![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek EU politbyro naplánovalo spotřebu..
vývoj motorů je to nejdražší - což prodražuje cenu nákladních automobilů (zvlášť v okamžiku, kdy se mění euro normy každých pár let - tuším 2001, 2004, 2009, 2014).
dokážu se s kýmkoli pohádat, že nebýt euro norem (tím nezpochybňuju nutnost chránit přírodu. stačilo by, aby europolitici nemysleli rychleji než konstruktéři motorů)), prodalo by se míň paliva, nevyráběla by se řepka/kukuřice/etc. do paliva, a náklaďáky by stály méně, měly menší spotřebu.
takže eu si hraje na ekologii a vyrobí cca 3/4 milionu náklaďáků ročně (které jsou drahé a zbytečně moc žerou a vyžadují spoustu další logistické podpory). v číně/indii a dalších státech jsou fabriky, které tu nikdo nezná a vyrobí statisíce náklaďáků bez jakékoli relevantní normy (automobilky z eu mají tzv. světové modely, které plní euro III - poslední norma schopná pracovat "bez přísad, katalyzátorů a nadměrné elektroniky).
dováží se levné věci z oblastí "seroucích na ekologii (gender rovnost, sociální programy, apod.)", evropa je drahá a ztrácí globální význam...a emise nám vítr stejně přinese odjinud.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) EU politbyro naplánovalo spotřebu..
Sódruzi zkrátka myslí jen na samotnou spotřebu paliva, ale už jaksi zapomínají, že to není jediný výdaj na provoz vozidla. Jak už jsem zmínil výše, většinou takový "moderní" vůz nakonec vyjde dráž díky drahé údržbě a opravám, než "stará herka", žeroucí 45l/100km, která jede i v těch nejtvrdších podmínkách a řidiči stačí mít v boudě brašnu s vercajkem a opraví na cestě leccos.