do toho toten borec nepustí najde se třeba někdo jiný svědomitější kdo to moh skusit a tohle téma mu mohlo pomoc, jelikož tu mohl nalézt inspiraci... teď to po přečtení vašich dvou komentů zavře s tím, že jde jen o keci
-
Vici nebo anti hci se zetat (čistě brainstorming) stou klikou je to dobrej nápad nebo je potřeba zachovat tu váhu při spojení hřídele?
To slisování bych nevyděl jako takový problém pokud má člověk přístup k někomu s lisem... A ja bych se vydal touto cestou. 350 kladívka odůvodněji tím, že bych chtěl mít jednu indukčku, jedno zápalko a neštvat se se dvěma... a sranda u váhy výfuku? kdo jezdil na fiku tak ví, že i odmontování nepotřebných šroubků ve 12 letech přidalo snad sto koní :D ne vážně třeba bez kastlí cca 3 - 5 kilo... to dokázalo jet třeba o 2 km rychlejš...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvou válcová padesátka

29.11.2013 v 10:57 | Nahoru | #127
Koštěbuch> zůstávám úplně v úžasu, jak někdo, technicky absolutně neznalý, může poučovat. Vždyť ty snad ani nevíš, jak motor u dvoutaktu vypadá a už vůbec ne, jak funguje. Takže bejt tebou opravdu věnuji čas smysluplným věcem. V tvém případě nikoliv plkání debilit na fóru, ale přečtením učebnice ČJ úrp 4. třídu ZŠ!!!

Ani s jednou věcí nemáš pravdu, to jen pro informaci - výfuk, zapalování, kliková hřídel. To abys neřek, že nemám co k tématu.

E: úplně prostě žasnu, jakej seš diletant ve svých 23 letech (je-li to pravda). Docela by mě zajímalo, co máš vystudováno, doufám, že ne průmku s oborem automechanik, nebo strojař, to by mě klepla..

Naposledy editováno 29.11.2013 10:59:03

(reakce na) dvou válcová padesátka

29.11.2013 v 11:02 | Nahoru | #128
myty_fakta> já ve svím přispěvku nevidím že bych někoho poučoval... ty snad ano ? třeba sem vymyslel sračku, ale proč ne, tak se mílím. nebo snad když někdo vymyslel spalovací motor povedlo se mu to na poprvé ? Ja se ptám nic víc.

(reakce na) dvou válcová padesátka

29.11.2013 v 11:10 | Nahoru | #129
Koštěbuch> Já jsem tvůj pravopis neřešil, to by mě ani nenapadlo. Jen poukazuju na to že je dobré znát aspoň nějaké teoretické základy, než se člověk pustí do něčeho takového jako je konstrukce spalovacího motoru, což není zrovna jednoduchý počin. To co jsi ty radil bylo opravdu mimo mísu.

1 reakcí na tento příspěvek dvou válcová padesátka

29.11.2013 v 11:28 | Nahoru | #130
nevím proč úplně mymo mísu. kdybych to dělal já asi bych se do toho pustil nějak takhle metodou pokus omyl.. Proto budu rád když mi to někdo rozumným argumentem vyvrátí, nemam problém uznat, že je to kec je to jen nápad z hlavy nic víc...
.
E:Mě naštvalo, že místo přispěním jakehokoli nápadu tu prostě borečka shazujete a vysmíváte se mu. Třeba on je jen jouda a nějakej šikula kámoš na tom maká u sebe a on jen spamuje na foru... Prostě víte prd a hned ponižujete... to mi nepříjde moc OK...

Naposledy editováno 29.11.2013 11:33:29

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvou válcová padesátka

29.11.2013 v 11:36 | Nahoru | #131
Koštěbuch> Kliku slisovat můžeš...teda u typů 20-23 je to trochu obtížnější v tom, že nejdou vylisovat staré čepy. Ale tak řekněme že bys ji nějak slisoval...jak bys jí dal do těch dvou spojených motorů? A kladívka z 350...no 350 má kladívka stejný jako ostatní stroje, akorát jsou dvě a je jiná destička zápalka. Jednodušší by bylo prostě přidělat ještě jedno kladívko na origo stator. Nicméně indukční cívky musíš dát tak jako tak dvě, i třipade to tak má...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvou válcová padesátka

29.11.2013 v 11:48 | Nahoru | #132
kolecko10> Hm to nevím 350 sem nikdy na živo neviděl myslel sem že je tam jedna. sry. Mno dobrá ale když ji svařím sem snad u stejnýho problemu jako u slisování... Napadá mě udělám jednu půlku s dlouhým čepem dám karter, spojím natáhnu první ložisko na kliku s guferem, nalisuju kliku a složím s druhým karterem gufero ložisko... Ale těžko takle uvařovat provedení asi nebude tak jednoduchý jako v hlavě... Lisování za použití minimálních tlaků při použití ráznýho předehřevu... je jeasný že nebudu ohýbat kliku v ložisku tlakem na protikus...

Naposledy editováno 29.11.2013 11:50:42

(reakce na) dvou válcová padesátka

29.11.2013 v 11:58 | Nahoru | #133

kolecko10 píše: Koštěbuch> Kliku slisovat můžeš...teda u typů 20-23 je to trochu obtížnější v tom, že nejdou vylisovat staré čepy. Ale tak řekněme že bys ji nějak slisoval...jak bys jí dal do těch dvou spojených motorů? A kladívka z 350...no 350 má kladívka stejný jako ostatní stroje, akorát jsou dvě a je jiná destička zápalka. Jednodušší by bylo prostě přidělat ještě jedno kladívko na origo stator. Nicméně indukční cívky musíš dát tak jako tak dvě, i třipade to tak má...



Jeste technicka. Tripade ma vetsi prumer statoru i rotoru. Jak to dostanes do karteru?
Jednodussi reseni je jak jsme to mel ja. Dve zapalka. Jedno v pravo, druhe v levo. A je to bez dalsich uprav.

dvou válcová padesátka

29.11.2013 v 12:53 | Nahoru | #134
Tohle je proti vám troškař
Vy jste se vydali cestou zdvojnásobení.
Tenhle týpek jen z tříválce udělal čtyřválec

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvou válcová padesátka

29.11.2013 v 12:53 | Nahoru | #135
Koštěbuch> nikdy jsem snad nepoukázal na to, že někdo neumí česky, ale když někdo napíše v jedné větě tři hrubky, o kterých jsem snad nikdy ani neslyšel, pak si zaslouží na to upozornit. Ale to nejde o techniku. Když vymýšlíš proč dva karburátory, když stačí jeden a proč dva výfuky, když stačí jeden, tak proč dva válce, když stačí jeden??

nevím proč úplně mymo mísu. kdybych to dělal já asi bych se do toho pustil nějak takhle metodou pokus omyl..

Dovedeš si předstvait to dílo??

Proto budu rád když mi to někdo rozumným argumentem vyvrátí, nemam problém uznat, že je to kec je to jen nápad z hlavy nic víc...

Co chceš vyvrátit, když jsi žádnej dvouválec asi neviděl ani rozdělanej ??

1 reakcí na tento příspěvek dvou válcová padesátka

29.11.2013 v 13:00 | Nahoru | #136
Tady jsou použité jen dva válce z leteckého motoru. Vznikl tím V-Twin o obsahu pěti litrů

1 reakcí na tento příspěvek dvou válcová padesátka

29.11.2013 v 13:02 | Nahoru | #137
Odosoustružím ze zápalka tu část s kladívkama, zbude mi destička. Pak dvě drážky kopírující kruh pro seštelování předstihu a přišroubovat k druhýmu origo zápalku. čily neměním nijak velikost origa.

Zajímá mě fakt ta klika... to odlehčení o polovinu váhy jak sem psal předtím teoreticky by to pole mě mělo fungovat a líp pak točit otáčky, než se dvouma těžkýma setrvákama. navíc při zážehu jedné spalovací komory tlačí druhý píst nahoru.

dvou válcová padesátka

29.11.2013 v 13:07 | Nahoru | #138
Spojení dvou motorů je podle mně technická lahůdka. Bude to určitě budit zájem a obdiv. Vůbec nejde o to ,jestli je to dobrá cesta. Jde o to udělat něco výjimečného ne? Fandím jim.
Jen pro zajímavost. Cesta je také implantace nějakého hotového motoru. A proč né rovnou desetiválec

(reakce na) dvou válcová padesátka

29.11.2013 v 13:09 | Nahoru | #139
laďa-prášil> Asi tak! Klaním se VICIMU, ANTIMU a KOLEČKU. Je vidět že něco udělali a ví o mnoho víc než já... Na tebe kálím jelikož fůra keců, shazování a kromě jediné fotky kopnuté z netu si zatím žádný konstruktivní argument nepřidal.

Naposledy editováno 29.11.2013 13:10:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvou válcová padesátka

29.11.2013 v 13:13 | Nahoru | #140

Koštěbuch píše: Odosoustružím ze zápalka tu část s kladívkama, zbude mi destička. Pak dvě drážky kopírující kruh pro seštelování předstihu a přišroubovat k druhýmu origo zápalku. čily neměním nijak velikost origa.

Zajímá mě fakt ta klika... to odlehčení o polovinu váhy jak sem psal předtím teoreticky by to pole mě mělo fungovat a líp pak točit otáčky, než se dvouma těžkýma setrvákama. navíc při zážehu jedné spalovací komory tlačí druhý píst nahoru.



Já si myslím, že by teď vůbec neměl řešit odlehčování kliky. Za prvé musíš potom řešit vyplnění zbytečného prostoru a za druhé bych se v první fázi zabýval tím základním a to je spojením.

(reakce na) dvou válcová padesátka

29.11.2013 v 13:15 | Nahoru | #141

Kazy píše: Tady jsou použité jen dva válce z leteckého motoru. Vznikl tím V-Twin o obsahu pěti litrů

kruci dokážeš si představit na moto na to sedne nějaká coura a zaručenej orgáč :D:D ty vybrace sou mocný

dvou válcová padesátka

29.11.2013 v 13:16 | Nahoru | #142
Pro informace by jste si měly trochu počíst něco od STEJSKYHO a jiných. Je tam dost inspirace a technické informace.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dvou válcová padesátka

29.11.2013 v 13:19 | Nahoru | #143

Kazy píše: Já si myslím, že by teď vůbec neměl řešit odlehčování kliky. Za prvé musíš potom řešit vyplnění zbytečného prostoru a za druhé bych se v první fázi zabýval tím základním a to je spojením.

Na spojení sem navrh dal... A to je jasny že by to on ted řešit neměl mě jde oto, že mě to ted leží v hlavě... vyplnění materiálu? myslíš? Ja si myslím, že tam rozdíl nebude kdo měl možnost a soustruh po dědovi doma tak kliky normálně ztenčoval sám doma a že by tam pak něco patlal.

e: hodně dobrá stránka to jak budu mít čas tak projdu...

Naposledy editováno 29.11.2013 13:22:12

(reakce na) dvou válcová padesátka

29.11.2013 v 13:43 | Nahoru | #144

Koštěbuch píše: Na spojení sem navrh dal... A to je jasny že by to on ted řešit neměl mě jde oto, že mě to ted leží v hlavě... vyplnění materiálu? myslíš? Ja si myslím, že tam rozdíl nebude kdo měl možnost a soustruh po dědovi doma tak kliky normálně ztenčoval sám doma a že by tam pak něco patlal.

e: hodně dobrá stránka to jak budu mít čas tak projdu...


jde o to ze ubranim kliky ti vznikne prazdnej prostor, vyplnuje se to vetsinou hlinikovou podkovou

2 reakcí na tento příspěvek dvou válcová padesátka

29.11.2013 v 13:55 | Nahoru | #145
To jo, ale otázka jak moc by to ovlivnilo spodní kompresy... když třeba kliku stočím na průměru o cca 5mm.

(reakce na) dvou válcová padesátka

29.11.2013 v 14:18 | Nahoru | #146
Koštěbuch> spodní kompresi to zvýší, přece ten zbylý prostor vyvložkuješ, ne? to se běžně dělá, vložka + případně podkova = součet mrtvého prostoru je pak menší. No jo, to je ale v každé příručce, tak proč to sem tahám... Doporučuju fakt si napřed něco přečíst, v autoškole se to běžně dělá taky tak.
Ztráta času, ale zábava dobrá.

(reakce na) dvou válcová padesátka

29.11.2013 v 14:19 | Nahoru | #147

Koštěbuch píše: To jo, ale otázka jak moc by to ovlivnilo spodní kompresy... když třeba kliku stočím na průměru o cca 5mm.


Hodně. Přesně jak říká DRN a Láďa Prášil, tak se při ladění motoru často používá takzvaná podkova, která se vkládá mezi setrvačníky klikového hřídele. Podkova vyplní "škodlivý" prostor mezi setrvačníky klikového hřídele a to má dobrý vliv na spodní kompresi, spotřebu a celkově to má kladný vliv na plnění motoru a jeho charakter.
Vyrábí se obvykle z hliníku, ale když není, tak se může vyrobit i ze železa, popřípadě silonu. A klika se u dvoutakta neztenčuje ,ale ubírá na obvodu kvůli setrvačným silám. Tím pádem jde motor snadněji do otáček.
Informace jsou k dočtení například ZDE

Naposledy editováno 29.11.2013 14:20:45

dvou válcová padesátka

29.11.2013 v 14:23 | Nahoru | #148
Tady máš to vyplnění, když dáš menší kliku:

1 reakcí na tento příspěvek dvou válcová padesátka

29.11.2013 v 14:27 | Nahoru | #149
Tady je ta podkova mezi setrvačníky:

2 reakcí na tento příspěvek dvou válcová padesátka

29.11.2013 v 14:28 | Nahoru | #150
špica a konečně sme se dopracovali k to co sem htěl vědět... Dík
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 11 7.5.2024 v 14:01 pavelgl1
Jaké řetězové kolečko na pionýra Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... HonzaH08 9 3.5.2024 v 13:33 FJRPEPA
Jak poznat kdy byl vyroben pionýr p... [1, 2] Jawa 50/21 Pionýr macgiver66 40 24.4.2024 v 13:59 FJRPEPA
Pístní kroužky Jawa 50/21 Pionýr ales799 29 12.4.2024 v 20:35 elvis78
Pionýr se dusí Jawa 50/21 Pionýr Jawa_Babetta 14 10.4.2024 v 11:00 FJRPEPA


TOPlist