globalmoto_kveten





Téma: Oprava elektromotoru
 
3.10.2013 v 16:46
Obracím se na Vás, protože vím, že je to tu samý odborník na všechno. Takže mi určitě poradíte s mým problémem.

Potřebuju opravit tendle motorek, originál je nekřesťansky drahej. Problém toho motorku je, že má prošoupaný komutátor až na podkladní izolant. Nenapadá někoho způsob, jak ten komutátor opravit? Například zpět nanést měď, či cokoliv. Fotka není nicmoc, snad dodám lepší


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava elektromotoru

4.10.2013 v 15:15 | Nahoru | #31

prackarr píše: Je to uhlíky. Vždy se musí ochodit uhlíky.
Opravuji komutátorové motory do praček. Kolikrát za třaba 10 let se mění 2x,3x uhlíky a komutátor je jak novej,nebo se jen trochu lízne soustruhem. Tady evidentně někdo dal tvrdé uhlíky,které zničily komutátor. Podle mně to bylo napadeno kutilem.
Ke mně chodí pro uhlíky furt někdo. Přijde a chce "levný uhlík" s tím,že si ho obrousí a napasuje,protože "origo je drahej". To slyším furt. A toto jsou výsledky. Každý chce prostě svoje.
Nebo třeba vysavače. Kolikrát donese někdo 20 let starej vysavač,uhlíky v háji a komutátor o.k.,z toho někdo dotáhne vysavač s komut. k.o. a přizná,že si tak měnil sám kartáče který "někde" sehnal...



Kolego pěkně o tom píšeš ale jsou to jenom kecy a nebo přání tak jak by to mělo být.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava elektromotoru

4.10.2013 v 16:06 | Nahoru | #32

PEPAFJR píše: Kolego pěkně o tom píšeš ale jsou to jenom kecy a nebo přání tak jak by to mělo být.


Předpokládám,že na konci tvé věty měl být otazník,nebo se mýlím?
Nevím,co se ti konkrétně nelíbí,ale za 22 let,co tuto práci dělám,jsem sem tam něco pochytil. Tak ti nevím,ale cítím,že mně chceš poučit,tak do toho. Člověk se učí pořád.

Oprava elektromotoru

5.10.2013 v 23:39 | Nahoru | #33
To udělali sódruzi chybu při volbě uhlíků, nebo byly zrovna uhlíky z nějaké zmetkové várky (tvrdší). Už jsem viděl dost motorů, do kterých kutil nabastlil "uhlíky" vybroušené z vnitřku monočlánku (tvrdé jako štolwerk) a rozhodně to komuťák tak nezničilo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava elektromotoru

6.10.2013 v 07:58 | Nahoru | #34

prackarr píše: Předpokládám,že na konci tvé věty měl být otazník,nebo se mýlím?
Nevím,co se ti konkrétně nelíbí,ale za 22 let,co tuto práci dělám,jsem sem tam něco pochytil. Tak ti nevím,ale cítím,že mně chceš poučit,tak do toho. Člověk se učí pořád.



Když to děláš 22 let tak by jsi měl vědět,že na opotřebení komutátoru má mimo tvrdosti uhlíků vliv ještě minimálně dalších 8 věcí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava elektromotoru

6.10.2013 v 08:10 | Nahoru | #35

PEPAFJR píše: Když to děláš 22 let tak by jsi měl vědět,že na opotřebení komutátoru má mimo tvrdosti uhlíků vliv ještě minimálně dalších 8 věcí.


No vidíš,ale v tomto případě jsem si vybral jen tu jednu.. asi už jsem léty unaven..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava elektromotoru

6.10.2013 v 11:39 | Nahoru | #36

prackarr píše: No vidíš,ale v tomto případě jsem si vybral jen tu jednu.. asi už jsem léty unaven..



No vidíš a vybral jsi si tu nejmíň pravděpodobnou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava elektromotoru

6.10.2013 v 12:31 | Nahoru | #37

PEPAFJR píše: No vidíš a vybral jsi si tu nejmíň pravděpodobnou.


