Téma: Řidičák T
 
28.7.2013 v 15:54
Čau chtěl bych se zeptat jestli tu neni někdo kdo má papíry na traktor, kde probíhají závěrčně zkoušky a zda je to i s vlekem. Příští rok v březnu mi bude 17 a chci T už jenom z toho důvodu že budu moc jezdit u táty jako brigádník protože má málo lidí na traktory. Zajímá mě kde se jezdí je mi jasný že za provozu ale to mě může komisař vytáhnout i do města nebo tak ?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

28.7.2013 v 22:31 | Nahoru | #1
J.M.K.> Tak tak já to vidim ve škole na praxi, muj obor je mladej-Autotronik-Taková děvka pro všechno směs mechanika a autoelektrikáře. Ten obor prej vzniknul právě kvůli těm dnešním autům,protože na elektriku je fakt už skoro všechno dneska,mechanických věcí je tam už poskromnu. Podle mě ten pokrok něco přinesl a něco zase vzal. Dřív jsi si vystačil s Gola sadou a šroubovákem a opravil jsi téměr vše, ale zas než jsi třeba tu závadu našel. Dneska se ti posere jeden kabel a nejede celý auto,ale zase na druhou stranu to pak já píchnu na Bosche a vyplivne mi to co s tim je.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

28.7.2013 v 22:49 | Nahoru | #2

ScaniaR500 píše: ale zas než jsi třeba tu závadu našel. Dneska se ti posere jeden kabel a nejede celý auto,ale zase na druhou stranu to pak já píchnu na Bosche a vyplivne mi to co s tim je.



budeš se divit, ale hledání závady, ať už mechanické, nebo elektrické je u starších vozů a veteránů mnohem jednodušší a rychlejší, než u nových

A jelikož dělám jak veterány, tak i novější auta ( Audi do roku 2000 ) tak mám bohaté srovnání. Diagnostika tě jen navede, ale pokud neznáš funkci - systém, neopravíš stejně nic a to je taky problém dnešních mladých mechaniků...nerozumí funkci. Vymění 1/2 auta, protože jim diagnostika jasně popisuje závadu, ale že to může být něco jiného, na to se přijde málokdy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

28.7.2013 v 23:53 | Nahoru | #3
ScaniaR500> Souhlasím se SniperFM - není to tak jednoduché, jak to vypadá. Diagnostika Tě může zhruba navést, ale také někdy může být zcela zcestná a chyba přitom bude úplně jinde. Že se dnes spíš vyměňuje, než opravuje, to je pravda (např. u hučícího kola na Accentu jsem musel místo výměny vadných ložisek vyměnit celý náboj včetně snímače ABS). A sběrnicové řešení elektriky taktéž není to pravé ořechové... sice ušetříš několik drátů, ale pak stačí na jedné žíle přechoďák ve štekru a vyřadí to X okruhů a pak hledej, šmudlo. Zatímco na klasickém řešení elektriky při závadě hned poznáš, kde hledat. To jsem oceňoval hlavně u Punta 1. generace (F176), kde je sice řídicí jednotka jednobodovky a zapalování (systém Bosch-Monomotronic), ale při její smrti by stačilo udělat jednoduché TCI zápalko, místo tělesa stříkačky naroubovat karbec z F128, nebo podobného motoru a auto by jelo dál. Zbytek elektriky tam byl naprostá klasika.

SniperFM> "dlouho do noci študuji schémata, abych pochopil systém"... moje řeč. Také jsem pár večerů strávil nad plánky elektriky FGS50T , abych zjistil, proč na konci automatického přeběhu s odskokem se během posledního kroku (výjezd odskoku nahoru) logika "rozkmitá" (odskok se vracel přerušovaně a mezitím střídavě s pohybem odskoku spínal posuvový motor s neskutečným boucháním v převodech). Nakonec byly spálené odpory v RC článcích zpožďujících reverzaci posuvového motoru - zpoždění cca 1 vteřinu akorát odpovídalo vyjetí odskoku nahoru a ukončení cyklu, aniž by měl cyklus tendenci znovu se rozběhnout.
Ani "dvorní" elektrikář si s tím nevěděl rady (odbýval mě s tím, že posuvové převody určitě skáčou přes zuby - na první poslech nesmysl) a nakonec jsem si musel mašinu (z vlastní vůle) opravit sám. Podotýkám, že FGS50T má naprosto primitivní reléovou logiku, bez jakýchkoli elektronických prvků - sice tedy v principu jednoduchý systém, ale přitom součástek priveľa.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist