globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport
16.6.2013 v 11:16
Zdravím, honda mi přebíjí asi 15V. Samozřejmě když přijdu tak nechytne, stačí oživit baterii a blafne. Myslíte že to může být jen špatnou baterkou nebo mohl odejít regulátor? Dočetl jsem se, že je dobrý koupit regulátor Elesys. Díky

Uzavřeno 03.08.2013 v 10:46 uživatelem Vacourek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport

16.6.2013 v 14:00 | Nahoru | #1
J.M.K.> Dobíjí přesně 14,7 V, ale jak říkáte, nejspíš bude v háji regulátor a tím pádem asi i baterka. Od Vape jsem koukal a mohl by to být tenhle http://www.vape.cz/...latory-napeti/A-R90/ pokud tenhle je levnější tak nechci vědět co stojí originál

(reakce na) Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport

16.6.2013 v 15:15 | Nahoru | #2
Vacourek> 14.7V je moc. Šestičlánkový (12V) Pb akumulátor začíná plynovat (tzv. "vařit) při 14.4V a plně nabitý je při 16.2V. To pochopitelně platí pro klasické provedení s otevřenými články a zátkami, kdy uvolňovaný vodík může volně unikat. U utěsněných (AGM), natož "gelovek" k plynování nesmí dojít, akumulátor by se rychle zničil. Proto se tyto nesmějí nabíjet přes cca 14.2V.
A dobíjecí okruh na motorce má udržovat napětí v rozsahu 13.5V - 14V. 14.2V je ještě jakžtakž přípustná hranice.
CBR600 pořádně neznám, ale pokud je to u ní stejné jako u R6, tedy baterka je mezi sedlem a blatníkem šikmo, skoro na ležato, tak musíš mít AGM, nebo "gelovku", klasiku použít nemůžeš (ta by musela být přesně na stojato). Obě už tímto přebíjením budou zřejmě téměř zničené a neudrží kapacitu (proto po dobití nastartuješ, ale když necháš motorku po dobití baterky nějakou dobu stát, už nenatočíš).

Ten regler z Tvého odkazu jest přesně ten, který máš použít. A ano... je relativně levný, originály se totiž mohou klidně pohybovat v "osmilitrových" cenových hladinách. VAPE navíc dokáže dodat regler se sadou konektorů přímo pro konkrétní mašinu. Kdyby náhodou ne, tak budeš muset dráty v konektoru regleru přeskládat, ale není to těžké - barvy na sebe musejí sedět. Tedy tři žluté (u některých mašin bílé) dráty od alternátoru musejí vést na žluté dráty od regleru (na jejich pořadí nezáleží), červený na červený (výstup regleru na hlavní pojistku a odtud na (+) pól baterky) a černý na černý (kostra).
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Palivové čerpadlo Honda CBR 600F Sport Doko 8 15.5.2024 v 10:39 Anti
Homologovaný vyfuk CBR Honda CBR 600F Sport djbell 7 14.7.2023 v 18:22 Johny_Servis
Co to je Honda CBR 600F Sport RTSbike 12 5.4.2023 v 06:26 Mňojo
Predne kotuce Honda CBR 600F Sport juri23 12 3.6.2022 v 20:10 hycomat
Funkce zaslepených podtlakových had... Honda CBR 600F Sport pakolo 7 2.5.2022 v 13:02 gerrik


TOPlist