paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Článek o Jawě 350 Four v ČMN
2.10.2013 v 11:01
3.10.2013 si kupte ČMN







2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Článek o Jawě 350 Four v ČMN

14.11.2013 v 21:08 | Nahoru | #1
hycomat>
Tohle je tak trochu uvažování zada volit ojetý Mercedes nebo novou Fabii.
Za Bolševíka jsme se divili kamarádům Nemčourům, že přestože mají na nákup Mercedesu love, proč si jej nekoupí a jezdí třeba Oplem.

A dnes - vezmu tužku, počítám a ve výsledku mi vyjde raději nová "Fabia" nebo "Rapid". Blbuvzdorný Japonec proti šmrncovnímu Italovi...a táák.

Prostě i v dávné době prostě nová česká věc se zárukou a dostupností dílů byla pro většinu přijatelnější, než-li neznámý cizokrajný ojetý strojek.
Já měl někdy okolo roku 1985 sen povozit se na Benelli 900 Sei/6-ti lampovce, no vlastně co bych popisoval = téhle:







To bylo v podstatě ve stejném roce, kdy v časopise Automobil již vyšel test JAWY 500 OHC Boxer s tím, že od roku 1986 se má rozjet společný česko-ruský podnik vyrábějící tento motocykl ve třídách 350 a 500ccm. Zatím jsem tento díl časopisu Auotmobil nenašel:





(reakce na) Článek o Jawě 350 Four v ČMN

14.11.2013 v 22:11 | Nahoru | #2
Franky> Benelli vs. prototyp Jawa = realita kapitalismu vs. Potěmkinova vesnice :)
Na realitu kapitalismu stačí mít prachy, sen socialismu nezískáš ani kdyby ses posrál...

(reakce na) Článek o Jawě 350 Four v ČMN

14.11.2013 v 23:35 | Nahoru | #3

Franky: ...A dnes - vezmu tužku, počítám a ve výsledku mi vyjde raději nová "Fabia" nebo "Rapid". Blbuvzdorný Japonec proti šmrncovnímu Italovi...a táák. Prostě i v dávné době prostě nová česká věc se zárukou a dostupností dílů byla pro většinu přijatelnější, než-li neznámý cizokrajný ojetý strojek...


Kddyby všichni uvažovali jako ty, musela by fabia těžce převládat. Jenže tak tomu není, všude vidíš hromady jiných aut, včetně těch šmrncovních italů. A dostupnost dílů je často lepší spíš na ty cizí kusy, než na tuzemské.

Celá 80. léta se kdekdo snažil, když už Jawa nejela jako japonec aby tak aspoň působila. Lepily se kapoty z laminátů, dávaly hranaté světlomety z malucha, vyráběly kufry z hajzlových splachovačů, vrtaly výfuky pro hlubší zvuk, zvětšovaly hnací pastorky, aby podtočený motor zněl jako čtyřtakt. Kdo měl stodolového Harleye nebo BMW z války, tomu ostatní záviděli, že nemá Jawu. A po Listopadu fakt nikdo netoužil po nové Jawě. Každý koho znám si chtěl splnit sen a dotáhnout ojetou japonskou (italskou, německou) motorku. Až tak 10-12 let poté začal trend vracet se ke starým jawám, které mezitím vymizely ze silnic. Ale ta krize prodeje a propad, ty by přišly tak jako tak, protože Jawa v té době prostě byla symbolem znouzectnosti. Ani MZ, která byla po technické stránce dál než Jawa, se nezachránila.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dovoz jawy 350 ze zahranici [1, 2] Jawa 350/634 krystofvelecky 38 20.5.2024 v 11:13 JAVR
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... Krautkopf 46 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 panelák 8 14.3.2024 v 19:26 Pabol
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 sadimil 12 24.10.2023 v 11:03 kokoška.
Kterým směrem se otáčí náhon tachom... Jawa 350/634 YettiBob 18 7.8.2023 v 10:23 kokoška.


TOPlist