bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak poznam jestli jsem mel puvodni retez?
14.9.2013 v 19:26
Ahoj. Menil jsem retezevou sadu na fzs 600 r.v 2001. Kdyz jsem se bavil s mechanikem tak mi rikal ze na tom starem nenasel ze by byl nekde snytovany, tudiz rikal ze to nejspis byl jeste ten origo ktery tam dal vyrobce. Moc se mi tomu nectelo verit protoze jsem motorku kupoval pred tremi lety s 28000 km a myslel jsem si ze to tutove bude stoceny jako vetsina stroju. Ale vysvetloval mi ze kdyz se meni sada tak se ten retez nytuje a jenom vyrobce ho dava rovnou s kyvkou uz slozeny, jinak by se vzdycky musela sundat kyvka coz nikdo nedela. Ted ma motorka najeto okolo 47000km. Kolik vydrzi retezovka obecne na 600cc tak tech 50000km?

1 reakcí na tento příspěvek Jak poznam jestli jsem mel puvodni retez?

14.9.2013 v 19:29 | Nahoru | #1
50 000 tis dat může ale to bys musel jezdit fakt priposrane a bez deště atd...tomu bych neveril

1 reakcí na tento příspěvek Jak poznam jestli jsem mel puvodni retez?

14.9.2013 v 19:38 | Nahoru | #2
No tak ja vetsinou jezdim po meste a nebo kdyz jedu po dalnici tak treba do 140. Jediny kdy ty motorce davam kotel je v sosnovy parkrat do roka nebo v mostu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznam jestli jsem mel puvodni retez?

14.9.2013 v 20:11 | Nahoru | #3

Alexandr píše: Jediny kdy ty motorce davam kotel je v sosnovy parkrat do roka nebo v mostu.



Jenom Sosnová a Most
Pochybuji že by vydržela 50t.
Známému vydržela 30t.,ale ten nezval za heft skoro nikdy a furt ho čistil a mazal.

Mě vydržela něco kolem 12t.a to hlavě cestovně a parkrat okruh.

(reakce na) Jak poznam jestli jsem mel puvodni retez?

14.9.2013 v 20:41 | Nahoru | #4
vena307> no taky se mi tomu nechce verit, ale jak je pak mozny ze ten retez nebyl nekde snitovany.Pochybuji ze by nekde v servisu ho menili tim zpusobem ze by sundavali kivku a nejsem si jisty jestli se retezi prodavaji uz rovnou spojeny. ted jsem se docetl na foru ze zalezi jestli je to jednoval dvouval atd, jednoval je nejhorsi na retez. na hayabuse pry vydrzel nekomu 57000 km a co jsem cetl tak dost lidi najede okolo 40000 na retez, takze mozna to byl opravdu ten origo a ne vsechny motoky v Cechach jsou stoceny

Naposledy editováno 14.09.2013 20:41:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznam jestli jsem mel puvodni retez?

14.9.2013 v 20:57 | Nahoru | #5

vena307 píše: Jenom Sosnová a Most
Pochybuji že by vydržela 50t.
Známému vydržela 30t.,ale ten nezval za heft skoro nikdy a furt ho čistil a mazal.

Mě vydržela něco kolem 12t.a to hlavě cestovně a parkrat okruh.



Když koupíš opravdu kvalitní řetězovku tak není problém aby dala 50 tisíc. To samé i z výroby. Pokud se o ni staráš jak máš. Mužeš jezdit klidně svižně. Akorát teda bez ježdění po zadním. No a taky nepodtáčet motor. Pak řetěz škube atd a životnost taky nebude nějak extra. Tvých 12 tis je výsměch. TO vydrží i déle nějaká řetězovka buratti nebo jak se ty levný sračky jmenujou. Měl jsem na R1 taky pevně spojenej řetěz z výroby bez snýtování a měl najeto 36 tis km a byl v pohodě. Lehce nepravidelně vytahanej ale to je každej druhej už po pár km.

Naposledy editováno 14.09.2013 21:02:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznam jestli jsem mel puvodni retez?

14.9.2013 v 21:00 | Nahoru | #6

AdosR píše: Když koupíš opravdu kvalitní řetězovku tak není problém aby dala 50 tisíc. To samé i z výroby. Pokud se o ni staráš jak máš. Mužeš jezdit klidně svižně. Akorát teda bez ježdění po zadním. No a taky nepodtáčet motor. Pak řetěz škube atd a životnost taky nebude nějak extra. Tvých 12 tis je výsměch. TO vydrží i déle nějaká řetězovka buratti nebo jak se ty levný sračky jmenujou.



Buratti mi vydržela na Dakaru asi 8tis

teď na afru jsem dal DID Okrouzek a jeli jsme gruzii dost terén, nalozeni, chcalo atd.. A za 9000km jsem dotahoval jednou.

1 reakcí na tento příspěvek Jak poznam jestli jsem mel puvodni retez?

14.9.2013 v 21:01 | Nahoru | #7
Hele, moje máša je ročník 98, na tachu má těžko uvěřitelných 41 tkm a na řetězu jsem při čištění a mazání nikdy žádné snýtované místo nenašel, jen značku RK, které prý Honda dává v prvovýrobě. Řetěz samotný už je poměrně nerovnoměrně vytahaný a při tlačení motorky trochu cvaká na pastorku, ale ještě není úplně na "kontrolní" značce a něco ještě dá.

Obecně se má za to, že řetězy, které dávají na motocykl sami výrobci, obvykle vykazují vyšší kvalitu než srovnatelné zboží, které koupíte jako náhradní díl. Takže i to může být argumentem pro to, že jsi měl na Fazeru původní řetěz. Možná by se to ještě dalo poznat podle rozety (ne že by nešel řetěz vyměnit samotný)...

(reakce na) Jak poznam jestli jsem mel puvodni retez?

14.9.2013 v 21:05 | Nahoru | #8

Mr.Dan píše: Hele, moje máša je ročník 98, na tachu má těžko uvěřitelných 41 tkm a na řetězu jsem při čištění a mazání nikdy žádné snýtované místo nenašel, jen značku RK, které prý Honda dává v prvovýrobě. Řetěz samotný už je poměrně nerovnoměrně vytahaný a při tlačení motorky trochu cvaká na pastorku, ale ještě není úplně na "kontrolní" značce a něco ještě dá.

Obecně se má za to, že řetězy, které dávají na motocykl sami výrobci, obvykle vykazují vyšší kvalitu než srovnatelné zboží, které koupíte jako náhradní díl. Takže i to může být argumentem pro to, že jsi měl na Fazeru původní řetěz. Možná by se to ještě dalo poznat podle rozety (ne že by nešel řetěz vyměnit samotný)...



Tak podle pastorku nepoznáš nic. Ono se dá koupit na partsdepot origo pastorek i s tou gumou proti hluku takže pak nevíš. Ale sundávat kyvku pracně aby tam někdo nasadil nesnýtovanej řetěz to asi fakt skoro nikdo neudělá. A nevím jestli jde tak řetěz vůbec koupit

(reakce na) Jak poznam jestli jsem mel puvodni retez?

14.9.2013 v 21:20 | Nahoru | #9

naprcccs píše: Buratti mi vydržela na Dakaru asi 8tis

....

kvalita se pozná

Jak poznam jestli jsem mel puvodni retez?

14.9.2013 v 21:53 | Nahoru | #10
kdyby se motorky montovali z toho co se dá koupit jako náhrada za pár peněz,tak cena nové motorky bude o třetinu menší ale také méně kvalitní.

2 reakcí na tento příspěvek Jak poznam jestli jsem mel puvodni retez?

14.9.2013 v 22:37 | Nahoru | #11
Takze asi to bude mit opravdu najeto tech cca 47000 km, pochybuji ze by to bylo stoceny protoze by tam asi tezko byl puvodni retez. To mam radost protoze co jsem kdysi cetl test tak na fzs 600 byl motor po 50000 km teprve cerstve zajety , takze me ta motorka nejspis prezije , protoze to vydrzi jeste dalsich 50000km jak nic haha

(reakce na) Jak poznam jestli jsem mel puvodni retez?