Já ti opakuji: pouč mně. Rád se něco nového dozvím. Nechápu,proč pořád píšeš jen nic neříkající štěky?
Pokud víš,čím se ten komutátor vydřel,napiš to. Z těch osmi důvodů,co jsi psal by stačily čtyři. Prosím,je to tvoje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava elektromotoru

6.10.2013 v 14:12 | Nahoru | #38
prackarr>

Nemám zájem někoho poučovat. Když to nedokázal pochopit a naučit se za 22 let. Prostě je nesmysl,že za to můžou jenom tvrdé uhlíky. Může za to spoluúčast i zcela jiných vlivů.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava elektromotoru

6.10.2013 v 15:23 | Nahoru | #39

PEPAFJR píše: prackarr>

Nemám zájem někoho poučovat. Když to nedokázal pochopit a naučit se za 22 let. Prostě je nesmysl,že za to můžou jenom tvrdé uhlíky. Může za to spoluúčast i zcela jiných vlivů.


No,to jsem přesně čekal. Plky,plky,plky.
Alá Horneťák. Nejste náhodou kámoši?
Důvodů,proč se může vydřít komutátor několik je,ale tady je to jasně tvrdejma uhlíkama. Aspon podle fotky.
Chápu,že když ti šlápnu na kuří oko,tak budeš hledat příležitosti,jak mi to vrátit,ješitnost je holt mocná,ale tady opravdu vyješ na špatnej měsíc.

Naposledy editováno 06.10.2013 15:24:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava elektromotoru

6.10.2013 v 15:37 | Nahoru | #40
prackarr> Jo chlapče i ten nejměkčí uhlík bude vždy tvrdší než měď a nevím co tu pleteš Horneťáka asi Ti trochu hrabe.

Naposledy editováno 06.10.2013 15:38:07

Oprava elektromotoru

6.10.2013 v 15:46 | Nahoru | #41
právě včera jsme to s kámošem řešili.
né uhlíky,ale princip je stejný.

jedna hodně velká firma(jmenovat nebudu-republika je malá a já nechci poškodit konkrétní osobu)...,dala zakázku na výrobu určité části zařízení.
součástku vymysleli,nakreslili,vyrobili podrobili zátěžovým testům a zjistili,že je naddimenzovaná.
tak ji předělali,zase testovali,zase předělali a zase testovali a až z toho byl žebrák,který sotva prolezl testama tak byli spokojení.

každý průměrně schopný konstruktér elektromotoru si v dnešní době za pár minut dohledá a spočítá životnost motoru při použití určité tvrdosti uhlíku k danému komutátoru.
v tomto případě je zřejmé,že někdo prostě nechtěl(omyl je podle mně vyloučený),aby motor motor vydržel více,nebo šel opravit...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava elektromotoru

6.10.2013 v 15:48 | Nahoru | #42

PEPAFJR píše: prackarr> Jo chlapče i ten nejměkčí uhlík bude vždy tvrdší než měď a nevím co tu pleteš Horneťáka asi Ti trochu hrabe.



sorry,ale chtěl bych vidět,jak děláš tužkou díru do měděného plechu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava elektromotoru

6.10.2013 v 15:55 | Nahoru | #43
prackarr> Jináč pro Tebe to udělám i když asi zbytečně. Co vše ovlivňuje opotřebení komutátoru.

- prach
- špatně udělané a nebo neexistující odsávání prachu od komutátoru
- provozní teplota
- provoz částečný či trvalý
- pravidelná kontrola
- tvrdost mědi na komutátoru
- zátěž
- přítlak pružin či pér
- proudová hustota uhlíku
- přípustná obvodová rychlost uhlíku
- odpor uhlíku
- sražené hrany komutátoru
- špatně zvolený průměr komutátoru či konstrukce
a zrovna na ventilátory se mají používat tvrdé typy uhlíků s brusnou a lešticí schopností.
a můžu pokračovat dál, třeba úhel sklonu uhlíků ke komutátoru atd.
myslím,že za dalších 22 let to pochopíš.

-

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava elektromotoru

6.10.2013 v 15:57 | Nahoru | #44

Dolph-cz píše: sorry,ale chtěl bych vidět,jak děláš tužkou díru do měděného plechu...



Tak pokud si myslíš,že tuha se dělá z uhlíku, tak to potom jo. Co takle grafit říká Ti to něco?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava elektromotoru

6.10.2013 v 16:11 | Nahoru | #45

PEPAFJR píše: Tak pokud si myslíš,že tuha se dělá z uhlíku, tak to potom jo. Co takle grafit říká Ti to něco?

odborník nejsem,ale myslím si,že uhlík v motoru taky není z čistého uhlíku,stejně tak tuha v tužce není čistý grafit.

dále si myslím,že obě směsi si jsou velmi podobné svým složením.....

