globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jsem idiot blbej :/
Zdar, udělal jsem pěknou kravinu... Jde o Horneta z roku 2000.

Začalo to tím, že jsem loni koupil laďák Mivv X-cone. Na motorce byl už od koupi víc průchozí vzducháč BMC. Po tenhle bod to bylo vše v pohodě. Letos na nový sezóně jsem si řekl, že pro to udělám projednou dobrou věc a rozhodl se zainvestovat do Dynojetu a následně to nechal odbrzdit.

Motorka teda šla do servisu, kde se s tím následně dost prali, protože ten výfuk prý byl až moc průchozí a směs pořád byla chudá. Tak to vyřešili tím, že tam dali ještě širší trysky, než ty co jsou u Dynojetu a navařili na konec mezisvodu redukci, aby to mělo nějaký protitlak. Následně motorku odladili na brzdě. Až potom mi zavolali, že si proto můžu přijet.

Motorku jsem si poté přivezl a trošku projel (okolo 30km). Lepší křivka byla znát, fajn. Kvůli větším tryskám hůř startovala za tepla, fajn. Jenže pak mě napadla píčovina nejvyššího kalibru. Trklo mě, jak se budou na STK tvářit na takovej vejfuk (i když je homologovanej) a strčil jsem do toho tu tlumící vložku. Následně jsem s ní ujel +- 80km. Bylo ale zřejmý, že je to přechlastaný, chyběl tomu tah, kterej to mělo ještě i před laděním. Když jsem přijel domů, čuměl jsem jak péro. Vložka zvenku poplivaná černýma kapkama a když jsem ji vytáhl, tak vnitřní strana byla černá jak uhel, přičemž normálně bývala čistá.

Plive to z výfuku černou vodu a při vytočení to hulí jak nafťák - vylítává jen bordel z výfuku usazenej přidušením tou vložkou? Nebo jsem to tím dosral na furt (přichlastaný svíčky, něco jinýho?)? Úbytek oleje jsem zatím nezaznamenal, ale to bych možná musel najet ještě o něco víc, což se mi s motorkou v tomhle stavu moc nechce.


Děkuju za jakýkoliv smysluplný rady, příště radši do toho rejpat nebudu

1 reakcí na tento příspěvek Jsem idiot blbej :/

Skvělá odpověď, děkuji! 15.6.2013 v 10:33 | Nahoru | #1
prostě jsi to udusil, mělo by se to srovnat samo až se pročistí výfuk

Jsem idiot blbej :/

Skvělá odpověď, děkuji! 15.6.2013 v 10:33 | Nahoru | #2
máš to odladěné na ten laďák.to jsi napsal správně...

takže tam šoupni zpátky ten laďák a pokud motor nekucká a jede normálně,tak to pořádně protáhni a ten bordel se vyčistí...

na 99% se nic neposralo-příliš bohatá směs ti maximálně ulije v extrémním případě zničí svíčky-nic víc.

jak jsem psal výše-jestli to nekucká,tak to protáhni a hotovo.

(reakce na) Jsem idiot blbej :/

15.6.2013 v 10:52 | Nahoru | #3
oldbajker> Jo, je to trošku přidušený, je to znát i při jízdě.

Dolph-cz> Laďák tam je pořád stejnej, jen jsem nečekal, že ta vložka nadělá takovej humbuk.

Díky oběma, zkusím počkat, jestli to vylítá. Pak uvidím. Alespoň vím, co příště nedělat

Jsem idiot blbej :/

15.6.2013 v 12:16 | Nahoru | #4
kdybys nebyl tukan koupil bys hektolitr

Jsem idiot blbej :/

15.6.2013 v 12:25 | Nahoru | #5
ani ja si nemyslim ,ze by se neco melo stat. Vyndej tu vlozku, nech to jak ti to naladili a poradne ji projed, bordel vylita a melo by to byt ok.

1 reakcí na tento příspěvek Jsem idiot blbej :/

Skvělá odpověď, děkuji! 15.6.2013 v 13:06 | Nahoru | #6
Tou vložkou se to prostě přidusilo a bude zanesený výfuk. Kdyby motor spaloval olej, kouřil by modře, ne "jako nafťák". Tohle jsou saze a jen se vypalují z laufu. Pokud motor jinak jede dobře a svíčky nevynechávají, tak vložku vyndej, tzn. dej to do stavu, na jaký jest motor naladěn a někde to "pořádně protáhni". Výfuk se profoukne, svíčky se také vyčistí a bude to v pořádku. Kdyby nějaké problémy přetrvávaly, vyměň svíčky.

A pokud jde o TK, tak je-li výfuk homologován, buď bez starostí. Jak má homologaci, tak si floutkové na STK mohou nějaké žgryndy a námitky nechat leda tak pro vykotlanou vrbu u jezera.

2 reakcí na tento příspěvek Jsem idiot blbej :/

15.6.2013 v 13:07 | Nahoru | #7
To je divný... tak si říkám, nebylo by radši jednodušší dát origo filtr? Podle toho jak to píšeš se mi zdá ten servis trošku pochybný.

E: Pak písni co spotřeba

Naposledy editováno 15.06.2013 13:12:22

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jsem idiot blbej :/

15.6.2013 v 14:01 | Nahoru | #8
Eddie666> kdyby tam ted dal origo filtr , tak by to zase rozhodil, proc by to delal kdyz uz to ma naladeny tak jak to ma?

(reakce na) Jsem idiot blbej :/

15.6.2013 v 14:04 | Nahoru | #9
Eddie666> To by se pak muselo znova štelovat - ochudit směs.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jsem idiot blbej :/

15.6.2013 v 15:07 | Nahoru | #10

SuperPivis píše: Eddie666> kdyby tam ted dal origo filtr , tak by to zase rozhodil, proc by to delal kdyz uz to ma naladeny tak jak to ma?



Ne, to byla narážka na servis

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jsem idiot blbej :/

15.6.2013 v 15:55 | Nahoru | #11

J.M.K. píše:
A pokud jde o TK, tak je-li výfuk homologován, buď bez starostí. Jak má homologaci, tak si floutkové na STK mohou nějaké žgryndy a námitky nechat leda tak pro vykotlanou vrbu u jezera.



A není homologován pouze s tou vložkou? Strčí tam tu jejich tyčku, výfuk průchodný...ahoj nazdar...?

(reakce na) Jsem idiot blbej :/

15.6.2013 v 16:46 | Nahoru | #12
Eddie666> Servis je fajn, už jsem tam byl vícekrát a vždycky spokojenej. Navíc nejsem jedinej. Celkově mají tady v okolí dobrý jméno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jsem idiot blbej :/

15.6.2013 v 19:01 | Nahoru | #13
And> I taková možnost tam je, ovšem už jsem potkal i cápka, co mě zhruba ve třetině trubky navařené kovové sítko coby "zarážku" a tak procházel, nikoho prý nenapadlo si do laufu posvítit a hledat "pravdu".
Ale v případě zakladatele vlákna stačí, když si dá vložku do báglu, dojede pár stovek metrů od STK, chvíli počká, vložku vrazí do laufu, opatrně dojede na stanici a bude mít kontrolu za sebou, za prvním blokem zastaví, počká, až lauf zchladne, vložku vytáhne, praskne do báglu a nazdar, jede dom.

Jsem idiot blbej :/

15.6.2013 v 19:23 | Nahoru | #14
trochu "off"
když mám moto odladěnou na "laďák" bez homo a na STK bych jej chtěl přehodit za origo, který je dost "udušený", tak by to dopadlo podobně? STK mám tak 15 km, tak nevím nevím..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jsem idiot blbej :/

15.6.2013 v 19:34 | Nahoru | #15
J.M.K.> Přesně takhle to plánuju Jinak teď jsem to pořádně protáhnul, pákrát jsem to lupnul přes chcípák (dým jak z traktoru), ale teď už je čisto. Dal jsem za výfuk kus čistýho hadru a ani kapka. Na druhou stranu, spotřeba je solidní divočina, 8,78l na 100km. Na druhou stranu, před přetryskováním to žralo podobně a jel jsem docela pilu (dvojka skoro omezovač, trojka skoro omezovač, čtyřka do devíti, podkop na dvojku, zatáčka a znova).

(reakce na) Jsem idiot blbej :/

15.6.2013 v 21:24 | Nahoru | #16
Dekker.dave> Mně se jednou na XV535 povedlo nechtíc vypnout killswitch a za těch pár vteřin, než mně to došlo, se toho stačilo v laufu něco nahromadit a když jsem potom vypínač opět zapnul, také to byla slušná řacha a kámoš, jedoucí cca 30 - 40m za mnou, mi potom tvrdil, že mně prý vyletěl z laufů metrový plamen a i když jel těch pár desítek metrů za mnou, tak prý i přes koženou nohavici cítil závan žáru.
Ovšem jest pravda, že jsem měl zcela vykuchnutá tlumítka z koncovek. Jinak s tlumítky ta mašina zní, jako když se kutálí plechový kýbl ze schodů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jsem idiot blbej :/

15.6.2013 v 23:11 | Nahoru | #17

Dekker.dave píše: J.M.K.> Přesně takhle to plánuju Jinak teď jsem to pořádně protáhnul, pákrát jsem to lupnul přes chcípák (dým jak z traktoru), ale teď už je čisto. Dal jsem za výfuk kus čistýho hadru a ani kapka. Na druhou stranu, spotřeba je solidní divočina, 8,78l na 100km. Na druhou stranu, před přetryskováním to žralo podobně a jel jsem docela pilu (dvojka skoro omezovač, trojka skoro omezovač, čtyřka do devíti, podkop na dvojku, zatáčka a znova).



divočina začíná nad 10l/100km

(reakce na) Jsem idiot blbej :/

16.6.2013 v 14:44 | Nahoru | #18
Dolph-cz> Nemám k tomu daleko

Jsem idiot blbej :/

16.6.2013 v 23:44 | Nahoru | #19
hehe a ja dneska jel za 6,7 a říkal jsem si kurva jak to tahám

1 reakcí na tento příspěvek Jsem idiot blbej :/

17.6.2013 v 00:14 | Nahoru | #20
zdar - hlavně, že to jede a s STK bych si tak těžkou hlavu nedělal.Nevím jestli má někdo skušenosti s tím, že technik dělá vůbec nějakou technickou prohlídku (doce by mě zajímala metodika jak mají kontrolovat motorku jestli třeba zkoušejí vůli na čepech? Nebo brzdy na válcích? a co parkovací brzda? kurva a co seřízení světel? ) rozhodně si můžou u mého horneta strčit do lauflů třeba vocas a bude jim to klulový platný. Hoď na to bobek, protože důležitý je zvuk.
jinak si myslím o úpravách, že větší zásahy do motorů jsou vyhozený prachy - tedy pokud neladím speciál, který má natočit 5 motohodin.

jo a jezdím taky kolem 8-9 litrů - hlavně aby tě nenapadlo to překuchat na plyn (páva na plynovou nádrž budeš schánět špatně)

(pro předejití spekulací je velká část textu myšlena v legraci - hahaha)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jsem idiot blbej :/

17.6.2013 v 23:11 | Nahoru | #21
parádnímagor> Už tu byl páv s pivním sudem, páv upravený na "korbu" pro převoz psa, tak proč nedat na páva bombu na LPG? No jasně, panáčkům byrokratům s prdelema vytvarovanýma dle židle by se to nelíbilo, leda, že by byl kol bomby pancéřový ochranný rám! (toť míněno též s nadsázkou)

Ovšem už bez nadsázky... nabastlit na motorku, kor sportovní, LPG by byl cca stejný hřích a sprostota, jako nacpat do MB W196 motor 1.2HovnoToPojede.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jsem idiot blbej :/

17.6.2013 v 23:29 | Nahoru | #22
J.M.K.> nezbývá než souhlasit - ještě je možno tam nasrat naftu a do hlav motoru navařit elektrodou nějaké krápníky, aby byl větší kompresní poměr, ale to je zbytečně složité. Provrtat svíčiky pro trubičku na vstřiky je škoda, když dopředu víš že to nepojede.
----nic--- i s touto variantou to pojede na (I)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jsem idiot blbej :/

18.6.2013 v 00:01 | Nahoru | #23
parádnímagor> Náhodou třeba tím naftovým Enfieldem bych nepohrdnul, být k sehnání slušný kus a za rozumnou cenu. Už jen pro tu neobvyklost a zajímavost.

Vařit krápníky do hlavy... to jsem se docela zasmál, i když logicky vzato... byla by to nádherná místa pro samozápaly, ne?
Ale když už je řeč o různých úpravách i "úpravách", tak nezapomenu na vyprávění spolužáka, jak jeho otec prý dosáhl toho, že Š100 žrala 5.5l/100km. Prý snížil hlavu, ubral setrvák a tu třetí úpravu si bohužel napamatuju, snad nějak přečasoval rozvody (napadá mě, jestli tam nedal jinou vačku).

A pokud jde o ty motory, tak když se objevil Kaipan, tak první verzi, která se dala de facto přestavět ze zbytků Favorita určeného jinak k sešrotování, jsem ještě uznal. Byl to dobrý nápad a navíc motor byl stále "klasika". Ale co jsem se nedávno dověděl o nové verzi Kaipanu a že má být osazen motorem používaným ve "švábrlích", tak to snad nemyslejí vážně. To potom nemá s echt sportovním roadsterem pranic společného, i kdyby byla kastle sebehodnověrnější.
Přinde mi to zhruba stejně paskviloidní jako třeba Gilera Eagle 50 ... chopper s dvoutaktem 50ccm!

Jsem idiot blbej :/

18.6.2013 v 06:38 | Nahoru | #24
Už jsem slyšel i o zvěrstvech typu "jak by asi jel Bandit na LPG".

(reakce na) Jsem idiot blbej :/

18.6.2013 v 07:46 | Nahoru | #25
J.M.K.> to jsi trochu zaspal, fabie se tam cpe už dva roky a je to jinej hukot než s favoritem.

Naposledy editováno 18.06.2013 07:47:11
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet Radysek79 8 27.4.2024 v 15:23 lenkochal
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet Paťas96 5 23.4.2024 v 20:43 holl75
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet vodnikw 6 17.4.2024 v 19:08 Anti
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V


TOPlist