globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zimování po x-té
28.10.2013 v 12:03
Zdravím, sice počasí přeje, ale já mám spz v depozitu, takže nejezdím, máme zazimováno. Sice se to semtam někde řešilo, ale všude se píše něco jinýho, takže mám dotaz, nebo spíš dva
1)Nádrž přes zimu je lepší mít plnou? Prázdná se doporučuje u plastových nádrží maximálně ne?

2)Letos jsem najel 2800km. Chci se zeptat, je nutné jaře měnit olej? Je to nějakých 800,-, ale zase je to plná nádrž, takže nerad bych investoval zbytečně. Ale zase bych nerad jezdil s pocitem, že jsem něco zanedbal jestli tomu rozumíte. Jde mi o to, zda vydrží 2 sezony ve stejné kvalitě. Motorka je v garáži, kde není vysoká vlhkost a teplota neklesne pod 5st.
Takže pokud by hrozila degradace nebo tak, vyměnim to, 800,- není dnes pořádně nic, ale nerad bych bezdůvodně vylil téměř nepoužitý olej a nalil nový, který zase vyměnim po třeba 3tis. jestli chápete jak to myslím Jedná se o Q8 SBK.
Tak dík za smysluplné rady
Anketa: Tak jak?
Nádrž plná, olej vyměnit.
22%
33
Nádrž plná, olej nechat na další sezónu.
70%
105
Nádrž prázdná, olej vyměnit.
3%
5
Nádrž prázdná, olej nechat na další sezónu.
4%
6
Předchozí
1 2 3
Následující

Zimování po x-té

28.10.2013 v 12:33 | Nahoru | #1
1. Podle mě podle toho, kde budeš motorku mít - jestli jsou tam výkyvy teplot, vlhko atd. Třeba do obyváku podle mě plnou nádrž netřeba
2. Říká se, že olej tím stáním přes zimu degraduje, ale když ho nevyměníš, tak to podle mě ani ty ani moto nepoznáte Samozřejmě je to motorka, tedy koníček a ne auto spotřebák, takže bych ani tak nešetřil a vyměnil ho.

Zimování po x-té

28.10.2013 v 12:37 | Nahoru | #2
Jednou jsem na Hornetovi měnil olej v listopadu, stál celou zimu a ještě odjezdil kus sezóny bez nějakých problémů. A nádrž jsem dával plnou a vypustil karbce, aby se to v nich nezaneslo.

Zimování po x-té

28.10.2013 v 12:39 | Nahoru | #3
jestli mas garaz jak pices tak bych se na nejaky meneni oleje vysral. obzvlast jestli pristi rok najedes taky takovy kulovy jako letos.

Zimování po x-té

28.10.2013 v 12:41 | Nahoru | #4
Příští rok najedu cca zas 3000km, pokud nevyhraju tak 100tis V garáži výkyvy teplot moc nejsou. Samozřejmě nějaké jo, může být 5st. ale i 20 když tam pustim topení Ale nejde to do mínusu.

1 reakcí na tento příspěvek Zimování po x-té

28.10.2013 v 12:43 | Nahoru | #5
na topeni se vybodni taky. 5 je dobra teplota. pokud tam nemrzne resil bych to az po pristi sezone.

(reakce na) Zimování po x-té

28.10.2013 v 12:43 | Nahoru | #6
evil_oko> Těch 20 je myšleno tak, když tam chci něco dělat tak si zatopím. Nebudu zbytečně vytápět garáž

2 reakcí na tento příspěvek Zimování po x-té

28.10.2013 v 12:44 | Nahoru | #7
Máš pátou motorku, hrozíš prstem na Fazera a ptáš se na tohle? Když pominu, že si stačí uvařit kafe a přečíst si něco o olejích nebo projít pár diskuzí na m.cz a ty jsi založil diskuzi, tak bych to tipoval na hodně silnej vzoreček travičky, ne?

Plnou nadrž si klidně dej, ale rozhodně se s půlkou benálu v bandasce stěnám nic nestane. Když tam necháš rezervu, tak tam necháš rezervu. Nádrž bude stejná z jara jako na podzim. Pokud ti nestojí pod okapem a nepotratil si víčko.. Pokud garážuješ a v teple, je to jedno.. Motorka není s cukru..

Oil má udávané výměny. Někdo to dělá rock co rok. Jeden mění na konci sezóny a druhej na začátku. Pro jaro hovoří jisté procento vody co se nakondenzuje v motůru. Tak jak tak pokud necháš oil dvě sezony a najedeš 8tis, hovno se stane. Oleje se u motorek mění z 90% pro pocit, že a abstinenční příznaky z nemožnosti jezdit. Pokud nejezdíš pilu na okruhu. Ale běžné ježdění to oil vydrží jak prd..

Jestli máš ještě dotaz skrz vzduch v pneu, jestli na jaře vypustit a dát čerstvý, tak jednoznačně ano. Motocykl s novým luftem mnohem lehčeji letí..

Kůže nebo textil? Vyřešeno. Výrobci dnes dělají kož. bundu s prvky textilu

Žárovky dát z jara nové, ty staré berou víc proudu vlivem vytahání vlákna. Mohou za to vibrace motoru.

Tak ti přeju dobrý pořízení a odpusť mi, že jsem si neodpustil pár rad navíc

Salut TM

Zimování po x-té

28.10.2013 v 12:47 | Nahoru | #8
thomsn to shrnul uplne akuratne.akorat este zapomelze novymu vzduchovymu filtru je dobry dat zahulyt taky zeleny motorka ma pak veselejsi zvuk

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zimování po x-té

28.10.2013 v 12:51 | Nahoru | #9
ThomsonMotorson> Tak teď to o travičce není, aspoň doufám Mám pátou motorku, ale vždy jsem najel tak nějak víc než půlku 6tis intervalu. A jako 4T mám druhou Nádrž mám tak nějak jasno, to jsem se ptal jen tak pro upřesnění, dával jsem většinou plnou 100oktanu a na jaře nic neměnil a jezdil.
Jediné proč jsem se ptal, tak zda se reálně tomu oleji něco stane, nebo můžu jezdit bez obav, že motoru škodím. Možná to dopadne tak, že stejně kvůli pocitu ten olej vyměním

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zimování po x-té

28.10.2013 v 12:56 | Nahoru | #10
ptaak> ..když musíš tak musíš, to je příroda, ale udělej to z jara (oil) Oilu se opravdu něco stane, ale není to to nejhorší. Bude o rok starší! Ostatně to ty taky a taky tě nikdo nevymění a nevyleje do kanálu, ne? Olej to vydrží, klidně ho nech, najezdíš na něj málo..

(reakce na) Zimování po x-té

28.10.2013 v 12:58 | Nahoru | #11
ThomsonMotorson> Víš co, ve výsledku mi nejde o samotnejch 800,-, ale abych nevylil právě málo jetej olej, dal další, který zase málo vyjedu a přitom jsem mohl mít plnou nádrž a jezdit

1 reakcí na tento příspěvek Zimování po x-té

28.10.2013 v 13:03 | Nahoru | #12
No, a je vyřešeno ne.. Nech ho tam a jezdi.. Ale jezdi! Ne na hl. stojánku v garáge Ale popravdě chlapče, jestli zvažuješ a dáváš do jedné roviny výměnu oilu s možností plné nádrže, tak nevím nevím.. Motůr je to hlavní co máš, to doufám víme? První je kvalitní oil a údržba a pak až někde hodně vzadu potem a dřinou vykoupená jízda

Naposledy editováno 28.10.2013 13:04:22

Zimování po x-té

28.10.2013 v 13:04 | Nahoru | #13
Jdi k oknu a nafackuj si
Jdu ji provětrat

Naposledy editováno 28.10.2013 13:05:27

(reakce na) Zimování po x-té

28.10.2013 v 13:07 | Nahoru | #14
ThomsonMotorson> Nedávám to do jedné roviny. Motor je hlavní, a proto se ptám. Jen nechci udělat něco, co nebude mít smysl, když bych za to mohl vyjet nádrž. To je oč tu běží

vladaobi>nafackuj si sám...

Zimování po x-té

28.10.2013 v 13:11 | Nahoru | #15
A k čemu si dospěl?