je nám všem asi jasné,že uhlík jako chemický prvek je mnohem tvrdší,než materiál komutátoru...,stejně tak je asi každému jasné,že pokud se ojede komutátor dřív než uhlíky,tak je asi něco špatně-už jen proto,že se na hromadu motorů prodávají uhlíky jako náhradní díl-narozdíl od komutátoru.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava elektromotoru

6.10.2013 v 16:54 | Nahoru | #46

Dolph-cz píše: odborník nejsem,ale myslím si,že uhlík v motoru taky není z čistého uhlíku,stejně tak tuha v tužce není čistý grafit.

dále si myslím,že obě směsi si jsou velmi podobné svým složením.....

je nám všem asi jasné,že uhlík jako chemický prvek je mnohem tvrdší,než materiál komutátoru...,stejně tak je asi každému jasné,že pokud se ojede komutátor dřív než uhlíky,tak je asi něco špatně-už jen proto,že se na hromadu motorů prodávají uhlíky jako náhradní díl-narozdíl od komutátoru.


Myslím,že pepíkovi šlo o to,mít vrch a ty mu to takto bereš.
Nejlepší bude,nechat ho v tom svým googl světě,třeba ještě něco vygooglí a bude to mít pěkně kulaté,15 kusů.
On prostě nechápe,že většina důvodů,co sem dal je pořád odrazem toho,jestli je tvrdší slitina komutátoru,nebo směs kartáče.
A myslím,že to nepochopí ani za těch 22 let,co já už budu v důchodu a komutátorový motory už nebudu dávno opravovat.
Mimochodem- ten motor,co jsem ti dělal běží,nebo má vydřený komutátor?
Když jsem ti měnil na něm uhlíky,tak vydřený ještě nebyl...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava elektromotoru

6.10.2013 v 16:59 | Nahoru | #47
prackarr> ...motor jede -další příklad toho,že když po 10ti letech dojdou uhlíky-běžně stačí srovnat komutátor,šoupnout tam nové a jede se dál...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava elektromotoru

6.10.2013 v 17:03 | Nahoru | #48

Dolph-cz píše: prackarr> ...motor jede -další příklad toho,že když po 10ti letech dojdou uhlíky-běžně stačí srovnat komutátor,šoupnout tam nové a jede se dál...


To víš,dělám to teprve 22 let,tak se nezlob,že jsem ti nevyměnil i komutátor,i když mu nic nebylo a krom srovnání nic nepotřeboval.
Napadá mně taková teorie- neviděl jsi náhodou ve čtvrtek na ČT1 "máte slovo"?
Napadá mně taková asociace tuhle s pepou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava elektromotoru

6.10.2013 v 17:11 | Nahoru | #49

prackarr píše:
Napadá mně taková teorie- neviděl jsi náhodou ve čtvrtek na ČT1 "máte slovo"?



ne,já se na porno nedívám

(reakce na) Oprava elektromotoru

6.10.2013 v 17:17 | Nahoru | #50

Dolph-cz píše: ne,já se na porno nedívám


Já jo,a někdy to porno fakt je.
Naposled tam byly domácí porody,před tím homeless a před tím Cikáni.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava elektromotoru

7.10.2013 v 07:47 | Nahoru | #51

PEPAFJR píše: prackarr> Jináč pro Tebe to udělám i když asi zbytečně. Co vše ovlivňuje opotřebení komutátoru.

- prach
- špatně udělané a nebo neexistující odsávání prachu od komutátoru
- provozní teplota
- provoz částečný či trvalý
- pravidelná kontrola
- tvrdost mědi na komutátoru
- zátěž
- přítlak pružin či pér
- proudová hustota uhlíku
- přípustná obvodová rychlost uhlíku
- odpor uhlíku
- sražené hrany komutátoru
- špatně zvolený průměr komutátoru či konstrukce
a zrovna na ventilátory se mají používat tvrdé typy uhlíků s brusnou a lešticí schopností.
a můžu pokračovat dál, třeba úhel sklonu uhlíků ke komutátoru atd.
myslím,že za dalších 22 let to pochopíš.

-



no možná na tom něco bude. Protože, u tohodle auta je prachová zátěž opravdu enormní. Horší prachové podmínky snad už ani nemůžou být

Oprava elektromotoru

7.10.2013 v 08:01 | Nahoru | #52
Prackarr: hele obecně se s tím co píšeš da souhlasit, ale pokud ten motor byl jasne neservisovatelny - je zalisovanej, tak musíš uznat ze tam pro konstrukci budou nejspíš použité jiné postupy, kdyby se tam daly bežné uhlíky tak je za rok po nich a meni se cele topeni, takhle se udělá oboje "tvrde" a vi se ze to třeba 5+let vydrží, ze možna odejde dřív komutator, ale to uz je fuk, ucel to splnilo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava elektromotoru

7.10.2013 v 08:36 | Nahoru | #53

markus píše: no možná na tom něco bude. Protože, u tohodle auta je prachová zátěž opravdu enormní. Horší prachové podmínky snad už ani nemůžou být



co to je vlastně za stroj? já pod Mitsubishi Canter našel lehký náklaďák se skříní,něco jako běžné IVECA rok 2006 a výš....,ale ty to s tou prašností popisuješ jako nějaký nakladač v kamenolomu...

Oprava elektromotoru

7.10.2013 v 08:38 | Nahoru | #54
To spis ze ten nakladak používají někde na stavbe..

Oprava elektromotoru

7.10.2013 v 08:41 | Nahoru | #55
ani na stavbě snad nejsou takové podmínky,že "Horší prachové podmínky snad už ani nemůžou být.."

pokud to dělá v nějakém extrému,tak je pak jasné,že se budou objevovat extrémní důsledky,to tady potom bylo to dohadování o tom,co se mělo vydřít dřív opravdu zbytečné...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava elektromotoru

7.10.2013 v 10:25 | Nahoru | #56
prackarr> Nemusím nic googlit. Komutátorovejch motorů nebo lépe řečeno rotorů a to od 50W až po 100 kW jsem opravil či zrenovoval za svůj život kolem 1000 ks. Takže Tvojich pár kousků Tě asi moc nenaučilo.

(reakce na) Oprava elektromotoru

7.10.2013 v 10:51 | Nahoru | #57

Dolph-cz píše: co to je vlastně za stroj? já pod Mitsubishi Canter našel lehký náklaďák se skříní,něco jako běžné IVECA rok 2006 a výš....,ale ty to s tou prašností popisuješ jako nějaký nakladač v kamenolomu...



Canter dělají ve dvou verzích, lehké do 3,5 t a těžké až do 7,5 tuny. Tohle je 7,5t s nástavbou na kontejnery a nejvíc prachu pobere u nás na place, kde bývá velmi prašno



tohle sice není přímo to auto, ale jen pro představu. Jinak ten motorek, je z 24 voltový verze, která se vyráběla asi jenom dva roky. Potom jsou všechny Cantery 12-ti voltový

Naposledy editováno 07.10.2013 11:00:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava elektromotoru

7.10.2013 v 10:59 | Nahoru | #58

pilos píše: markus> www.sopo.cz



takže firma SOPO prohlásila, že to opraví. Motorek tam co nejdřív zavezu. Díky moc. Sídlí v Modleticích, čímž se potvrzuje, že nejhůř se hledá to, co máte pod nosem

http://sopo.cz/cz/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava elektromotoru

7.10.2013 v 14:13 | Nahoru | #59

PEPAFJR píše: prackarr> Nemusím nic googlit. Komutátorovejch motorů nebo lépe řečeno rotorů a to od 50W až po 100 kW jsem opravil či zrenovoval za svůj život kolem 1000 ks. Takže Tvojich pár kousků Tě asi moc nenaučilo.


Nebudu si tu s tebou měřít pindíky,kdo jich udělal víc, to nemám zapotřebí,ale 1000?
Hm,tak to jo,to už bys měl něco vědět o motorech. Já jich dělal cca 200 ročně,tak toho vím méně. Uznávám...
assassin- ano,i zapertlovaný motory se dají dělat(dělám je). Proto jsem psal,co jsem psal. Přít se nebudu,je to jedno. Markus sehnal servis a tím vlákno účel splnilo. Ostatní je podružné...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oprava elektromotoru

7.10.2013 v 14:23 | Nahoru | #60
prackarr> Co se směješ , dnes jsem si to spočítal a ono jich bylo hodně přes tisíc kusů a to nemyslím nějakou výměnu uhlíků. Ale kompletní generálku motoru. Tj.výměna ložisek,vyrovnání komutátoru,uhlíky,celkové vyčištění a ono u 300kg motoru to dá zabrat. U pračky či vysavače to dokáže desetileté dítě. A tímto s Tebou končím.
Ale ještě by mě zajímalo kolik jsi dokázal převinout statorů a nebo rotorů a nebo jsi jenom pouhý výměnář dílů?

Naposledy editováno 07.10.2013 14:36:57
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist