Hřály se kabely od altíku do regulátoru měl jsem novou baterku tak tu jsem vyřadil z příčin rovnou, alternátor proměřenej a ok, regulátor proměřenej jak mi tu někdo radil a myslel jsem, že je špatnej podle rad, tak jsem koupil novej . . . nakonec to byla špatná nová baterka po reklamaci mi poslali od jinýho výrobce a už to maká dobijí a kabely se hřejou minimálně ( už se z nich nekouří).
Když jsem ale nastartoval motorku tak si poblafávala a jeden válec nešel. Sahal jsem na svody a 4. byl furt oproti ostatním studenej a dala se na něm udržet ruka.
Co jsem tak hledal po foru a napadlo mě tak základ je jiskra ( ta jde ) a palivo. Neměl jsem svíčák tak jsem se nemoch podívat . . . dal jsem se tada do čištění karburátorů (obrázky mám v deníku)
Po vyčistění a namontování žádná změna, tak jsem si udělal svíčák abych moch povoli svíčky a 3 byly mokrý hodně a 4. válce jen trochu. Prohodil jsem je a od tý doby už ta potvora nechytla.
Svíčky jsem znova vyndal očistil vysušil a furt nic, z vejfuku lítaj plameny asi bude uchcaná tak jí necham přes noc oddechnout.
Teď nevím jak pokračovat, každopádně to chce změřit kompresi, ale nemám doma kopresimetr. Nemátě někdo nějakej zlepšovák ? vím že se dá natlakovat spal. prostor a koukat jak rychle tlak padá a porovnat to s jiným válcem ( to je jen orientační) a musel bych podle kliky zjistit kdy jsou zavřený ventily (to nevim jak zjistit) v pondělí bych si moch možná pujčít kompresiometr na auta, ale nevim jestli bude mít koncovku na moto a jestli ho tam dostanu. Nebo se to v domácích podmínkách dělá ještě jinak ?
Je mi divný že by to z ničeho nic byly ventily, je pravda že motorka cca 3/4 roku stála předělávám jí na street a když jsem jí koupil tak tenhle problém nebyl to až po složení motorky. ( na motor jsem nesahal)
Ještě jsem si vzpoměl, že svíčky dával původní majitel nový, prej starý připek když při startování přidíval plyn (což se mi taky trochu nezdálo) a když jsem je vyndal tak byly černý ( bohatá směs ) hladina se nedá nastavit a šroubky od směsy byly všechny vytočený o 3 otáčky tak jsem je tak po složení nechal - v tom návodu se navyznám když je onglicky tak nevím kolik maj bejt . . .
Směs sem si nedovolil nastavovat když ta potvora nedrží stejný volnoběžný otáčky jak psal milion nastavení směsi že se maj otáčky zvednout o 50 atd . . tak to nemám šanci poznat. Takže zatim podle barvy zdá se mi to chudý nevíte jak to obohatit ? Jestli se má šroubek u CBR 900 rr rok 98 vytočit nebo zatočit ?
Jinak už mě nenapadá co by to mohlo bejt :( svíčky nový, karbíky čistý, benzín tam teče, proměřil sem podle manuálu i snímač na polohu klapek - ten je dobrej . . . pak už mě napadaj jen rozvody . . . komprese sem taky vlastně měřil a byly dobrý.
Už si říkám že se budu muset poohlídnout po někom kdo se mi na to podívá a nechá mě koukat abych se něco přiučil
+ video
Naposledy editováno 20.04.2014 19:12:00
Jinak to kravne jen okolo těch 5500-6500 ot, jak se dostane na 7000 tak se to chytne a jede jak drak.
Ještě sem našel tohle video co sem točil kdysi a je vidět jak se nerozběhne a šoupátka nevylezou nahoru . . .. ale to ještě zlobil 4 válce
Naposledy editováno 20.04.2014 19:37:19
1 reakcí na tento příspěvek Jde na 3 válce, teď už ani nenastartuje a střílí
jinak muzes zkusit jednoduse zalepit lepenkou jeden vstup do airboxu. to ti vpodstate obohati smes, tak to pak zkus jestli to bude horsi nebo lepsi. jestli lepsi tak to chce jehlu nahoru (u seriovky asi neklapne).
co membrany?
Vlastně sem měl pak problémy s eletrikou když shořel regulátro dobijení a zjistil sem že je tam malá baterka, ale dobijení sem celý proměřil a reg. je novej, baterka taky a to už makalo a pak se to rozebíralo, ale s tim to mít souvislost asi nebude. Jako že by se při dlouhým startování vydřely kroužky nebo se prostě něco zničilo.
