globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Chudá směs, po 3km zdechne
17.9.2013 v 15:03
Zdravím,
po dlouhé době spokojeného ježdění se začala u mojí virážky projevovat závada. Při jízdě začala sama od sebe zdechat a střílet do výfuku. Byl nejspíš zacpaný karbec, tak sem ho rozebral, vyčistil a složil. Bohužel sem ho nějak rozšteloval, či jsem tam udělal nějakou jinou chybu, protože ted mi motorka po nastartování jede normálně, ale po cca 3km chcípne a dál jde nastartovat jen na sytič. Při přidání plynu okamžitě zdechne.
Svíčky jsou bílý jak popel, chudá směs. Pomáhá když pak svíčky v místě jiskřiště očistím, pak ujedu další 2-3km a zase to chcípne. S jehlou sem nehejbal. Nemá někdo servisní manuál ke karburátoru? Případně nenapadá vás ještě jinej důvod?

Díky

Váš Hipík
Anketa: Mam to zase hodit ze skály? :-)
Ano
83%
15
Ne
17%
3
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Chudá směs, po 3km zdechne

19.9.2013 v 23:20 | Nahoru | #31
Hippieguy> Jenže tam byl holt problém v tom, že ta motorka byla od výroby zmetek a z hovna holt bič neupleteš, ani kdyby ses na hlavu stavěl. Hlavně tady na podobné experimenty a improvizace zapomeň, Virago při správné a odborné dělané údržbě (a té není mnoho) je prakticky bezporuchové. Věř tomu, že s přístupem jako u V.D.O. bys nadělal víc škody, jak užitku.
A co se paliva týče - opět ta fráze o srandě králíkům. Výrobce motor postavil a odladil na konkrétní palivo a použití jiného, natož náhražek, nemá šanci na úspěch.
A hlavně si nech poradit a nechovej se způsobem "no co, stejně to nakonec udělám podle sebe", nebo se pak budeš divit, že si zase proti sobě poštveš půlku fóra. Snad máš dost rozumu na to, abys nešlápnul dvakrát na stejné hrábě.

2 reakcí na tento příspěvek Chudá směs, po 3km zdechne

24.9.2013 v 13:38 | Nahoru | #32
Tak práce pokračuje, testoval sem palivový čerpadlo, tlak má dobrej, stál sem u motorky a vystříklo mi to až do ksichtu. Tady chyba nebude. Taky sem pročistil jehlový ventil v karburátoru. Zjistil sem, že hlavní tryska je položená níž než volnoběžná tryska, takže se to nezastavuje z důvodu toho, že benzín nestíhá dotékat. Prostě se zahřeje svíčka proto to vynechává. Pokud se to takhle zastaví, stačí mi rychle nahodit jiný svíčky a jedu dál na plnej výkon.

Nenapadá vás ještě nějakej důvod pro tak brutálně chudou směs?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chudá směs, po 3km zdechne

24.9.2013 v 13:51 | Nahoru | #33
Hippieguy> Mozna jo, ale chci vedet, co je to na ty profilovce

(reakce na) Chudá směs, po 3km zdechne

24.9.2013 v 14:01 | Nahoru | #34

Hippieguy: Nenapadá vás ještě nějakej důvod pro tak brutálně chudou směs?


S bohatostí směsi nemají svíčky nic společného. Tou výměnou jen získá palivo čas k dotečení.

Můžeš mít ještě přicpané odvzdušnění plovákové komory - palivo by chtělo dovnitř, ale protože vzduch nemá kudy unikat, vznikne tam přetlak, který přitékání paliva brání. Další častý problém bývá přicpané odvzdušnění nádrže, kdy tam naopak při jízdě začne vznikat podtlak a tok paliva slábne. Podobně se to chová, když je v cestě zanesený palivový filtr.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chudá směs, po 3km zdechne

24.9.2013 v 14:12 | Nahoru | #35
Chapadlo> Ta plechovka od Kozlíka na profilovce jest zřejmě provizorium poté, co mu (u bývalé motorky - šrotorky) rupnul vint držící lauf a předtím, než to vyřešil . Ovšem tedy, na provizorní řešení je to přimotání cívkovým drátkem slušně pořešené. Škoda, že neudělal nahrávku zvuku, docela by mě zajímalo, kterak to znělo.

