globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zimování po x-té
28.10.2013 v 12:03
Zdravím, sice počasí přeje, ale já mám spz v depozitu, takže nejezdím, máme zazimováno. Sice se to semtam někde řešilo, ale všude se píše něco jinýho, takže mám dotaz, nebo spíš dva
1)Nádrž přes zimu je lepší mít plnou? Prázdná se doporučuje u plastových nádrží maximálně ne?

2)Letos jsem najel 2800km. Chci se zeptat, je nutné jaře měnit olej? Je to nějakých 800,-, ale zase je to plná nádrž, takže nerad bych investoval zbytečně. Ale zase bych nerad jezdil s pocitem, že jsem něco zanedbal jestli tomu rozumíte. Jde mi o to, zda vydrží 2 sezony ve stejné kvalitě. Motorka je v garáži, kde není vysoká vlhkost a teplota neklesne pod 5st.
Takže pokud by hrozila degradace nebo tak, vyměnim to, 800,- není dnes pořádně nic, ale nerad bych bezdůvodně vylil téměř nepoužitý olej a nalil nový, který zase vyměnim po třeba 3tis. jestli chápete jak to myslím Jedná se o Q8 SBK.
Tak dík za smysluplné rady
Anketa: Tak jak?
Nádrž plná, olej vyměnit.
22%
33
Nádrž plná, olej nechat na další sezónu.
70%
105
Nádrž prázdná, olej vyměnit.
3%
5
Nádrž prázdná, olej nechat na další sezónu.
4%
6

2 reakcí na tento příspěvek Zimování po x-té

28.10.2013 v 12:44 | Nahoru | #1
Máš pátou motorku, hrozíš prstem na Fazera a ptáš se na tohle? Když pominu, že si stačí uvařit kafe a přečíst si něco o olejích nebo projít pár diskuzí na m.cz a ty jsi založil diskuzi, tak bych to tipoval na hodně silnej vzoreček travičky, ne?

Plnou nadrž si klidně dej, ale rozhodně se s půlkou benálu v bandasce stěnám nic nestane. Když tam necháš rezervu, tak tam necháš rezervu. Nádrž bude stejná z jara jako na podzim. Pokud ti nestojí pod okapem a nepotratil si víčko.. Pokud garážuješ a v teple, je to jedno.. Motorka není s cukru..

Oil má udávané výměny. Někdo to dělá rock co rok. Jeden mění na konci sezóny a druhej na začátku. Pro jaro hovoří jisté procento vody co se nakondenzuje v motůru. Tak jak tak pokud necháš oil dvě sezony a najedeš 8tis, hovno se stane. Oleje se u motorek mění z 90% pro pocit, že a abstinenční příznaky z nemožnosti jezdit. Pokud nejezdíš pilu na okruhu. Ale běžné ježdění to oil vydrží jak prd..

Jestli máš ještě dotaz skrz vzduch v pneu, jestli na jaře vypustit a dát čerstvý, tak jednoznačně ano. Motocykl s novým luftem mnohem lehčeji letí..

Kůže nebo textil? Vyřešeno. Výrobci dnes dělají kož. bundu s prvky textilu

Žárovky dát z jara nové, ty staré berou víc proudu vlivem vytahání vlákna. Mohou za to vibrace motoru.

Tak ti přeju dobrý pořízení a odpusť mi, že jsem si neodpustil pár rad navíc

Salut TM

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zimování po x-té

28.10.2013 v 12:51 | Nahoru | #2
ThomsonMotorson> Tak teď to o travičce není, aspoň doufám Mám pátou motorku, ale vždy jsem najel tak nějak víc než půlku 6tis intervalu. A jako 4T mám druhou Nádrž mám tak nějak jasno, to jsem se ptal jen tak pro upřesnění, dával jsem většinou plnou 100oktanu a na jaře nic neměnil a jezdil.
Jediné proč jsem se ptal, tak zda se reálně tomu oleji něco stane, nebo můžu jezdit bez obav, že motoru škodím. Možná to dopadne tak, že stejně kvůli pocitu ten olej vyměním

(reakce na) Zimování po x-té

28.10.2013 v 13:43 | Nahoru | #3
ThomsonMotorson>
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kolísání otáčkoměru Yamaha FZS 1000 Fazer habrman 3 15.4.2024 v 12:13 Anders
FZS 1000 Fazer nájezd Yamaha FZS 1000 Fazer satanek66 24 20.3.2024 v 09:15 Mňojo
Nesouměrně sjetá pneu Yamaha FZS 1000 Fazer Chabra 21 6.10.2023 v 13:33 jirmanmartin
Nepravidelne sjizdeni pneu [1, 2] Yamaha FZS 1000 Fazer Johny_F 45 2.10.2023 v 22:59 Kohlstein
Rozborka vidlice Yamaha FZS 1000 Fazer Chabra 3 17.9.2023 v 17:36 gerrik


TOPlist