globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Chcípá za chodu
1.10.2013 v 19:24
Hoj borci

Tak sme dali s kamošem na podzim dohromady ČZ 477 a jezdí pěkně. Investoval sem do ni 10 000 ale když se jedu project, tak občas chcípne motor. Je to tak, že jedu ... párkrát cukne a chcípne. Je úplně jedno jestli tam mám rychlost, nebo neutrál ... plnej plyn nebo polovinu plynu. Stane se tak jednou za 5 km. Vypnu zapalování, prošlápnu, zapnu a chytne. Pokaždý to stejný. Mám zapalování VAPE, takže v elektrice si myslim že problém nebude. Spíš to vypadá na karburátor. Nemáte s tim někdo zkušenosti?

Chcípá za chodu

1.10.2013 v 19:40 | Nahoru | #1
Nejspíš nestíhá karbec dotékat - odvzdušnení nádrže, kohout, popř. filtr, pokud tam je. Právě ten benzinový filtr dokáže být u motorek bez čerpadla zrádný - svým odporem dovede přiškrtit průtok benzinu natolik, že to dopadne přesně takto.
Ještě můžeš zkusit projet cestu, kde můžeš jet skoro pořád na plno (samozřejmě ne, pokud motor ještě není zajetý) a jestli motor zhasne znatelně dříve, než při jízdě "na kochačku", je příčina jasná.

Chcípá za chodu

1.10.2013 v 19:51 | Nahoru | #2
Jako je pravda, že skoro pokaždý když povolim víčko nádrže tak zjistim, že je tam přetlak. Ten kamarád řikal, že je to normální, tak sem mu věřil no. Jako někdy je tam fakt obrovskej no. Filtr mam http://www.moto-ust...pg?4.5.201121:03:04, ale tam si myslim, že problém nebude. Jinak díky

Chcípá za chodu

1.10.2013 v 20:17 | Nahoru | #3
Snad podtlak v nádrži bude, ne? Kdyby tam byl přetlak, tak se naopak benzin bude tlačit z nádrže ven a víčko při povolení odskočí. Při podtlaku je víčko jakoby přicucnuté a při odtržení zasyčí. A pak pochopitelně ani benzin z nádrže nepoteče. Normální to rozhodně není a kamarád je vedle jako jedle.
Ostatně tohle bývalo kdysi oblíbenou klukovinou, nalepit zespodu na víčko žvýkačku a odvzdušnění tak ucpat. Člověk pak najel několik km a šlus. A je škodolibě k pousmání, jak leckterý jezdec pak rozmontoval kdeco na motoru, ale takováto prkotina jej nenapadla.

Jinak ten filtr z odkazu vidím poprvé, z čeho je ta vložka? Dosud jsem všude míval ty běžné, nerozebiratelné, v průhledným pouzdrem a (nejspíš) papírovou vložkou.

Nejsnazší bude na zkoušku jet s povoleným, nebo klidně sundaným víčkem nádrže (radši převázat hadrem, aby tam nenalítal bordel) a jestli závada zmizí, je ucpané odvětrání nádrže jasné.

Chcípá za chodu

1.10.2013 v 20:32 | Nahoru | #4
Víčko vždy odskočí, takže přetlak. Jak se chová karburátor, když se do něj cpe benzín pod tlakem tak to nevím ale rozhodně skusím trošku delší jízdu bez víčka. Kdyby se to opakovalo tak napíšu znova. Jen teď bude na Kladně motoburza, tak sem chtěl vědět, jestli se mám koukat po novém karburátoru nebo po něčem jiném. Uvidim v sobotu

Chcípá za chodu

1.10.2013 v 22:27 | Nahoru | #5
Je to divné, aby se nádrž tlakovala... jestli spíš víčko nenadhazuje třeba těsnění, nebo podobný pružný prvek. Kor když benzin při jízdě ubývá, takže by se logicky tvořil podtlak.. Pochopit se dá třeba zvýšení tlaku v nádrži, když motorka nějakou dobu stojí na slunci, ale i to ukazuje na přicpané odvzdušnění.
Jinak karbec, pokud má v pořádku plovák a jehlový ventil, si se zvýšeným tlakem v přívodu poradí a musel by to být sakra tlak, aby to plovák "přetlačilo". Ano... zkusit jízdu bez víčka, když nepomůže, tak sundat hadičku z karbce, strčit do kelímku a pustit kohout. Benzin musí téct slušným proudem, žádný prostatický čůrek.

Chcípá za chodu

11.10.2013 v 09:06 | Nahoru | #6
Chlape! to není benzínovej filtr! To je tlumič na vzduchové přípojky ochranných helem (např. tryskací). Jeho účel je omezení hluku při vstupu do helmy, abys z toho neohluchl. IHNED TO VYHOĎ A DEJ TAM PALIVOVÝ FLTR! Anebo ještě jinak úplně filtr vyhoď. Když už tak jen jemný sítkový http://www.motokram...%20filtr%20hran..jpg Taky vyzkoušej, jak dotýká benzín do karburátoru. Sundej hadičku a změř vytékání benzínu. Musí natéct za minutu alespoň 2dcl.
Pokud máš v nádrži přetlak, tak máš ucpaný zavzdušňovací otvor ve víčku nádrže, jinak by přetlak unikl.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dá se vjet motorkou do Vatikánu ČZ 175/477 DavyŠtoky 10 9.5.2024 v 07:57 DavyŠtoky
nová kniha - Motocykly v Českoslove... ČZ 175/477, Jawa 250 Pérák, Honda CB 1000F, Manet Ta... Dolin 21 30.4.2024 v 07:51 cmiral
Prachovka krku řízení ČZ 175/477 kpant 2 10.3.2024 v 19:20 kokoška.
CZ 175/477 nemá výkon ČZ 175/477, ČZ 175 Dejvid55 3 2.2.2024 v 12:53 Kubeja
Navaření držáku na kluzátk ČZ 175/477 kpant 1 30.1.2024 v 19:53 Drak1


TOPlist