Zimování po x-té

28.10.2013 v 13:16 | Nahoru | #16
Těžko říct, na jednu stránku bych jen vyměnil gumy a jezdil, na druhou bych rád dopřál vše a vyměnil olej. Ještě, že u auta to nemusím řešit

1 reakcí na tento příspěvek Zimování po x-té

28.10.2013 v 13:18 | Nahoru | #17
předám tě do rukou jiného učitele, moje metódy jsou slabé

Měj se dobře a jezdi s rozumem (a už to nehul)

zdarec

(reakce na) Zimování po x-té

28.10.2013 v 13:24 | Nahoru | #18
ThomsonMotorson> No spolubydlící tu zrovna něco balí, ale já si nedám Tvoje metody, řekl jsi, že se olej mění, ale já ho měnit nemusim. Tak je z toho člověk zas na vážkách

(reakce na) Zimování po x-té

28.10.2013 v 13:43 | Nahoru | #19
ThomsonMotorson>

1 reakcí na tento příspěvek Zimování po x-té

28.10.2013 v 14:28 | Nahoru | #20
dost by mě zajimalo co ušetřiš tim depozitem?

(reakce na) Zimování po x-té

28.10.2013 v 14:52 | Nahoru | #21

lukaR1 píše: dost by mě zajimalo co ušetřiš tim depozitem?

Na to jsem se neptal pokud vím

Zimování po x-té

28.10.2013 v 14:56 | Nahoru | #22
Nádrž nechávám plnou.
Olej jsem letos neměnil. Mám ho tam tuším 15 měsíců a najeto na něj asi 13000 Km a vše bez problému a není ani černý. Je to na tobě. Jen za mě říkám, že už bych to neudělal a 800 Kč není nic hrozného za ten dobrý pocit z jízdy.

Zimování po x-té

28.10.2013 v 17:03 | Nahoru | #23
Nezimovat, jezdit!!!

1 reakcí na tento příspěvek Zimování po x-té

28.10.2013 v 17:57 | Nahoru | #24
Na olej se s tvym najezdem km vykasli. Vymen ho az na konci pristi sezony.
Nadrz si dej klido plnou, tim spis jestli je nekde tukla a mohla by ze vnitr reznout v tom miste. Doporucuji 100 oktan, ten neobsahuje bio slozky ( pokud se nic nezmenilo ) ty se v benzinu rozkladaj a muze byt problem se starten na jare. Ale neni to pravidlo, me honda capla i na 95.

(reakce na) Zimování po x-té

28.10.2013 v 18:47 | Nahoru | #25
Cíba.> Jojo, loni jsem dal plnou 100 carrery a na jaře natočil a ok. To neřeším, ten benzín nezmizí přes zimu. Spíš ten olej. Jestli je pro něj méně náročný rok stáří či km.

1 reakcí na tento příspěvek Zimování po x-té

28.10.2013 v 18:58 | Nahoru | #26
Olej neres, udajne mu vadi kdyz premrzne v zime. Ale to u tebe nehrozi tak v poho. Taky jsem jednou vymenil olej pred zimou a stala masina v garazi kde bylo jak venku a hadej co se stalo..... Nic :) a otec ma najezd jak ty a meni az ty km najede. Takze to trva taky 2 sezony. Ma set pade burgmana, a hadej co se stalo?..... Nic :)

1 reakcí na tento příspěvek Zimování po x-té

28.10.2013 v 19:16 | Nahoru | #27
aaaa zima začíná :D :D

Zimování po x-té

28.10.2013 v 19:21 | Nahoru | #28
...estli by e nevplatilo vyměnit motku za kolo .... jinak bych nádrž po víčko natankoval a na olej se vysr....no a především začal jezdit

(reakce na) Zimování po x-té

28.10.2013 v 19:27 | Nahoru | #29

jirka1389 píše: aaaa zima začíná :D :D

Jiří woe jdi hrát GTA
Jde mi o rady něčím podložený. Když prostě za mých podmínek (teplota 5+, malá vlhkost, nájezd do 3tis)....

1 reakcí na tento příspěvek Zimování po x-té

28.10.2013 v 19:29 | Nahoru | #30
nemuzu hraje ho mlada :D
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kolísání otáčkoměru Yamaha FZS 1000 Fazer habrman 3 15.4.2024 v 12:13 Anders
FZS 1000 Fazer nájezd Yamaha FZS 1000 Fazer satanek66 24 20.3.2024 v 09:15 Mňojo
Nesouměrně sjetá pneu Yamaha FZS 1000 Fazer Chabra 21 6.10.2023 v 13:33 jirmanmartin
Nepravidelne sjizdeni pneu [1, 2] Yamaha FZS 1000 Fazer Johny_F 45 2.10.2023 v 22:59 Kohlstein
Rozborka vidlice Yamaha FZS 1000 Fazer Chabra 3 17.9.2023 v 17:36 gerrik


TOPlist