globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jde na 3 válce, teď už ani nenastartuje a střílí
1.8.2013 v 20:54
Ahoj, konečně jsem vyřešil problém se hřejícíma se kabelama a jak už to u týhle potvory bejvá jedno opravým a na další přijdu nebo se posere. (je to první motorka co mi takhle dává zabrat, za chvíli bude celá nová)

Hřály se kabely od altíku do regulátoru měl jsem novou baterku tak tu jsem vyřadil z příčin rovnou, alternátor proměřenej a ok, regulátor proměřenej jak mi tu někdo radil a myslel jsem, že je špatnej podle rad, tak jsem koupil novej . . . nakonec to byla špatná nová baterka po reklamaci mi poslali od jinýho výrobce a už to maká dobijí a kabely se hřejou minimálně ( už se z nich nekouří).

Když jsem ale nastartoval motorku tak si poblafávala a jeden válec nešel. Sahal jsem na svody a 4. byl furt oproti ostatním studenej a dala se na něm udržet ruka.

Co jsem tak hledal po foru a napadlo mě tak základ je jiskra ( ta jde ) a palivo. Neměl jsem svíčák tak jsem se nemoch podívat . . . dal jsem se tada do čištění karburátorů (obrázky mám v deníku)

Po vyčistění a namontování žádná změna, tak jsem si udělal svíčák abych moch povoli svíčky a 3 byly mokrý hodně a 4. válce jen trochu. Prohodil jsem je a od tý doby už ta potvora nechytla.

Svíčky jsem znova vyndal očistil vysušil a furt nic, z vejfuku lítaj plameny asi bude uchcaná tak jí necham přes noc oddechnout.

Teď nevím jak pokračovat, každopádně to chce změřit kompresi, ale nemám doma kopresimetr. Nemátě někdo nějakej zlepšovák ? vím že se dá natlakovat spal. prostor a koukat jak rychle tlak padá a porovnat to s jiným válcem ( to je jen orientační) a musel bych podle kliky zjistit kdy jsou zavřený ventily (to nevim jak zjistit) v pondělí bych si moch možná pujčít kompresiometr na auta, ale nevim jestli bude mít koncovku na moto a jestli ho tam dostanu. Nebo se to v domácích podmínkách dělá ještě jinak ?

Je mi divný že by to z ničeho nic byly ventily, je pravda že motorka cca 3/4 roku stála předělávám jí na street a když jsem jí koupil tak tenhle problém nebyl to až po složení motorky. ( na motor jsem nesahal)

Ještě jsem si vzpoměl, že svíčky dával původní majitel nový, prej starý připek když při startování přidíval plyn (což se mi taky trochu nezdálo) a když jsem je vyndal tak byly černý ( bohatá směs ) hladina se nedá nastavit a šroubky od směsy byly všechny vytočený o 3 otáčky tak jsem je tak po složení nechal - v tom návodu se navyznám když je onglicky tak nevím kolik maj bejt . . .

1 reakcí na tento příspěvek Jde na 3 válce, teď už ani nenastartuje a střílí

26.7.2014 v 11:57 | Nahoru | #1
Zdarec, s tím střílením do výfuku, např při prvním startování po zimě, jsem u svého prvního Fireblada ('92 SC28) měl taky problémy. Mohly za to svíčky, které házely špatně jiskru (přes zimu se na nich udělal nějakej hnus povlak a jiskra "jezdila" i po izolátorech). Když motor brzy nechytl, uchlastal se a pak to střílelo o sto šest i s plameny z výfuku Pomohlo vypálení svíček hořákam, ale další jaro to bylo znovu. Při rozjezdech mezi 2-3t otáček se motor i jakoby dusil. Při seřízení mi bylo řečeno, že ve středních otáčkách je moc bohatá směs, což byl hlavní důvod všeho. Když jsem později koupil Dynojet kit, tak jsem přišel na to, že někdo přede mnou už do karburátorů nějakej kit dal a o moc (hodně moc) zvětšil v šoupátkách dírky pro podtlak a ty se pak zvedaly víc než měly = bohatá směs. Dírky jsem zmenšil na průměr vrtáku, který byl součástí Dynojet kitu a bylo po všech problémech

Možná ti má situace v něčem trochu pomůže. Ve tvém případě může být problémů více, když moto může být i z více typů. Nadruhou stranu ale jak říkáš, moto předtím jela normálně.

Těsnost air boxu nehraje roli, musí to fungovat i bez něj. Důležité je, aby to nepřisávalo mezi karburátory a motorem. Stačí i neutěsný vývod z hrdla sání pro měření synchonizací a už je problém. Modely 92-95 měly záslepku na třetím válci (v ostatních šroubky), 96-97 místo záslepky mají připojenou hadičku k podtlakovému kohoutu (pokud je dole nádrž, tak ucpat). 92-95 měly elektrické čerpadlo > s tím zase souvisí jiný typ karburátorů > 92-95 Keihin VP80B vs. 96-97 Keihin VP88A (americké modely měly ještě jiné). Zda jdou kombinovat, ale netuším.
Důležitá je ale 100% čistota karburátorů, což je po přidávání bio sr.ček do benzínu a delším odstavení motorky tak trochu problém

Pokud zapalování dává správně jiskru (např nikde nic neprobíjí, svíčky OK), komprese je OK, karburátory dělají správně směs (výchozí nastavení bohatosti jsou 3 otáčky od utažení, origo jehly nemají výškové nastavení), nikde to mezi karby a motorem nepřisává, tak by to mělo v pohodě vrčet (pokud jsem na něco nezapomněl)

(reakce na) Jde na 3 válce, teď už ani nenastartuje a střílí

26.7.2014 v 19:38 | Nahoru | #2
Hans_76> Jsi z čejkovic u ČB ? Že by sme to nějak spáchali dohromady ? klidně bych ti za to zaplatil když na to přijdem
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pro Brňáky - štěrk Adamov - Josefov Honda CBR 900RR Fireblade Beranidlo 18 5.9.2023 v 15:08 _Michal
Haynes manual CBR900RR 92-99 Honda CBR 900RR Fireblade jdu900fire_blejt 5 1.7.2023 v 07:54 jdu900fire_blejt
Technické údaje CBR 900RR Fireblade... Honda CBR 900RR Fireblade Lapchik-54 5 22.5.2023 v 09:27 Krautkopf
Cbr900rr sc33 horný okulár/brejle Honda CBR 900RR Fireblade micindev 2 4.5.2023 v 20:15 micindev
Dlouho startuje Honda CBR 900RR Fireblade dawe1 12 27.10.2022 v 19:08 Ariete


TOPlist