Uzavřeno 29.07.2013 v 21:18 uživatelem Ascaris
Uzavřeno 29.07.2013 v 21:19 uživatelem Ascaris
Uzavřeno 29.07.2013 v 21:20 uživatelem Ascaris
Uzavřeno 29.07.2013 v 21:21 uživatelem Ascaris
1 reakcí na tento příspěvek Spadl/a jsem nebo teprve spadnu?
Dám sem příklad svého pádu. Bylo to brzy z jara, všechno studené, gumy se ne a ne zahřát. Dvakrát mi ustřelil zadek, jednou jsem to ustál bez problémů, podruhé jsem vyletěl do kačírku, ale nesletěl jsem. Soudný člověk by v tuto chvíli zvolnil, ale já si naopak užíval jak mi to ustřeluje, tlačil to dál a dál, až mi holt uletěl předek. Měl jsem naštěstí dost soudnosti, že jsem za to tahal v přehledné zatáčce, kde jsem viděl, že v protisměru dlouho nikdo nejede, tak jsem ohrozil jen sám sebe, ale stačilo nechtít. A co jsem se z toho naučil? Vůbec nic. To, že přední guma může uletět jsem věděl, že nebyly ideální podmínky a to riziko bylo větší jsem také věděl, vlastně jsem i věděl, že se nejspíš rozsekám, ale tak co, riziko jsem vzal a také jsem se rozsekal.
Proč to píšu? Nedávno jsem se začal hodně vyptávat zkušenějších, obzvlášť mi hodně pomohlo walii, který razí taktiku, že padání ke zrychlování není potřeba a musím uznat, má pravdu. Analýza jízdy, řešení všeho co děláš, porovnávání s ostatními, to člověka zrychlí, naučí ho lépe jezdit, ne to, že se někde vymelu.
Pokud na motorce pojedeš s tím, že ono vlastně asi beztak spadneš, tak spadneš. Musíš vždy jet jen a jen tak, že pád je něco, co se prostě nesmí stát, ano, i tak možná spadneš, stejně tako jako občas zakopneš, ťukneš do něčeho autem, naštveš šéfa etc., ale je dobré mít k tomu správný přístup .
Jen dodám, že toto samozřejmě není nějaká univerzální pravda, ale jen můj názor, nikomu to nevnucuji, jen reaguji na toto téma .
1 reakcí na tento příspěvek Spadl/a jsem nebo teprve spadnu?
Pořád slyším dokola, že se motorkáři dělí na ty co spadli a na ty co spadnou. Jelikož na papírech teprve pracuji a beru to spíš jako prudění od závistivců, kteří na ježdění na motorce nemají koule...
dobra demence..., pokude je to brano vazne...
A říkal jsem si mě se nemůže nic stát, takhle jezdí všichni. Jo jenže jim to vycházelo a přitom to mohl být kdokoliv. Nebo na co začínat na slabší, když za rok budu stejně potřebovat silnější, tak koupím rovnou tu silnější a budu opatrný. Jezdit za zkušenýma na litrech taky docela blbej nápad pro nezkušeného. Ale i pár zkušených je už po smrti. Když se ohlédnu, může za to vlastní hloupost, nezvládnutí, nezodpovědnost, zbytečné riskování a přeceňování svých schopností. Nikde to neučí, každý si na to příjde sám. Někdo za to zaplatí finančně, někdo zdravím, někdo životem. Na to se ale myslí až když je pozdě.
Proste na chlup stejny pripad, devitikilo CBR jako prvni motorka a takove to : nejsem bezmozek, budu jezdit pomalu .... clovek po tech letech uz to bere jako by slysel : bla bla bla bla.
Rikam do dvou mesicu mas z toho 4kc za kg
No a co myslite kde je motorka dneska od kvetna Nastesti jen zlomena klicni kost.
1 reakcí na tento příspěvek Spadl/a jsem nebo teprve spadnu?
Jenze po tech letech jsem se naucil na ne reagovat, ty jako zacatecnik pri prvni krizovce zahamtnes brzdy, vytrestis oci a letis !
Prvni prepalena zatacka a nebudes vedet co s tim.
Naposledy editováno 29.07.2013 11:46:57
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spadl/a jsem nebo teprve spadnu?
V automobilovém světě, máš 4 kola - ale při cvičení sportovní jízdy jezdci také dělají chyby a učí se, dostávají hodiny, smyky a řeší krizovky a poučují se z chyb. Ma motorce ale většina těchto chyb končí pádem.
Streetfighteři by ti mohli povídat o čem to je. Třeba Martin Krátký, borec maximálního kalibru, pro mě větší frajer než Pepík Sršeň, neví co je to nepoložená motorka a proč? protože to co na ní dělá by bez odřenin modřin a jiných věcí nikdy nenaučil.
pád v náklonu ve 30kmh je něco jiného než 120... přitom v těch 30kmh se dá technika jízdy učit stejně tak....
Koukni se na motoškolu Míry Lysího... Proč tam asi ty lyže na tlumičích má? Protože to tak má tuna zahraničních motorkářských škol....
A je to proto aby ses naučil jezdil na hraně a dokázal odstranit strach co je kámen problému bezpečné jízdy na motorce...
PS: neobhajuju tuctové pády vzniklé chybou, ostatně, těžko hledat pravou příčinu, když se většina takto padlých motorkářů obhajovat již nemůže.
Naposledy editováno 29.07.2013 11:54:45
Ale vydělal sem na tom, jak se ten krám opřel plnou vahou o vejfuky, taková poloha někde uprostřed mezi "stojí rovně" a "leží", tak díky tomu mi přestaly drnčet
5 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spadl/a jsem nebo teprve spadnu?
Ascaris píše: SLEEPER> pro tebe smrtelně vážně
V tom pripade ti gratuluju!
Kamy píše: Mr.Dreamer> bohužel nemohu úplně souhlasit... Bez pádu prostě hranici nepoznáš.
Dalsi kvalitni nazor
Prestante mlit sracky a radsi se koukejte naucit jezdit, protoze to co dnes potkavam na silnici, je des a hruza...
Hlavne, ze polovina jezdcu nemaj ani rukavice a ta druha polovina, jede v keckach....
Ono spousty zacatecniku konci prave tim ze po mesici si reknou a ted uz umim vsechno na svete tradaaa.
Muzu ti rict ze po tech letech je provoz horsi a horsi. Obzvlast dneska, nevim kde se to v posledni dobe vzalo, takovy ten typicky priklad zmrda v razici ksiltofce, vytunena kara za dvacet papiru s trilitrovym motorem.
Takovy ti neda prednost, nebo jede ve tvem pruhu v zatacce a ani se nezacervena - jede dal (nekolikata vlastni zkusenost) to oproti tomu dedove v klobouku maji alespon slusnost.
Ascaris píše: Creck> Já si naopak myslím, že je to o tom jezdit pomaleji. Pokud do zatáčky nevletím rychle tak ji snad zvládnu bez problému, stejně tak i na křižovatce. Když jsem začínala jezdit v autě tak jsem si taky nedovolila jet extra rychle jelikož jsem to neměla v rukou a bála jsem se. Vím, že motorka a auto se srovnat nedají, ale princip myšlení začátečníka, který se nechce při první vyjížďce někde vymlátit je snad stejný.
je to o tom jezdit pomaleji a neudělat chybu, pak se člověk logicky nevymele. To je prvotní cíl začátečníka. Je ale na zvážení, jestli RSV je k tomu cíli dobrá cesta
A svou čízu jsem zatim taky položil jen v 0km/h když jsem ju odepinal od stojanu pro cyklisty, nějak chujovo jsem se postavil mezi moto a nejbližší bicykl a ztratil balanc. To byl pád jak ve zpomaleném filmu, já i moto jsme šli k zemi snad několik vteřin :D
za cca 200 tkm jsem spadnul na:
mustangu ve 12 a 16 letech
babetě v 15
jawce 350 v 16 (jako spolujezdec)
číze 175 v 17
jawce 350 v 18 a ve 20
b6 v 28 (2x) a 29
h9 ve 30 (2x)
h9 (druhý) ve 34
až na výjimky moje vina edit: rychlost, nesoustředění se, leknutí se
pak bylo pár situací, kdy jsem nespadl - třeba když se paní rozhodla odbočovat bez blinkru, nebo když rovně vedla polňačka a bylo bezpečnější na ni vjet než projet pravoúhlou zatáčku zakydanou právě z té polňačky od zemědělců
většinou lehká sklouznutí, jedna srážka s autem.
do 28ti jsem jezdil v obyč džínách, džísce nebo kožené bundě bez chráničů a kožených kotníčkových teniskách, gladiatorech nebo podobných botách (na jawách, shadow 600 a podobně silných/rychlých strojích)
jedinkrát jsem byl fest sedřený, večer jsme strašně zmokli a druhý den - 30° ve stínu - jeli v kraťasech...mladej a blbej
jednou zlomený kotník (gore-tex v botech je lepší než ochrana ), zlomené zápěstí (jako spolujezdec), zlomený prst (na enduru).
s naraženými žebry se 2 měsíce blbě spí, vyzkoušeno několikrát
terénní motorky nepočítám - nepamatuju si na den, kdy bych se aspoň jednou neválel
Naposledy editováno 29.07.2013 12:50:06
Fichtl - jeden pád v oračce prostě jsem to nějak neustál...
Jawa 250/590 Sport - pády z vlastní blbosti, brždění na štěrku, dobrždování, pak drandění s hladinou alkoholu po mezi na chalupě, apod.
Suzuki GS500 - jeden pád v zatáčce cca 50km/h, prostě nějaký imbecil rozsypal písek v zatáčce
Aprilia SL 1000 Falco - No 2.6. návrat ze srazu z Blanska naplavenina na silnici (hlína a nějaký kamínky), otáčet se mi nechtělo tak jsem se na jedničku chtěl projed a ustřelilo mě to, jelikož brzdy jsou fakt ostrý jsem na ně zapoměl a vzal za přední, osudová chyba motorka hned flekovala a já se vyválel - následek odřené plasty a odešla spojková pumpa. 27.7. návrat z jezera a zase podobná chyba brždění přední na trávníku brzdová páčka v háji....
Doporučil bych rozhodně motoškolu, taky se chystám na nějaký kurz až dám motorku dokupy a bude čas...
Druhá věc je problém v autoškolách chrlí jak na běžícím pásu...
3 reakcí na tento příspěvek Spadl/a jsem nebo teprve spadnu?
Práce s plynem a brzdama platí v každé rychlosti stejně a je lepší si držku nabít v malé rychlosti než ve velké! Kdo z vás tady trénuje driftování? Kdo z vás tady trénuje smyk předního kola? Kdo z vás trénuje řešení krizových situací?
NIKDO a proč? Strach z pádu... dokud nepadáš, nebo nejedeš na hraně nevíš co tě čeká a jaké máš možnosti a tak z toho máš prostě strach. Přirozené ale přitom špatné.... Přitom stačí víc MOTOŠKOL typu Míra Lysí kde tě učí padat!!!!
"tot výcuc celého mého snažení"
"mým cílem není lidi přemlouvat aby padali, ale aby víc trénovali a nebrali si tak k srdci když budou padat při tréningu. To se prostě stát může... a stává se to."
kdo nepadá, jezdí pravděpodobně velmi defenzivně, pro okolí neplynule s tím že když příjde problém, nemáš záruku že zareaguje dobře protože se těmto situacím systematicky vyhýbá...
OD CEHO JSOU školy smyku pro automobily??? Vdyt je to to samé!!!!
to že to někteří viz SLEEPER nedovedli vyčíst je mi líto
Kamy píše: Mr.Dreamer> bohužel nemohu úplně souhlasit...Bez pádu prostě hranici nepoznáš.
V automobilovém světě, máš 4 kola - ale při cvičení sportovní jízdy jezdci také dělají chyby a učí se, dostávají hodiny, smyky a řeší krizovky a poučují se z chyb. Ma motorce ale většina těchto chyb končí pádem.
Streetfighteři by ti mohli povídat o čem to je. Třeba Martin Krátký, borec maximálního kalibru, pro mě větší frajer než Pepík Sršeň, neví co je to nepoložená motorka a proč? protože to co na ní dělá by bez odřenin modřin a jiných věcí nikdy nenaučil.
pád v náklonu ve 30kmh je něco jiného než 120... přitom v těch 30kmh se dá technika jízdy učit stejně tak....
Koukni se na motoškolu Míry Lysího... Proč tam asi ty lyže na tlumičích má? Protože to tak má tuna zahraničních motorkářských škol....
A je to proto aby ses naučil jezdil na hraně a dokázal odstranit strach co je kámen problému bezpečné jízdy na motorce...
PS: neobhajuju tuctové pády vzniklé chybou, ostatně, těžko hledat pravou příčinu, když se většina takto padlých motorkářů obhajovat již nemůže.
Dočetl jsem to až k tomu PS, takže budu psát jen o pádech vzniklé tím, že člověk šel až za hranu technických možností.
Ano, této pitomosti jsem dříve věřil a věřil jsem jí rád, protože jsem si alespoň mohl říkat, že jsem mi ten držkopád něco dal, ale když se nad tím zamyslíš, tak to vůbec nedává smysl. JAKÁ HRANA? To jezdíš stále na jednom povrchu, stále stejnou zatáčku, stejnou stopou, při stejné teplotě, vlhkosti etc.? A co teprve motocykl, máš celý život jeden motocykl, máš stále stejné gumy? A co když se ti sjedou, navíc nahuštění se v průběhu jízdy mění, zase zcela jiné podmínky. Co třeba nastavení podvozku, to po každé změně na podvozku musím spadnout, abych poznal hranici? To by se mi pěkně prodražilo...
Na silnici prostě blízko hranici jezdit nesmíš, klidně jezdí kolínko, stupačky, loket, ale musíš mít rezervu, protože tam nejsi sám. Na okruhu to už je jiná, ale to by byla delší debata a jsou tu k ní povolanější.
O motoškole pana Lysého mi tu raději ani nepiš, to co ten "instruktor" učí je už zdraví nebezpečné, ten člověk o jízdě na motorce neví ani Ň.
Naposledy editováno 29.07.2013 13:11:17
Druhá věc nemám kde, v provozu to zkoušet nebudu to bych byl asi šílenec, koukám po nějaký ploše momentálně
jediná motoškola v blízkosti je Matyáš Landa jen trošku problém kurzy bezpečné jízdy mě vychází do směn
Podruhý to byla loni moje blbost, chtěl jsem předvést frajerský výjezd z benzínky a lehce jsem to přepálil, no byl z toho takový fofr highside sestup, ale kromě mírně podřených kapot a zlomené pačky a trochu natrženého svalu na stehně od řidítka taky dobrý.
Pak ještě jedno takové nevinné plácnutí na štěrku při dojezdu do křižovatky, ale tam už sem skoro stál, to se ani nedá počítat .
Spousta věcí se dá předvídat, osobně jezdím tak, jako by všichni ostatní na silnici byli debilové , tj automaticky počítám s tím, že mě nikdo nedá přednost, že mě každý plechovkář střihne zatáčku, že kam nevidím mě čeká nějaký problém a je potřeba spomalit, jezdím vpravo s dostatečným odstupem, na nikoho se nelepím a nenasírám, nejezdím mezi pruhy ani přes plnou (skoro se tady popisuju jako svatej , no né, zas tak horké to není, ta rychlost ) a vcelku to vychází a člověk je mile překvapený, když mu občas třeba někdo přednost dá.
Naposledy editováno 29.07.2013 13:29:19
Resi se to tu furt dokola, ja nevim kde na to lidi chodi ze si koupej litrovej dvouval a budou se na tom ucit a jezdit pomalu. Creck to psal .. to leda ve snu, treba po par mesicich pojedes nekde ne uplne pomalu... jej olej, sterk nebo had -> zaklaplej plyn a \o/.
To uz radsi R1 nez tohle.
Naposledy editováno 29.07.2013 13:38:36
Ascaris píše: Creck> Já si naopak myslím, že je to o tom jezdit pomaleji. Pokud do zatáčky nevletím rychle tak ji snad zvládnu bez problému, stejně tak i na křižovatce. Když jsem začínala jezdit v autě tak jsem si taky nedovolila jet extra rychle jelikož jsem to neměla v rukou a bála jsem se. Vím, že motorka a auto se srovnat nedají, ale princip myšlení začátečníka, který se nechce při první vyjížďce někde vymlátit je snad stejný.
pokud pojedeš do zatáčky s tím RSV pomalu, tak budeš muset opatrně spojkovat, nebo se ti to v nízkých otáčkách tak zacuká, že tím flákneš stejně...
Ale výrok: "Jelikož na papírech teprve pracuji a beru to spíš jako prudění od závistivců, kteří na ježdění na motorce nemají koule", to se zapíše do místního zlatého fondu
Vloni jsem jel z nocni a rano v sest hodin jsem v POSLEDNI zatacce z kopce uz skoro primo pred barakem prehledl sterk a bahno po ranni bource. Proste jsem se uz videl v posteli a myslel si, ze uz jsem doma... Nastesti jen podrene plasty a ohnuta radicka, ale ja se pak tyden nevyspal kvuli nalomenym zebrum .