globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa zase perlí
17.9.2013 v 03:51
To nemuzou myslet vazne... RETRO?! Dle informaci pod fotkou je prvotni kalkulace cca 60 000,-. Na ty debilni napady tam maji snad cely tym
Anketa: Koupil by sis ji?
Ano
30%
73
Ne
70%
169

3 reakcí na tento příspěvek Jawa zase perlí

17.9.2013 v 15:34 | Nahoru | #61
Když chtějí retro, tak ať to dělaj pořádně. třeba jako tohle


Mám jawu rád, ale to co udělaj si koupí jen pár fandů, ještě spíš za hranicema. Firmu s takovým přístupem nikam neposunou...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa zase perlí

17.9.2013 v 15:35 | Nahoru | #62

Áca1 píše: pesastor> Jenze rejzozrouti okoukli,pochopili,a uspokojili poptavku...A meli na vyvoj.
V Jawe zustaly u pomalobeznyho dvoutaktu.Uz 60let si v Jawe vystacej s jednim motorem.To se jeste snad nikomu nekde na svete nepodarilo.No neni to ne nejakou dalsi dotacni premii?


Zase nemas pravdu: kazdej druhej tady uchcava z Urala nebo Royal Enfielda! Jenze czechaczkove

Jawa zase perlí

17.9.2013 v 15:55 | Nahoru | #63
Jo tak retro není špatná myšlenka ale to by nejdřív museli vyrobit něco nového.A né dělat retro do ted a od ted retro Jsem zvědavej kolik jich nových na silnici potkám

Jawa zase perlí

17.9.2013 v 15:56 | Nahoru | #64
Souhlasím s Dave, že retro se dělá vzhledem (to by tady šlo) a nikoliv technikou, která zůstává zastaralá. Pár firem si na zastaralosti svých modelů vybudovalo "retro image", ale ani ony si nemohou dovolit vyrábět technicky stejné motorky (beznadějně zastaralé), jako před léty. To už nezbaští ani největší hovado. Na této Jawě byla nahrazena za mokra nefunkční přední brzda kotoučovou, která věřme, že funguje dobře. Tak brzdy bychom měli. Zadní je sice za mokra také nefunkční, ale brzdí hlavně předek. Dále nám, předpokládám, zůstaly šílené jízdní vlastnosti, které se projevují při rychlejším průjezdu zatáčky (rychlejším - rozuměj v rámci tohoto motocyklu s maximálkou asi 125 km/h) rozvlněním stroje, rozkmitáním řídítek, opocením jezdce a okamžitým zpomalením v pudu sebezáchovy. Snad by to vylepšila kyvka z hranatých profilů, také už byla na Trampu, ale nedají ji tam. Dále tu máme motor, kde se pokročilo k bezkontaktnímu zapalování, takže snad, po týdnu stání motorky, už můžeme předpokládat, že i v pohodě motor natočíme. Po zimě jsem novou 350/638 musel roztlačit, možná že i to je minulostí (také jsou už kvalitní oleje do benzinu). Výkon máme asi 23k, ačkoliv už dříve byl 26k, průběh výkonu s 26k byl hrozný, k tomu ty 4 kvalty...Vynechávám nějaký primár řetězem a těžkou kliku - asi naprosto neřešitelné. Rezultát - dokud se nevylepší jízdní vlastnosti, snad tou kyvkou(?) a průběh výkonu (snad karburátorem a hlavně klapkami) a motor nebude vybaven pětikvaltem, tak si to v moderní době může koupit jen podivím (užívám eufemismu). Teď jde o to, kolik jich je. Cenu neřeším, pokud by tam byly všechny věci, které jsem popsal, tak by třeba 70000,- Kč mohla být cena, za kterou by se motorka (pak už by se tomu dalo i říkat motorka) prodávala.