Hippieguy> A jak je na tom hladina? Nepohnuls nechtíc s nastavením plováku, když ses v tom karbci prvně vrtal? Jestli máš jistotu, že jsou trysky čisté, tak v první řade musíš mít správně seřízenou hladinu a pak teprve laborovat s výškou jehly (bohatost při částečně otevřeném plynu), popř. i hlavní trysky (bohatost při plném plynu). Jestli z té polohy trysek soudíš, že benzin musí stíhat dotékat, kdy na volnoběh pak motor běží, tak to nemusí být pravda - na volnoběhu nemá motor takovou spotřebu, jako za jízdy, takže naprázdno benzin "stíhat" může".
Za tu dobu, než svíčky očistíš, se plovákovka stihne doplnit. Ale jinak svíčky přestanou pálit kvůli vrstvě úsad, po které pak jiskry "utíkají" povrchovými výboji. Proto po očištění svíčka chvíli pálí, než se znovu zanese.
Také musíš pochopitelně zkontrolovat, zda těsní hrdlo mezi karbcem a válci - zda motor netáhne "falešluft".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chudá směs, po 3km zdechne

24.9.2013 v 14:14 | Nahoru | #36
J.M.K.> To uz jsem mu psal ve 4 prispevku, ale to je marny.

(reakce na) Chudá směs, po 3km zdechne

24.9.2013 v 14:19 | Nahoru | #37
gugo> Tak je pravda, že už tu vlákno nějaký ten týden visí a včíl jsem jej nepročítal celé znovu (a už mně dávno není 20 a zapomínám), ale máš recht - je to marný, je to marný... je to marný.

1 reakcí na tento příspěvek Chudá směs, po 3km zdechne

25.9.2013 v 22:31 | Nahoru | #38
Sundaval sem víko plovákový komory a benzín mi samozřejmě vytek ven a stek po karburátoru a po přírubě na zem. Zkusmo sem motorku nastartoval a vidim, jak kapičky benzínu na přírubě mizej před očima. Takže prasklá příruba.

Napatlal sem jí několika vrstvama chemoprenu. A byl se projet. Ujel sem 65km a pohoda. Jede skoro jako předtim. Jen mi to chcíplo na semaforu, prostě se to chce rozjíždět citlivěji, jinak se motor zahltí a chcípne. Za jízdy je to ok.
Jel sem i po dálnici. 15km rychlostí okolo 100kmh a žádnej problém nenastal. Svíčky jsou lehce do červena, nikde ani stopa po bílý barvě. Takže oprava úspěšná.

Díky všem za rady.

A pro guga: Pane, vy nejste debil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chudá směs, po 3km zdechne

25.9.2013 v 23:25 | Nahoru | #39
Hippieguy> "Technologií" opravy jsi opět nezklamal. Jako provizorium na zjištění příčiny závady budiž, ale začni shánět novou přírubu a vyměň ji. Napatlat na to chemopren, za to by Ti každý mechanik pazoury urazil.

(reakce na) Chudá směs, po 3km zdechne

26.9.2013 v 01:35 | Nahoru | #40
J.M.K.> Jasně že koupim novou, tohle je provizorium, se kterym chci jen dojezdit sezónu. Na těch posledních pár pár tejdnů, co bude počasí to vydrží a pak v zimě přijde pořádnej servis.
Příruba, filtr, řetězovka, rovný řidítka, vykytovat dolíky na nádrži a dát novou přední pneu.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamava Virago 125 - seřízení volnob... Yamaha XV 125 Virago Zachovalj 3 14.4.2024 v 19:38 Slávek-TDM
Problém s naštartovaním motorky Yamaha XV 125 Virago Tenjebonamotorke 1 21.3.2024 v 16:48 Rick_James
XIV Velká Virago Vyjížďka 2024 se ... [1 ... 346, 347] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10401 24.2.2024 v 11:46 rancher
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 326 29.9.2023 v 00:19 kudla009
Choppery 125ccm Yamaha XV 125 Virago, Yamaha XVS 125 DragStar, Suzuk... Danda01 4 13.9.2023 v 12:39 Romansan


TOPlist