14.9.2013 v 23:27 | Nahoru | #12

Alexandr píše: Takze asi to bude mit opravdu najeto tech cca 47000 km, pochybuji ze by to bylo stoceny protoze by tam asi tezko byl puvodni retez. To mam radost protoze co jsem kdysi cetl test tak na fzs 600 byl motor po 50000 km teprve cerstve zajety , takze me ta motorka nejspis prezije , protoze to vydrzi jeste dalsich 50000km jak nic haha



Tak pravděpodobnost že nějakej nadšenec při výměně řetězovky sundával kyvku, aby zakryl že tam je už nýtovaný řetěz je malá. Ono se dá poznat i jinak, že má motorka zhruba zhruba 50 tis km. Pokud při rozborce vidlic když se dělaly gufera a olej se koukne na pouzdra atd. Pak změřit kompresy válců. Když se dělají ventily tak se mrknout na vačky apod. Zkušený dobrý mechanik by tě měl podle opotřebení těchto věcí říct kolik to má cca najeto. No a pravidelným servisem se pak životnost stroje ještě zvýší

Naposledy editováno 14.09.2013 23:28:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznam jestli jsem mel puvodni retez?

15.9.2013 v 08:55 | Nahoru | #13

Alexandr píše: Takze asi to bude mit opravdu najeto tech cca 47000 km, pochybuji ze by to bylo stoceny protoze by tam asi tezko byl puvodni retez. To mam radost protoze co jsem kdysi cetl test tak na fzs 600 byl motor po 50000 km teprve cerstve zajety , takze me ta motorka nejspis prezije , protoze to vydrzi jeste dalsich 50000km jak nic haha

No a co když si první majitel dal tu práci a hned jak to koupil sundal ten nový řetěz(pracně aj s tou kyvkou )najel třeba 100tKM,pak to stočil a dal ji tam zpátky

(reakce na) Jak poznam jestli jsem mel puvodni retez?

15.9.2013 v 09:23 | Nahoru | #14
Ivos> i to je mozny , ale kdyz byl prvni majitel ital, tak pochybuji, kdyby byl prvni majitel Cech tak bych veril ze i takovy jedinec se najde haha

(reakce na) Jak poznam jestli jsem mel puvodni retez?

15.9.2013 v 09:24 | Nahoru | #15

naprcccs píše: 50 000 tis dat může ale to bys musel jezdit fakt priposrane a bez deště atd...tomu bych neveril



já koupil na fároše sadu od DID a poprví jsem jí napínal (ale jen o píď) po 8 tkm a najel jsem na tom řetězu 35 tkm. pak jsem motorku prodal a řetěz byl furt jak novej, takže pokuď se nový majitel bude o něj starat stejně jako já (+ rozumný styl jízdy atd) tak s přehledem těch 50 tkm dá

Jak poznam jestli jsem mel puvodni retez?

15.9.2013 v 09:49 | Nahoru | #16
Co by nevydrželo?! NA GSXR 1000 mi orig DID řetěz vydržel 35tis, to jsem ji prodával a řetěz nebyl nijak vytahaný, na zubech seděl bez vůle. Na VFR 750 jsem dával o-ring od DID a vydržel 45tis km - do prodeje a taky ještě nebyl nijak vytahaný, nový majitel si ještě chválil, že jsem nedávno měnil řetězovku (O řetěz se nijak extra nestarám, ale nikdy nebyl jetý na "sucho", jakmile začne šustit tak hned mažu..)

Jak poznam jestli jsem mel puvodni retez?

15.9.2013 v 09:58 | Nahoru | #17
já koupil řetězovku DID už snýtovanou.sice jsem musel povolit kyvku ale ten jeden šroub není žádný problém.ušetřil jsem si práci s rozbrušováním starého a nýtováním nového řetězu.
takže jsou i řetězovky snýtovaný a někteří to fakt používají.takže podle toho asi nic nepoznáš.

Jak poznam jestli jsem mel puvodni retez?

15.9.2013 v 11:13 | Nahoru | #18
na FZ1 jsem měnil řetěz po 50tkm uplně v poho...

Jak poznam jestli jsem mel puvodni retez?

15.9.2013 v 11:22 | Nahoru | #19
Na VTR jsem menil origo retez DID50ZVM po 56000 km. Nasledovala Levna varianta: CZ 530 SDZ a kola JT a to vydrzelo 37000 km, takze taky dobry. Ted DC-AFAM 530XRR a kola Esjot a vytahuje se dost, myslim ze takove zivotnosti nedosahne.

Jak poznam jestli jsem mel puvodni retez?

15.9.2013 v 12:39 | Nahoru | #20
Já mám na motce taky původní řetěz (najeto 49k km),ale už se pomalu dostávám do fáze výměny.

Jak poznam jestli jsem mel puvodni retez?

