globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Prapodivný (ne)nastartování
Hojte.
Dneska ráno jsem měl problém s nastartováním mašiny: Nejdřív nechtěla natočit vůbec, startér se ani nepootočil, jen zhasly světla a kontrolky. Říkal jsem si: fajn, baterka v háji. Pak jsem to zkusil ještě jednou a to už se chytla, tak jsem jí zavčasu nandal plynu, ale vůbec se jí do toho nechtělo na to, že jsem měl téměř vykloubený zápěstí. A jak tak nabírala v otáčkách, začal se z výfuku valit bílej dým. Tak jsem toho nechal. No jak jsem heft pustil a bylo ticho, slyším , jak mi z přepadu (doufám, byla tma jak v prdeli) chčile benál. Pak už jsem se na to vykašlal, schoval jí a jel do práce vlakem.
Dáte nějaký tipy na odpoledne, až se na ní půjdu podívat za světla?

2 reakcí na tento příspěvek Prapodivný (ne)nastartování

19.9.2013 v 06:45 | Nahoru | #1
Zaseklej plovak??Proč startuješ pod plynem?

(reakce na) Prapodivný (ne)nastartování

19.9.2013 v 07:10 | Nahoru | #2

kokoška. píše: Zaseklej plovak??Proč startuješ pod plynem?


Proc by ale bile hulila???

(reakce na) Prapodivný (ne)nastartování

19.9.2013 v 08:12 | Nahoru | #3
kokoška.> Paaac uz to neni zadna mladice... Vzdycky jak startuju tak drcnu kapku do plynu a pak uz se chyti sytic a vsecko slape jak hodinky. Jen dneska to bylo teda vselijaky. A jeste pro jednu sezonu bych ji rad zachranil bez vetsich investic...

Prapodivný (ne)nastartování

19.9.2013 v 08:35 | Nahoru | #4
Mozna to prvni nenastartovani ma dusledek povoleneho nebo zaoxidovaneho kabelu nekde u baterie nebo na rele startovani

1 reakcí na tento příspěvek Prapodivný (ne)nastartování

19.9.2013 v 09:27 | Nahoru | #5
ak sa ti zasekol ihlový ventil v karbikoch tak mas plný motor benzinu.to že si na prvýkrat npretocil motor može byt sposobene tým že nad piestom bol benzin a motor sa nedal pretocit cez hornu uvrat.mal som v dielni asi 3-4 pripady motorov GPZ 500 a ER-5,u vsetkých sa toto stalo.tak na to pozor.skontroluj si ci sa ti nezvýsila hladina oleja.u jednej GPZ co som robil bolo v motore po takejto poruche cca 8 litrov olejobenzinu.pomože len vycistenie karbikov aj palivoveho kohuta aby zatvaral uplne.lebo za taku noc dokaže cez karbiky motor naplnit uuplne po viko ventilov

Prapodivný (ne)nastartování

19.9.2013 v 09:56 | Nahoru | #6
Bily kour? Plny valec vody. Napoprve to starter nepretoci, napodruhe si odplivne do vyfuku, potom blafne - na jeden, proto se ji nechce do otacek.
Tesneni pod hlavou, praskla hlava apod. ...

Prapodivný (ne)nastartování

19.9.2013 v 10:05 | Nahoru | #7
Jo voda me taky napadla podle barvy koure. A uz se mi jednou stalo ze ve chcanci nesla natocit... ja se z ni po*eru
Karburatory mam cisteny a serizeny ted v cervnu.

Prapodivný (ne)nastartování

19.9.2013 v 10:09 | Nahoru | #8
Bilej kour nemusi nutne znamenat vodu ve valci.. muze byt vysrazena voda ve vyfuku..po ohrati by koureni melo prestat.. me se to taky obcas prihodi..

1 reakcí na tento příspěvek Prapodivný (ne)nastartování

19.9.2013 v 11:02 | Nahoru | #9
No doufam heled
Tak ja kouknu na svice, zceknu baterku a klepnu lehce po karburatorech jestli se ten plovak uvolni... nez to zacnu rozebirat. Uvidim. Jinak dikec za tipy borci.

(reakce na) Prapodivný (ne)nastartování

19.9.2013 v 16:53 | Nahoru | #10
Klanus44> Taky nezapomen kouknout na olej: jestli ho nejak neprybylo a nesmrdi.pp benzinu nebo jestli neni plnej bily peny!
V prvnim pripade netesni jehla na plovaku, ve druhem voda v motoru (tesneni pod palici, praskla palice nebo blok nebo treba jen gufyrko na vodni pumpe....)

(reakce na) Prapodivný (ne)nastartování

19.9.2013 v 17:44 | Nahoru | #11

pacik1 píše: ... mas plný motor benzinu....




Vypnul jsem přívod benzínu a nakopl a akorát jsem viděl, jak mi olej vzpěnil. A z přepadu chcal právě ten olejobenzín. Bééézva!
Takže servis jo?

1 reakcí na tento příspěvek Prapodivný (ne)nastartování

19.9.2013 v 18:03 | Nahoru | #12
Vyndat svíčky a starovat, dokud to benzín nevyfluše, pak nechat třeba pře noc bez svíček odpařit

Naposledy editováno 19.09.2013 18:04:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prapodivný (ne)nastartování

Skvělá odpověď, děkuji! 19.9.2013 v 18:26 | Nahoru | #13

Jarda350 píše: Vyndat svíčky a starovat, dokud to benzín nevyfluše, pak nechat třeba pře noc bez svíček odpařit


Ale snad nejdriv opravit tybkarburace, vypustit olejobenzin, dat novej filtr, vyflusat to z valcu, novy svice.... A stane se zazrak -> chytne na cvrnknuti!

(reakce na) Prapodivný (ne)nastartování

19.9.2013 v 19:12 | Nahoru | #14
pesastor> Sice jsem ti poděkoval, ale radost si mi teda neudělal.

1 reakcí na tento příspěvek Prapodivný (ne)nastartování

19.9.2013 v 20:10 | Nahoru | #15
No taky tě asi nepotěším ale kamoš měl er-5 a stalo se mu to samý, benzín v oleji. A dost. Asi to má ta mašina nějak špatně udělané nevím.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prapodivný (ne)nastartování

19.9.2013 v 20:33 | Nahoru | #16
AdosR> Tak já měl naštěstí téměř prázdnou nádrž, takže v tomhle ohledu cajk, ale docela mě se*e, že svíce, olej a filtr jsem měnil někdy červnu. No ale aspoň mám možnost si zatím odrezit nádrž. To už plánuju asi měsíc.
Ještě jedna věc: karbce můžu čistit techničákem nebo mám kupovat nějakej ten speciální dryák?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prapodivný (ne)nastartování

20.9.2013 v 07:53 | Nahoru | #17
Klanus44> nevravel som to?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prapodivný (ne)nastartování

20.9.2013 v 08:21 | Nahoru | #18

Klanus44 píše: AdosR> Tak já měl naštěstí téměř prázdnou nádrž, takže v tomhle ohledu cajk, ale docela mě se*e, že svíce, olej a filtr jsem měnil někdy červnu. No ale aspoň mám možnost si zatím odrezit nádrž. To už plánuju asi měsíc.
Ještě jedna věc: karbce můžu čistit techničákem nebo mám kupovat nějakej ten speciální dryák?


Jestli chces karburace opravdu vycistit a ne 'vycistit' vyndej a odnes nekam, kde maji ultrazvukovou cisticku. Vetsinou firmy, co opravuji vstrikovaci cerpadla kamionu. Pak to ale samozrejme znamena komplet serizeni vc.synchronicace. Ja se takhle trapil pul predlonsky sezony - biosracky v kanalkach. Mel jsem to enkrat venku, cistil, cistil a nic. Po ultrazvukovem cisteni uplne jina motorka!
Edit:
Nadrz odrezis kyselinou citronovou: 10% roztok, kyselinu koupis v Tescu u veci na zavarovani za par supu, nalejt plnou bandu a drzet ca 24 hodin pri teplote 60 az 70 stupnu (horkovzdusna trouba). Vylejt, vyplachnout horkou vodou, vyplachnout lihem kvuli zbytkum vody a to je vsechno. Delal jsem s tim 3 bandy nasich 2T veteranskejch motorek a pohoda!

Naposledy editováno 20.09.2013 08:25:49

(reakce na) Prapodivný (ne)nastartování

20.9.2013 v 22:09 | Nahoru | #19
pacik1> no jo psal... odkazoval jsem se na to v #11

(reakce na) Prapodivný (ne)nastartování

20.9.2013 v 22:18 | Nahoru | #20
pesastor> návod z jawamanie nebo odkud to je ne? dneska jsem běžel koupit pytlík s tou kyselinou a už to tu chystám a v kanystru čerstvých 5 litrů biolihu na vypláchnutí...

Co se týká těch karbíků, tak ty jsem právě ultrazvukově čistil v tom červnu taky v rámci jakýsi GO. Aspoň mě to teď konečně donutilo koupit nový svíce a vyměnit ty NGK za Brisky. Jsem na ně dost zvědavej, když si je lidi tak chválí. Akorát toho rejžožrouta, co designoval přístup ke svícím bych zfackoval.

1 reakcí na tento příspěvek Prapodivný (ne)nastartování

21.9.2013 v 22:01 | Nahoru | #21
Taky se mi stalo, kohout na primár(což je blbě a píšou to i v návodu), motorka v kopci na bočním stojánku, sekne se plovák a benzín teče, trochu do motoru, trochu do filtru, něco ven. Je to nepříjemný, může prasknout při startování i ojnice, olej plnej benzínu, filtr nacucanej, záleží, jak byla motorka postavená. Mně to zaškytalo, bouchnul benzín v laufu a vyrazilo mi to těsnění z koncovky. Chce to seřídit plováky a dávat kohout do správný polohy.

Jinak karbecy jsem vyvářel v hrnci ve vodě s citronkou nebo se saponátem a pak vyfoukal vzduchem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prapodivný (ne)nastartování

23.9.2013 v 18:43 | Nahoru | #22

atheris píše: Taky se mi stalo, kohout na primár(což je blbě a píšou to i v návodu), motorka v kopci na bočním stojánku, sekne se plovák a benzín teče, trochu do motoru, trochu do filtru, něco ven. Je to nepříjemný, může prasknout při startování i ojnice, olej plnej benzínu, filtr nacucanej, záleží, jak byla motorka postavená. Mně to zaškytalo, bouchnul benzín v laufu a vyrazilo mi to těsnění z koncovky. Chce to seřídit plováky a dávat kohout do správný polohy.

Jinak karbecy jsem vyvářel v hrnci ve vodě s citronkou nebo se saponátem a pak vyfoukal vzduchem.



Takže přes zimu má být pal kohout u karbeců na poloze off nebo jak? Já měl ted moto Ninja 6 měsíc v garáži a nejezdil jsem a nic to neudělalo a normálně startovalo

Naposledy editováno 23.09.2013 18:44:53

(reakce na) Prapodivný (ne)nastartování

23.9.2013 v 20:44 | Nahoru | #23
AdosR> Good for you

Mám ještě jeden dotaz než se pustím do toho čištění... Možná to moc hrotím, ale nerad bych to podělal ještě víc než to je.
Vím, že mám vyměnit olej a filtr, svíce, čistit karbíky a ještě nechat motorku spotřebovat to, co v ní zůstalo za sajrajt. Nějak to ale nemůžu uspořádat, aby mi teoreticky nedošlo k dalšímu zasírání nových věcí "olejobenzínem" nebo nehrozilo zadření, pokud to všechno první vypustim...
Takže jak? Asi stačí jen pořadí, pokud jsem teda nevynechal něco závažnýho...

Prapodivný (ne)nastartování

24.9.2013 v 18:05 | Nahoru | #24
no...ono je v tom víc úskalí...třeba to, že můžeš mít nakoplou kliku, nebo ojnici, nebo píst...benzín jako každá kapalina je nestlačitelnej...tedy v motoru určitě...a často se stane, že se lehce nakloní ojnice a motor potom začne žrát olej jako vzteklej...protože píst už nenabíhá správně...stačí tam opravdu málo...no..modli se...

jinak ten bílej dým je aerosol benzínu, je to normální při ulití motoru...každopádně jestli to bude dýmovnice i po oživení, tak sleduj olej....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 Pavel500 13 Dnes v 04:32 Ubrus1
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Karbce Kawasaki ER 5 ostrava 1 10.3.2024 v 16:53 ja1
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 kastanbabeťťák 4 8.2.2024 v 12:45 Pedl
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 XkovixCZ 3 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_


TOPlist