bmw_r1300gs_cartec

globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: spadl jsem jak idiot
musím se s váma podělit o svůj včerejší trapas, ale zajímá mě hlavně proč se mi to stalo.
Přijel jsem domů a vzpoměl jsem si, že jsem zapoměl vyzvednout manželku z práce. Měl jsem tričko a trenky, do práce je to pár km, tak jsem jen obul tenisky a vyrazil jsem. Najednou se mi zdálo že zvuk motoru je takovej ostrej, občas vynechal válec a trochu to škublo. Na první křižovatce to chcíplo, smrděl benzín a volnoběh vůbec nedržel. Nastartoval jsem jen s trochu otevřeným plynem, zvuk jak traktor s děravým komínem. Bez plynu ani neškytla, jen blikalo FI.
Dorazil jsem na místo srazu a odbočoval jsem ze silnice doprava do pravého úhlu na parkoviště, jel jsem na jedničku, hodil jsem nohu pod řadičku že tam kopnu neutrál, v té chvíli mě to najednou chcíplo, a teď nevím proč se to stalo, ale najednou jsem se válel na pravým boku.
Je možný že se seklo zadní kolo a v tom malým náklonu to ustřelilo? Taky mi připadlo, že se mi nějak zkřížili řidítka nebo co. Motorku jsem jen položil, nikam se neodšoupala, zůstala na štěstí na jednom místě.

Ale:
1) Po tom co jsem ji zvedl už šla nastartovat normálně - nechápu. Domů jela normálně, zkusím radši vyměnit svíčky, ale proč se objevil ten problém se škubáním netuším.
2) spadla na brzdovej pedál kterej se bohužel ulomil, tak se chci zeptat, kde ho v Brně zavařit, novej na Partsdepot stojí přes 2 litry, to se mi zdá dost ale jinde jsem ho nenašel.
Mám SV1000, nemohl bych použít pedál z 650?
3) Při pádu jsem stačil seskočit, ale jak jsem měl tenisku pod řadičkou, tak jsem ji tím vytrhnutím dostal do polohy že trčela kolmo nahoru. Šla sice vrátit zpět, ale nevím jestli jsem něco neulomil, nějakej trn, nebo jestli se neprotočila na ose, protože se mi pak při řazení zdálo, jako by byla posazená cca o centimetr víš (možná se mi to jen zdálo, protože jsem zároveň roztrhl tenisku na nártu, tak jsem pak řadil prakticky bosou nohou)

no a jak to bývá samozřejmě že tam postávala hromada lidí, samozřejmě že jsem se svalil před auto ženské, která chtěla vyjet z parkoviště a dávala mi přednost, všichni se na mě dívali jak na idiota, včetně manželky, která se ke mě nejdřív vůbec nehlásila, a přišla teprve až se davy rozešly.
A dík klukovi na skůtru, kterej u mě zastavil a zeptal jsem jestli jsem v pořádku, i když vzhledem k okolnostem se asi neptal ani tak na stav mého těla jako spíš ducha...
1 2 3 4 5... 6

14.6.2013 v 08:22 | Nahoru | #1
Gratuluju k minimálním škodám na zdraví Spadlo to protože když motorka v malý rychlosti a náklonu prudce zabrzdí, vždycky spadne.

14.6.2013 v 08:24 | Nahoru | #2

Neslibovali jste si něco jako, že spolu budete i v těžkých chvílích?

Asi to jelo jen na jeden válec, nejspíš něco s benzínem nebo svíčkama, jak říkáš. To FI umí vyblikat chybový kod. Je to v manuálu.

Spadl jsi asi proto, že se zastavilo zadní kolo. A jestli jsi nemel rovne riditka/byl jsi v naklonu, tak se to zaklaplo.

Páčky buď narovnat, zavařit nebo třeba tady na bazaru, případně suzukisv.cz . To je ten nejmenší problém.

