Napadá mě jenom kouknout správně dolitou hladinu (pokud před prodejem motorky ani nedoleje olej..), kouknout jestli náhodou nebudou vidět stopy po vodě (dlouho stála) a jestli nebude cejtit z oleje benzín. Někdo prý pozná stáří dle barvy oleje a viskozity ale... to je asi pro amatéra nesmysl.
Napůl prakticky - potřebuju nové bazarové moto převést cca 200 km na druhou stranu republiky, nerad bych ji pomrvil jízdou na nějaký fritovací olej. Jenže tady nemám nářadí ani prostor měnit. Tak mě při přemejšlení, jestli to mám pro klid duše hodit do servisu, nebo odjet a neřešit napadlo, jestli to jde nějak poznat.
1 reakcí na tento příspěvek Orientační zjištění stáří oleje
petrvtr_new:
Jasně. Ale brzdovka vypadá v pohodě, moto brzdí ok a hlavně je to jen klidný převoz, žádné honění. Doma půjde hned ven.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Orientační zjištění stáří oleje
M.a.x píše: Taky sleduj jestli se nerozsvítí kontrolka tlaku oleje a je to cajk...
A pokud se rosvítí, tak se neděs, to ti "jenom" signalizuje, že už se ti to přidřelo
Jinak každopádně po dojetí dom hned "zatepla" olej a filtr hned vyměnit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Orientační zjištění stáří oleje
kubacech píše: A pokud se rosvítí, tak se neděs, to ti "jenom" signalizuje, že už se ti to přidřelo
Nevím jak u GS ale u většiny motorek se kontrolka rozsvicuje i ze starým(řídkým) olejem...
E: GS500 je právě na olej, hlavně hladinu, fakt cimprlich. A zrádná je hlavně tím, že když jezdíš v klidu, tak olej prakticky vůbec neubývá, ale jak ji vezmeš pod krkem a poženeš jako na okruhu, tak i motor v dobrém stavu v takovém režimu najednou žere olej po deckách. Pak si lehko nevšimneš, kolik už ubylo (nečekáš to) a když kor během "závodní jízdy" rožne kontrolka tlaku, má to motor za sebou.
Naposledy editováno 18.08.2013 15:19:48
2 reakcí na tento příspěvek Orientační zjištění stáří oleje
Naposledy editováno 18.08.2013 15:29:24
1 reakcí na tento příspěvek Orientační zjištění stáří oleje
GS500 má ale klasický tlakový spínač, stejně jako snad každý automobilový motor. Bohužel má spínací tlak tak nízko, že když sepne a rožne kontrolku, je už také prakticky vždy pozdě. Dá se říci, že kontolka mazání je na GS500 dobrá spíše k indikaci zhasnutí motoru za jízdy (třeba při řazení). Někdy se jí říká přímo "kontrolka smrti".
1 reakcí na tento příspěvek Orientační zjištění stáří oleje
No... jako by to ale někdo přivolal :) kontrolka mi začala svítit/poblikávat hned po nastartování ještě na stojánku. To, že svítí hned po startu je pokud vím normální, jenže by měla během chvíle zhasnout, right? Dle rychlé kontroly zjištěno, že olej bez stojánku na kolech nedosahoval ani na low, ale o pár mm níž (a nebo byla silnice křivější, než vypadala - nepravděpodobné). Takže jsem raděj trochu dolil první 10w40 co byla po ruce, dostal se aspoň na L a dokodrcal to raděj max na 4000 otáček cca 10 km k baráku.
Trochu mě děsí, že jsem na ní v tomto stavu bez oleje podle všeho dojel už po koupi domů (pod motorkou vyteklej olej nebyl). Při projíždění před koupí sice kontrolka nesvítila, ale olej jsme nekontrolovali a když jsem jí vezl domů 25 km cca 4000-6000ot/min nejsem si jistý (první jízda).
Zatím startuje způsobně, potíže za jízdy jsem nepozoroval. Na druhou stranu neměl moc jak pozorovat - zatím mám najeto cca 35 km :/. Má smysl dle vás řešit možné přidření preventivně, nebo prostě vyměnit olej a jezdit?
Naposledy editováno 19.08.2013 13:21:02
1 reakcí na tento příspěvek Orientační zjištění stáří oleje
Je fakt že tu kontrolku jsem 100% viděl jen když se na volnoběh zahřívala na stojánku a za dvě minuty volnoběhu by se snad nepřidřela. Oleje sice bylo míň, ale rozhodně tam byl a dle barvy a čistoty mi přijde, že byl opravdu měněnej.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Orientační zjištění stáří oleje
J.M.K. píše: Ritsi> Kontrolka musí zhasnout pár vteřin po startu a ani při volnoběhu neproblikávat. Jestli během toho převozu domů neblikala, tak by to motor měl přežít, ale olej včetně filtru vyměň, nalej na max. hladinu, nastartuj, mírně zahřej, projeď několik km (mírným tempem), pak motorku na rovném povrchu postav na hlavní stojan, nech pár desítek minut stát, změř hladinu a případně doplň na maximum. Tak budeš mít jistotu, ale každopádně hladinu kontroluj před každou cestou, na delších štrekách i na zastávkách a vždy s sebou voz nejméně půllitrovku oleje. Je to sichr, než pak řešit zadřený motor.
Raději nalít trošku nad max, nebo na max a potom před projetím znovu kontrola a doletí, protože je tam nový, suchý filtr, který trochu oleje z vany vezme.
vyměním olej-naliju množství dle manuálu při výměně filtru, nastartuju motor, nechám ho pár minut převalovat, vypnu, nechám to cca 5 min, ať olej steče, doplním případně po horní rysku a je hotovo, proč dělat z procedury na 20 minut x hodinovou záležitost?
Samozřejmě jsi vůl, když jsi při koupi nekontroloval olej, to je snad první a elementární úkon, který člověk dělá hned po kontrole čísel rámu a množství brzdovky! Nicméně, jak už tu padlo, pokud byl olej pod rysku low jen o kousek, tak bych z toho nedělal kovbojku a normálně jezdil po doplnění oleje dál.
Olej kontrolovat na benzince při každém tankování a jak už padlo, mít sebou nějakou zásobu podle toho, kolik ti to oleje žere
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ukazatel zařazené rychlosti GS 500E Suzuki GS 500E | Dejwidos | 2 | 5.6.2024 v 18:30 Dejwidos |
GS500 po chvili se zacne dusit a ch... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 6 | 31.5.2024 v 07:19 Phabbyg |
Problémy s řazením + cinkání motoru... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 16 | 26.5.2024 v 07:45 Rolda89 |
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 1 | 15.5.2024 v 11:00 combust |
Něco málo teče Suzuki GS 500E | Dejwidos | 25 | 13.5.2024 v 21:08 Deadman |