globalmoto_kveten





Téma: Řidičák T
 
28.7.2013 v 15:54
Čau chtěl bych se zeptat jestli tu neni někdo kdo má papíry na traktor, kde probíhají závěrčně zkoušky a zda je to i s vlekem. Příští rok v březnu mi bude 17 a chci T už jenom z toho důvodu že budu moc jezdit u táty jako brigádník protože má málo lidí na traktory. Zajímá mě kde se jezdí je mi jasný že za provozu ale to mě může komisař vytáhnout i do města nebo tak ?

(reakce na) Řidičák T

28.7.2013 v 22:25 | Nahoru | #31
SniperFM> Tak to asi jo traktoristí u táty ve firmě mě zaškolí Ale kdybys někde razil na Plzeň nebo kolem ní plánoval projíždět tak PM

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

28.7.2013 v 22:25 | Nahoru | #32
ScaniaR500> Tak mám zkoušky na všechno kromě autobusu a nějakou dobu jsem u jednoho soukromníka jezdil s L 100. Navíc jsem na Liáně dělal i zkoušky a jak se mně hodily zkušenosti z veterána ohledně řazení. Jinak jsem elektrikář s praxí nástrojaře, takže holt "od každého hovna ťopka". A máš recht v tom, že jsem příznivcem "staré" techniky, která nějaké znalosti vyžaduje a souhlasil bych s tím, aby se výcvik ve fahrschule dělal nejlépe na Š440, na silnicích by to hned vypadalo jinak. Bohužel dnešní vozidla jsou "PC na 4 kolech", prošpikovaná elektronikou, které může řídit fakt každé jelito - a podle toho to pak bohužel na silnicích vypadá.

Řidičák T

28.7.2013 v 22:28 | Nahoru | #33
Nečetl jsem celý vlákno, takže už to tu možná zaznělo. Jak jsi se ptal na to jestli tě komisař vytáhne do města, tak nedávno jsem potkal v Brně u Ronda (dnes se to jmenuje Kokot aréna nebo tak nějak ) mladýho klučinu za volantem Crystalu a s velkou vlečkou na které bylo modrý eLko, takže je docela dost možný že tě s tím traktorem taky klidně vytáhne do většího provozu...

(reakce na) Řidičák T

28.7.2013 v 22:29 | Nahoru | #34
J.M.K.>

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

28.7.2013 v 22:31 | Nahoru | #35
J.M.K.> Tak tak já to vidim ve škole na praxi, muj obor je mladej-Autotronik-Taková děvka pro všechno směs mechanika a autoelektrikáře. Ten obor prej vzniknul právě kvůli těm dnešním autům,protože na elektriku je fakt už skoro všechno dneska,mechanických věcí je tam už poskromnu. Podle mě ten pokrok něco přinesl a něco zase vzal. Dřív jsi si vystačil s Gola sadou a šroubovákem a opravil jsi téměr vše, ale zas než jsi třeba tu závadu našel. Dneska se ti posere jeden kabel a nejede celý auto,ale zase na druhou stranu to pak já píchnu na Bosche a vyplivne mi to co s tim je.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

28.7.2013 v 22:49 | Nahoru | #36

ScaniaR500 píše: ale zas než jsi třeba tu závadu našel. Dneska se ti posere jeden kabel a nejede celý auto,ale zase na druhou stranu to pak já píchnu na Bosche a vyplivne mi to co s tim je.



budeš se divit, ale hledání závady, ať už mechanické, nebo elektrické je u starších vozů a veteránů mnohem jednodušší a rychlejší, než u nových

A jelikož dělám jak veterány, tak i novější auta ( Audi do roku 2000 ) tak mám bohaté srovnání. Diagnostika tě jen navede, ale pokud neznáš funkci - systém, neopravíš stejně nic a to je taky problém dnešních mladých mechaniků...nerozumí funkci. Vymění 1/2 auta, protože jim diagnostika jasně popisuje závadu, ale že to může být něco jiného, na to se přijde málokdy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

28.7.2013 v 22:56 | Nahoru | #37
SniperFM> U starších vozů jo, ale u dnešních se bez diagnostiky neobejdeš skoro.. Ale máš naprostou pravdu že dnešní mechanici vymění půlku auta kvuli jedný závadě, to nám řikal i mistr. A že nerozumí a neznají věci - asi nedávaj pozor ve škole

(reakce na) Řidičák T

28.7.2013 v 22:59 | Nahoru | #38
ScaniaR500> Já to vidím na sobě. Ono je rozdíl se učit ve škole, kde musíš, nebo doma po večerech, protože chceš A kolikrát tady mám takový oříšek, že dlouho do noci študuji schémata, abych pochopil systém, funkci a závadu mohl odhalit, oprava je pak už třešnička na dortu.

