v předchozím autě jsem měl starší systém LPG s tzv. směšovačem s ručním přepínáním a jelikož chci novější káru zase na LPG, měl bych k tomu dotaz, pokud by někdo věděl...
LPG systémy v dnešních moderních motorech se přepínjí na LPG sami (po zahřátí motoru na cca 35-40 st.) a údajně pracují již pouze s přistříkáváním benzínu(v určitých intervalech-cca každý 7-10 cyklus), kvůli chlazení trysek, ,takže k reálné spotřebě na LPG je třeba připočíst ještě cca 10+% spotřebu benzínu...
Když vezmu v potaz ranní studený starty a krátký popojížďky v zimním období, kdy motor poběží pouze na benzín, nezdá se mi dnešní LPG již tak výhodný...
Otázka zní:
je pravda, že dnešní nové LPG systémy (po zahřátí motoru a přepnutí na LPG) fungují všechny s přístřikem benzínu(kvůli chlazení), nebo je to individuální ( podle použitého výrobce LPG a typu motoru) a tudíž s nimi lze jezdit pouze na LPG bez přístřiku benzínu?
díky za objasnění
5 reakcí na tento příspěvek dnešní systémy LPG
Citron ZX 1.4i smesovac spotreba 8-9 a vykon asi jako kolobezka.
Nasledne Audi 100 2.8 quattro automat spotreba 13.5 vykon jako maly tank, ale trvalo mi asi mesic od citrona nez jsem si zvykl ze nepotrebuju mit kilometr volno abych predjel avii sla pryc kdyz mela 380tkm, lovtec magic II z ni je dneska ve volvu 850 2.5 R5 spotreba 10-11 vykon adekvatni. Ze svetel jsem ujel fabii...mel jsem za sebou nalozeny dvouosovy vozik plny materialu Ma najeto ca 350tkm a slape jak hodinky.
Pokud je to dobre nastavene slape to skvele i v zime. Zima rozjezdy max 2km na benal v lete nekolik set metru.
Davat lpg do motoru pod 100ps je hovadina, to auto nepojede a bude to zrat bo na to budes hamtat.
LPG rozhodne ano,ale do velkych obsahu. Maly "moderni" obsah? Kup si moderni ropu, ty uz dneska jezdi jen na vypary z nadrze a budes mit svaty klid...
Holandan76 píše: Mam treti auto na LPG ale o privstriku slysim poprve. Pravda, ani jedno auto nebylo co by se dalo nazvat modernim.
Citron ZX 1.4i smesovac spotreba 8-9 a vykon asi jako kolobezka.
Nasledne Audi 100 2.8 quattro automat spotreba 13.5 vykon jako maly tank, ale trvalo mi asi mesic od citrona nez jsem si zvykl ze nepotrebuju mit kilometr volno abych predjel avii sla pryc kdyz mela 380tkm, lovtec magic II z ni je dneska ve volvu 850 2.5 R5 spotreba 10-11 vykon adekvatni. Ze svetel jsem ujel fabii...mel jsem za sebou nalozeny dvouosovy vozik plny materialu Ma najeto ca 350tkm a slape jak hodinky.
Pokud je to dobre nastavene slape to skvele i v zime. Zima rozjezdy max 2km na benal v lete nekolik set metru.
Davat lpg do motoru pod 100ps je hovadina, to auto nepojede a bude to zrat bo na to budes hamtat.
LPG rozhodne ano,ale do velkych obsahu. Maly "moderni" obsah? Kup si moderni ropu, ty uz dneska jezdi jen na vypary z nadrze a budes mit svaty klid...
řekl bych , že nemáš ůplně pravdu. LPG bych dal téměř do každýho auta. Samo, že ta návratnost není u osmistovky tak rychlá jako u třílitru, ale je.
A dnešní moderní dízly jsou tragedie co se spolehlivosti,udržby a spotřeby týče.
Holandan76 píše:
..........
Davat lpg do motoru pod 100ps je hovadina, to auto nepojede a bude to zrat bo na to budes hamtat.
LPG rozhodne ano,ale do velkych obsahu. Maly "moderni" obsah? Kup si moderni ropu, ty uz dneska jezdi jen na vypary z nadrze a budes mit svaty klid...
To je tvůj pohled na věc. Jenže stále zde existují lidé, kteří to vídí jinak.
1) U LPG se dosahuje nejvyššího výkonu při cca stechiometrické směsi narozdíl od benzínu, kde je potřeba obohacení. Takže zde naopak vozidlo může žrát více benzínu než LPG.
2) "Moderní" ropa je také postupná cesta do pekel, jako "moderní" benzín.
Holandan76 píše: Mam treti auto na LPG ale o privstriku slysim poprve. Pravda, ani jedno auto nebylo co by se dalo nazvat modernim.
Citron ZX 1.4i smesovac spotreba 8-9 a vykon asi jako kolobezka.
Nasledne Audi 100 2.8 quattro automat spotreba 13.5 vykon jako maly tank, ale trvalo mi asi mesic od citrona nez jsem si zvykl ze nepotrebuju mit kilometr volno abych predjel avii sla pryc kdyz mela 380tkm, lovtec magic II z ni je dneska ve volvu 850 2.5 R5 spotreba 10-11 vykon adekvatni. Ze svetel jsem ujel fabii...mel jsem za sebou nalozeny dvouosovy vozik plny materialu Ma najeto ca 350tkm a slape jak hodinky.
Pokud je to dobre nastavene slape to skvele i v zime. Zima rozjezdy max 2km na benal v lete nekolik set metru.
Davat lpg do motoru pod 100ps je hovadina, to auto nepojede a bude to zrat bo na to budes hamtat.
LPG rozhodne ano,ale do velkych obsahu. Maly "moderni" obsah? Kup si moderni ropu, ty uz dneska jezdi jen na vypary z nadrze a budes mit svaty klid...
Edit: taky by se mi libilo mit velke 3litrove auto, ale to uz by nezralo 6,5l lpg (po prepoctu 1l lpg 15.1kc za ktere tankuju 98.15kc na 100km je jako necele 3l benzinu) ale 12litru a to bych byl tam kde jsem byt nechtel a mohl bych zacit jezdit busem abych usetril na doprave do prace
Naposledy editováno 18.10.2013 07:28:28
Holandan76 píše: ..... ve volvu 850 2.5 R5 spotreba 10-11 vykon adekvatni. Ze svetel jsem ujel fabii...mel jsem za sebou nalozeny dvouosovy vozik plny materialu ...
A jseš si jistý, že tě ta fábka chtěla předjet a co měla za motor??? Tihle závodnící, jejichž předpokládaní soupeři vlastně ani netuší, že jsou soupeři mě baví...
(ale samozřejmě nevidím důvod, proč by 2,5l motor neměl ujet 1,4fábii)
[quote=Holandan76]....Davat lpg do motoru pod 100ps je hovadina, to auto nepojede a bude to zrat bo na to budes hamtat...[/quote
Bohužel i koncernová 1,2 má 77kW, takže přes 100ps, jestli se nepletu...takže to není ani tak o koňských silách, ale o obsahu motoru...