2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T
ScaniaR500 píše: ale zas než jsi třeba tu závadu našel. Dneska se ti posere jeden kabel a nejede celý auto,ale zase na druhou stranu to pak já píchnu na Bosche a vyplivne mi to co s tim je.
budeš se divit, ale hledání závady, ať už mechanické, nebo elektrické je u starších vozů a veteránů mnohem jednodušší a rychlejší, než u nových
A jelikož dělám jak veterány, tak i novější auta ( Audi do roku 2000 ) tak mám bohaté srovnání. Diagnostika tě jen navede, ale pokud neznáš funkci - systém, neopravíš stejně nic a to je taky problém dnešních mladých mechaniků...nerozumí funkci. Vymění 1/2 auta, protože jim diagnostika jasně popisuje závadu, ale že to může být něco jiného, na to se přijde málokdy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T
SniperFM> "dlouho do noci študuji schémata, abych pochopil systém"... moje řeč. Také jsem pár večerů strávil nad plánky elektriky FGS50T , abych zjistil, proč na konci automatického přeběhu s odskokem se během posledního kroku (výjezd odskoku nahoru) logika "rozkmitá" (odskok se vracel přerušovaně a mezitím střídavě s pohybem odskoku spínal posuvový motor s neskutečným boucháním v převodech). Nakonec byly spálené odpory v RC článcích zpožďujících reverzaci posuvového motoru - zpoždění cca 1 vteřinu akorát odpovídalo vyjetí odskoku nahoru a ukončení cyklu, aniž by měl cyklus tendenci znovu se rozběhnout.
Ani "dvorní" elektrikář si s tím nevěděl rady (odbýval mě s tím, že posuvové převody určitě skáčou přes zuby - na první poslech nesmysl) a nakonec jsem si musel mašinu (z vlastní vůle) opravit sám. Podotýkám, že FGS50T má naprosto primitivní reléovou logiku, bez jakýchkoli elektronických prvků - sice tedy v principu jednoduchý systém, ale přitom součástek priveľa.