Ale to jsem od řidičáku odbočili...

Řidičák T

28.7.2013 v 23:03 | Nahoru | #39
Ono já to vidim ve škole kde 24 lidí chodí do třídy a baví ten obor mě a taky dalších 5 kluků jinak to nikoho nezajímá. Škola je tam udržuje na čtyrkách a oni hovno umí a pak to v servisu dopadá jak to dopadá.. Já se to učim protože musim a protože mě to baví.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

28.7.2013 v 23:53 | Nahoru | #40
ScaniaR500> Souhlasím se SniperFM - není to tak jednoduché, jak to vypadá. Diagnostika Tě může zhruba navést, ale také někdy může být zcela zcestná a chyba přitom bude úplně jinde. Že se dnes spíš vyměňuje, než opravuje, to je pravda (např. u hučícího kola na Accentu jsem musel místo výměny vadných ložisek vyměnit celý náboj včetně snímače ABS). A sběrnicové řešení elektriky taktéž není to pravé ořechové... sice ušetříš několik drátů, ale pak stačí na jedné žíle přechoďák ve štekru a vyřadí to X okruhů a pak hledej, šmudlo. Zatímco na klasickém řešení elektriky při závadě hned poznáš, kde hledat. To jsem oceňoval hlavně u Punta 1. generace (F176), kde je sice řídicí jednotka jednobodovky a zapalování (systém Bosch-Monomotronic), ale při její smrti by stačilo udělat jednoduché TCI zápalko, místo tělesa stříkačky naroubovat karbec z F128, nebo podobného motoru a auto by jelo dál. Zbytek elektriky tam byl naprostá klasika.

SniperFM> "dlouho do noci študuji schémata, abych pochopil systém"... moje řeč. Také jsem pár večerů strávil nad plánky elektriky FGS50T , abych zjistil, proč na konci automatického přeběhu s odskokem se během posledního kroku (výjezd odskoku nahoru) logika "rozkmitá" (odskok se vracel přerušovaně a mezitím střídavě s pohybem odskoku spínal posuvový motor s neskutečným boucháním v převodech). Nakonec byly spálené odpory v RC článcích zpožďujících reverzaci posuvového motoru - zpoždění cca 1 vteřinu akorát odpovídalo vyjetí odskoku nahoru a ukončení cyklu, aniž by měl cyklus tendenci znovu se rozběhnout.
Ani "dvorní" elektrikář si s tím nevěděl rady (odbýval mě s tím, že posuvové převody určitě skáčou přes zuby - na první poslech nesmysl) a nakonec jsem si musel mašinu (z vlastní vůle) opravit sám. Podotýkám, že FGS50T má naprosto primitivní reléovou logiku, bez jakýchkoli elektronických prvků - sice tedy v principu jednoduchý systém, ale přitom součástek priveľa.

(reakce na) Řidičák T

29.7.2013 v 06:58 | Nahoru | #41

tyvoleměde píše: sqwer> Protože tenkrát ještě traktory nejezdily



Major tricitka:)...

(reakce na) Řidičák T

29.7.2013 v 07:01 | Nahoru | #42

SniperFM píše: ScaniaR500> Ne synchrony, ale řazení, synchrony to nemá

Můj postup na náklaďák byl:

Multicar 25 řetězový natahovač kontejnerů
Avia 31 Turbo HR a hydraulický natahovač kontejnerů
Š 706 MTS 4x4 řetězový natahovač kontejnerů
Liaz 110 4x4 řetězový natahovač kontejnerů

Volvo FM 9 4x4 HR Fassi 95 a hydraulický natahovač kontejnerů ( 65 tis km po městě za 5 let )

To Volvo jsme přivezli fungl nové z Prahy a já na něm začal jezdit jen proto, že staří nechtěli, protže to pořád někde odírali, rozbíjeli světýlka a na Lízu to stačil štětec základní barvy a světlo vzít ve skladu A moc dobře se mi s ním jezdilo...

V mezičase jsem pomáhal známému na Tatře 815 S1 Dumper - to byla škola !

A někdy bych si rád splnil sen T 148 HR s vlekem na dřevo v celých délkách...



Muj postup na nakladak:

V 1996 papiry a pak sem na nakladaku NIKDY nesedel, jednou na traktoru!!!
A jsem za to rad - asi to bude tim, ze sem ukoncil zakladni skolu...

