po dlouhé době spokojeného ježdění se začala u mojí virážky projevovat závada. Při jízdě začala sama od sebe zdechat a střílet do výfuku. Byl nejspíš zacpaný karbec, tak sem ho rozebral, vyčistil a složil. Bohužel sem ho nějak rozšteloval, či jsem tam udělal nějakou jinou chybu, protože ted mi motorka po nastartování jede normálně, ale po cca 3km chcípne a dál jde nastartovat jen na sytič. Při přidání plynu okamžitě zdechne.
Svíčky jsou bílý jak popel, chudá směs. Pomáhá když pak svíčky v místě jiskřiště očistím, pak ujedu další 2-3km a zase to chcípne. S jehlou sem nehejbal. Nemá někdo servisní manuál ke karburátoru? Případně nenapadá vás ještě jinej důvod?
Díky
Váš Hipík
A co se paliva týče - opět ta fráze o srandě králíkům. Výrobce motor postavil a odladil na konkrétní palivo a použití jiného, natož náhražek, nemá šanci na úspěch.
A hlavně si nech poradit a nechovej se způsobem "no co, stejně to nakonec udělám podle sebe", nebo se pak budeš divit, že si zase proti sobě poštveš půlku fóra. Snad máš dost rozumu na to, abys nešlápnul dvakrát na stejné hrábě.
2 reakcí na tento příspěvek Chudá směs, po 3km zdechne
Nenapadá vás ještě nějakej důvod pro tak brutálně chudou směs?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chudá směs, po 3km zdechne
Hippieguy: Nenapadá vás ještě nějakej důvod pro tak brutálně chudou směs?
S bohatostí směsi nemají svíčky nic společného. Tou výměnou jen získá palivo čas k dotečení.
Můžeš mít ještě přicpané odvzdušnění plovákové komory - palivo by chtělo dovnitř, ale protože vzduch nemá kudy unikat, vznikne tam přetlak, který přitékání paliva brání. Další častý problém bývá přicpané odvzdušnění nádrže, kdy tam naopak při jízdě začne vznikat podtlak a tok paliva slábne. Podobně se to chová, když je v cestě zanesený palivový filtr.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chudá směs, po 3km zdechne
Hippieguy> A jak je na tom hladina? Nepohnuls nechtíc s nastavením plováku, když ses v tom karbci prvně vrtal? Jestli máš jistotu, že jsou trysky čisté, tak v první řade musíš mít správně seřízenou hladinu a pak teprve laborovat s výškou jehly (bohatost při částečně otevřeném plynu), popř. i hlavní trysky (bohatost při plném plynu). Jestli z té polohy trysek soudíš, že benzin musí stíhat dotékat, kdy na volnoběh pak motor běží, tak to nemusí být pravda - na volnoběhu nemá motor takovou spotřebu, jako za jízdy, takže naprázdno benzin "stíhat" může".
Za tu dobu, než svíčky očistíš, se plovákovka stihne doplnit. Ale jinak svíčky přestanou pálit kvůli vrstvě úsad, po které pak jiskry "utíkají" povrchovými výboji. Proto po očištění svíčka chvíli pálí, než se znovu zanese.
Také musíš pochopitelně zkontrolovat, zda těsní hrdlo mezi karbcem a válci - zda motor netáhne "falešluft".
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chudá směs, po 3km zdechne
1 reakcí na tento příspěvek Chudá směs, po 3km zdechne
Napatlal sem jí několika vrstvama chemoprenu. A byl se projet. Ujel sem 65km a pohoda. Jede skoro jako předtim. Jen mi to chcíplo na semaforu, prostě se to chce rozjíždět citlivěji, jinak se motor zahltí a chcípne. Za jízdy je to ok.
Jel sem i po dálnici. 15km rychlostí okolo 100kmh a žádnej problém nenastal. Svíčky jsou lehce do červena, nikde ani stopa po bílý barvě. Takže oprava úspěšná.
Díky všem za rady.
A pro guga: Pane, vy nejste debil.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chudá směs, po 3km zdechne
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Yamava Virago 125 - seřízení volnob... Yamaha XV 125 Virago | Zachovalj | 3 | 14.4.2024 v 19:38 Slávek-TDM |
Problém s naštartovaním motorky Yamaha XV 125 Virago | Tenjebonamotorke | 1 | 21.3.2024 v 16:48 Rick_James |
XIV Velká Virago Vyjížďka 2024 se ... [1 ... 346, 347] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... | rancher | 10401 | 24.2.2024 v 11:46 rancher |
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... | Slezy28 | 326 | 29.9.2023 v 00:19 kudla009 |
Choppery 125ccm Yamaha XV 125 Virago, Yamaha XVS 125 DragStar, Suzuk... | Danda01 | 4 | 13.9.2023 v 12:39 Romansan |