globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ježdění bez zadní brzdy
Vlastní blbostí jsem na jaře koupil stroj, u kterého byly mimo jiné zcela sjeté zadní destičky, ale to tak že na kov. Vzhledem k tomu, že zadní brzdu v podstatě nepoužívám, jsem si toho dílem nevšiml a dílem mi to poté nevadilo, navíc motor brzdí sám o sobě slušně (V4). Nejezdím po zadním apod., takže mi to nikdy moc nevadilo, a tak se chci zeptat, jaké jsou normální situace v provozu, kde by mi absence zadní brzdy mohla přijít "draho", případně zda je tu někdo takový, kdo brzdí jen přední a motorem? Mně se to třeba teď nevyplatilo při výjezdu na hlavní do prudkého kopce, ale s přední se to nakonec taky dalo...
P.S. origo desky mi zítra dorazí z Anglie.. ;)
Anketa: Jak často používám zadní brzdu
Při každym brzdění
36%
101
Jen při krizovym brzdění
10%
29
Jen při jízdě po zadním
2%
7
Jen při dobržďování do křižovatky apod.
10%
29
Kombinace předešlých třech možností
18%
51
Vůbec / nemám zadní brzdu
23%
66

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění bez zadní brzdy

12.9.2013 v 07:37 | Nahoru | #91
Franta.> No takhle nějak s těmama 3% vyzněl ten test co jsem četl v nějakým Německým moto časopisu. Prostě při 200km/h je 6m k dobru už velkej rozdíl.

(reakce na) Ježdění bez zadní brzdy

12.9.2013 v 08:01 | Nahoru | #92
Mr.Dan> kdybys tam dal odpoved "nemam zadnou brzdu, brzdim ocima i usima", tak bude mit nejvic hlasu a ridit se podle ni urcite nebudes.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění bez zadní brzdy

12.9.2013 v 08:06 | Nahoru | #93

PEPAFJR píše: MARIKK> Jenže to už mají zadní dávno odbržděno.



To se mi nezdá...musím si to overit

(reakce na) Ježdění bez zadní brzdy

12.9.2013 v 08:41 | Nahoru | #94
MARIKK> A to většinou tu nohu vystrkávají do levé zatáčky.

Ježdění bez zadní brzdy

12.9.2013 v 08:56 | Nahoru | #95
Nepoužívat zadní brzdu mě přijde docela zcestný, když se blížím k nějaký pěkný zatáčce, tek zadní brzdou se tam ta motorka krásně našteluje, brždění je účinnější a poloměr zatáčky je menší. Dříve jsem taky zadní brzdu nepoužíval, ale ať už se jede vražda, nebo přijde krizovka v podobě staříka letícího z vedlejší, těch 20% se hodí. I kdyby to bylo 10% tak je to užitečný, někdy stačí málo...

1 reakcí na tento příspěvek Ježdění bez zadní brzdy

12.9.2013 v 09:17 | Nahoru | #96
Zadní používám teda spíše když sjíždím trávu, nebo po štěrku někde na polňačce.

Na asfaltu teda nepoužívám vědomě, občas si vzpomenu a přibrzďuji před vesnicí.Zkoušel jsem i kombinaci, a na mojí motorce je to základ dobrého brždění, ale nemám to zažité,takže budu trénovat.Ale pochybuji, že v krizi bych si vzpomněl šlápnout na zadní bo mám nohu dost mimo pedál.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění bez zadní brzdy

12.9.2013 v 09:19 | Nahoru | #97
PEPAFJR> Pokud z 200 km/h zastavis na 200 m, tak by to sedelo. Ale opravdu to jsou aspon ty 3%? Vezmeme v uvahu tento test: zastaveni ze 100 km/h na 0 (http://motodenik.cz/clanek/1190-velky-test-brzd.html). Brzdna draha od 39.22 m do 71.46 m, z toho jsou 3% 1.17 az 2.14 m. Jenze podivej se na ty rozptyly, M. Lisy zastavi na BMW S1000RR jednou 41.43 m a podruhe na 44.16 m (rozdil 2.73 m - tzn. poprve zabrzdil na o 6.2% kratsi vzdalenosti), takze ty 3% jsou tak maly rozdil, ze se to da pricist nahode pokud se neprovede testovani hypotez…

No a tech 20% ci 10%, to jsou cisla vytazena jak kralici z klobouku.

(reakce na) Ježdění bez zadní brzdy

12.9.2013 v 09:28 | Nahoru | #98

Petaksmetak píše: Zadní používám teda spíše když sjíždím trávu, nebo po štěrku někde na polňačce.

Na asfaltu teda nepoužívám vědomě, občas si vzpomenu a přibrzďuji před vesnicí.Zkoušel jsem i kombinaci, a na mojí motorce je to základ dobrého brždění, ale nemám to zažité,takže budu trénovat.Ale pochybuji, že v krizi bych si vzpomněl šlápnout na zadní bo mám nohu dost mimo pedál.


jsem na tom úplně stejně

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění bez zadní brzdy

12.9.2013 v 09:28 | Nahoru | #99
Franta.> Hele já to beru tak,že většina z nás nebrzdí s pozvednutým zadním kolem. Takže zadní kolo se silnice dotýká ale s malou přilnavostí,ale i ta malá přilnavost zadního kola při použití brzdy dokáže v brzdné dráze udělat rozdíl který někdy je zásadní.

(reakce na) Ježdění bez zadní brzdy

12.9.2013 v 09:34 | Nahoru | #100

PEPAFJR píše: Franta.> Hele já to beru tak,že většina z nás nebrzdí s pozvednutým zadním kolem. Takže zadní kolo se silnice dotýká ale s malou přilnavostí,ale i ta malá přilnavost zadního kola při použití brzdy dokáže v brzdné dráze udělat rozdíl který někdy je zásadní.



pokud nebrzdíš s odlehčeným zadním kolem, těžko ti může vzniknout zásadní rozdíl v brzdný dráze použitím zadní brzdy, mnohem větší rozdíl bys totiž dostal kdybys pořádně použil tu přední.
Používání zadní brzdy jako takový ale nijak nerozporuju, je to dobrá věc. Ale spíš k ovládání motorky, a ne ke zkrácení brzdný dráhy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění bez zadní brzdy

12.9.2013 v 09:49 | Nahoru | #101
PEPAFJR> Treci sila zavisi jen na koeficientu treni a na kolme sile, ne na treci plose, takze z tohoto hlediska je jedno jestli brzdis predni nebo obema… Jediny co me napada, ze kdyz clovek seslapne zadni tak se primackne predni kolo a tim se rychleji zvysi kolma sila na predni kolo a tim padem i treci sila (a lze brzdit drive tvrdeji), jinak nevidim proc by melo brzdeni zadni nejak pomoct. Jestli tam nejaky rozdil je, tak asi neni zasadni. No skoda, ze nemame k dispozici zadnou vedeckou studii, aby se to rozhodlo jednou pro vzdy, nakej ustav jako http://www.cdv.cz/ to snad resit musel…

Ježdění bez zadní brzdy

12.9.2013 v 09:55 | Nahoru | #102
smazáno, omyl

Naposledy editováno 12.09.2013 09:55:31

(reakce na) Ježdění bez zadní brzdy

12.9.2013 v 09:58 | Nahoru | #103

Franta. píše: PEPAFJR> Pokud z 200 km/h zastavis na 200 m, tak by to sedelo. Ale opravdu to jsou aspon ty 3%? Vezmeme v uvahu tento test: zastaveni ze 100 km/h na 0 (http://motodenik.cz/clanek/1190-velky-test-brzd.html). Brzdna draha od 39.22 m do 71.46 m, z toho jsou 3% 1.17 az 2.14 m. Jenze podivej se na ty rozptyly, M. Lisy zastavi na BMW S1000RR jednou 41.43 m a podruhe na 44.16 m (rozdil 2.73 m - tzn. poprve zabrzdil na o 6.2% kratsi vzdalenosti), takze ty 3% jsou tak maly rozdil, ze se to da pricist nahode pokud se neprovede testovani hypotez…

No a tech 20% ci 10%, to jsou cisla vytazena jak kralici z klobouku.



dobře napsáno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění bez zadní brzdy

12.9.2013 v 10:04 | Nahoru | #104

Franta. píše: PEPAFJR> Treci sila zavisi jen na koeficientu treni a na kolme sile, ne na treci plose, takze z tohoto hlediska je jedno jestli brzdis predni nebo obema… Jediny co me napada, ze kdyz clovek seslapne zadni tak se primackne predni kolo a tim se rychleji zvysi kolma sila na predni kolo a tim padem i treci sila (a lze brzdit drive tvrdeji), jinak nevidim proc by melo brzdeni zadni nejak pomoct. Jestli tam nejaky rozdil je, tak asi neni zasadni. No skoda, ze nemame k dispozici zadnou vedeckou studii, aby se to rozhodlo jednou pro vzdy, nakej ustav jako http://www.cdv.cz/ to snad resit musel…



Správně píšeš,že kvalitního brždění předního kola dosáhneš za pomoci zadní brzdy,zadní brzda použitá těsně před brzděním předního kola dokáže to,že předek jde dolu a je větší přítlak na přední kolo a tím i jeho větší účinnost.

Ježdění bez zadní brzdy

12.9.2013 v 10:21 | Nahoru | #105
Zadní brzda mi pomáhá při:
1) ježdění ve dvou
2) brždění na povrchu se špatnou adhezí
3) rozjezdu do kopce
4) a hlavně STABILIZACI motorky
Zadní brzdu používám prakticky před každým příjezdem do zatáčky a pokud jsem v ním delší než jsem zamýšlel. Nikdy bych nesedl na moto bez funkčních nezávislých dvou okruhů brzd už z principu. Dobře je fce zadní brzdy vysvětlená v DOKONALÁ JÍZDA NA MOTOCYKLU

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění bez zadní brzdy

12.9.2013 v 10:39 | Nahoru | #106

Danielos píše: Sršeň tvrdí, že když se budete dívat dostatečně dopředu, tak uvidíte štěrk "hektar" dopředu. Takže prý na něm nebudete muset nikdy brzdit



Jak se na našich silnicích můžu dívat dost dopředu, když je to samá díra a je umění se jim vyhnout a ještě slědovat provoz...

(reakce na) Ježdění bez zadní brzdy

12.9.2013 v 10:54 | Nahoru | #107

Mike70 píše: Jak se na našich silnicích můžu dívat dost dopředu, když je to samá díra a je umění se jim vyhnout a ještě slědovat provoz...



To je to, na co stále čekám odpověď .... někdy to řeším tím, že rychle střídám "potkávací a dálkové oči".

Ježdění bez zadní brzdy

12.9.2013 v 10:57 | Nahoru | #108
Téměř vždy brzdím oběma a dávkuju podle chování , Mašina je při brždění oběma brzdama klidnější .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění bez zadní brzdy

12.9.2013 v 10:57 | Nahoru | #109

PEPAFJR píše: Správně píšeš,že kvalitního brždění předního kola dosáhneš za pomoci zadní brzdy,zadní brzda použitá těsně před brzděním předního kola dokáže to,že předek jde dolu a je větší přítlak na přední kolo a tím i jeho větší účinnost.



Tak to jo, ale to zvládneš i jen postupnou přední výhodu zadní vidím v tom, že tio to "sedne na zadku" a je to klidnější...a vysral bych se na nějaké "těsně před přední zadní". Když to dáš oboje zároveň, funguje to stejně.

(reakce na) Ježdění bez zadní brzdy

12.9.2013 v 11:05 | Nahoru | #110
MARIKK> Souhlas, mackani predni se zpozdenim urcite brzdne draze nepomuze.

1 reakcí na tento příspěvek Ježdění bez zadní brzdy

12.9.2013 v 11:50 | Nahoru | #111
My chcete říct, že když vás chytí náhlý slejvanec a musíš kvůli něčemu dupnout na brzdy v zatáčce, že na zadní nehrábnete? Je mi to nějaký divný

1 reakcí na tento příspěvek Ježdění bez zadní brzdy

12.9.2013 v 12:44 | Nahoru | #112
Když pominu, že mám dual tak mi dává smysl: pokud trochu přibrzdím zadní brzdou, o to míň můžu brzdit tou přední.

(reakce na) Ježdění bez zadní brzdy

12.9.2013 v 12:49 | Nahoru | #113

Kov píše: Když pominu, že mám dual tak mi dává smysl: pokud trochu přibrzdím zadní brzdou, o to míň můžu brzdit tou přední.



Lapidární

(reakce na) Ježdění bez zadní brzdy

12.9.2013 v 13:13 | Nahoru | #114

adamstast píše: My chcete říct, že když vás chytí náhlý slejvanec a musíš kvůli něčemu dupnout na brzdy v zatáčce, že na zadní nehrábnete? Je mi to nějaký divný



Ne. Nejezdím za náhlých slejvanců a brždění v zatáčce je jiná alchymie... nedej Bože za mokra.

1 reakcí na tento příspěvek Ježdění bez zadní brzdy

12.9.2013 v 17:36 | Nahoru | #115
Sršeň doporučuje při prudkém brždění jen přední brzdu. Pokud se zadní kolo v takovém případě zcela odlehčí, tak ano. Ale v pořádku mají být obě brzdy. Mě přijde normální používat obě, i když přední je mnohem účinnější. Naopak mi nepřijde moc dobré spřáhnout přední i zadní brzdu motorky do jakési "provozní" brzdy. Některé velké motorky to měly, nevím jestli ještě dnes. U motorky, snad jakékoliv, je lepší mít to zvlášť.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění bez zadní brzdy

12.9.2013 v 17:54 | Nahoru | #116
Itall> A proc pri mereni brzd brzdil Srsen obema? A pokud jde o dualni brzdy, tak si myslim, ze spis prichazeji na trh nez aby je mely stary motorky.

Ježdění bez zadní brzdy

12.9.2013 v 18:27 | Nahoru | #117
... opet zde platí že pokud se nebavím o konkrátním stroji - nebo alespoň o skupině strojů, je to debata o h....

Ježdění bez zadní brzdy

12.9.2013 v 20:32 | Nahoru | #118
tak ja si hlavne myslim ze je lepsi brzdit spis brzdama nez motorem....desticky stojej par supu ale motory jsou drahe....kazdoadne jezdit na motorce na ktere neco nefunguje je velky hazard..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění bez zadní brzdy

12.9.2013 v 20:47 | Nahoru | #119
JR..> To nevím, proč brzdil oběma (Sršeň), zde vložené video jsem neviděl, ale říkal to o brzdění jen předkem zrovna tuhle v TV. Možná, že si kecá a dělá co chce, já ho neznám.
Ty duální brzdy (jestli je to spřažený předek a zadek), určitě je to o typu motorky, s nějakým ABS nebo různými vychytávkami to může dobře fungovat. Já bych to ale nechtěl. Když chci brzdit tou či onou brzdou z různých důvodů, tak zkrátka chci brzdit tou či onou brzdou. I velká motorka je motorka.

1 reakcí na tento příspěvek Ježdění bez zadní brzdy

12.9.2013 v 21:01 | Nahoru | #120
zadek je v podstate k nicemu, je to spis kdyz si linej zvedat prsty na drobny pribrzdeni.
kdyz brzdis hodne z vyssi rychlosti tak se to hodi, ale ja kdyz brzdim na pecky tak se mi prizveda zadni takze je spis lepsi tocici se zadni kolo nez zasekly zadni kolo.

ja osobne pouzivam minimalne, kdyz ale letim rychle tak tam tu nohu pro jistotku dam. to pak nejdriv brzdim hodne zadni + mirne predni a kdyz vidim ze to nestaci na dostatecny zpomaleni tak pridam na predni a trochu uvolnim zadni + pridam spojku(pokud to neni krizovka to pak spojka jde hned). kdyz uz je to mala rychlost tak predni skoro na pecky a zadni vubec, prizveda se zadni kolo a je blby kdyz se zasekava
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 PetrZephyr 6 25.7.2023 v 16:18 Gahan37
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 PetrZephyr 3 2.7.2023 v 18:22 PetrZephyr
Držáky spolujezdce Honda VFR 750 Lech 12 27.4.2023 v 16:33 Gahan37
VFR 750 F-jaký rok výroby Honda VFR 750 Mates_Rider 10 26.1.2023 v 13:44 bocusvfr
Honda VFR750F RC36 Honda VFR 750 Honda_VFR 14 26.1.2022 v 12:10 Slávek-TDM


TOPlist