Naposledy editováno 23.04.2014 21:03:45
1 reakcí na tento příspěvek Jde na 3 válce, teď už ani nenastartuje a střílí
Tak jsem dneska ucpal jeden vstup do airboxu, jak mi "milion" a ejhle, najednou je klid a jede to sem tam si to škytne . . . takže je to chudý, že by si to přisávalo mezi karburátorama a válcema ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde na 3 válce, teď už ani nenastartuje a střílí
M4rť4s píše: Tak jsem dneska ucpal jeden vstup do airboxu, jak mi "milion" a ejhle, najednou je klid a jede to sem tam si to škytne . . . takže je to chudý, že by si to přisávalo mezi karburátorama a válcema ?
Za zkontrolování, jestli nejsou popraskané příruby na motoru, nebo si tam blbě neusadil karburátory nic nedáš, prostě zkontroluj těsnost celého sání, u starších mašin už jsou plasty airboxu různě podeformované a moc to nesedí/netěsní ani navzájem, ani na karbecu, trochu to můžeš máznout silikonem (stačí obyčejný, ale tak nějak rozumně, vždycky jednu z ploch před tím mázni vazelínou, ať to taky někdy ještě rozebereš ).
1 reakcí na tento příspěvek Jde na 3 válce, teď už ani nenastartuje a střílí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde na 3 válce, teď už ani nenastartuje a střílí
No a na závěr jedna moudrost předků, mnohokrát i mnou ověřená, kterou ale už víš, nespravuj co funguje, bo to ještě doku.víš .
Naposledy editováno 09.05.2014 16:46:03
Umim sehnat levnějc jen díly na auta od chlapíků, který to maj z první ruky nebo maj množstevní slevu.
1 reakcí na tento příspěvek Jde na 3 válce, teď už ani nenastartuje a střílí
jinak http://partsdepot.c...RR+Fireblade/376978/
446kc za ks s dodanim 12 prac. dni. to docela ujde
http://partsdepot.cz...RR+Fireblade/377014/
tady jsou k airboxu, to by bylo asi lepsi sehnat jetejkomplet airbox..
a nebo spis jinak kup si priruby + dynojet pak res neco dal
Naposledy editováno 12.05.2014 21:33:42
Tak sem našel za 1000 z polska a toho co je z polska se bojim, ale maj věrohodný krabičky Tady
Naposledy editováno 12.05.2014 22:32:35
Ještě mě napadlo, že nad motorem byl plast, kterej možná bránil vzduchu, aby proudil jakoby náporem do sání, ten sem na motorku zpátky nešrouboval přišel mi zbytečnej ... že by to mohlo bejt tim ?
1 reakcí na tento příspěvek Jde na 3 válce, teď už ani nenastartuje a střílí
jinak to tvoje hatla patla reseni je fakt neco
nechce se mi to cist vsechno zpetne, ale psal si ze pred rozebranim slo vsechno ok, po slozeni ne.
takze napis seznam co jsi rozebiral nebo menil.
Ještě mě napadlo, že by mi to moc foukalo od odvětrání hlavy válců co jde do airboxu (nebo to je od klikovky teď nevim) třeba že by netěsnily ventily a fičelo to do sání a bylo tam moc vzduchu, ale když to má všechny komprese dobrý . . . tak už fakt nevim
Jinak když sem jí koupil tak mi do tejdne odešel regulátor dobijení a baterka všechno nový už to maká altík proměřenej a taky oukey. Když sem to rozebíral, tak sem motorku vlastně celou rozložil to znamená, že zůstal jen rám s motorem jinak všechno bylo dole. Otvory do válců byly zakrytý a karburátory byly skovaný v igelitovým pytli, aby se na ně naprášilo. I v eletrice sem se hrabal a předělával si jí k obrazu svýmu, ale to jen zkracování kabelů a dávání jiných budíků, ale to až po tom co to začlo blbnout. No a když už to blblo tak sem myslel, že se přeci jenom zanesly karbíky, tak sem je rozebral a vyfoukal asi 3 krát a po každý sem bádal kde by mohla bejt chyba. Membrány dobrý všechno průchozí trysky origo jehly taky nastavení karbíků sem neměnil max bohatost a synchronizaci (protože volnoběh nedrží stejný otáčky ale furt lítá nahoru dolu +/- 100 ot). Chtěl sem to dát už i do servisu, ale cápek mi radši řek, že má spoustu práce a bylo na něm vidět, že karburátory se mu fakt dělat nechce přijde mi, že všichní už sou na to líný a jsou zvyklí napíchnout NTB a dělat stříkačky
1 reakcí na tento příspěvek Jde na 3 válce, teď už ani nenastartuje a střílí
Možná ti má situace v něčem trochu pomůže. Ve tvém případě může být problémů více, když moto může být i z více typů. Nadruhou stranu ale jak říkáš, moto předtím jela normálně.
