1 reakcí na tento příspěvek Kvalita benzínu u nás a spotřeba
Naposledy editováno 12.09.2013 23:04:20
Jednou jsem se bavil na odpočívadle s kamioňákem, který jezdil pro shell, a ptal jsem se ho, jestli to je opravdu ta poctivá rakouská nafta. Zasmál se a řekl- To máš úplně jedno! Když je levnější slovnaft berem od něj, jindy zase omv... Akorát ten shell v-power diesel a ty jejich speciality jsou vždy jejich! Pěkné co?!
Prý se do českého paliva dává až 20% nějaké náhražky. V německu prý mají normu jen 3%.
Už mně i mechanik varoval, že třeba u aut (škodovek) dovezených z německa k nám bývají problémy. Prý i škodovka sama dává jiné řídící a snad i další komponenty v palivové soustavě jednotky pro český trh a pro německý, aby pobraly ten rozdíl v palivu (ale to jsem jen slyšel od lidí co se prostě zabývají dovozem z těchto destinací).
Mimochodem teď jsme právě na Ukrajině a už jsem tu 2 viděl - je to zvláštní pohled, ta provařená kastle a posez maníka v tom málem jako v módním SUV :) o 6 cm výš nad zemí, člověka to hodně praští do očí.
3 reakcí na tento příspěvek Kvalita benzínu u nás a spotřeba
Dokonalý asfalt a v tuto dobu přes den bezvětří (vrátili jsme se z Balkánu minulý týden, resp. nevrátili přímo domů, ale přejeli na Ukrajinu) jsou spolupůsobící faktory. Zahřáté motory a gumy (= nižší jízdní odpory) jsou třetí v pořadí.
rrss píše: Vysvětlení přesně tohoto případu už tu zaznělo. Rakousko, Slovinsko, Chorvatsko - všechno země s nízkými rychlostními limity na dálnici + 100% enforcement: v každé druhé vesnici cajt s laserem, na dálnicích kamery nebo cajti s dalekohledy, na výjezdu z parkovišť čekající nastartovaná auta hlídek.
Dokonalý asfalt a v tuto dobu přes den bezvětří (vrátili jsme se z Balkánu minulý týden, resp. nevrátili přímo domů, ale přejeli na Ukrajinu) jsou spolupůsobící faktory. Zahřáté motory a gumy (= nižší jízdní odpory) jsou třetí v pořadí.
presne jizda jak posrani....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalita benzínu u nás a spotřeba
rrss píše: Vysvětlení přesně tohoto případu už tu zaznělo. Rakousko, Slovinsko, Chorvatsko - všechno země s nízkými rychlostními limity na dálnici + 100% enforcement: v každé druhé vesnici cajt s laserem, na dálnicích kamery nebo cajti s dalekohledy, na výjezdu z parkovišť čekající nastartovaná auta hlídek.
Dokonalý asfalt a v tuto dobu přes den bezvětří (vrátili jsme se z Balkánu minulý týden, resp. nevrátili přímo domů, ale přejeli na Ukrajinu) jsou spolupůsobící faktory. Zahřáté motory a gumy (= nižší jízdní odpory) jsou třetí v pořadí.
Já tady z jistých důvodů jezdím stejně jak v zahraničí a tu spotřebu tu nemám, ani kdybych se posral. Teď chytrač.
1 reakcí na tento příspěvek Kvalita benzínu u nás a spotřeba
Boss.trx850 píše: Já tady z jistých důvodů jezdím stejně jak v zahraničí a tu spotřebu tu nemám, ani kdybych se posral. Teď chytrač.
Taky tak. Kawu řídí manželka a ta jezdí předpisově všude. Když pominu Chorvatsko, kde je jízda opravdu na posrání ( značku s vyšší číslovkou než 60 asi neznají ) jsou limity, různá omezení a frekvence vesnic na silnicích ve Slovinsku a Rakousku podobné. A uvážím plně naložené motorky, zbývá jen kvalitnější benzín.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalita benzínu u nás a spotřeba
rrss píše: Vysvětlení přesně tohoto případu už tu zaznělo. Rakousko, Slovinsko, Chorvatsko - všechno země s nízkými rychlostními limity na dálnici + 100% enforcement: v každé druhé vesnici cajt s laserem, na dálnicích kamery nebo cajti s dalekohledy, na výjezdu z parkovišť čekající nastartovaná auta hlídek.
Dokonalý asfalt a v tuto dobu přes den bezvětří (vrátili jsme se z Balkánu minulý týden, resp. nevrátili přímo domů, ale přejeli na Ukrajinu) jsou spolupůsobící faktory. Zahřáté motory a gumy (= nižší jízdní odpory) jsou třetí v pořadí.
No nevím. Po dálnici jsme nejeli, v Rakousku jsou limity vyšší a prvního policajta jsme potkali v Chorvatsku samozřejmě na asi 3 km rovném dlouhém úseku s šedesátkou.
Hladký asfalt, to ano, motor má můj vzducháč zahřátý téměř okamžitě, gumy mi připadají zahřáté stejně při našem stylu jízdy.
SuperSic58 píše: Průser je, že třeba tu Vervu 100 má jen hrstka čerpaček Benzina, vim jen o Slaným, Kralupech, Velký Dobrý směr Vary a Teplicích. A pak ještě taky na D5 směr reich někde na 110km tušim, ale tam jí maj pěkně drahou. Nejlevnější maj ve Slaným 38,50 tuším. Ten benál je cítit uplně jinak než ostatní paliva a je modrej. Jinak do paliva vždy pro jistotu přidávám náhražku olova, aby to trochu mazalo čerpadlo a vstřik či ventilový sedla a kroužky Znám i pár lidí, co maj naftový auta a přidávaj tam vždy trochu 2t oleje, tk poměr 1:500 asi, kvůli mazání čerpadla a vstřiků.
Naštěstí jsou i jiné bezbiolihové varianty: Ultra 95 u globusáckéjch a hypernováckejch stanic, Optimal 95 u EuroOilu (Čepra), Verva 95 u Benziny a možná jsem něco takového viděl i u KM-Prona. Shell V-Power 95/"Racing" bych raději neuvažoval...
Mr.Dan píše: Naštěstí jsou i jiné bezbiolihové varianty: Ultra 95 u globusáckéjch a hypernováckejch stanic, Optimal 95 u EuroOilu (Čepra), Verva 95 u Benziny a možná jsem něco takového viděl i u KM-Prona. Shell V-Power 95/"Racing" bych raději neuvažoval...
Proč o v-power neuvažovat? Já jezdim tu 95ku už docela dlouho v různejch moto a vždycky v pohodě. Sníženou spotřebu a pocit lepší jízdy ale nezaznamenávám, je to, řek bych, nastejno. Teď testuju tu Vervu 100 a jede to a žere asi stejně jak s každým jiným benálem.. Vervu 95 sem ještě nikde neviděl a to jezdim denně po celý republice.
1 reakcí na tento příspěvek Kvalita benzínu u nás a spotřeba
Viděl někdo z vás někde tu Vervu 95??? Já sem teď objel několik velkých čerpaček Benzina a nikde žádná Verva 95 není. Tk to bude zas nějaká fáma vy kecalové
http://www.benzinapl...premiova-paliva.html
Naposledy editováno 17.09.2013 11:07:13
Edit: Je tam všech 13 stanic vyjmenovanejch, kde to maj.
Naposledy editováno 17.09.2013 11:04:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalita benzínu u nás a spotřeba
Brejlovec píše: No nevím. Po dálnici jsme nejeli, v Rakousku jsou limity vyšší a prvního policajta jsme potkali v Chorvatsku samozřejmě na asi 3 km rovném dlouhém úseku s šedesátkou.
Hladký asfalt, to ano, motor má můj vzducháč zahřátý téměř okamžitě, gumy mi připadají zahřáté stejně při našem stylu jízdy.
To je právě častý omyl - zahřátí válců u tvé motorky nebo i vody u auta nemá moc společného se zahřátím oleje. Proto trvám na svém - až po nějakých 50 km bude olej zahřátý... kontrolní dotaz: proč asi BMW uvádí nutnost zkrátit výměny oleje na 5000 km u svých nadlitrových motorů, při jízdách na krátké vzdálenosti, což je v manuálu definováno jako 50 km a méně?
A to je jedenáctka chlazená vzduchem a olejem, tj. olej se u ní ohřívá v hlavách válců a do chladiče jde až po zahřátí, přes termostat. Přesto trvají na tom, že do 50 km jezdíš se studeným olejem, a já s nimi plně souhlasím.
Totéž k omylu s teplotou gum - u nás při 25 a v Chorvatsku při 35 C se teplota gum bude lišit, o to více vzhledem k "čistotě" vzduchu u nás a tam a taky počtu slunečných dnů v měsíci.
Proč je potřeba psát tak jasné věcí? Protože jsme na m.cz, bohužel.
rrss píše: To je právě častý omyl - zahřátí válců u tvé motorky nebo i vody u auta nemá moc společného se zahřátím oleje. Proto trvám na svém - až po nějakých 50 km bude olej zahřátý... kontrolní dotaz: proč asi BMW uvádí nutnost zkrátit výměny oleje na 5000 km u svých nadlitrových motorů, při jízdách na krátké vzdálenosti, což je v manuálu definováno jako 50 km a méně?
A to je jedenáctka chlazená vzduchem a olejem, tj. olej se u ní ohřívá v hlavách válců a do chladiče jde až po zahřátí, přes termostat. Přesto trvají na tom, že do 50 km jezdíš se studeným olejem, a já s nimi plně souhlasím.
Totéž k omylu s teplotou gum - u nás při 25 a v Chorvatsku při 35 C se teplota gum bude lišit, o to více vzhledem k "čistotě" vzduchu u nás a tam a taky počtu slunečných dnů v měsíci.
Proč je potřeba psát tak jasné věcí? Protože jsme na m.cz, bohužel.
Víceméně souhlas. A když už jsme v té osvětě, dalším častým mýtem je mylný názor, že vzducháč je (obecně) ohřátý dříve než vodník.
Opak je pravdou - zatímco stále ještě studený vzducháč se jízdou zbytečně (v této fázi provozu nežádoucně) ochlazuje, tak u studeného vodníka je okruh chladicí kapaliny s chladičem od motoru "odpojen" termostatem, a v této fázi téměř neochlazovaný motor se ohřívá rychleji než ožebrovaný motor chlazený náporově vzduchem.
Dochází tak u vzducháče při některých jízdních konstelacích k tomu, že za chladnějšího počasí se motor nedostane na optimální provozní teplotu ani za delší dobu, a naopak za velkých veder se nemusí dařit motor spolehlivě chladit, zvláště zadní válec u Véčkového dvouválce.