1 reakcí na tento příspěvek Řidičák T

29.7.2013 v 09:17 | Nahoru | #43
Já dělala všechny jízdy včetně zkoušky ve městě s naloženým vlekem...jenže to bylo na hnojárně jako "klasickej" předmět, takže se to bralo hodně vážně...jak to chodí v normální autoškole netuším (když vím jak serou na výcvik třeba u B)

Naposledy editováno 29.07.2013 09:17:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

29.7.2013 v 10:09 | Nahoru | #44
J.M.K.> Neni to zas tak jednoduchý, že přídeš k PC a hned víš co s tim je to já vim Už se mi parkrát taky stalo. Máme ve škole Bosch FSA 740 a stačilo když jsem se splet a zvolil v PC místo 16V třeba 8V jinak všechno sedělo, a pak už na tebe vyskakujou samí blbosti.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

29.7.2013 v 10:12 | Nahoru | #45
Vovce> Já to dělam taky ve školní autoškole. A myslim se že se to moc hrotit nebude.Mam taky předmět Řízení Motorových Vozidel. TO je vlastně jakoby předmět jako třeba matika ale učíme se tam předpisy,jezdíme atd.. Školu mam 5km od Plzně a když jsem dělal závěrečky na A1 tak jsme do Plzně nevjížděly, cvičný jízdy jo ale s komisařem ne. Jezdilo se jenom kolem školy a těch přilehlých vesnic.

Naposledy editováno 29.07.2013 10:13:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

29.7.2013 v 10:24 | Nahoru | #46
ScaniaR500> jj předmět motorový vozidla...dodnes nechápu jak jsem z toho mohla projít a maturovat
my měli školu ve městě..takže nás fakt protáhli klasickýma autoškoláckýma chytákama (hned za školou byla stopka do kopce, což zvlášť slečnám dělalo problémy , projet vilkovou zástavbou s předností zprava s traktorem je taky sranda a pak couvání a parkování s vlekem)
pokud to máte takhle ve škole tak se zeptej vyučujícího ne? určitě nejste první ročník a ví jak se to dělá každej rok

(reakce na) Řidičák T

29.7.2013 v 10:42 | Nahoru | #47
Vovce> Jo vidíš to bych se mohl optat, učitel je 60 letej děda tak už asi ví co a jak Jinak ty chytáky, myslim že to samí bude u nás, A1čku jsem nejezdily ve městě protože se prej ty komsaří s náma bojí do města Nejvíc instruktor pičoval když jsem v Plzni zastavoval na semaforech přesně na čáře a když jsem nestál v koloně a projížděl po čáře to sem dostal a i lepana do helmy
Btw. A2ku začínám dělat teď v dubnu 2014 zrovna na ER6N tak jsem na to zvědavej

Naposledy editováno 29.07.2013 10:44:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

29.7.2013 v 11:30 | Nahoru | #48
ScaniaR500> Přesně, tam stačí se nepatrně seknout ve vstupních údajích a už pak měříš hovadiny a divíš se, proč Ti to ukazuje, že motor snad utekl z vrakovišče. Zlaté klasické analyzátory s jednou lambdou, počkals, až se zkalibruje, prdnul sondu do laufu, na pár displayích odečetl hodnoty CO, HCx, podle napětí poznal bohatost směsi, kdyžtak stačilo vzít šrabucígl a pootočit šroubkem... hodnoty na displayích porovnat s údaji na emisní kartě, zda sedí v tolerancích a nazdar.

Vovce> To je něco podobného aj u nás na hnojárně... otřískaná 52ka s ešce omlácenějším vlekem, instruktora dělá strejda, kterému táhne snad na 70 a docela zajímavý pohled, když je vidím, jak stréc si hoví vzadu, opřený o okno, zatímco za lívancem klučina, kteému by člověk hádal 12 let, s očima na šťopkách. Nezapomenu, když jsem dělal výcvik na náklaďák a někde jsme je potkali, tak instruktor se pokaždé začal chlámat: "Áááá... Drak jede!"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

29.7.2013 v 11:57 | Nahoru | #49

ScaniaR500 píše: Vovce> Já to dělam taky ve školní autoškole. A myslim se že se to moc hrotit nebude.Mam taky předmět Řízení Motorových Vozidel. TO je vlastně jakoby předmět jako třeba matika ale učíme se tam předpisy,jezdíme atd.. Školu mam 5km od Plzně a když jsem dělal závěrečky na A1 tak jsme do Plzně nevjížděly, cvičný jízdy jo ale s komisařem ne. Jezdilo se jenom kolem školy a těch přilehlých vesnic.


Křimice?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

29.7.2013 v 12:19 | Nahoru | #50
J.M.K.> taky jsem jezdila s 52kou...ale ono už to nějakej pátek bude třeba omladili vozovej park....a učiteli bylo jenom 60

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

29.7.2013 v 12:26 | Nahoru | #51
Krawatasakin> Hovnoo Jojo znáš..? Křimickej mordor ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

29.7.2013 v 12:31 | Nahoru | #52

ScaniaR500 píše: Krawatasakin> Hovnoo Jojo znáš..? Křimickej mordor ?


Mam par kámošů co úspěšně absolvovali. Všechno automechanici. Kromě jednoho zůstali všichni u řemesla.
Edit : Já jezdil jen s hasičským trambusem. Když bylo potřeba dovážet vodu, zalejvat lesní školky atd Škola pro řidiče jako bejk.

Naposledy editováno 29.07.2013 12:34:13

(reakce na) Řidičák T

29.7.2013 v 12:50 | Nahoru | #53
Krawatasakin> Tak jako já to necham osudu co budu dělat, neřikam že by mi vadilo dělat třeba na Borech v Porsche Plzeň svuj obor diagnostiku V křimicích je ta škola docela mladá tušim 10 let je tam dopravka, před tim tam byla hnojárna. Jestli si někdy vzpomeneš nebo potkáš kamarády tak se zeptej jestli taky měli pí. Trnkovou na matiku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

29.7.2013 v 17:31 | Nahoru | #54
Vovce> Ona by se na to šikla i stará dobrá Z25... co se s ní dá dokázat . A natáčet pěkně klikou - to by se kluci něco naučili.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

29.7.2013 v 20:12 | Nahoru | #55
J.M.K.> To čumim s tim bych se asi nerozjel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

29.7.2013 v 20:24 | Nahoru | #56
ScaniaR500> Ale rozjel, kdyby Ti někdo vysvětlil, co a jak. Jak vidíš, tak dokáže zkousnout i když neumíš dvakrát šlapat spojku a meziplyn. Ale pochopitelně by to nešlo dělat pořád, to bys mohl za chvíli repasovat kvaltkysnu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

30.7.2013 v 11:46 | Nahoru | #57
J.M.K.> Dvakrát šlapat spojku a meziplyn zas takovej problém neni, takhle jsem řadil když mě jeden známej pujčil na place Dafa XF105 - moderní kamion a známej povídal že stejně i když to neni liazka tak i přesto už ze zvyku 2krát vyšlápne spojku. Spíš už bych měl strach jenom z toho jak je to starý

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

30.7.2013 v 13:54 | Nahoru | #58
ScaniaR500> Jenže on je rozdíl dvakrát šlapat spojku na kvaltkysně se synchronama, kde, když netrefíš otáčky, si je to stejně srovná a nemáš moc šancí poznat, zda ses trefil, nebo netrefil. Lepší bys měl zkusit si to třeba na Liazce, ta by Tě naučila. A Tvému známému se nedivím, já bez meziplynu neumím řadit vůbec a možná by ses divil, ale i u moderních osobáků je to hlavně při podřazování sakra znát, jak tam kvalt volně vklouzne a skoro ani necítím západku. A toho Zetoru se bát nemusíš - když víš, co a jak a je v dobrém stavu, tak pojede i kdyby měl čert na koze rajtovat.

(reakce na) Řidičák T

30.7.2013 v 16:23 | Nahoru | #59
J.M.K.> ty vole sem fakt rad, ze mam tak moderni osobak, ze nemusim dolu s meziplynem. Asi si ty tve poklady z vedeni vsehokoliv o vsemkoliv budu ukladat, protoze ty ses uplnej stryc Pepin...

Uklidni mne nebo doraz - je neco o cem ty nevis a neumis u toho pouzivat kvalifikovanou mluvu, ty kvaltkysno???

A jeste mi rekni odkud ses do JH nastehoval neb tam odsud znam mnoho lidi a vola jako ty tam nenajdu - ty musis bejt cokoliv jizne od Blanska s vyjimkou Valach...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řidičák T

30.7.2013 v 18:25 | Nahoru | #60
J.M.K.> Člověče tak jak to teda je s tou převodovkou,jednou pises že nemáš šanci poznat jestli tam kvalt padne nebo ne a v osobaku ti to tam padá jak víno...nech ty Liany už ve šrotu nebo muzeu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist