globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport
16.6.2013 v 11:16
Zdravím, honda mi přebíjí asi 15V. Samozřejmě když přijdu tak nechytne, stačí oživit baterii a blafne. Myslíte že to může být jen špatnou baterkou nebo mohl odejít regulátor? Dočetl jsem se, že je dobrý koupit regulátor Elesys. Díky

Uzavřeno 03.08.2013 v 10:46 uživatelem Vacourek

1 reakcí na tento příspěvek Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport

16.6.2013 v 11:23 | Nahoru | #1
Regulátor, vždyť je to Honda.

(reakce na) Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport

16.6.2013 v 11:38 | Nahoru | #2
Fidži_CZ> Asi jo, nejspíš ten Elesys, slyšel jsem na něj chválu.

Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport

16.6.2013 v 11:55 | Nahoru | #3
Mám dobrou zkušenost s VAPE.

Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport

16.6.2013 v 12:00 | Nahoru | #4
ignitech taky prej dobrý

1 reakcí na tento příspěvek Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport

16.6.2013 v 12:06 | Nahoru | #5
Každopádně poctivě proměř i altec, ale v tomto případě, jak píší kolegové, téměř stoprocentně bude v háji regler. Kup VAPE, je spolehlivý a hlavně oproti originálu mnohem levnější.
Hlavně pozor na správné rozmístění drátů ve štekru nového regleru.

Ohledně druhé věty v zadání vlákna - jaké dává baterka zpočátku napětí a jaké po zapnutí starteru? Klesá-li napětí při startu pod 11V, nebo i pod 10V, je baterka vadná a pokud po naskočení motoru regler drží v síti přes 15V, tak baterka půjde záhy do kytek. Kor, jestli máš AGM.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport

16.6.2013 v 14:00 | Nahoru | #6
J.M.K.> Dobíjí přesně 14,7 V, ale jak říkáte, nejspíš bude v háji regulátor a tím pádem asi i baterka. Od Vape jsem koukal a mohl by to být tenhle http://www.vape.cz/...latory-napeti/A-R90/ pokud tenhle je levnější tak nechci vědět co stojí originál

(reakce na) Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport

16.6.2013 v 15:15 | Nahoru | #7
Vacourek> 14.7V je moc. Šestičlánkový (12V) Pb akumulátor začíná plynovat (tzv. "vařit) při 14.4V a plně nabitý je při 16.2V. To pochopitelně platí pro klasické provedení s otevřenými články a zátkami, kdy uvolňovaný vodík může volně unikat. U utěsněných (AGM), natož "gelovek" k plynování nesmí dojít, akumulátor by se rychle zničil. Proto se tyto nesmějí nabíjet přes cca 14.2V.
A dobíjecí okruh na motorce má udržovat napětí v rozsahu 13.5V - 14V. 14.2V je ještě jakžtakž přípustná hranice.
CBR600 pořádně neznám, ale pokud je to u ní stejné jako u R6, tedy baterka je mezi sedlem a blatníkem šikmo, skoro na ležato, tak musíš mít AGM, nebo "gelovku", klasiku použít nemůžeš (ta by musela být přesně na stojato). Obě už tímto přebíjením budou zřejmě téměř zničené a neudrží kapacitu (proto po dobití nastartuješ, ale když necháš motorku po dobití baterky nějakou dobu stát, už nenatočíš).

Ten regler z Tvého odkazu jest přesně ten, který máš použít. A ano... je relativně levný, originály se totiž mohou klidně pohybovat v "osmilitrových" cenových hladinách. VAPE navíc dokáže dodat regler se sadou konektorů přímo pro konkrétní mašinu. Kdyby náhodou ne, tak budeš muset dráty v konektoru regleru přeskládat, ale není to těžké - barvy na sebe musejí sedět. Tedy tři žluté (u některých mašin bílé) dráty od alternátoru musejí vést na žluté dráty od regleru (na jejich pořadí nezáleží), červený na červený (výstup regleru na hlavní pojistku a odtud na (+) pól baterky) a černý na černý (kostra).

1 reakcí na tento příspěvek Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport

16.6.2013 v 16:23 | Nahoru | #8
No než koupíš ten regulátor, tak by to chtělo pořádně proměřit ten stávající, protože dobíjecí napětí 14,7V je naprosto vpořádku, zvláště u Hondy kde v manuálu "dovolují" 15,5V. Jelikož se mi nechce popisovat jak to měřit, odkážu tě na tyto odkazy kde je to popsané. http://www.motorkar...-soustavy-17909.html doporučuji přečíst i ostatní články autora. Jinak pokud ti někdo doporučuje vyměnit hned regulátor je to proto, že to neumí změřit a je to pro něj nejjednodušší možnost, pokud to nepomůže tak taková osoba vyměňuje do té doby než mu zbyde na výměnu jen tem "mrtvý" akumulátor, tak vymění i ten a hle zákazník je "spokojen".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport

16.6.2013 v 18:04 | Nahoru | #9
JenCZek> Jestli Honda "připouští" až 15.5V, tak se není co divit, že co chvíli někdo řeší zničenou baterku, nebo i regler. Baterka se za nějakou dobu vyvaří a pokud ji člověk nehlídá a včas nedolévá, jde do kopru. U AGM je to bez diskuse, ta takové přebíjení rovněž dlouho nepřežije. Jinak tu také nebudu po stopáté popisovat měření altecu, už jsem to na fóru opakoval mnohokrát.
A proměření regleru pro "běžného smrtelníka" nebude jen tak proveditelné, je třeba mít k tomu nejlépe regulovatené 3~ trafo, v nouzi jde použít i regulovatelný SS zdroj s předřazenou žárovkou, ale ten také nemá doma každý.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport

16.6.2013 v 18:33 | Nahoru | #10
J.M.K.> No, já bych jako první vzal v úvahu stáří akumulátoru, skusil ho nabít a připojil na zátěžák a vidělo by se jak na tom je. Pokud je už fakt "na pokraji kómatu" tak s tím prostě nenastartuje, leda přes startovací vozík nebo když to jak psal oživí - jsou i případy kdy ani při připojení startovacího vozíku nenastartuješ. Pokud má ten akumulátor už nějaký ten rok tak se není čemu divit.

Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport

16.6.2013 v 18:36 | Nahoru | #11
kde je Fizzer?

1 reakcí na tento příspěvek Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport

16.6.2013 v 18:42 | Nahoru | #12
Brnkni do Gogomoto,nebo se tam na Palackého stav a zeptej,určitě Ti poradí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport

16.6.2013 v 20:31 | Nahoru | #13
JenCZek> Zátěžák každopádně leccos odhalí. Může mít baterku na smrtelné posteli s tím, že neudrží kapacitu, když zmínil, že přinde k motorce, nenatočí, tož baterku "oživí" (tedy předpokládám, na chvíli fókne na nabíječku) a pak natočí. Ale kdyby po nabití nechal motorku několik hodin stát, tak už zas nenatočí. Když motorka nechytne ani přes káble, tož jest holt chyba jinde. Ale v jeho případě bych prvně proměřil altec a pak šel po regleru. Jestli tam má utěsněnou baterku, tak ta 14.5V, nebo kor víc, dlouho nevydrží.

(reakce na) Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport

16.6.2013 v 21:05 | Nahoru | #14
catbob> Myslím že na výměnu regulátoru Zemana nepotřebuju díky

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport

16.6.2013 v 21:10 | Nahoru | #15
J.M.K.> Je to přesně tak jak říkáš, vždy oživit baterku a pak natočim, kapacitu nejspíš neudrží. Myslel jsem ale že pokud by bylo něco s altíkem tak by naopak byl problém s nedobíjením? Takže- v týdnu objednám ten regulátor a koupím novou baterku. Pravda, baterku má CBRko pod sedlem šikmo

(reakce na) Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport

16.6.2013 v 21:29 | Nahoru | #16
Vacourek> vape dela i slinjesi verzu 500W kup ten... elsys tak eneni spatnej ale nedodava k tomu origo konektory... a ty bejvaji casto nacate. Ignitech je jinak velikostne nepasuje do drzaku o nicem a drahej...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport

16.6.2013 v 21:34 | Nahoru | #17
Vacourek> Altec právě dokáže být dost zrádný, záleží na tom, co konkrétního se s ním stane. Řešil jsem před lety kolegovu R6, která stíhala dobíjet jen s vypnutými světly. Regler se choval jako s proudovým omezovačem - "nepustil" ze sebe víc jak 5A. Zajímavé bylo, že stejným způsobem haproval i na zkoušku nasazený regler VAPE, přesně ten, jaký jsi sem dával v odkazu (A R90). A bylo to nesymetrickými proudy altecu - stačily regler takto "zblbnout". Proto vždy v první řadě proměřit altec a hlavně změřit, zda dává symetrické proudy. Měřením odporu jednotlivých fází to bohužel nezjistíš, pokud chybu způsobuje poškozené "železo" pólových nástavců, jako tomu bylo i u zmíněné R6.
A koukám, že ohledně umístění baterky je na tom CBR stejně, jako R6, takže musíš mít utěsněnou baterku - klasická by se vylila a desky by nebyly zcela ponořené. A utěsněné baterky jsou na přebíjení háklivé a nabíjecí napětí by nemělo překročit 14V. Přípustných je cca 14.2V, ale nepřekročit 14.4V - tehdy začíná baterka plynovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport

17.6.2013 v 16:46 | Nahoru | #18
J.M.K.> Nevíte ještě o nějaký slušný baterii za slušnou cenu? V krámě po mě chtěli 2 090,- tak to mi přišlo skoro moc.

Naposledy editováno 17.06.2013 17:04:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport

17.6.2013 v 17:05 | Nahoru | #19
Vacourek> Mrkni třeba sem . Já osobně mám s touto značkou dobré zkušenosti, ale jen se "špuntovou klasikou", ne s AGM, jakou potřebuješ Ty.
V první řadě ale oprav to dobíjení, jinak novou baterku takovým přebíjením záhy odrovnáš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport

17.6.2013 v 17:13 | Nahoru | #20
J.M.K.> Koukal jsem po téhle- http://www.dkracing...nadown&stranka=2 Neni sranda sehnat takovou aby se tam vešla Každopádně ten regulátor nejdřív pořešim abych jak říkáš hned novou baterku neodrovnal.

Naposledy editováno 17.06.2013 17:13:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport

17.6.2013 v 18:02 | Nahoru | #21
Vacourek> Ta vypadá slušně, jen 8.5Ah mně připadá docela málo, kor pokud nemáš motor tak dobře seštelovaný, že za všech okolností čapne na jedno otočení. Do šestkového čtyřválce s výkonem kolem 100k byl dal 10 -12Ah, i když i vyšší kapacita se nikdy "neztratí".
Tebe nejvíc limituje, že baterka je naležato, takže nemůžeš použít klasickou kapalinovou bterku se špunty. Už jen proto by mi taková motorka do chalupy nesměla.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport

17.6.2013 v 19:56 | Nahoru | #22
J.M.K.> Přesněji 110 koní Tuhle baterii mám v motorce ted, to je ta co nejspíše odešla, je od předchozího majitele a nevím jak dlouho v mašině byla, každopádně byla ted proměřená zátěžákem a nedrží, asi článek odešel - http://www.unibat.c...640-03-05-detail_572 Nicméně zkusim tu jak jsem na ni posilal odkaz- změna je život je objednaná a regulátor taky, takže až to přijde tak to vyměním a napíšu doufám že úspěšný výsledek. V tom případě vás zasypu zlatem

Naposledy editováno 17.06.2013 19:56:31

(reakce na) Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport

17.6.2013 v 21:02 | Nahoru | #23
Vacourek> Když se na zátěžáku neudrží (napětí se po dobu 10 vteřin neudrží nad min. 12.3V), tak ji můžeš rovnou zahodit. Snad ta 8.5Ah bude stačit, kor když nemusíš motorku trápit dlouhými starty. Před výměnou regleru ještě proměř alternátor, včetně zkoušky symetrie fází - mrkni třeba sem , ať nemusím po X-té popisovat "žárovkovou metodu". Hlavně ale po výměně baterky a regleru ještě zkontroluj hlavní pojistku, aby nedošlo za běhu motoru k nežádoucímu odpojění baterky - toby mohlo i nový regler zničit.