Naposledy editováno 17.09.2013 15:59:35

(reakce na) Jawa zase perlí

17.9.2013 v 15:57 | Nahoru | #65
pesastor> To by mě zajímalo kdo uchcává z Urala...jak píše Áca1..."okoukli a uspokojili poptávku"....Honda na konci 60. let přišla s Fourem a strhla se bitva o nejvyšší mety...Když by to v Jawě někdo myslel trochu vážně a chtěl aspoň trochu vytěžit trochu něco z historie, mají to retro udělat pořádně, viz Honda CB 1100, ne že prohledaj sklady a něco splácaj dohromady ze zásob....ty vývojový pokusy nemá smysl komentovat...nechci chytračit, vše je o penězích, ale tohle snad není hodno tak proslulé značky jako jawa ve světě je (byla).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa zase perlí

17.9.2013 v 15:58 | Nahoru | #66
Hanz.D.> Co s tím? Tohle je zrovna firma, která ze zastaralosti svých výrobků udělala ctnost. Ale modernizuje - pětikvalt už má (v Indii...) a zdaleka nejen to.

(reakce na) Jawa zase perlí

17.9.2013 v 16:08 | Nahoru | #67
Itall> CDI, vstřikování, elektrickej startér, brzdy na úrovni, tlumiče co opravdu fungujou, rám kterej není starej 4 generace... to je prostě evoluce, ne recyklace 30 let starý motorky.
To že někdo naroubuje katalyzátor na prehistorickej dvoutakt a řekne, máme retro, to přece není žádnej posun.

(reakce na) Jawa zase perlí

17.9.2013 v 16:23 | Nahoru | #68

Sukin píše: Mě se docela líbí. Pro mě jako člověka co má rád naháče s kulatým světlem je to zajímavé.

Ohledně spolehlivosti: Letos jsem ujel 3500 na jawě 250/559 z roku 63 z toho 2500 za 8 dní, jeden den přes 400 km po silnicích velice nízké kvality. Zkuste si po takových okreskách ujet ty kilometry na japonci....Jen podotknu, že motorka původní stav s kladívkovým zapalováním a cestou víceméně bez oprav.



Proč by se na japonci nemělo dát najet x km po silnicích nízký kvality? S žádnou z Japonskejch motorek jsem s tim problémy neměl.

Naposledy editováno 17.09.2013 16:24:01

Jawa zase perlí

17.9.2013 v 16:37 | Nahoru | #69
80 tisíc za tohle? To je vidět akorát kde Jawa je.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa zase perlí

17.9.2013 v 16:43 | Nahoru | #70

Dave81 píše: Já bych rád těch co to koupí zeptal na důvod. Nevidim totiž ani jeden.
E: přijde mi to jako kdyby Škodovka začla vyrábět znovu Š120 za cenu fabie.



Tak důvodů je více. Loni jsem narazil na pár kluků co měli pěkně zrenovovaný Jawa 350 a na ten zvuk se nezapomíná. Hned jsem ji chtěl. Vždyť na ťech motorkách jsme většinou začínali. Chci se prostě trochu vrátit a znovu se na nich povozit. Takovou tou kochací jízdou. Otočí se za vámi víc lidí, než za nablejskaným japoncem. A že je tahle "nová" Jawa" složená ze starých dílů! To je právě to, co se mi líbí. Nemusím si renovovat nějakou starou vránu a mám téměř identickou motorku, kterou jsem před lety sedlal. Na běžný ježdění a na vyblbnutí mám plno jiných motorek.

(reakce na) Jawa zase perlí

17.9.2013 v 16:51 | Nahoru | #71
Kazy> Ale proč vyhazovat 60 - 80 tisíc za něco, co koupíš za dvacet skoro kdekoli v pěkným stavu a dokonce s jakousi "historickou" hodnotou?

Jawa zase perlí

17.9.2013 v 16:53 | Nahoru | #72

Nemusím si renovovat nějakou starou vránu a mám téměř identickou motorku, kterou jsem před lety sedlal. Na běžný ježdění a na vyblbnutí mám plno jiných motorek.

Tak hodne stesti s tim pertinaxem.

Jawa zase perlí

17.9.2013 v 17:14 | Nahoru | #73
Sakra, přece nevyhodím ani 60 hadrů za to, že si teď koupím novou motorku, která je (skoro) stejně blbá, jako před léty. To mi hlava nebere. Kdyby to už tenkrát byl stroj, na kterém je požitek jezdit, tak to pochopím. Dobře, zvuk, nemám nic proti němu, ale za ty prachy? Mě se ta motorka (638) v r. 1988, kdy byla nová, také chvíli líbila. Než jsem najel pár tisíc km. Pak jsem uznal, že tohle tedy ne. Při vší úctě k rodičům, kteří mi ji v mých 19-ti letech (se strachem) novou koupili, jsem ji ve 20-ti zas prodal. Navíc ani nebyla běžně k dostání, všechno skupovali Kubánci. No, byla to zkušenost s reálným socialismem. Nyní máme 24 let zkušenost s reálným kapitalismem a kuk, skoro stejná motorka, jen ještě o 10 let zpátky
.

Naposledy editováno 17.09.2013 17:15:05

1 reakcí na tento příspěvek Jawa zase perlí

17.9.2013 v 17:53 | Nahoru | #74
Jawa nabírá nový lidi. Nechce někdo do Ruska?

Jinak motorka nevypadá špatně, akorát prostě se vyráběla tak dlouho až se z ní stalo retro. Něco jako propít se do střízliva

Jawa zase perlí

17.9.2013 v 18:29 | Nahoru | #75
za ty prachy bych dal do kupy svoji čz 125 t co mám doma v krabicích a měl bych mnohem lepší retro

Jawa zase perlí

17.9.2013 v 18:41 | Nahoru | #76
60-70 odpovídající cena (ten usa-china chopper 250 je za 100). Nelze retromotorku srovnávat s moderní produkcí, natož auty. Místo toho jednoválcového royala za 170tkč taky můžete mít třeba čtyřval xj6 nebo dacii.
Zachování retrovlastností (smrad,vibrace,kroucení) k retrovzhledu oceňuji

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa zase perlí

17.9.2013 v 19:28 | Nahoru | #77

seikos píše: Podle mě se ten půllitr idealizuje zcela zbytečně. Těžká neohrabaná olejnička co nejede. Přesně takhle se to posuzovalo tenkrát. A platí to dodnes. Jen proto že se jich vyrobilo 2500 kusů a dnes je to unikát, tak se vynáší až do nebes.
A vyrobit tu motorku znovu? Milión keců na jednoho kupujícího. Spousta lidí plácá nesmysly o tom "jak by si to koupili", ale jezdí na starých vránách za pár drobných, protože na víc prostě nemají (což není ostuda, ale prostě fakt). A i kdyby, ten půllitr by nestál 100, ani 200, ale tipuji tak 250 tis. A to by rádoby "patriotům" už úplně spadla huba a psali by jak se na to můžou vysrat, že si za ty prachy raději koupí Fejzra



naprosto mi mluvíš z duše. zcela běžně se měnily půllitry za 350 kejvačky (mám doma Světy motorů z šedesátejch let a těch inzerátů tam není málo), proč asi?

(reakce na) Jawa zase perlí

17.9.2013 v 19:36 | Nahoru | #78

pesastor píše: Zase nemas pravdu: kazdej druhej tady uchcava z Urala nebo Royal Enfielda! Jenze czechaczkove



motor pro Enfielda byl před pár lety v podstatě nově zkonstruovanej. vzhledově podobnej, ale uvnitř dost zásadní změny (třeba hydroštely na ventily).

Ural průběžně inovoval střeva svejch motorů - kvalitnější písty, kroužky, věnovali se i zapalování, který dávali postupem času kvalitnější (v tom jediným je snad podobnost s Jawou)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa zase perlí

17.9.2013 v 20:03 | Nahoru | #79

callowsick píše: naprosto mi mluvíš z duše. zcela běžně se měnily půllitry za 350 kejvačky (mám doma Světy motorů z šedesátejch let a těch inzerátů tam není málo), proč asi?


Kdo pultona nemel a nejezdil na nem tak jen kydakuje nesmysly! Howgh

Jawa zase perlí

17.9.2013 v 20:07 | Nahoru | #80
Zacinali, nezacinali, tohle je hnus. Ja bych chtel j500 s fest podvozkem a ramen a litrem

