globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: kabely k páčce spojky, samovolné "zapínání" sytiče
23.11.2013 v 22:42
Ahoj

Chtěl bych se zeptat koupil jsem moto a u páčky spojkjy vysej dva kabely. k čmeu jsou ? na páčce je spínač či co. Podle mého vědění sem usoudil že je to čidlo k tomu účelu, abych mohl nastartovat se zařazeným kvaltem s vymáčknutou spojkou. Je to tak ? potřebuju vědět co mám sledovat když to zapojím

Ještě jedna věc mě pořád trápí. Motorka jede jen bez sytiče. To je v pořádku. Ale jde o t že když pak třeba zrychluju nebo prostě trošku zatahám za plny sytič se mi zapne. (Spíše... přívěra vzduchu v karburátoru se zavře) Když motor běží vipadá to, že se osička od přívěry dost klepe a v tu chvíli kdy přeženu nějakou hranici se prostě zavře :( nevím jjestli to mám teda nejjak něco utáhnout, nbo vyrobit cosi aby mi to ovladač přívěry drželo dole

Děkuju moc :)

kabely k páčce spojky, samovolné "zapínání" sytiče

23.11.2013 v 23:34 | Nahoru | #1
Ano, spínač na spojce je součástí blokovacího obvodu a dovolí zapnout starter jen tehdy, když je buď zařazen neutrál, nebo stisknutá spojka (klidně i obojí). Jestli spínač u páčky je a je funkční ("prozvoníš" snadno multimetrem), tak dráty připoj. Jinak bys musel (třeba po pádu v terénu) hledat neutrál, než bys mohl nastartovat. Můžeš také "na prasáka" oba drátky prostě navzájem spojit, ale pak zase pochopitelně riskuješ, že zapomeneš a zapneš starter se zařazeným kvaltem.
U některých motorek (třeba novější ročníky GS500) nejde bez zmáčknuté spojky starter zapnout vůbec, bez ohledu na stojan a neutrál.

Co se přívěry týče, tak zřejmě je někde na jejím ovládání vůle. Jestli je ovládání přívěry na řidítkách, musíš jít po lanku a hledat, kde je vůle, popř. vůli seřídit. Lanko musí zabírat do nějaké úhlové páčky, která otáčí hřídelkou přívěry. Ta by v horším případě mohla být tato vyklepaná a hřídelka se v ovládací kulise protáčí.
Jestli ovládáš přívěru páčkou přímo na karbci a se samovolným zavřením přívěry se pootočí i tato, tak je prostě vyběhaná hřídelka v pouzdrech a pak holt musíš vyrobit nějaký forichtung, kerým podržíš přívěru v otevřené poloze (v nouzi stačí obyčejná gumička), pokud nevezmeš opravu karbce z gruntu. Pozor ale na to, aby nebyla vyběhaná tak, že by karbec skrz lágry hřídelky přisával vzduch.
A že motorka "jede jen bez sytiče" je v pořádku - u karbce s přívěrou musíš přívěru mírně pootevřít hned po naskočení motoru a nastavit tak, aby běžel pravidelně, dokud se neohřeje tak, že poběží i s plně otevřenou přívěrou. Když necháš přívěru zcela zavřenou, motor se rychle "uleje". Některé karbce (třeba Weber 32ICEV) mají právě ovládání přívěry řešené tak, že ovladačem jde jen natvrdo otvírat, kdežto zavírá ji pružina, proti které působí membrána, která přívěru pootevírá dle plnicího tlaku pod karbcem. Tak automaticky koriguje směs pro studený motor. Takovou finesu ale bohužel na svém karbci nemáš.

kabely k páčce spojky, samovolné "zapínání" sytiče

24.11.2013 v 07:37 | Nahoru | #2
Tu
spojku vyzkoušim. Nebaví mě furt hledat neutral. Co se karbece tyce.
Pri startovani priveru zavrenou mam. Jinak nenaskoci. Ovladani ja na
karbecu.zkusim najit zda by neslo neco utahnout. Jeste to vzfotim jak je to delane

kabely k páčce spojky, samovolné "zapínání" sytiče

24.11.2013 v 10:55 | Nahoru | #3
Vyndej karburator a hned Uvidis v čem je problém. ta klapka má 3 polohy zavřeno, na 1/2zavřeno a otevreno.
kabely připoj na konektory a hotovo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda XLR 125 - nehaže jiskru Honda XLR 125 vojech 24 19.1.2024 v 11:29 Melich76
Výměna řídící jednotky Honda XLR 125 KuKy_ 3 17.4.2022 v 16:26 cccp
Motorka na řádění v terénu Honda XLR 125 Ferdator 2 21.2.2022 v 11:41 Ferdator
Pneumatiky do lesa / na pole Honda XLR 125 Bagheera 9 24.8.2021 v 09:27 Kohlstein
Nefunguje přední světlo po umytí mo... Honda XLR 125 filiprotter 6 13.8.2021 v 11:20 kerut


TOPlist