globalmoto_kveten





Téma: Hrana pneu sjetá pod výrazně jiným úhlem
6.9.2013 v 13:48
Zdravím, zase sem hodím nějaké ty pindy o tom, co mě potkalo. Jeden večír si tak koukám na tu svoji (motorku). Kukám na gumy, jestli by to už nechtělo vyměnit, zadek OK, předek taky. U té přední se ale zarazím a vidím že jedna (levá) strana gumy je u hrany (cca 1-1,5cm od kraje) sjetá pod výrazně jiným úhlem a že mezi tou ploškou a "normálně" sjetou gumou je zlom, který je po celém obvodu a je více přepálený než zbytek gumy. Pneu prostě není ideálně zakulaceného profilu. Pochybuju, že jsem to skutečně tak sjel. Otázka tedy je, co to může být (nejspíš nějaká ta prasklá obruč, bočnice či čo to je) a jaké vzniká potencionální nebezpečí když na tom budu jezdit (a rozhodně využiju celý profil té gumy)? Samozřejmě je to jen "hobby" ježdění v provozu.
Jinak je to Continental Road Attack, cca 2 roky stará, jednosměsovka.
Díky.










Naposledy editováno 06.09.2013 14:31:28
Anketa: Zahodit to a chodit radši pěšky?
Ne
15%
3
Ne
10%
2
Ano,ale chodit jedině v sandálích s ponožkama
75%
15
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Hrana pneu sjetá pod výrazně jiným úhlem

6.9.2013 v 13:52 | Nahoru | #1
Varianta 1: agresivně klopíš na levou stranu
Varianta 2: vícesměsová pneumatika

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hrana pneu sjetá pod výrazně jiným úhlem

6.9.2013 v 14:00 | Nahoru | #2
seikos> Kdyby to bylo tak jednoduché, tak to sem nedávám :D ale díky, pneu je jednosměsovka, Continental Road Attack, už mají kolem 2 let. Stejně mě čeká výměna, ale rád bych to nechal na podzim. Ad 1., nevím co to je agresivně, ale klopím na obě strany

Hrana pneu sjetá pod výrazně jiným úhlem

6.9.2013 v 14:04 | Nahoru | #3
logicky zatáčky do prava jsou ostřejší

Hrana pneu sjetá pod výrazně jiným úhlem

6.9.2013 v 14:04 | Nahoru | #4
No proste jezdis vic doleva

(reakce na) Hrana pneu sjetá pod výrazně jiným úhlem

6.9.2013 v 14:07 | Nahoru | #5
nick_obsazen>
lupni sem fotku, z té se možná něco pozná

Hrana pneu sjetá pod výrazně jiným úhlem

6.9.2013 v 14:11 | Nahoru | #6
Ok, půjdu na to jinak. Představte si ideální elipsovitý profil pneu, který vidíte např. při jejich průřezu. A teď si doplňte do té elipsy hranu, cca 1,5cm od kraje a od té hrany až ke kraji je guma sjetá pod jiným úhlem než zbytek gumy...na gumě mám přes 6k (a to je ještě od předchozího majitele) a ještě před dvěma týdny to tam nemohlo být. Raději Vám to i vyfotím kluci.

Hrana pneu sjetá pod výrazně jiným úhlem

6.9.2013 v 14:15 | Nahoru | #7
Nemůže ti to v náklonu lehce klouzat a tím se tam sjíždí ta plocha?

1 reakcí na tento příspěvek Hrana pneu sjetá pod výrazně jiným úhlem

6.9.2013 v 14:20 | Nahoru | #8
Podle mě se ale přední běžně sjíždí do špičky nám, co neumějí projíždět zatáčky plynule pod plynem a současně si myslej, že jedou pilu (píšu nám ). Asi bych v tom nic extra nehledal, ale fakt sem lupni spíš fotku.
Stejně si myslím, že na vině bude Tvůj jezdecký styl projíždění zatáček (nebo styl předchozího majitele) - a to že na jednu stranu klopíš jinak než na druhou, asi u nás amatérů taky tak neobvyklé není
Spíš jezdi víc plynule a třeba se Ti to na příští sadě gum najednou zázrakem nezjeví

Naposledy editováno 06.09.2013 14:22:03

Hrana pneu sjetá pod výrazně jiným úhlem

6.9.2013 v 14:21 | Nahoru | #9
Já myslím, že pneu je prostě jen ojetá. Možná jezdíš trochu jinak pravé než levé a brzdíš ve středním náklonu.

Čekáme foto.

Hrana pneu sjetá pod výrazně jiným úhlem

6.9.2013 v 14:36 | Nahoru | #10
Foto is here, neříkám že nějaká kvalitka, ale je telefonem. Ještě jinak to popíšu, jedna strana gumy je jako ideální zatáčka a druhá je jak kdyby byla utažená s výrazným zlomem Nemůžu říct, že jezdím bez chyb, spíš sem teďka docela často chytil pecku od nějakýho vybržděnýho hrbolu v zatáčce. Jinak to zatím neklouže, spíš ta mašina na tu levou padá až moc sama a jak říkám, nemůže to tam být dýl než 2 týdny (co sem začal zase jezdit, předtím 2 měsíce pauza). Ale mám z toho samozřejmě větší strach, že ta guma rupne, změkne nebo něco takovýho a že poletím ven a tak jak si to v tý točce uvědomím, tak tlačím víc na venkovní stupačku a ubírám plyn, což není ideál.

Edit: foto je v úvodním příspěvku.

Naposledy editováno 06.09.2013 14:37:02

(reakce na) Hrana pneu sjetá pod výrazně jiným úhlem

6.9.2013 v 14:39 | Nahoru | #11
PetrBandit> Mám V2, takže myslím že umím poznat, co to je plynule. Naopak mi KawaSW (bývalej okruhář) s litrovým SV (já mám 650) říkal, že brzdím do zatáček moc brzo A není to ani do špičky, kdyby to bylo už od středu gumy, tak neřeknu, ale proč u toho kraje? Kdybych v takovým náklonu brzdil, tak jdu na hubu!

Edit: písměnka

Naposledy editováno 06.09.2013 14:40:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hrana pneu sjetá pod výrazně jiným úhlem

Skvělá odpověď, děkuji! 6.9.2013 v 14:46 | Nahoru | #12

nick_obsazen píše: seikos> Kdyby to bylo tak jednoduché, tak to sem nedávám :D ale díky, pneu je jednosměsovka, Continental Road Attack, už mají kolem 2 let. Stejně mě čeká výměna, ale rád bych to nechal na podzim. Ad 1., nevím co to je agresivně, ale klopím na obě strany



jo, podle fotky vidím. Tak já to mám úplně stejné. Prostě levé zatáčky jezdím agresivněji, protože do nich lépe vidím.
A v místě kde na gumě často jezdím táhlé rychlé zatáčky ji mám výrazněji sjetou než na středu nebo úplně na boku. To bude asi i tvůj (a nejenom tvůj) případ

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hrana pneu sjetá pod výrazně jiným úhlem

6.9.2013 v 14:49 | Nahoru | #13
seikos> V tomhle máš možná pravdu, že do levých lépe vidím a jedu je tím pádem rychleji (ty říkáš agresivněji), zkusím to zvážit. Díky!

1 reakcí na tento příspěvek Hrana pneu sjetá pod výrazně jiným úhlem

6.9.2013 v 14:54 | Nahoru | #14
měl to taky dělala Continentálka, ale měl jsem dvousměsovku, na prostředku byl ještě vzorek 1-2 mm, na boku to bylo bez vzorku a kraje taky vzorek 1-2 mm, neřšešil jsem to, viděl jsem to i na druhých motorkách, teď mám Metzeler, tak uvidím, jestli to bude dělat to samé

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hrana pneu sjetá pod výrazně jiným úhlem

6.9.2013 v 14:57 | Nahoru | #15
JardelT> A měl jsi to jen na jedné straně? Tohle je jednosměs, takže tvrdost by měla být stejná (pochybuju, že by to někdo někde přepálil).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hrana pneu sjetá pod výrazně jiným úhlem

6.9.2013 v 14:59 | Nahoru | #16
nick_obsazen> měl jsem to na obou stranách,ale tu motorku jsem kupoval už s tou pneu, najezdil jsem na ní 2 tis a šla nová

1 reakcí na tento příspěvek Hrana pneu sjetá pod výrazně jiným úhlem

6.9.2013 v 15:00 | Nahoru | #17
Mě to dělaj všechny gumy na předku, levá strana oblouček a pravá ploška, je to tím, že do levé zatáčky to pustím plynule, kdežto do pravý jsem se přistihl, že moto víc podsekávám kontra řízením než do levé...vada pneu to není, je to vada stylem jízdy pilota

Hrana pneu sjetá pod výrazně jiným úhlem

6.9.2013 v 15:01 | Nahoru | #18
podle mě to je opravdu jenom sjetý

(reakce na) Hrana pneu sjetá pod výrazně jiným úhlem

6.9.2013 v 15:02 | Nahoru | #19
JardelT> Koupil jsem to už taky s těmato, majitel říkal že už na nich má tak 5000 (předek i zadek) no a já si říkal, že za měsíc půjdou a teď sem na tom dal těch dalších šest, včera mi v Blansku měřili pecky hloubku a pořád dobrý ale díky za postřehy...co máš za Mecoše? Uvažuju o Z8 do budoucna.

1 reakcí na tento příspěvek Hrana pneu sjetá pod výrazně jiným úhlem

6.9.2013 v 15:06 | Nahoru | #20
mám Z8, ale zatím nic moc, drží, ale zatím to není ono, uvidím, kolik vydrží, ale příště půjdu asi do Pirellek Angel ST nebo GT

edit: zadní Conti Road Atack I mě vydržela vzadu 5 tis km sjetá bez vzorku, ale ne na plátno

Naposledy editováno 06.09.2013 15:07:28

(reakce na) Hrana pneu sjetá pod výrazně jiným úhlem

6.9.2013 v 15:06 | Nahoru | #21
dewwil> Dělám to podobně, do levý jdu pomale a nechám se vynýst a do pravý lehce kontra a utahuju a utahuju, ale mám to sjeté přesně naopak ale přijde mi to, že ve finále projíždím obě zatáčky stejně...možná do těch levých se těsně před apexem ještě víc položím - jakoby jsem chtěl z tý mašiny spadnout...možná je to ono

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hrana pneu sjetá pod výrazně jiným úhlem

6.9.2013 v 15:08 | Nahoru | #22
JardelT> Není ono? Kazíš mi plány většina je vychvaluje, ale kdo ví co jezděj...do Pirellek bych nešel...v hlavě mám nějakej blok, že je to předraženej krám až ty Z8 vyhodíš, dej recenzi!

Edit: tak málo =O je fakt, že to jsou docela "lepidla", ale ne kdo ví jaký

Naposledy editováno 06.09.2013 15:09:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hrana pneu sjetá pod výrazně jiným úhlem

6.9.2013 v 15:27 | Nahoru | #23

nick_obsazen píše: seikos> V tomhle máš možná pravdu, že do levých lépe vidím a jedu je tím pádem rychleji (ty říkáš agresivněji), zkusím to zvážit. Díky!



Spíše zvaž, jestli to tam nebylo před 14ti dny

(reakce na) Hrana pneu sjetá pod výrazně jiným úhlem

6.9.2013 v 15:32 | Nahoru | #24
Danielos> Jak říkám...na začátku července jsem to položil (je tu někde tady na to taky téma, kde jsem dostal pořádně vyjeb*no) a moto mi vlastně pořád stála v garáži na stojanu, před měsícem jsem začal rozdělávat a objednávat to co jsem našel za "dobrou cenu" a první den co jsem se vrátil z první vyjížďky sem nadával jak špaček, že tam mám zas metrový poserpruhy, že se na tom zase plácám atd (což vydrželo do teď ). A určitě bych si toho všimnul když se od té plošky výrazně jinak odráží světlo. Takže před 14 dny to tam nebylo - vopravdu

Naposledy editováno 06.09.2013 15:33:11

(reakce na) Hrana pneu sjetá pod výrazně jiným úhlem

6.9.2013 v 16:33 | Nahoru | #25

nick_obsazen píše: JardelT> Není ono? Kazíš mi plány většina je vychvaluje, ale kdo ví co jezděj...do Pirellek bych nešel...v hlavě mám nějakej blok, že je to předraženej krám až ty Z8 vyhodíš, dej recenzi!

Edit: tak málo =O je fakt, že to jsou docela "lepidla", ale ne kdo ví jaký



Pirelli Angel ST jsou aktualne levne, protoze vysly GT. A ja musim dodat, ze i GT za ty penize stoji

1 reakcí na tento příspěvek Hrana pneu sjetá pod výrazně jiným úhlem

6.9.2013 v 16:54 | Nahoru | #26
Pokud vypozoruješ na každou stranu trochu jinej styl své jízdy, tak to může být i tim.
Jinak bych nechal změřit rám, zda ti nejdou šavle mírně do prava (např po menší kolizi motorky). Což bys mohl pro jistotu ověřit jednoduše i sám doma pomocí dvou absolutně rovných laťí (nejprve kontrola rovného uchycení zadního kola).
Jsou borci, co dokáží z jeté pneu určit pár důležitých a přesných info o motorce a geometrii...
Za kontrolu latěma nic nedáš a pak můžeš být klidnější a hledat možný "problém" jinde, nebo sám u sebe

3 reakcí na tento příspěvek Hrana pneu sjetá pod výrazně jiným úhlem

6.9.2013 v 17:06 | Nahoru | #27
Proč nevidím ani na jednej fotce pneu sjetou až po okraj?

(reakce na) Hrana pneu sjetá pod výrazně jiným úhlem

6.9.2013 v 17:10 | Nahoru | #28

PEPAFJR píše: Proč nevidím ani na jednej fotce pneu sjetou až po okraj?



Šetříme " na pak "

(reakce na) Hrana pneu sjetá pod výrazně jiným úhlem

6.9.2013 v 17:55 | Nahoru | #29

PEPAFJR píše: Proč nevidím ani na jednej fotce pneu sjetou až po okraj?



Predni guma se nekdy do kraje sjet neda, nebot zadni uz je v tu chvili na hrane. Tim netvrdim, ze je to tento pripad.

(reakce na) Hrana pneu sjetá pod výrazně jiným úhlem

6.9.2013 v 18:20 | Nahoru | #30
mm-art-airbrush> jsem po menším crashi, ale tuhle kontrolu jsem dělal, i ráfky. Trochu jsem pocetl a teoreticky je to tím, že jezdím víc utažený zatáčky a rychle to tam sklopím, ale ne na hranu předku
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist