v předchozím autě jsem měl starší systém LPG s tzv. směšovačem s ručním přepínáním a jelikož chci novější káru zase na LPG, měl bych k tomu dotaz, pokud by někdo věděl...
LPG systémy v dnešních moderních motorech se přepínjí na LPG sami (po zahřátí motoru na cca 35-40 st.) a údajně pracují již pouze s přistříkáváním benzínu(v určitých intervalech-cca každý 7-10 cyklus), kvůli chlazení trysek, ,takže k reálné spotřebě na LPG je třeba připočíst ještě cca 10+% spotřebu benzínu...
Když vezmu v potaz ranní studený starty a krátký popojížďky v zimním období, kdy motor poběží pouze na benzín, nezdá se mi dnešní LPG již tak výhodný...
Otázka zní:
je pravda, že dnešní nové LPG systémy (po zahřátí motoru a přepnutí na LPG) fungují všechny s přístřikem benzínu(kvůli chlazení), nebo je to individuální ( podle použitého výrobce LPG a typu motoru) a tudíž s nimi lze jezdit pouze na LPG bez přístřiku benzínu?
díky za objasnění
2 reakcí na tento příspěvek dnešní systémy LPG
Ad faeton - takze varis z vody a nemáš ani páru.
Ad LPG - jo taky mi přijde dost nepraktické ze se auto zastaví po vyčerpání nádrže, ale to jeste névyresili ani Korejci, jo a kdyz se zasekne plovak u auta bez LPG tak volat odtah nemusis? Proste argumenty o nicem.
Priklady aut co najelo s velkou slávou 250tis taky nejsou dukazem úžasné spolehlivosti starejch krapu, to maj u nás ve firme témeř všechny sluzebni auta vic km a jsou jen par let stary...
Můj LPG systém STAG 300 taky oficinálně potřebuje VŽDY startovat na benzín, ale dá se udělat override, abys v nouzi nastartoval jen na plyn, jen se na to musíš zeptat a ta fuknce není jen tak přístupná (dokonce se každý takový start zapíše do ŘJ plynu a když máš nasbírané tři, tak tě to na další nepustí a musíš do servisu, kde ti to vymažou, prý takový start dosti škodí zplynovači).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) dnešní systémy LPG
Ostatní bych dál nerozebíral, to už je úplně mimo téma.
Padla tu i zmínka o CNG... tam to v poslední době vypadá, že fabrická vestavba CNG je daleko lepší, jak dodatečná montáž LPG. Ale problém je v řídké síti plnicích stanic a sice je možné pořídit domácí "plničku", ale ta zase na to, že je to v podstatě jen kompresor, je pekelně drahá a není-li možnost připojit se rovnou na středotlaký rozvod (před reduktorem na vstupu do baráku), je plnění i dost pomalé. A pořídit dodatečný zásobník připojený za kompresorem (z kterého se pak nádrže v autě rychle naplní) jsou další náklady navíc.