Otázka zní
Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50. Zbyl mě totiž olej 1l z minulého roku a chtěl bych dát 15w50..Namýšal bych to 3l 15w50, 0,5l 10w40... Díky za odpovědi
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50
A jsme přesně u toho co jsem psal....starej Diversion ...
10W40kou asi nic nezkazíš((krom toho 40bude pro vzducháč lepší-on se v létě občas rozpaluje do běla). Jestli jezdíš jen v létě a netrápíš to v mrazech klidně přemýšlej i o výrobcem doporučeným 20W...zapřemýšlet nad hustším než jen 10W...přecijen bude mít XJ600 už něco nalítáno a možná by to lehce, lehounce mohlo pomoc ohledně spotřeby oleje přes kroužky a vodítka...ale to je spíš teorie...
t_freedom píše: Jandejsek>jak psal Toncek
A jsme přesně u toho co jsem psal....starej Diversion ...
10W40kou asi nic nezkazíš((krom toho 40bude pro vzducháč lepší-on se v létě občas rozpaluje do běla). Jestli jezdíš jen v létě a netrápíš to v mrazech klidně přemýšlej i o výrobcem doporučeným 20W...zapřemýšlet nad hustším než jen 10W. ..přecijen bude mít XJ600 už něco nalítáno a možná by to lehce, lehounce mohlo pomoc ohledně spotřeby oleje přes kroužky a vodítka...ale to je spíš teorie...
Proc myslis ze 20W bude hustsi nez 10W ?
5W40, 10W40 , 15W40 a 20W40 budou mit vsechny pri pracovni teplote stejnou (stejnej rozsah) viskozity.
Zimni trida (xW) urcuje jen cerpatelnost oleje za studena. Odkaz na clanek (a tabulku).
Za provozu "hustsi" bude SAE50 a "ridsi" bude SAE30. Je taky jasne videt, ze pro motorky, ktery malokdo vubec provozuje v mraze je uplne jedno, jestli je olej 10W, 15W nebo 20W, protoze u vsech je hranice cerpatelnosti hluboko pod bodem mrazu. Takze i kdyby jezdil v -10, tak je v pohode s 20W . Nicmene to sou jen bohapuste teorie, protoze takovej olej stejne bude mit vubec problem sehnat.
At tam naleje jakoukoli motocyklovou 10W40ku
Naposledy editováno 23.10.2013 08:17:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50
Mě když Monster sežral olej,tak sem taky radši nalil cokoli podobnýho od benzínky,než abych jezdil ještě 300km pod ryskou.Záměrně míchat by mě to ani nenapadlo.
Tady je tahle diskuze pěkně shrnutá :
http://www.oleje.cz/...syntetika--syntetika
Jo a tankuju 95-ku,bo rozdíl asi nepoznam.Podle mě je to jen hra pocitů a většina motorek tady z fóra ani na 98 a vejš nebyla konstruovaná(každopádně je to asi jedno).Radši natankuju třeba v Rakousku,protože se mi zdá ten benzín kvalitnější.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Diagnostika Monster s4r Testastretta Ducati Monster S4R Testastretta, Ducati Monster S4R ... | kaba07 | 2 | 9.4.2021 v 12:07 kaba07 |
meření na lambda sondě - je tu něja... [1, 2, 3] Ducati Monster S4R S Testastretta | prodamCBR | 74 | 6.3.2018 v 17:05 Jurawood |
Ducati "zakladni" model vs. "S" model Ducati 1098 S, Ducati Monster S4R S Testastretta, Du... | Ajny | 24 | 7.1.2017 v 11:21 Radim.Klym |
Monster a nákup poškodeného rámu Ducati Monster 620, Ducati Monster 600, Ducati Monst... | rask_777 | 13 | 2.8.2016 v 12:36 selkie |
Stocene km aneb finta ceskeho bazaristy [1, 2, 3] Ducati Monster S4R S Testastretta | cefro | 74 | 2.2.2014 v 12:10 fistron |