1 reakcí na tento příspěvek Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport

18.6.2013 v 09:51 | Nahoru | #24
Já bych doporučil Elesys , je z reglerů nejrobustnější a udávají výkon alternátoru 420-470W a pasuje na původní místo. Mě Vape chcípnul po roce a půl a tento funguje. Když to přebíjí, tak to nejspíš bude regulátorem, kdyby byl někde špatný kontakt tak to bude asi dobíjet málo. Konektor k alternátoru je nejlepší vyhodit a dát to napřímo, bývá prý zdrojem problémů... A originální konektory Vape stejně nemá, sice to pasuje kabelová redukce, ale v kvalitě plastu je vidět rozdíl na první pohled. Pokud na původním regulátoru máš konektory zdravé, ucvakni je a přeletuj na nový regulátor nebo to propoj bez konektoru.

(reakce na) Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport

18.6.2013 v 10:41 | Nahoru | #25
Já bych doporučil nejdřív vyměnit aku za takový, jaký tam patří (podle yuasabatteries.com má značení YTZ10S) a pak zopakovat měření napětí. A ověřit, jestli máš v měřáku dobrou baterii, protože jak na ní klesá napětí, spousta multimetrů začíná napětí přeměřovat a přidávat nějaké ty volty navíc. Stejně tak stojí za to zkontrolovat kvalitu spojů na konektorech a ukostření regulátoru. Až pak bych investoval do jiného regulátoru - přece jen to nejsou až tak malé peníze.

1 reakcí na tento příspěvek Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport

18.6.2013 v 21:53 | Nahoru | #26
Já to "přebíjení" řešil minulej tejden - CB 750 Sevenfifty - koupil jsem u Motomike novej regler, strčil jsem ho do mašiny a koukám, se světlama to cpalo do akumulátoru až 15 voltů. Byl jsem v servisu, pán kouknul na stránky Hondy v Německu a ejhle - 13,8 - 15 V je v pořádku.
NAZDAR - neudělám nic, aku je přebíjenej, plynuje, dolejvám vodu. Tak asi tak.

(reakce na) Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport

18.6.2013 v 23:56 | Nahoru | #27
rantisek> Dolévání stačí každopádně, hlavně, aby desky byly pod vodou a také mít dobře napojenou hadičku odvětrání a tu nataženou co nejvíc dozadu mimo prostory baterky (já ji táhl za konec kyvky), aby výpary nemohly nadělat bordel.
Jenže u CBR600, R6 a možná i u dalších podobných SS jest problém ten, že baterka jest pod sedlem šikmo, skoro na ležato, takže dolévací klasika tam nejde použít a musí se tam dát utěsněná AGM. A pak holt počítat s tím, že se časem zničí - ale já osobně bych nechtěl riskovat, že mně baterka plná kyseliny bouchne pod p**elí.

1 reakcí na tento příspěvek Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport

19.6.2013 v 09:13 | Nahoru | #28
Za drtivou většinu problémů spojených s elektroinstalací na motorce může zničený akumulátor.
Je nesmysl kupovat novej regler jen proto že si někdo "myslí". Vždycky je potřeba začít u akumulátoru a prověřit jeho stav jak se chová při zátěži. Dál má smysl pátrat pouze pokud se ukáže že je nepoškozený či výměna za nový problém nevyřeší.

(reakce na) Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport

19.6.2013 v 16:45 | Nahoru | #29
Danny350> Přesně tak, zjistil jsem že baterie odešla do háje takže kopě nové a rovnou regulátor na sezonu at je to cajk baterka dorazila, regulátor dorazí příští týden

Regulátor napětí Honda CBR 600 F sport

20.7.2013 v 15:44 | Nahoru | #30
Všechno je cajk, novej regulátor od Elesys a baterka a jezdí se
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Palivové čerpadlo Honda CBR 600F Sport Doko 8 Dnes v 10:39 Anti
Homologovaný vyfuk CBR Honda CBR 600F Sport djbell 7 14.7.2023 v 18:22 Johny_Servis
Co to je Honda CBR 600F Sport RTSbike 12 5.4.2023 v 06:26 Mňojo
Predne kotuce Honda CBR 600F Sport juri23 12 3.6.2022 v 20:10 hycomat
Funkce zaslepených podtlakových had... Honda CBR 600F Sport pakolo 7 2.5.2022 v 13:02 gerrik


TOPlist