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa zase perlí

17.9.2013 v 20:22 | Nahoru | #81
Hanz.D.> Asi tě zklamu,ale Royal ještě staršího modelu se vyrábí dodnes.Jen indové kdysi dávno koupili licenci a chrlej to do světa neustále.Nedavno jsem ho viděl.Byl takřka uplně nový a přitom technicky ja před x-lety.
Ta Jawka se mi líbí,ale taky by jsem koupil radši veterána.Ten má podle mě duši už tím čim za celou dobu životnosti prošel.Navíc nebyla výroba tolik automatizovaná a proto každý díl vyprávý o práci lidí,co ho tvořili.
Tyhle retro kousky mi vaděj v jedný věci....práce machrů co dokážou dát desítky let starou motorku do úžasnýho stavu a strávěj na tom mnoho hodin....je pak retro modelem takřka nevidoucí.
Vím,že fanoušků Jawy ja po celým světě hodně a i já uvažuju o koupi fichtla,ale starou dobrou a poctivou práci (tenkrát ještě zlatých ručiček),prostě z prstu nevycucáš.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa zase perlí

17.9.2013 v 20:24 | Nahoru | #82






Takhle nějak si představuju retro, ale samo není to za 60 táců

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa zase perlí

17.9.2013 v 20:39 | Nahoru | #83
luk76> Vím,že fanoušků Jawy ja po celým světě hodně a i já uvažuju o koupi fichtla,ale starou dobrou a poctivou práci (tenkrát ještě zlatých ručiček),prostě z prstu nevycucáš.

Kurde, tak mi zaskočilo, že jsem málem umřel... člověče, opatrně

(reakce na) Jawa zase perlí

17.9.2013 v 20:39 | Nahoru | #84

pesastor píše: Kdo pultona nemel a nejezdil na nem tak jen kydakuje nesmysly! Howgh



ale já na něm jezdil /nevlastnil jsem ho/. krom zvuku nemůžu honem přijít na nějaký superlativy...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa zase perlí

17.9.2013 v 20:51 | Nahoru | #85
luk76> Čím mně chceš zklamat? Že vyrábí i indové typově starý motorky? To vím, ale nikdo z toho nedělá cirkus jaký je to úžasný retro. Při jejich odbytu si to můžou dovolit. Laciná motorka pro masy... To u jawy jaksi neplatí. A ten GT model je technicky opravdu jinde.

(reakce na) Jawa zase perlí

17.9.2013 v 20:56 | Nahoru | #86

Sukin píše: Ohledně spolehlivosti: Letos jsem ujel 3500 na jawě 250/559 z roku 63 z toho 2500 za 8 dní, jeden den přes 400 km po silnicích velice nízké kvality. Zkuste si po takových okreskách ujet ty kilometry na japonci....



Máš naprostou pravdu. Letos jsem najel na japonci přes 8000 kilometrů a musel jsem opravit závadu - rozpojenej štekr. Minulou sobotu jsem najel přes 500 kiláků na silnicích nízké kvality (všechny v ČR) a musel jsem dokonce dvakrát zastavit. Kvůli tankování. Hrozný je*ky, tyhle japonci, furt se to s**e...

Naposledy editováno 17.09.2013 21:00:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa zase perlí

17.9.2013 v 21:19 | Nahoru | #87
laďa-prášil> Tím sem narážel na dnešní dobu....málo času,hodně práce a trend dnešní doby "CO ZA TO?".Dřív se dělalo všechno skoro u ponku a dneska se i pitomý jedno jizdní kolo skládá z produktů celýho světa.
Jestli v tobě hrklo,tak si začni uvědomovat,v jakým světě žiješ.
Prostě stroje a mechanika jako taková,se už dávno veškerá nevyrábí v jedný továrně,ale je tam X subdodavalelů

(reakce na) Jawa zase perlí

17.9.2013 v 21:22 | Nahoru | #88
a lépe!

CZJawa píše: Dělá to Jawa v Týnci ?? Vždyť předělanou 640 na model Four dělá Matesmoto už dávno .
http://www.matesmoto...p;Itemid=101 [/quote]

(reakce na) Jawa zase perlí

17.9.2013 v 21:26 | Nahoru | #89
Hanz.D.> Asi sem se špatně vyjádřil.
Zklamat tě není cílem....jen sem chtěl dát na pravou míru to,že jsou státy,kde se dá koupit opravdu to pravý retro....tzn.bez přerušení výroby a tudíž v takřka origo provedení.

4 reakcí na tento příspěvek Jawa zase perlí

17.9.2013 v 21:35 | Nahoru | #90
Zajimalo me zda to ma homologaci a da se tedy normalne prihlasit, tak jsem dnes napsal do Jawy a zjistil ze nikoli, jedina moznost je ji postavit na stary papiry , vyborny obchodni model
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist