bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ventilove vůle M620 - měřění
29.6.2013 v 20:20
Ahoj,

potžebuju si změřit ventilové vůle abych věděl zda mám navštívit servis Ducati a nechat je seřídit nebo zda je to zbytečný. mám dva dotazy

1. kolik vás cca stálo seřízení vůlí v autorizáku
2. proč jsou v manualu dvoje tolerence? "nominal" a "in operation" ?
díky

Naposledy editováno 29.06.2013 21:31:10

ventilove vůle M620 - měřění

29.6.2013 v 21:06 | Nahoru | #1
Určo je lepší mít to v cajku než aby se ti propálili, jinak máš pravdu - když jsou ventily zavřené tak je určitá hodnota , a když otevřené tak jiná.

1 reakcí na tento příspěvek ventilove vůle M620 - měřění

29.6.2013 v 21:30 | Nahoru | #2
Ventily + kontola remenu v Moto Arte Decin 3600kc s praci na dvouventilu

(reakce na) ventilove vůle M620 - měřění

29.6.2013 v 21:56 | Nahoru | #3

kokoška. píše: Ventily + kontola remenu v Moto Arte Decin 3600kc s praci na dvouventilu


No fuj... To si neberu ani za generálku
Jinak k tématu:Otvíráky 0,10-0,15,zavíráky 0,00-0,05.
Takhle mi to bylo řečeno,nic jiného neřeším.

Naposledy editováno 29.06.2013 21:58:18

ventilove vůle M620 - měřění

29.6.2013 v 22:05 | Nahoru | #4
Anti dle mého stačí ověřit přesně jak píšeš tyto rpzměry. Furt mi není jasné co má být hodnota "in operation" 0,05 - 0,15 a 0 - 0,20

Kokoška jestli si tohle řeknou i u mě naučim se i ty ventily dělat sám....

Naposledy editováno 29.06.2013 22:06:21

1 reakcí na tento příspěvek ventilove vůle M620 - měřění

1.7.2013 v 15:11 | Nahoru | #5
tak jsem zatim dva změřil a jsou mimo toleranci. má tak 0.08mm prostě 0.05 tam jde a 0.1 taky ale trochu drhne, pod druhej nedostanu měrku vubec takže 0mm. volal jse mdo ducati v praze a cena je pry kolem 3 az 3.5 tisice a nechat to tam dva dny. tak přemejšlim jestli se do toho nepustim opravdu sám, sice to budu dělat dlouho a se strachem ale zase určitě to neodfláknu a ušetřim navíc to mám do prah nějakých 70km a shánět odvoz pak dovoz atd

Naposledy editováno 01.07.2013 15:11:58

(reakce na) ventilove vůle M620 - měřění

1.7.2013 v 19:32 | Nahoru | #6
prodamCBR> Ať se to tady pořád neopakuje......, půlkroužky pod zavírací(spodní) podložkou vyměň, je to nejkřehčí a nejzranitelnější část desma.

http://www.motorkari...?ft=136780&fid=6

ventilove vůle M620 - měřění

1.7.2013 v 22:21 | Nahoru | #7
ok vyměnim díky Vikousi, rozhodl jsem se že to udělám celý sám tak uvidíme. pujčil jsem si přesnější měrky a naměřil jsem toto:

horizontalní valec:

vyfuk: oteviraci 0.07mm
zaviraci 0.08mm

sani: oteviraci 0.02mm
zaviraci 0.08mm

Vertikální válec:

vyfuk: oteviraci 0.04mm
zaviraci 0.08mm

sani: oteviraci 0.02mm
zaviraci 0.08mm

ventilove vůle M620 - měřění

3.7.2013 v 14:39 | Nahoru | #8
hoši tak v Ducati chtěj 640kč za jednu zavírací podložku, když to vynásobim 4ma + za otvírací chtěj 350ks zase násobit 4ma plus 400 za pulkroužky tak je to 4350kč. když jsem jim volal tak mi řikal že seřízení vůlí dělaj 4hodiny a stojí to 3500kč. A mě to prostě hlava nebere za práci chtěj 4hodiny x 720kč to je 3000 kč tak buď ten materiál tam daj skoro zadarmo nebo to odfláknou a nevyměněj všechno. chápe to někdo?

Naposledy editováno 03.07.2013 14:43:13

ventilove vůle M620 - měřění

3.7.2013 v 14:50 | Nahoru | #9
Je to úplně jednoduché.Podložky se dělají výměnným způsobem.Co nesedí na tvojí mašině,sedí na jiné.A tobě dají od zákazníka před tebou.Takže podložky mají zdarma a ty platíš jen "práci"

ventilove vůle M620 - měřění

3.7.2013 v 17:21 | Nahoru | #10
jj dneska jsem se jich na to ptal a je to jak říkáš Anti...

zajímavá zkušenost z dnešních telefonátů volal jsem několika lidem z oboru a moje otázka zněla, zavírací ventily mají mít max 0.05mm ale já mám 0.08mm mám to řešit? odpověď:

vyhlášený motoservis z přelouče: ano já bych to řešil, čím menší vůle tím lépe.

můj automechanik: klidně to tam nech neřeš to nic se nestane.

technik Ducati: takovouhle vůli bychom tam nechali... jedna věc je manuál a druhá interní tolerance navíc po výměně půlkroužků se situace pravděpodobně zlepší. někdy až o 0.05mm.

můj automechanik 2: oni tam maj toleranci jen 5stovek jo? bych chtěl vidět jak se jim tak malá tolerance bude držet až bude ventil rozpálenej doruda a nabyde zavírací neřeš a otevírací zbuš klidně ručně na rovné desce. když to uděláš jako běloh bude to fungovat naprosto spolehlivě a přesně

závěr: když si doma někdo dá tu práci bude to mít přesnější než v ducati (bude řešit i těch 0.08mm resp. si i zbrousí podložky přesněji). Ve finále je to ale asi jedno protože v praxi to nevadí. Já tedy cvaknu nové půlkroužky, vršky nastavím na 0.15mm a vyjde mě to na 400kč (za předpokladu že se mi to povede )

ventilove vůle M620 - měřění

3.7.2013 v 17:33 | Nahoru | #11
jinak přikládám ještě nějaké prozatimní poznatky a doporučení v případě že se do toho někdo bude nově pouštět sám.

1) při měření vůlí má být válec v HU (anglicky TDC) ale pozor na to aby to byla ta správná HU. v každém cyklu jsou HU dvě (prvních pár vteřin mě to zmátlo, stydím se )u horizontálního válce jí poznáte tak že máte rozvody "na značkách)

2)zavírací vůle řešte až po výměně půlkroužků. až je budete měnit ucpěte si mazací kanálky ve vertikálnim válci aby vám do nich titěrný půlkroužek nespadnul.

3) zavírací vůle je dle manuálu téměř neměřitelná z důvodu špatného přístupu. měřte jí nahoře a pak jí odečtěte.

4) hned na začátku si pořiďte měrky 0.02mm, 0.03mm 0.04mm atd. protože běžné po 0.05mm jsou nedostačující. kupte si brudný papír 400 a 600mm protože origo podložky jsou drahý jako kráwa, proto je dobré to dát rovnou do autorizáku kde vám podložky nebudou počítat
Otázka je jaké vůle vám tam nechaj a jaké budou řešit...

Naposledy editováno 05.07.2013 02:12:29

ventilove vůle M620 - měřění

3.7.2013 v 17:39 | Nahoru | #12
Možná by Ti mohla pomoci i tato tabulka.

1 reakcí na tento příspěvek ventilove vůle M620 - měřění

3.7.2013 v 18:09 | Nahoru | #13
Čau Horáci, za prvé jsem jí nepochopil a za druhé tam neseděj ani tolerance. nebo na to čumim nějak blbě?

ventilove vůle M620 - měřění

3.7.2013 v 20:32 | Nahoru | #14
Vono je fajn,že si vezmou tři a půl litru i když budou vůle v toleranci.Jen to otevřou,změří a "cálenzi bite"

(reakce na) ventilove vůle M620 - měřění

4.7.2013 v 07:52 | Nahoru | #15

prodamCBR píše: Čau Horáci, za prvé jsem jí nepochopil a za druhé tam neseděj ani tolerance. nebo na to čumim nějak blbě?



Já jsem s tou tabulkou zatím ještě nepracoval, ale jak jsem vyčetl, měly by se tam dosadit naměřené vůle (při zatížení a nezatížení) a tloušťka použité podložky. Jsou to ty žluté sloupečky. Potom Ti vyjde ve sloupečku "Shim Size to Use" velikost potřebné podložky.
Taky je potřeba doplnit základní hodnoty vůlí dle manuálu pro konkrétní typ motoru.

ventilove vůle M620 - měřění

4.7.2013 v 08:02 | Nahoru | #16
Ještě video o seřizování 2V:

díl 1.

díl 2.

ventilove vůle M620 - měřění

5.7.2013 v 02:10 | Nahoru | #17
tak hošani jsou dvě hodiny ráno a snad jsem to tajemný desmo nastavil otvírací podložky jsem brousil růčo na skleněné desce a dá se tak dosáhnout přesnosti na tisiciny milimetru, ověřeno kalibrovaným micrometrem. akorát budu mít asi na dvou prstech mozoly všude se mi povedla nastavit vůle 0.12 - 0.15mm. nejlepší je, že po výměně půlkroužků se zavírací vůle tak změnili že jsem se dostal do tolerance bez výměny podložek. všechny zavírací jsou kolem 0.03mm. byl jsem se s tim ještě kousek projet páč jinak bych neusnul a motůrek hned naskočil a běží tiše uvidíme až tomu zítra naložim. chci tu jen povzbudit zručný lidi, kdo máte 2V nebojte se toho, neni to tak složitý jak se po hospodách říká díky všem za rady a pomoc!

Naposledy editováno 05.07.2013 02:13:04

ventilove vůle M620 - měřění

5.7.2013 v 07:26 | Nahoru | #18
Já sem to dělal taky doma z dobrušováním,ale stejně mi tam ty ventily jsou trochu slyšet.Možná tím,že jsou z jiné hlavy,tak si musí "sednout"...

1 reakcí na tento příspěvek ventilove vůle M620 - měřění

5.7.2013 v 14:23 | Nahoru | #19
taky se mi zdá že mi to teď víc cvaká řek bych že je to normální....

ventilove vůle M620 - měřění

6.7.2013 v 10:51 | Nahoru | #20
kutilové garážový

(reakce na) ventilove vůle M620 - měřění

7.7.2013 v 15:36 | Nahoru | #21
prodamCBR> Dobrý, šikovnej.

ventilove vůle M620 - měřění

7.7.2013 v 20:13 | Nahoru | #22
Kluci, já vám nevím...mě připadá brousit podložky jako barbarství...lepší varianta je výměnný způsob.
Když jsem jednou zjistil, že mi kluci na brzdě ladili motor Wildstara tak, že převrtávali trysky a soustružili originál jehlu, bylo mi do pláče...výsledek taky tomu odpovídal...motorka žrala cca 15litrů, benzín stříkal z výfuků, nakonec jsem to musel pořešit Dynojetem a odbrzdit jinde, pak už to ale šlapalo suprově.
Proto mám odpor k "úpravám" kalibrovaných seřizovacích prvků...

ventilove vůle M620 - měřění

7.7.2013 v 23:16 | Nahoru | #23
Co je za problém se zabroušením podložek krom toho, že tím dokážeš udělat vůli poměrně přesnou a ne po 0.05mm?, akorát nesmíš mít volšový ruce, brousti to jen z jedné strany a hlídat si rovnoběžnost, abys to nezbrousil zešikma, je to pracné, náročné na přesnost a trpělivost a každý to asi nedá, ale jinak na tom není nic špatného. Převrtávat trysky a soustružit jehly je hovadskost, ale na tomhle není problém, zbrousit ručně nebo na magnetce...

edit mě se nejvíc osvědčila 280 papír na mokré broušení, na skle a motorový olej
edit2 když jsem kontroloval několik koupených (neoriginál) podložek, tak jednak ani jedna z nich neměla dokonale rovnoběžné plochy a přišlo mě, že i materiál nemá tvrdost origo podložek

Naposledy editováno 07.07.2013 23:20:41

ventilove vůle M620 - měřění

8.7.2013 v 22:28 | Nahoru | #24
taky nemám rád prasečinky ale tady jsem si dal opravdu záležet a bousil jsem to šestistovkovm papirem navíc když to nebrousí jelito tak ta přesnost je opravdu více nežli dostařující. Takže uloha pro matematikáře: jak velká nepřesnost může nastat na válci 0.1mm, při pravidelním otáčení a navíc když se desmo rameno neopírá o celou plochu podložky? odpověd 0.00nic

jen mi řekněte jestli tam po sežízení vůlí to "tikání" z ventilů taky slyšíte?

ventilove vůle M620 - měřění

10.7.2013 v 13:44 | Nahoru | #25
ještě přidávám nějaké obrázky z "akce" A jedné fotce vidíte jakou vrstvu puchýřků udělal olej od castrolu, stejný problém jsem měl i na autě jetém na castrol. vrstva se pak loupe a může ucpat sací koš nebo filtr. nechci dělat negativní reklamu jezděte si na co chcete

Naposledy editováno 10.07.2013 15:21:32

ventilove vůle M620 - měřění

15.7.2013 v 12:08 | Nahoru | #26





























ventilove vůle M620 - měřění

15.7.2013 v 14:34 | Nahoru | #27
Ty puchýřky jsem měl na ležatý hlavě taky.Takže buď jezdil předchozí majitel na Castrol,nebo se to dělá i z jiného oleje.Podle mě udělal výrobce chybu,lakovat vnitřek hlavy je blbost.

ventilove vůle M620 - měřění

15.7.2013 v 14:43 | Nahoru | #28
jak řikám na autě po castrolu jsem měl ten samej problém, automechanik i rikal ze to castrol dela vzdycky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nefunkční blinkry ducati monster 62... Ducati Monster 620 Jakub6390 4 3.11.2023 v 09:12 Jakub6390
Oprava nádrže Ducati Monster 620 Jura.Olc 10 11.7.2023 v 10:07 Jura.Olc
Monster 620 2004 - indikator zaraze... Ducati Monster 620 Danek_kwak 3 13.3.2023 v 13:24 Danek_kwak
Suché mazání řetězu [1, 2] Ducati Monster 620 BigMonster 59 3.3.2023 v 23:58 Julip2
Jaky starter pro Ducati Monster M620 Ducati Monster 620 BigMonster 8 3.5.2022 v 13:45 honzabiker


TOPlist