Uzavřeno 29.07.2013 v 21:18 uživatelem Ascaris
Uzavřeno 29.07.2013 v 21:19 uživatelem Ascaris
Uzavřeno 29.07.2013 v 21:20 uživatelem Ascaris
Uzavřeno 29.07.2013 v 21:21 uživatelem Ascaris
1 reakcí na tento příspěvek Spadl/a jsem nebo teprve spadnu?
Dám sem příklad svého pádu. Bylo to brzy z jara, všechno studené, gumy se ne a ne zahřát. Dvakrát mi ustřelil zadek, jednou jsem to ustál bez problémů, podruhé jsem vyletěl do kačírku, ale nesletěl jsem. Soudný člověk by v tuto chvíli zvolnil, ale já si naopak užíval jak mi to ustřeluje, tlačil to dál a dál, až mi holt uletěl předek. Měl jsem naštěstí dost soudnosti, že jsem za to tahal v přehledné zatáčce, kde jsem viděl, že v protisměru dlouho nikdo nejede, tak jsem ohrozil jen sám sebe, ale stačilo nechtít. A co jsem se z toho naučil? Vůbec nic. To, že přední guma může uletět jsem věděl, že nebyly ideální podmínky a to riziko bylo větší jsem také věděl, vlastně jsem i věděl, že se nejspíš rozsekám, ale tak co, riziko jsem vzal a také jsem se rozsekal.
Proč to píšu? Nedávno jsem se začal hodně vyptávat zkušenějších, obzvlášť mi hodně pomohlo walii, který razí taktiku, že padání ke zrychlování není potřeba a musím uznat, má pravdu. Analýza jízdy, řešení všeho co děláš, porovnávání s ostatními, to člověka zrychlí, naučí ho lépe jezdit, ne to, že se někde vymelu.
Pokud na motorce pojedeš s tím, že ono vlastně asi beztak spadneš, tak spadneš. Musíš vždy jet jen a jen tak, že pád je něco, co se prostě nesmí stát, ano, i tak možná spadneš, stejně tako jako občas zakopneš, ťukneš do něčeho autem, naštveš šéfa etc., ale je dobré mít k tomu správný přístup .
Jen dodám, že toto samozřejmě není nějaká univerzální pravda, ale jen můj názor, nikomu to nevnucuji, jen reaguji na toto téma .
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spadl/a jsem nebo teprve spadnu?
V automobilovém světě, máš 4 kola - ale při cvičení sportovní jízdy jezdci také dělají chyby a učí se, dostávají hodiny, smyky a řeší krizovky a poučují se z chyb. Ma motorce ale většina těchto chyb končí pádem.
Streetfighteři by ti mohli povídat o čem to je. Třeba Martin Krátký, borec maximálního kalibru, pro mě větší frajer než Pepík Sršeň, neví co je to nepoložená motorka a proč? protože to co na ní dělá by bez odřenin modřin a jiných věcí nikdy nenaučil.
pád v náklonu ve 30kmh je něco jiného než 120... přitom v těch 30kmh se dá technika jízdy učit stejně tak....
Koukni se na motoškolu Míry Lysího... Proč tam asi ty lyže na tlumičích má? Protože to tak má tuna zahraničních motorkářských škol....
A je to proto aby ses naučil jezdil na hraně a dokázal odstranit strach co je kámen problému bezpečné jízdy na motorce...
PS: neobhajuju tuctové pády vzniklé chybou, ostatně, těžko hledat pravou příčinu, když se většina takto padlých motorkářů obhajovat již nemůže.
Naposledy editováno 29.07.2013 11:54:45