Naposledy editováno 14.06.2013 08:28:51

14.6.2013 v 08:36 | Nahoru | #3
dík za rychlou odpověď,
jak říkám, bylo to skoro v nulový rychlosti, chtěl jsem zatočit prudce doprava přes vyvýšený nájezd, a najednou jako by mě někdo kopl do předního kola
- manuál mám tak závadu zkusím vyblikat
- pedál jsem právě našel tady , ještě se ujistím že je to on, za ty peníze myslím že je to lepší než se drbat s vařením
- s tou řadičkou myslíte nebude problém?
- tenisky už jsou v popelnici

14.6.2013 v 08:58 | Nahoru | #4
Jak idiot a trapně? Tak to jsem teda lepší.
Před asi 200 dalšíma motorkářema jsem krásně vystoupil za jízdy z motorky, při zahájení motosezóny v Jablonci na největším náměstí co tu je. To bylo povyku

14.6.2013 v 09:06 | Nahoru | #5
seikos>
jsem to nepsal abych se pochlubil pádem, ale kvůli těm příčinám a následkům...

14.6.2013 v 09:11 | Nahoru | #6
Podobnou školáckou chybu jsem udělal loni, když jsem skoro v nulové rychlosti dojížděl k benzínovému stojanu zešikma a těsně u něho jsem zalomil řidítka více doleva abych nenajel na obrubník - a zmačknul přední brzdu. V tu ránu jsme se s manželkou váleli na zemi vpravo. Tak nečekaně a rychle, že jsem ani nestačil dát nohu na zem. Od té doby jsem moc opatrný s podobnými experimenty s přední brzdou.

14.6.2013 v 09:14 | Nahoru | #7
Mimochodem to samé se stalo mému synovci, jenomže měl smůlu, že se to stalo na dvoře firmy a ještě pod podnikovými kamerami. Týden se pak podnik bavil...

14.6.2013 v 09:19 | Nahoru | #8
Já myslím, že když jsi byl v tom náklonu a chciplo ti to, tak zadek se zabrzdil a stáhl tě dolů dovnitř "zatáčky" a prostě ses vybulil.

Něco takového se může stát, když třeba dojíždíš ke křižovatce krokem, teď to ostře otočíš doprava či doleva s tím, že se rozjíždíš a když tam zrovna nemáš jedničku ale neutrál, tak se taky málem vybulíš a musíš to chytat nohou.

Já málem zatrapasil jak jsem přijel minulou sobotu do Sloupu na akci Nežij vteřinou a dojeli jsme tam první. Policajt nám ukázal, kde to máme dát, jenže já jsem to na gixeru nevytočil kvůli malého rejdu a musel jsem v tom náklonu a min rychlosti zabrzdit a taky jsem se málem vybulil asi před dvaceti policajty - motorkářema Chytl jsem to ale nohou tak tak a baťoh mi skočil na záda

14.6.2013 v 09:22 | Nahoru | #9
5511> taky pamatuji v začátcích - výjezd z parkoviště u supermarketu, lehce natočená řídítka, minimální náklon v téměř nulové rychlosti a psík vběhnuvší před motorku....instinktivně po přední brzdě a....sice jsem to udržel, ale jak se zničehonic zlomila a šla k zemi, tak jsem propéroval v kolenou jako už dlouho ne a než jsem ji zvedl a hodil na bočák, tekl mi proud potu po plexi zevnitř a samozřejmě potutelné úsměvy obecenstva...

14.6.2013 v 09:22 | Nahoru | #10
Jak psal Stev...v náklonu jsi chcípnutím a zastavením ztratil tu slavnou odstředivou setrvačnou sílu, která tě balancovala v náklonu a poroučel ses k zemi.

14.6.2013 v 09:30 | Nahoru | #11
Já už si takhle lehnul 2x, ale nikdy mě nikdo neviděl , prostě se sekne zadní kolo a v náklonu a to je konec. Teď už mám v malý rychlosti při takovýchle manévrech napůl zmáčknutou spojku... Ale mám jednoválec, ten je na tohle nečekaný chcípnutí asi náchylnější.

14.6.2013 v 09:32 | Nahoru | #12
Stane se no, taky se mi podařila podobná blbost na slovensku, nějak sem si nemohl vybrat, kterou z odboček v křižovatce se vydat, až na poslední chvilku jsem si řekl, že ta druhá vypadá líp, tak jesem zamáčkl přední brzdu (už jsem skoro stál) a co čert nechtěl, celý prostředek křižovatky byl po zimě posypaný jemným štěrkem. No, jak na potvoru u křižovatky byla hospoda a na zahrádce seděli motorkáři, já motorkářský kredit na nule , jsem to zvedl, kousek na neutrál z kopce, za dva, motor chytl, kotel a pryč .

14.6.2013 v 09:45 | Nahoru | #13
sice se mi to nestalo na motorce, ale včera jsem se sekl tupou stranou sekery tak zatím hoši, letím na rentgen

14.6.2013 v 09:50 | Nahoru | #14
Podobne jsem spadl kdyz jsem se chtel narychlo otocit v kopci a myslel, ze tam mam jednicku a ona to byla dvojka To je to slavne brzdeni motorem u V2

14.6.2013 v 09:53 | Nahoru | #15
Jo, člověk by se nejradši propad do země když se mu něco takovýho stane, nejlíp před velkým publikem. Je to jednoduchý - zatáčíš, mašinu máš v malý rychlosti v náklonu a chcípne ti to - motor zablokuje zadní kolo, mašina na fleku zastaví, ale ten náklon je tam furt. Ovšem nevyrovnává ho odstředivá síla a mašina padne dovnitř zatáčky.
Můžu tě uklidnit, že se to stane i sebezkušenějšímu mazákovi. Mě se to stalo téměř taky (tím se nechci pasovat na zkušenýho mazáka ) - mám za sebou tisíce rozjezdů, ale při 10.001 sem se otáčel na přeplněným place, plnej rejd a dal sem málo plynu - motorka chcípla a já sice stih vykopnout nohu do strany, ale málo - nekonečný 3-4 vteřiny mě mašina pomalu táhla dolu, já věděl, že nemám sílu jí vytáhnout zpátky (přeci jen 3 a půl metráku neni pírko) ani že nestihnu zpod mašiny uskočit a že mě nejspíš zavalí. Naštěstí si toho všimli dva vedle stojící kluci - motorkáři a pomohli mi motorku přehodit zpátky. No připadal sem si jak lama největší....

7 reakcí na tento příspěvek spadl jsem jak idiot

14.6.2013 v 10:00 | Nahoru | #16
to je dobrý, největší ocas sem já
zapomenutej kotoučák na předku - a řach sem sebou před restaurační zahrádkou plnou lidí

14.6.2013 v 10:02 | Nahoru | #17

Yura píše: to je dobrý, největší ocas sem já

Máš mít s alarmem, aby tě upozornil, že ten němec co schovává věci ti ho zapoměl odemknout!

14.6.2013 v 10:03 | Nahoru | #18
to je celkem normalni, me se to stava i kdyz motor je v pohode, proste velkoobjemovej dvouhrnek, kdyz neni konstelace hvezd naklonena, tak v nizkejch otackach se proste zastavi a nez stacis sahnout po spojce lezis

14.6.2013 v 10:07 | Nahoru | #19

Yura píše: to je dobrý, největší ocas sem já

ja ho nechal na zadku s tim, ze jsem zkousel spojku. Kdyz napodesaty motorka chcipla presne pri zaberu spojky, rozhodil jsem celej stojanek kvuli cidlu.
Pak prijel kamos a ptal se co to mam na tom kotouci

14.6.2013 v 10:09 | Nahoru | #20
Neco podobnyho se mi stalo taky, akorat ze na 250 kyvacce Otaceni v nulove rychlosti, mazak prece nebudu davat nohy dolu ze stupacky, pac jsem starej mazak a nejak se mi povedlo pri plnym rejdu pritisknout riditkem nohu k nadrzi. Straaasne pomalu jsem padal a nemohl jsem tu nohu vytahnout, blby bylo, ze jsem se zo toho nemohl vymotat ani na zemi, takze za obrovskyho aplausu pocetneho publika me z toho museli vyprostit kamosi, kteri se smichy nemohli udrzet na nohach Jeste ze uz je to davno...

14.6.2013 v 10:12 | Nahoru | #21

seikos píše: Jak idiot a trapně? Tak to jsem teda lepší.

To se mám co učit. Mě jen dvakrát spadla motorka ze stojánku před plnou zahrádkou u hospody a když jsem ji zvedal podruhé, tak mi podjely na trávě nohy a leželi jsme po třetí oba
Takže jsem opravil podřenou nádrž, řídítka a jako prevenci ji konečně připojil sidecar

14.6.2013 v 10:15 | Nahoru | #22
Litrovej dvouvál a prej asi se mi kouslo zadní kolo
Jinak podobně spadla i mladá a ještě jednu slečnu jsem takhle viděl spadnout - v mírným náklonu hamstla po přední brzdě a už se jí to zkroutilo pod nohy... To se stane

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spadl jsem jak idiot

14.6.2013 v 10:19 | Nahoru | #23

Yura píše: to je dobrý, největší ocas sem já

Ja se zase kdysi neuspesne snazil rozjet se zamkem v zadnim kole

14.6.2013 v 10:21 | Nahoru | #24
V sobotu to vysvětloval Pepa Sršeň ve Sloupě . při náklonu se prudce sníží rychlost otáčení hlavně zadního kola .Vlivem jízdy po menším průmněru pneumatiky na jejím boku.Tím v malé rychlosti muže dojít k chcípnutí motöru , nebo krátkodobému zablokování zadního kola . Následky už známe.Tobě se to mohlo stát i při vyšší rychlosti , protože jsi uvedl že to na volnoběh nejelo a dvouvál v nízkých otáčkách škube . To škudnutí mohlo být poslední kapkou k tomu co následovalo.

14.6.2013 v 10:26 | Nahoru | #25
Takhle sem to zalomil, když sem na předním brzodvým kotouči zapomněl zámek a prudce sem se rozjížděl. Bouchlo to, ja v mžiku na boku a motorka opřená o moji nohu. Jediný co se stalo byl ohnutej brzovej kotouč a trochu ohnutá řadička. Řadičku sem narovnal a kotouč koupil novej, protože byl už rovnanej předtím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spadl jsem jak idiot

14.6.2013 v 10:36 | Nahoru | #26
tepna> nic tak složitýho v tom nehledej... prostě balancovat mezi od/do_středivou silou v zatáčkách s malým rádiusem není úplně prča. Já díky cukavýmu motoru mám ruku na spojce v podobnejch situacích téměř pořád. Jemu to evidentně nejelo jak má a jak dojížděl a zároveň mu to nedrželo volnoběh, tak mu to prostě chcíplo a ustlal si v náklonu ...
Zkus si někdy v ostrý zatáčce zavřít plyn na dvouválu... to uvidíš věci...

14.6.2013 v 10:37 | Nahoru | #27
Stev> včera se mi stala taky taková banální nehoda, borec nebo borkyně (nwm ujel :D ) jela předemnou na křižovatce a já byl v mírném náklonu a zničeho nic dupla na brzdu tak sem se lekl a klikl jsem si na přední brzdu, přední kolo podjelo a už jsem se válel a k tomu mi nešla zastavit moto protože sem si urval spojkovou páčku a držel jsem tak křečovitě že jsem měl trochu plynu a nemohl jsem dosáhnout na STOP, ale všechno sem ukočíroval a oba jsme v pořádku.

14.6.2013 v 10:45 | Nahoru | #28

Yura píše: to je dobrý, největší ocas sem já

Tak to nejsi sám. Akorát já to vylepšil tím, že když jsme s kolegou odjížděli od zákazníka, tak jsem mu jí půjčil, aby se projel aspoň na parkovišti. No a pak už jsem ho tahal zpod mašiny. Moc rád mě asi neměl, ta bílá bunda a pláťáky nevypadali potom nejlíp

14.6.2013 v 10:47 | Nahoru | #29
Když už se tu pobírají nejtrapnější pády, tak taky jeden přidám. Kdysi dávno jsem vlastnil ČZ 175. Na jedné vetší akci se mi při startování namotala tkanička od bot na startovačku. Startoval jsem v sedě a motorka se začala pomalu naklánět na tu stranu. Házel jsem sebou jak šílenec, ale stejně jsem se nevymotal a praštil sebou. Všichni se dobře bavili a trvalo dost dlouho, než někomu došlo, že se sám nevymotám (tkaničky držely vážně dobře). Stát se to někde v lese, tak tam snad ležím dodnes.

14.6.2013 v 10:48 | Nahoru | #30
Takhle jsem snad leželi všichni ne? Pak ještě oblíbené zastavení mezi kolejemi vs krátké nohy a "zkušené sesednutí" bez vyklopení stojánku

Blahupřeji, neznal jsi , poznal....
1 2 3 4 5... 6
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nálepky na výfuk LeoVince SBK Suzuki SV 1000 Bajvoj 8 15.1.2024 v 21:06 sox
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... čábe 14 16.10.2023 v 20:06 čábe
Výfuky na SV 1000 Suzuki SV 1000 PM41 13 8.1.2023 v 12:47 PM41
SV1000N Suzuki SV 1000 PM41 1 29.5.2022 v 22:20 mirda777
Suzuki SV 650 vs SV 1000 Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000 Kráca 19 27.12.2020 v 11:23 kratkej01