15.9.2013 v 13:18 | Nahoru | #21
40-50 000 na řetěz? to ty mašiny tlačíte? co vím, tak origo do 35000, jináč kolem 20 000. jo a výměna řetězu s vycuknutím kyvky není nic zvláštního, dělal jsem to taky, aspoň se zkontroluje kyvka a když už to bylo z výroby spojené, proč to řezat a znovu nýtovat

1 reakcí na tento příspěvek Jak poznam jestli jsem mel puvodni retez?

15.9.2013 v 18:29 | Nahoru | #22
By mě zajímalo kde se dá koupit ten řetěz co se dává na motorky z výroby. Bez nýtovaní v celku. Nevíte někdo jen tak pro zvědavost ?

Naposledy editováno 15.09.2013 18:29:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznam jestli jsem mel puvodni retez?

16.9.2013 v 06:28 | Nahoru | #23

AdosR píše: By mě zajímalo kde se dá koupit ten řetěz co se dává na motorky z výroby. Bez nýtovaní v celku. Nevíte někdo jen tak pro zvědavost ?

Třeba na Partsdepotu?
Jen tak pro zajímavost.. U mé 636 z roku 2002 je absence nýtovací spony 100%-ní záruka, že je to řetěz z výroby. Pokud je řetěz spojený tak při jeho montáži je nutné nejen demontovat kyvku, ale i vyklonit motor z rámu, jelikož při montáži spojeného řetězu překáží úchyt krytu pastorku

(reakce na) Jak poznam jestli jsem mel puvodni retez?

16.9.2013 v 09:34 | Nahoru | #24

Rebel83 píše: Třeba na Partsdepotu?
Jen tak pro zajímavost.. U mé 636 z roku 2002 je absence nýtovací spony 100%-ní záruka, že je to řetěz z výroby. Pokud je řetěz spojený tak při jeho montáži je nutné nejen demontovat kyvku, ale i vyklonit motor z rámu, jelikož při montáži spojeného řetězu překáží úchyt krytu pastorku



To je fakt, protože jsem měl dříve Zx-6r 98, která má skoro stejnej motor a kyvku a měl jsem ji rozdělanou tak že jsem vymontoval z rámu motor. A jak jsem tam dal motor, tak jsem zapoměl že jsem nenasadil řetěz na pastorek a pak jsem přišel na to že bez naklonění motoru ho tam ani nedám.

A co mám ted stejnou Kawu zx-6r 636 2002 co ty, tak jsem se schválně díval na řetěz a je tam řetěz z výroby. Bez spojky. A už vidím jak někdo kvůli tomu aby to zamaskoval, sundával kyvku a povoloval motor a vykláněl ho. Aby tam dal origo řetěz

Naposledy editováno 16.09.2013 10:13:56

Jak poznam jestli jsem mel puvodni retez?

16.9.2013 v 10:16 | Nahoru | #25
Na CBR 929RR jsem měnil zlatý DID po 12 tis. km a to jsem na něm moc neblbnul..

Na LC8 měl řetěz najetých "údajně jen" 5 tis. km a se mnou má 17 tis. lehce dotažený zatím jednou po koupi a jednou po servisu vypadá jako novej. podle mě dá tech 40 tis. s přehledem a se ctí spíš bych si typnul i víc

Na R1150GS jsem níkdy řetěz ani neměnil a to měla najeto 80 000...



Naposledy editováno 16.09.2013 10:17:54

Jak poznam jestli jsem mel puvodni retez?

17.9.2013 v 16:18 | Nahoru | #26
Já teď v létě měnil řetězovku taky. Řetěz taky bez snýtování. Motorka r.v.2000 a najeto 33 tis. taky si myslim, že byla stočená, ale prodejce tvrdil že ne. takže možná že fakt ne. Kdoví...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaký používáte plexi štít na Yamaze... Yamaha FZS 600 Fazer salzi 0 23.3.2024 v 14:15 salzi
házení nových kotoučů [1, 2, 3] Yamaha FZS 600 Fazer alinn 62 17.2.2024 v 21:50 MilanR1
Ověřený servis Praha Yamaha FZS 600 Fazer Langobardi 5 11.2.2024 v 20:39 Rooks
žárovka Osram Yamaha FZS 600 Fazer alinn 16 16.12.2023 v 13:40 Krovak
Spojka FZS 600 Yamaha FZS 600 Fazer Ondrus84 1 16.12.2023 v 00:28 Jirrri


TOPlist