Těsnost air boxu nehraje roli, musí to fungovat i bez něj. Důležité je, aby to nepřisávalo mezi karburátory a motorem. Stačí i neutěsný vývod z hrdla sání pro měření synchonizací a už je problém. Modely 92-95 měly záslepku na třetím válci (v ostatních šroubky), 96-97 místo záslepky mají připojenou hadičku k podtlakovému kohoutu (pokud je dole nádrž, tak ucpat). 92-95 měly elektrické čerpadlo > s tím zase souvisí jiný typ karburátorů > 92-95 Keihin VP80B vs. 96-97 Keihin VP88A (americké modely měly ještě jiné). Zda jdou kombinovat, ale netuším.
Důležitá je ale 100% čistota karburátorů, což je po přidávání bio sr.ček do benzínu a delším odstavení motorky tak trochu problém
Pokud zapalování dává správně jiskru (např nikde nic neprobíjí, svíčky OK), komprese je OK, karburátory dělají správně směs (výchozí nastavení bohatosti jsou 3 otáčky od utažení, origo jehly nemají výškové nastavení), nikde to mezi karby a motorem nepřisává, tak by to mělo v pohodě vrčet (pokud jsem na něco nezapomněl)
Jak jsem psal o přisávání od odfuku z klikovky tak sem jí taky odpojil a změna žádná takže tím to nebude, musí to bejt prostě karbíky.
U mě to bude asi naopak, protože jak psal "milion" když ucpu jeden vstup do airboxu tak bude větší potlak, vzduch bude proudit rychlejc a bude se víc vysávat palivo a mě to při ucpání jede líp.
Ještě si mi připoměl, že jsem chtěl zkusit máznout závity od měřících šroubků na synchronizaci silikonem na motory, aby byla jistá těsnost a když ani to nepomůže tak asi znova rozeberu karburátory a pustim se do nich s čisticím sprejem a kompresorem s 10 at. nafotim všechno jestli někdo neuvidí něco divnýho . . .
Já měl karburátory letos na jaře rozebrané dvakrát, páč napoprvé jsem je vyčistil málo důkladně.
Chce to hlavně "odstrojit" vše v plovákové komoře, vyndat šoupata a všechny kanálky důkladně prostříkat čističem (já použil ten na karburátory) a profoukat kompresorem. Některé kanálky mají víc vyústění, takže to chce různě přicpávat, aby se profouklo fakt vše. Bacha ať si neztratíš podložku, o-kroužek a pružinku ze šroubku bohatosti.
Vše je v nákresu zde (když tak ti i vyfotím nákres z mého manuálu, tam jsou všechny díly popsané)
Jj tak jsem to čistil, jako u fichtla a všeho ostatního. Jen jsem neměl sprej (čistič karburátorů), tak to zkusim ještě s nim
Naposledy editováno 27.07.2014 22:23:54
Včera sem si všimnul, že když sem zapoměl zavřít kohoutek tak mi tek benzín. Nestih sem vyzkoumat odkud, ale když je zavřenej tak neteče, jestli si to při běhu nebude přisávat kohoutkem.
Když jsi psal i o tom mixu dílů z různých moto (SC28, SC33), tak si nejsem vůbec jistý, zda kombinace kabíků z SC28 (Keihin VP80B), neosazené elektrické čerpadlo a podtlakový kohout bude správně fungovat. Při plné nádrži ano (vlastní zkušenost, měl jsem Fireblada 92), ale třeba při nízké hladině nevím nevím. Proč by tam jinak to čerpadlo bylo, že?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pro Brňáky - štěrk Adamov - Josefov Honda CBR 900RR Fireblade | Beranidlo | 18 | 5.9.2023 v 15:08 _Michal |
Haynes manual CBR900RR 92-99 Honda CBR 900RR Fireblade | jdu900fire_blejt | 5 | 1.7.2023 v 07:54 jdu900fire_blejt |
Technické údaje CBR 900RR Fireblade... Honda CBR 900RR Fireblade | Lapchik-54 | 5 | 22.5.2023 v 09:27 Krautkopf |
Cbr900rr sc33 horný okulár/brejle Honda CBR 900RR Fireblade | micindev | 2 | 4.5.2023 v 20:15 micindev |
Dlouho startuje Honda CBR 900RR Fireblade | dawe1 | 12 | 27.10.2022 v 19:08 Ariete |